Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - petur1111

Pages: [1] 2 3 ... 25
1
Разни / Re: Спомени...
« on: 26.09.2024, 22:13:18 »
Карл Маркс не беше улица. Беше площад. И още по-интересното е, че през годините се намираше на две различни места.

Първоначално предгаровия площад се казваше Карл Маркс. А някъде в средата на 80-те години кръстиха градинката пред хотел Рила - площад Карл Маркс. А площада пред жп гарата стана "Предгаров площад".

През 77-ма площад Карл Маркс е пред гарата.


Любопитен факт - в Перник все още има улица с името Карл Маркс (както и много други запазени имена от онова време).

2
Изтрити теми / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 26.09.2024, 01:06:37 »
Е естествено, че на всички е ясно
Как прецени, че на всички е ясно? Имаш ли някакъв източник за това твърдение?

мишките и плъховете, месните отпадъци, кожи, опаковъчният картон и всичката останала мизерия в комбинат Родопа
Какъв е източникът на това твърдение?

Натриевият бензоат и калиевият нитрат, като основен и най-масово използван консервант, също минава за "подправки"
А за това твърдение?

Срокът на годност на днешните колбаси е 5-6 месеца. А от етикетите на ДСО Родопа виждаме, че срокът на годност е само 2 месеца. От снимките, които съм споделил аз - се вижда, че температурният режим за продуктите на ДСО Родопа е максимум +5 градуса. А на другите е +8 градуса. От всичко това може да се направи извод, че продуктите на ДСО Родопа са без консерванти.

На новите етикети, от друга страна, виждаме описано точно какво има в състава на продукта, съответно може всеки да направи информиран избор. :help:
И като го има този информиран избор - има ли наистина избор? Като отида в супермаркета и прочета, че във всичките колбаси има Е-та, какъв информиран избор да направя?




Ето още малко:



Ако се чудите какво да гледате на втората снимка - вижте на задния етикет къде е произведено мляко Булгарче.

В същия смисъл ще добавя:
Бира Бургаско не се произвежда в Бургас.
Бира Ариана не се произвежда в София (където традиционно се произвеждаше).
Част от разновидностите на бири Пиринско и Шуменско се произвеждат в Сърбия и Гърция.
Олио Калиакра се произвежда в Румъния.
Повечето вносни бири изобщо не са вносни, защото се произвеждат в България.

В магазините има още много такива примери за това как подвеждат хората.

3
Изтрити теми / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 26.09.2024, 00:27:14 »






Ето това се нарича човек да подкрепи твърденията си с твърди факти.

Мисля, че е ясно какво виждаме тук - не е нужно да коментирам.

4
3. ... клевети ...
Клеветата е действие, което е насочено лично към някой човек. Нека който смята, че съм го наклеветил - да каже и аз лични ще му се извиня. Въпреки че няма такъв случай. Аз съм възпитан да отговарям учтиво и любезно дори и на тези, които ме обиждат.

4. ... или към каквото и да е противозаконно деяние са абсолютно забранени! (Отварям скоба, комунистическия режим е забранен със закон. Гледам, че в ЖП темата сме тръгнали да национализираме, окрупняваме, ТКЗСираме, ТИРаджиите ги пращаме да карат автобус, ако не искат ги пращаме в Белене или на Слънчев бряг).
Не си прав. Комунистическият режим е обявен за престъпен като в същия закон няма никакви санкции или наказания, т.е. от юридическа гледа точка - няма никаква практическа стойност.

Бих те посъветвал да прочетеш пак какво съм написал в железопътната тема. Национализиране като държавата дава пари за подвижния състав на частниците. Ако не ти харесва думата - представи си, че съм написал: държавата изкупува частниците. Няма нищо недемократично в това. Взимам пример от САЩ, където направиха закон, с който казват на социалната мрежа ТИКТОК, че или тя трябва да бъде продадена в определен срок или закрита. Останалите неща, които ти си написал (ТКЗСта, Белене и т.н.) са твои изопачавания и подигравки.

А всъщност аз изразих мнението си в правилната тема: какво трябва да се направи с железопътния транспорт в България, за да бъде по-добър. Това е мое мнение - не задължавам някой да се съгласява с него. Но нали тук е форум, в който може да се споделят мнения от любители на транспортната тематика?

