Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 751 752 [753] 754 755 ... 775
15041
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 29.11.2006, 18:00:08 »
Quote from: MadShofer
Аз се замислих за друг вариант - 84 остава, няма 284, просто се увеличават колите и през 1 спират на стария и новия терминал...
Всичко зависи от съотношението на пътникопотоците на стария и новия терминал. Тук е нелепо да се говори аз традиции - ако на новия терминал идват 90% от пътниците - какво правим - пак ли съотношение 1:1?
Не е много удачно и 1 автобус да минава през двата терминала - той още на новия ще е пълен.

Опитът с някогашния А284 показа (и то при много по-малък трафик), че туристически автобус не е добро решение - хората с мъка се провираха между седалките с багажа си. Ако автобусът има само 1 начална и крайна спирка, може да се използва багажното отделение, но при няколко спирки водачът ще стане на маймуна непрекъснато да отваря и затваря багажника.

Quote
Ако носите багаж с размери по-големи от 60x60x40 см. трябва да имате билет за таксуването му. Цената на един билет за един брой багаж е 0.70 лв. /0.35 EUR/.
Моля, не забравяйте да купите билет/и за багажа си.
Калояне, не мога да разбера, какво не е вярно тук? Моля те, обясни ми го на ПРАВИЛЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, а не на Калояанс (подобно на Африкаанс, който е холандски, говорен от негри)

15042
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 28.11.2006, 19:24:34 »
Quote from: Repcho
Ще се разкрие линия 284 която ще върти на стария терминал,ще спира на ул.Мими Балканска, след това ще минава по естакадата към летището
Не е ли по-логично А284 да е с маршрут Нов терминал - ул.Мими балканска - Стар терминал - естакада- Цариградско шосе... ?

15043
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 27.11.2006, 18:52:41 »
Източник - Дарик нет
"Чешка фирма не изпълнява договор със СО за трамваи
Ангел Богданов
Вече девет месеца чешката фирма „Инеком” не може да започне изпълнение на договора си със Столичната община за обновяване на 18 трамвая за нуждите на София. Това съобщиха за „Дарик радио” съветници от транспортната комисия към Столичния общински съвет. Те се събраха на закрито заседание, за да обсъдят възможностите за промяна на договора, който беше подписан през февруари т.г. от кмета на столицата Бойко Борисов.

По силата на подписания на 21 февруари договор между чехите и кмета на София в срок от две години и половина трябва да се рехабилитират основно 18 мотриси, срещу което чехите ще получат 13 600 000 евро. Девети месец обаче от „Инеком” не са започнали обновяването дори на един трамвай, нямат и проект за прототип, което забавя изпълнението на договора, коментираха общински съветници и дори подчертаха, че чешката фирма не може да изпълни договора.

Причината била в невъзможността на чехите да използват услугите на немска фирма за контрол, с която работят, тъй като тя била много натоварена с поръчки. Затова от „Инеком” поискали рехабилитацията на мотрисите да се извърши в софийския трамваен завод „Трамкар”. Това обаче означава промяна в договора, намаляване на цената за ремонт, за да спестим пари за обновяване на поне още един трамвай.

Доклад за промяната трябва да внесе кметът Борисов, каза Петър Атанасов, член на транспортната общинска комисия. Той допълни, че най-лесно е да се предложи прекратяване на договора с чехите, но от това общината няма да има полза и затова въпросът не е бил поставен на дневен ред."

15044
Разни / Самолети и летища
« on: 22.11.2006, 15:21:57 »
Quote from: borosport
ианче за другия ми въпрос до кой терминал ще ходи 84 имате ли идея?
Доколкото знам, всички полети ще се насочат към новия терминал. Около стария ще останат административни служби, митници, РВД и др. Така че А84 ще върви от ул. Мими Балканска до новия терминал. Сигурно на ъгъла на Мими Балканска и Хр.Колумб ще има спирка (до РВД), но едва ли автобусите ще минават през стария терминал.

15045
Quote from: Ivo
Чавдар 11М4 е произвеждан с каросерия на Сетра.
Чавдар и Сетра си приличат, колкото Реното на Алонсо с Дачия!
Заводът в Омуртаг да прави возила с ЕВРО 4 - това е още по-невероятно, отколкото РТК Елин Пелин да почне масово сглобяване на тролеи.