5 . Теми и мнения с невярно съдържание се изтриват по преценка на модераторския екип. Системното публикуване на лъжлива информация води до наказания! (Колко по-лъжлива от това, че едно време е било направо супер, топ, трепач и т.н.)
Редовно цитирам източници, давам линкове към източници, цитирам официални документи, закони и т.н.

Има разлика между невярна информация и такава, която на теб не ти харесва.

12 . Писането на идентични мнения от един участник в една или няколко теми е забранено. Такива мнения ще бъдат изтривани без предупреждение от модераторския екип.
Моля да ми покажеш къде има две еднакви мнения! Сам ще си изтрия второто и ще се извиня за дублажа.

5
Това на снимката ми прилича на творенията на виетнамските работници в любимите на някои тук години на социализма. По блоковете строени от тях имаше дупки колкото юмрук, които бяха скрити със стари вестници и замазани отгоре с мазилка  :rolleyes:
Това, което описваш - не нарушава здравината и стабилността на сградата. Казвам ти го като човек, който е израснал между архитекти и строителни инженери.






В това видео може да се види как в момента се прави още едно автомобилно пресичане на трамвайното трасе по Никола Мушанов.

Значи максимално се угажда на бизнесите за сметка на обикновените хора - ще има още едно забавяне по трасето на трамвая, за да може тези магазини да могат да правят повече пари. Ама така е - като няма силна община/държава, която да каже: Един вход ви стига! Оправяйте се!

6
Точно постът преди твоя - човекът ти казва един такъв пример!
Аз пък оспорвам неговото твърдение и давам видео-доказателство, на което се вижда колко плавно и леко се затварят вратите. И това доказва, че не е възможно да има тежки затискания.

Само да кажа, че в уплътнението на вратите на нашият Мерцедес О305Г има проводник против затискане, който реагира.
Този проводник регистрира ли, когато някой е затиснат между крилото на вратата и част от вътрешността на автобуса (тръбна арматура, седалка и т.н.)? Не, нали? А автобусите Мерцедес о305 много неприятно затискаха, когато вратите се отварят.

Това че още в първите години на експлоатация са ги премахнали пак си е проблем на акъла ни.
Няма как да не ги махнат, защото в противен случаи автобусите нямаше да могат никога да потеглят.

Заради рязкото орязване на линии и увеличаване на интервали на движение на останалите линии през 90-те години - гледката от горното видео се случваше постоянно по повечето линии във върховото време. Всички се тъпкахме като сардини по превозните средства. И ако тези неща, които ти казваш - са работели, то никога нямаше автобусът да тръгне, защото винаги имаше хора по стъпалата.

7
Разни / Re: Коронавирус
« on: 25.09.2024, 22:57:47 »


Ето малко истини от един истински лекар - въпреки постоянните опити на водещата да създаде някакви сензации.

8
Изтрити теми / Re: Новини от София
« on: 25.09.2024, 22:46:18 »
Със сигурност не съм го търсил в Дарик или в други новини.
Никой не говори за търсене.

Имало е хора, които не са знаели за събитието. 1-2 дни по-рано случайно чуват по някоя медия, че има такова събитие и спонтанно решават да заведат децата си. И тъй като по всички медии се говори за три места, които могат да се посетят (въпреки че за едното отдавна не е имало възможност).

ДАНС са искали обяснения
Това е малко странно, при условие, че преди няколко години за дните на отворените врати бяха пуснали съобщение, че ще може да се влиза в диспечерския център на Метрополитен. Не знам дали някой е успял да влезе в диспечерския център, ама така беше обявено. А диспечерски център звучи много по-сериозно (и би трябвало да е с много по-високо ниво на сигурност) отколкото да се разходиш около един влак.

А пък сега не може да отидеш да разгледаш един влак, в който по принцип може да се возиш напълно свободно всеки ден?..

че максимално 120 души могат да влязат, в крайна сметка бяха допуснати 139.
Един баща, с който разговарях (и който му се е наложило да разочарова детето си) - сподели, че охранителят му е казал, че местата били само 80 и са свършили за 5 минути.

метрополитен е ангажирал допълнително над 15 служители в деня.
Защо са им били толкова много хора? Това звучи абсурдно.

а в трамвайното депо нито един
Е как така - нито един?

Значи моите опасения, че човекът, който ни вози в учебния трамвай е бил без необходимата квалификация - се оказват верни?!?

9
Що за абсурдна дискусия? Вратите хармоника нямат буквално нито един плюс.
Аз съм получавал огромна синина от вратите на дълъг Мерцедес о305 - докторите имаха и съмнение за счупена става. Може би това, че съм спортна натура и съм по-жилав ме е спасило от по-сериозна травма.

Също така съм спасявал дете, чиято глава беше затисната от крило на врата на дълъг Мерцедес о305.

От врати на Икарус 280 - не съм видял нито едно произшествие.

Хармониките на въпросния велик Икарус така я бяха изблъскали на няколко пъти, че жената беше със сериозни синини и болки. Затваряха се като гилотини и изключително често (да не кажа всеки ден) захапваха крайници, още по-често чанти и подобни принадлежности и ако не се изкрещиш, си пътуваш така до следващата спирка. За каквато и да е защита или блокировка да не говорим, натиска си докато не затвори, ако не затваря, то това е проблем на блокиращия я.
Икарус 280 нямаше защити на вратите, но такива не бяха и необходими, защото хармониката не се затваряше с особена сила. Процесът по затваряне можеше да бъде спрян и с ръка - с не голямо усилие.

И ето доказателството:

(Видеото не е е мое и не претендирам за авторски права. Някога съм попаднал на него и съм си го запазил в личния архив. Сега пробвах да търся с най-различни ключови думи, но не успях да го намеря. Затова го споделям, за да можем всички да го видим.)

В това видео се вижда колко меко се затварят вратите на Икарус 280. На 1 минути и 25 секунди се вижда как шофьора затваря вратите и как им няма нищо на хората, които висят на стъпалата. Даже на трета врата - едното крило не се затваря, защото механизмът няма достатъчно сила.

10
социално слабите
Не е ли по-добре да живеем в общество, в което няма социално слаби?

Трета опция - всеки да вози където си иска, социалното министерство да поема намаленията на социално слабите, а субсидията от транспортното министерство да отива за дотации на нерентабилни линии като добавка към всеки продаден билет.
Аз предлагам четвърта опция:
- национализиране на всички частни оператори като държавата им дава някакви пари за инвентара (това са го правили и много по-умни от днешните държавници в началото на 20-ти век, но очевидно не си помним историята и позволяваме тя да се повтори)
- обединяване на всичко (инфраструктура, подвижен състав и т.н.) в едно предприятие
- възстановяване на разпределителните гари и възможностите за товаро-разтоварна дейност по гарите
- възстановяване на вагоноремонтните заводи и също да бъдат включени в общото предприятие
- възстановяване на РСВ, за да има бистра и ресторанти във всички бързи и пътнически влакове
- държавна политика, която ограничава максимално превозите на товари и пътници с автомобилен транспорт
- печалбата от товарната дейност ще носи пари за подпомагане на пътническата дейност, която пък ще бъде с много ниски и изгодни цени (няма да има нужда от субсидия от държавата)

Като допълнителни бонуси ще се случат:
- екологичен ефект (по-малко замърсяване на въздуха)
- по-висока безопасност на пътя (ще намалея ТИР-овете, които са една от причините за пътните произшествия)
- шофьори на ТИР-ове ще останат без работа и ще се преориентират към това да станат шофьори в градския транспорт

11
Ако пак сравняваш с 80-те, да припомня, че тогава циганията беше И ВЪТРЕ в гарата.
Точно със 80-те години сравнявам.

А може ли да обясниш какво имаш предвид под "цигания" - защото тогава нямаше бездомници и клошари.

Имам съмнението, че ще кажеш нещо от сорта на това, че хората си вадеха по един вестник и си хапваха хляб със сирене и домати, докато си чакат влака. Няма по-хубаво от това да ядеш чиста храна без химия, но за модерните и превъзнесени хора - това е селяния/цигания. Много по-добре е един дюнер с химия или хамбургер с химия.