15046
И да не стане сега, ще стане след година-две. Апетитите за този район са огромни. Лапнаха Електрокарния завод, сега като лапнат Земляне, да се готвят Топлоцентрала Земляне и депо Красна поляна, а после - и Трамкар!
Аз и в другия форум писах, че Земляне е твърде апетитно като местоположение, за да бъде гараж. Това, че ще се увеличи нулевият пробег при сума линии, никой не го е еня. Интересно, какво ще правят с общежитието?

15047
Quote from: Dragon
Пък относно идеята да въртят трамвайте и автобусите на ул. Шипка, това е все едно да направиш 280 и 94 да въртят на зала Христо Ботев, пък от там нагоре да имаш автобус на 20 мин.
Ами да си вървят, аз отдавна не живея там.
Според Гугъл ърта между двете точки (Шипка и обръщалото) разстоянието е 504 метра и 46 см, но аз не съм настоявал за съкращение на трамвая, по-скоро за единичен коловоз в южната страна на платното. И съм готов да се обзаложа, че трамваят ще минава по него по-бързо, отколкото след чакане на два светофара и дрънкане по навлеци, които са спрели на трасето му.
Проблемът на ул. Дамяница е нейното лошо състояние, особено около моста (тя след това май става Планинец, все едно).
Навсякъде по света се бутат къщи при прокарване на нови пътища. В края на краищата се предполага, че интересите на стотици хиляди преминаващи са по-големи от интересите на няколко десетки живеещи. Отдавна никой не те бута в панелка, след като са съборили къщата ти. Даже се наблюдава обратното - хора с информация за нови магистрални трасета умишлено изкупуват места, които ще бъдат отчуждени след няколко години. С получените пари от къща в Княжево можеш да си построиш къща в който район си пожелаеш (без централните части) - даже и в Студентски град има къщи, противно на твоята представа. Всъщност по-голямата част от отчуждителното обезщетение се пада на парцела.
Не искам да съм лош пророк, но мисля, че даже и след пускането на АМ Люлин княжевци ще продължават да плащат жесток кръвен данък, ако не се подобри своевременно пътят. Да не говорим за влошаващото се екологично състояние. Само след 5 години през Княжево ще преминават толкова много коли, че опашките няма да са по-малки от сегашните, въпреки магистралата. Тази магистрала няма да върши никаква работа на хилядите перничани и дупничани, работещи в южната част на София.

И да искаш, и да не искаш, районът на Красна поляна, Земляне, Електрокарния завод тепърва ще се застроява, същото вече е факт за Овча купел между Любляна и НБУ. Така че считам за неестествен затапващият край на Любляна до Средсело. Дали ще продължава по Войводина могила, или ще се изсипва увеличеният трафик насред Княжево, или пък по, дай Боже, магистралния околовръстен път - но това е величина, която не може да се пренебрегне.

15048
Освен съществуващите гари трябва да се изградят и спирки на ес-бана - примерно до моста Чавдар, около хладилния завод (за връзка със Сточна гара) и т.н. Може да се мисли и част от съставите да ходят до Банкя, а други - само до Обеля, а на изток - част - до гара Искър, а други - до новия терминал на аерогарата. Според един от отговорите във форума на СО, около гара Обеля е предвидена междинна метростанция.
Направлението към Горна баня дава възможност Горна баня, Овча купел, Красна поляна (и даже Факултето) да получат бърз транспорт (доколкото знам, тези квартали не са покрити от нито един метродиаметър). Вероятно ще се наложи удвояване на жп линията. Някъде до кв.Гевгелийски ще трябва да се мисли и за връзка с метрото, т.е. междинна метростанция между Вардар и Западен парк.
Връзката гара Пионер-Смирненски е също интересна и се съчетава идеално с метрото.

Изобщо в този проект има много повече хляб, отколкото в хаотичен строеж на предълги трамвайни трасета, дано институциите го оценят по същество.

15049
Има и друг байпас на Княжевските задръствания и това е Панорамният път. Само че тузарестите му обитатели са го осеяли с ненужно големи и ненужно много гърбици.