Където има подлез има и бездомници. Затова подлезите са отживелица, целият е за зариване.
А от метрото как ще излизат/влизат хората?

трамвайните спирки, всичко е за демонтаж.
Викаш - по-добре трамваите да не спират на гарата?

дишаха лепило, тогавашните ценности.
Искаш да кажеш - 90-те години.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.09.2024, 19:44:27 »
Не уважавам хора, които са викали на деца в първи клас:
Равнис! Мирно! Равнение на средата!
Дисциплината се възпитава от ранна детска възраст.

И това се вижда на практика. Във времето, когато викахме на децата по този начин - те имаха дисциплина. И ако им направиш забележка в трамвая - се съобразяваха. А днес - ти вадят нож или забиват отвертка в главата на водача.

Предпочитам да има 2 бездомни и 98 средна класа или богати, а не да има 90 живеещи на ниво едва над минималната заплата и 10 "другари". Както искаш, така го разбирай.
Уважавам това, че си го каза директно! И уважавам това, че си съгласен по въпроса какви са недостатъците на днешния строй!

Предпочитам да има 2 бездомни и 98 средна класа или богати
Ама ако може ти да не си от бездомните, нали? На чуждия гръб и сто тояги са малко!

Не знам дали има точна статистика колко са бездомните в България, но ако приемем, че са 2%(както казваш ти) - това са над 120 000 души. Кучета ги яли!

Предпочитам да има 2 бездомни и 98 средна класа или богати,
Мисля, че бъркаш схемата. След бездомните идват бедните, после са средната класа и богатите.

Като вземем бездомните и бедните - се събира една сравнително голяма група, която несправедливо е поставена в тази ситуация от капиталистите.

а не да има 90 живеещи на ниво едва над минималната заплата и 10 "другари". Както искаш, така го разбирай.
Тука обърка пропорцията. По-скоро беше 97-98 нормално живеещи и 2-3 "другари".

живеещи на ниво едва над минималната заплата
Това включва безплатно образование, здравеопазване и като цяло държавна подкрепа във всяко една начинание от живота на хората.

"А бедните в България сме много."
Под 25% от населението на страната.
Дали?

Евростат: Близо половината българи не могат да си позволят едноседмична почивка
Източник: https://btvnovinite.bg/bulgaria/evrostat-blizo-polovinata-balgari-ne-mogat-da-si-pozvoljat-ednosedmichna-pochivka.html?p=1#page_break_1a

Над 60% от българите не са ходили на театър или кино през 2023 г.
Източник: https://www.dnevnik.bg/kultura/2024/05/17/4627201_nad_60_ot_bulgarite_ne_sa_hodili_na_teatur_ili_kino/

62% от работещите в страната не достигат заплатата за издръжка, а около 1/3 от наетите получават до 1000 лева
Източник: https://bnr.bg/horizont/post/102021054/knsb-2615-leva-sa-nujni-za-izdrajkata-na-semeistvo-s-dete

"Познаваш ли ме, че да твърдиш, че съм доносник?"
Ти сам каза, че доносничеството е патриотично занимание.
Не мисля, че съм използвал думата патриотично, но със сигурност смятам, че е важно за поддържане държавността и на ред и дисциплина. Но това не значи, че аз съм го правил. Не ставам за това. сигурно много лесно щях да се издавам. Затова и отказах, когато ми предложиха, докато бях в института.

"- във всички държави от източния блок нямаше безработни, бездомни, ровещи по кофите за боклук;"
Бил ли си в тях, познаваш ли хора от тях, имаш ли някакъв достоверен източник? Не!
Живял съм в България и съм видял какво беше в нашата държава. Чрез логическо мислене може да се стигне до извода, че в другите държави със същия строй - нещата са по същия начин.

По онова време нямаше интернет. но имаше много интересна програма за размяна на писма между ученици и студенти от държавите от източния блок. Така освен, че затвърждаваш руския език - и си намираш приятели от най-различни държави. Освен от съюза, аз имах и един такъв приятел от Прага (тогава Чехословакия). Веднъж му ходих на гости и веднъж той ми идва на гости - и двете неща са преди 89-та. С него поддържаме контакт и до днес. Той казва, че в Прага неща в днешно време са горе-долу добре. Но със сигурност не са толкова добре, колкото са били по онова време. Това включва и градския транспорт.

"в София имаше градски транспорт с интервали във върхово време от 2-3 минути;"
Мръсните капиталистически Хамбург, Виена, Будапеща и сега имат.
Хамбург и Виена са в богати държави. България не е толкова богата. Може би истината е там, че за държава като България (и другите по-бедни държави на изток) е по-добре да има тоталитарен строй. А богатите да си правят каквото искат.

А Будапеща е в държава, която се управлява от истински патриот, който милее за родината си. И затова са толкова добре.

13
Да ама не можем да живеем вечно с автобусите Чавдар с хармоника.
Прав си, че не може да се кара вечно с едни и същи бройки от един и същи модел.

Но нали не си представяш, че завода в Ботевград щеше да произвежда същите модели и до днес (ако разглеждаме хипотезата при която няма политически промени от 89-та)?

И Икарус и Чавдар досега щяха да са усвоили производството на нископодови автобуси с климатик. И днес щяхме да имаме хем само такива автобуси, хем да са на интервали от 2-3 минути в час пик.

И аз съм ги виждал - брутални автобуси бяха - помня ги като много малък че не можеш да се чуеш в салона като реве  двигателя
Замислял ли си, че има определени причини за тези неща като:
- старост
- поддръжка

Още преди 3-4 години се започна да попадам на автобуси от новите дълги MAN Lion's City, на които двигателите реват и се чуват доста силно след съчленението. А в днешно време стават все повече. Всеки втори от модела, на който попадам - е такъв.

Вратите хармоника на Чавдар 11Г5 са пълна простотия.
Не мога да се съглася с теб. Може би, ако си виждал толкова затиснати хора от вратите с две цели крила, които се отварят навътре - и ти ще си промениш мнението. Оказвал съм първа помощ на дете, чиято глава беше затисната между крило на врата на дълъг Мерцедес о305 и тръбната арматура, на която се хващат пътниците.

С изнасящи се врати е много по-добре, стъпалата със същият размер са лесни и удобни за качване и слизане заради големият светъл отвор.
Тук съм по-съгласен.

Но пак хармониката е една идея по-безопасна. Скоро видях как една девойка се приближи твърде много до тролея (от най-новия модел - дългите) и като се отвори вратата и я удари доста силно. Вярно е, че си гледаше в телефона и това е част от причината за инцидента, но все пак - ако беше врата хармоника, нямаше да стане така.

11Г5 и ще се убедите сами колко е по-добър оригалният проект.
Да не би да искаш да кажеш, че българската инженерна мисъл от едно време е направила добър проект? Ти да видиш!

При Чавдар 11Г5 и М3 двигателят оглушава шофьора с рева си.  :rolleyes:
Това се случва, когато автобусът е остарял и може би не е добре поддържан.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.09.2024, 18:39:49 »
Учител-милиционер и доносник, това е бил.
Познаваш ли ме, че да твърдиш, че съм доносник?

Любимата ми категория, такива трябва да се забранят да припарват в училище.
Ами като в развитата демокрация няма достатъчно учители (при условие, че учениците са много по-малко от преди) - в занаята се връщат много по-възрастни и от мен.

Като видя такива да приказват на моите деца със сопата докато не го видя как е избягал с 200.
Защо? Страх те, че децата ти ще чуят някоя истина, която не отговаря на това, с което ти им пълниш главата?

Не си разбрал, ние сме против ТВОЯТА пропаганда.
Доколкото мога - аз отбягвам всякаква пропаганда: и източна, и западна. Аз казвам само факти, които евроатлантиците не могат да преглътнат. като например:
- във всички държави от източния блок нямаше безработни, бездомни, ровещи по кофите за боклук;
- в София имаше градски транспорт с интервали във върхово време от 2-3 минути;
- храната не съдържаше вредна химия и не ни убиваше малко по малко;
и много, много други.

а ти си от малцинството
Тук бъркаш. Има много хора, които искат онова време да се върне. Включително млади хора, които са чували от своите родители/баби/дядовци.

Всички бедни хора са така. А бедните в България сме много.

Свободата не е слободия
Прав си.

Но днес има само слободия. Например: да се правят пари от продажба на малки деца на: вейпове, електронини цигари, енергийни напитки, енергийни прахчета за шмъркане, балони с райски газ и всякакви други подобни. които водят до осакатяване на здравето на тези деца, включително рак и смърт.

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.09.2024, 18:20:04 »
Учителите са една от най-уважаваните професии в цялата човешка история по целия свят - независимо от език, етнос, култура.

Само демокрацията може да направи така, че да има хора, които обиждат учителите.

"Киевска РусИЯ"!
В историческите източници - тази държава е била записана като Русия (ударение на У), Рутения и производни. Така се записвала на старогръцки и латински - факти, които могат да се проверят в историческите източници. Въпросната учителка е внимавала на лекциите си в университета и преподава на децата правилно.

Това бяха най-противните даскали през онова време!
Може би защото теб те е мързяло да влизаш в часовете по физическо?

Мързеливи
И до ден днешен мога да направя поне 40 чисти лицеви опори.

военно държане
Липсата на което си личи сред днешните деца - разхайтени, неграмотни, арогантни.

масовките пред училище
Нарича се физзарядка.

И нейната липса си личи - като се огледаме колко деца с наднормено тегло има днес.

глаеници на режима
Евроатлантиците си сменяте позицията както ви е удобно.

Многократно съм чувал от евроатлантици да твърдят, че предишния режим бил потискал интелектуалци, учители, преподаватели за сметка на по-работарските професии.

И сега изведнъж - понеже ти не ме харесваш: обръщаш палачинката. Аз съм бил галеник на режима... 

безполезник
Всички будители ще се въртят в гробовете си, ако бяха видели как се отнасяш към учител - бил той и прост физкултурник.

Аз не претендирам, че моят предмет е най-важен. Разбира се, че алгебрата и граматиката например са по-важни. Но дори и на последно място да е - физическото възпитание е важно. А това да знаеш, че си допринесъл дори и с малко за здравето на хиляди деца - е безценно. А имам и няколко първенци на различни състезания, с които се гордея.

16
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 25.09.2024, 18:00:37 »
Мхм, нали, затова на добрия и прекрасния строй му се налага да построи стена, за да не му бягат хората към "гнилия Запад".
Това е един от любимите ми кухи аргументи.

Понеже не можеш да отречеш историческите факти, че в ГДР (и целия източен блок) нямаше бездомници; безработни; хора, които ровят в кофите за боклук - ти хвърляш класическия кух аргумент: А, тогава защо е имало хора, които са искали да прескачат берлинската стена?

За да разберем дали аргумента е кух, трябва да направим една проста аналогия. Представи си, че някой каже, че електронните цигари, вейпове, нагряващи и други подобни боклуци са много вредни за здравето. А другия отговори: да, ама виж колко много хора ги пушат тези неща?

Това, че има хора, които (искат да) правят нещо - това не означава, че това нещо е полезно, качествено, хубаво и т.н.

Същото и с хората, които искаха да бягат на запад едно време - това, че е имало такива хора, не означава, че бягането на запад е хубаво нещо. Те са били подведени от западната пропаганда. По същия начин са подведени и пушачите на вейпове, електронни цигари и т.н. - гледайки всичките чалгаджии и други инфлуенсъри, които рекламират такива неща (скрито или явно).




Още нещо, което можем да кажем при сравнението на ГДР и ФРГ.

ФРГ беше част от икономическия строй, в който бяха тези, които са се самоопределили като господари на света.

Очевидно САЩ се имат за богове, след като смятат, че имат право те да определят, че само тяхната валута може да бъде валидна за международна търговия. а другите валути - не може.

Я си представете дали източния блок щеше да има икономически проблеми, ако и рублата беше международно приета?

Бригадирите и тези дето бачкат ангария в Ленинските съботници са роби без инстинкт за самосъхранение!
И точно заради това мислене днес живеем в квартали, които изглеждат по-зле и от сметище.

Че даже и Петя Дубарова сстрихте психически да се самоубие с тези ваши бригади!
Нали си наясно, че въпросното самоубийство е заради несподелена любов?


След като ще си говорим за деца:

Виктория Миркова, Димитър Андреев, Елена Спандониева, Кристина Кабакчиева, Любомира Захариева, Мадлен Николова и Цветелина Ралчовска

Отгоре са имената на ДЕЦА, които са убити от капитализма. Това са жертвите на трагедията в дискотека Индиго от 2001 година.

Изключително е гнусно, как жонглирате с фактите като фарисеи!
Може би това важи за теб? Например два пъти ти отговорих на въпросите за пелетите и газификацията, но ти се правиш на луд и не коментираш. 

Докато аз се старая да отговоря на всеки един аргумент от вас - евроатлантиците.

17
Разни / Re: Спомени...
« on: 25.09.2024, 17:49:08 »
Стари опаковки български кетчуп, произведени през март 1988г.
Превеждам за тези, които не знаят руски:

Съдържание: Домати*, захар, оцет, трапезна сол и подправки.

*Пресни домати, произведени в България от био земеделие (десетилетия преди да измислят този термин)


Който има сега има кетчуп в хладилника - нека да погледне какво съдържа: Доматено пюре, докарано от другия край на света; вода; Е-та; химия; канцерогенни съставки.

18
Такова нещо не знам дали българинът ще го приеме, София да има виетнамски, турски, и т.н. квартали...
Разбира се, че българинът няма да го приеме. Особено като гледа какво ги вършат бежанците в западна Европа.

Ами в София имаше виетнамски квартал - "селище на строителя"
Това бяха домове за временно настаняване на виетнамци, които идваха да работят/учат за известно време в България и после си тръгваха.

турски квартали - даже цели селища има, за други етнически квартали пък да не говорим   ;)
Турски квартал в София няма.

Турски села - има, но те са в определени области на България, където живеят от векове. И като цяло има мир и разбирателство между етносите и религиите. Така валидно до тогава, до когато някой отвън не се опита да създаде етническо напрежение.

Арабския квартал, баш в центъра?
Което показва, че няма никаква държава.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 24.09.2024, 23:27:36 »
Ама огромна част от несгодите днес са именно следствия от онова време.
Това звучи нелогично.

Как така онова време е виновно, че тогава имаше безплатен зъболекар, а днес - повечето българи не могат да си позволят зъболечение изобщо?

И хора от "онова време" не трябва да бъдат допускани до никаква власт
Защо? Това не противоречи ли на демократичните ценности?

Ако хората гласуват за такава партия и тя спечели? Или демокрацията е валидна само, ако печелят "правилните" партии?

мисленето на хората трябва да се ошлайфа
Демек предлагаш някаква пропаганда, така ли?

Нали уж евроатлантиците бяхте много против пропагандата?

Трябва да се следват развитите западни демокрации.
Там, където има безумно богати хора и страшно много бедност? Там, където е възможно да работиш на пълен работен ден и пак да не можеш да си позволиш дом, здравеопазване? Там, където има джендъри? Там, където имигрантите обират, убиват и изнасилват местните?

Пък и не виждам какво ти е отнело днешното време - напротив, много, ама много повече възможности има.
Ето това е основният начин по който ви промиват мозъците. Имало възможности.

Добре, ама колко човека успяват да се възползват от тези възможности? И колко човека остават на дъното на бедността? Първите са единици. А вторите са милиони.

Промиват ви мозъка, че всеки можело да стане каквото си поиска и възможностите са неограничени, което е математически невъзможно.

А едно време на всеки се гарантираше един минимален стандарт. Имаше и си недостатъци, но беше в пъти по-добре от сега!

Впрочем много хора смесват носталгията по младостта си с носталгията по онова време. Все пак на всеки му е мила и драга младостта, независимо от политическата обстановка тогава.
Какво общо има младостта тука? Кое му е носталгичното в това, че преди ходех без пари на зъболекар, а сега имам проблем със зъбите, но нямам финансовата възможност да си ги оправя (а болни зъби водят до много други здравословни проблеми? Може би трябва да взема бърз кредит? Може би трябва да се радвам, че капитализма ми дава тази възможност?




Със свобода?
Имам един въпрос.

Тази свобода гарантирана ли е за всички или е достъпна само за тези, които имат пари?

20


Това е олицетворението на модерните ценности. Не мисля, че има нужда от повече коментар.

Pages: [1] 2 3 ... 25