15050
Ами дано стане това! Не само Обеля-Искър, а и Пионер-Смирненски, Горна баня-Централна гара.
Излишно е да разсъждаваме, кое от сегашния подвижен състав на БДЖ може да се използва - НИЩО! Просто ще трябват нови състави, както трябват и за метродиаметрите. Или пък на втора ръка от някой немски град, който си модернизира S-Bahn-а. Ама като гледам, как спретнаха нещата с инсбрукските тролеи...

15051
Quote from: ozzy
И как се справят в Созопол според теб, имаш ли наблюдения?
Ами смениха кофите с пластмасови. Чистят ги редовно. Ако през лятото не могат да минат от паркирали коли, викат паяка, ако и той е безпомощен - става интересно!
За снегопочистването нямат проблеми, защото в Созопол рядко вали сняг и бързо се топи.

Сега се надявам да построят тролейно трасе в Созопол (от стария град до новиоте територии след Райския залив та чак до Каваците), та да могат да тестват продукицята си  

15052
Quote from: Dragon
Трамвая е по средата защото иначе пътя трябва да стане с 1 платно.
С по 1 лента във всяка посока, искаш да кажеш. Но това донякъде си има положителни страни:
1. Трамвайното трасе толкова бързо се изронва, пък и паркиралите коли и чакащите светофара трамваи правят реално и сега автомобилното движение еднолентово във всяка посока.
2. Стесняването сега става на комбинацията светофари около обръщалото на трамваите и автобусите. Сътветно там се образуват тапите. При асиметрично разположение на трамвая тапа би била още в широката част.
3. ТМ трасе става съвършено безконфликтно с трафика.

По чист вариант би било да се скъси трамваят до края на широката част и за да не плачат бабите с тубите, да се направи чешма за княжевската вода на новото обръщало (все пак 300 м водопровод се поддържат по-лесно от 300 метра ТМ трасе). Само че в този случай не знам, къде ще търсят място за обръщало на А58 и 59...

15053
Без да се обижда Драгон, той е образец за мисленето на средния княжевец. Ако може да не минава нищо през квартала и ако може това да стане без да бутнат нито един бордей!
АМА НЕ МОЖЕ! Трябва да си съвсем непретенциозен, за да викаш къщи на някакви свинарници на речния скат. Пък и отчуждителните закони определено са в полза на отчуждените (при социализма за отчуждена двуетажна къща ти даваха гарсониерка, но, слава Богу, времената не са такива).
Драгоне, трогателното ти описание на нещастните ученици от 26 СОУ и нещастните минаващи по Дамяница би ме трогнало, ако не минавах два пъти в седмицата - всеки понеделник и четвъртък в 9 часа - от ДИУУ към Любляна и Красна поляна. Твърдението, че Любляна е идилична тиха улица, е направо СМЕХОТВОРНО, сигурно е детски спомен, не знам. Уви, това е минало свършено, както и с много други улици, които допреди 10 години бяха второстепенни, но сега са оживени.

Предложи и ти нещо! Но не си прави илюзия, че построяването на АМ Люлин ще прочисти Княжево! Имаше един чудесен проект на арх. Христо Генчев за тунел от Черния кос до Беловодски път и оттам направо хващаш бул.България. Този проект е чудесен, но не е реалистичен, предвид хроничното софайско безпаричие.

Какво е мнението ти за проекта на ББ - реалистичен ли е или някакво надцакване с президента като грлавнокомандващ? През Овча купел минава нещо като полуулица, полуканал - Букет. Става ли тя за връзка към автогара Овча Купел или и там има някакви безценни къщи?

15054
Quote from: ozzy
Интересното е, че имат договор за сметоизвозване със СО  
Не знам, дали имат договор със СО, но в Созопол сметоизвозват от няколко години.

15055
Архивирани теми / Re: Архив
« on: 19.11.2006, 20:54:53 »
Quote from: emo
А вярно ли е, че ще махат градинката и там ще има паркинг???
Да бе, кръглата форма е особено подходяща за паркинг! По-скоро е подходящо за захождане към подземен паркинг.

15056
Писал съм във форума на СО, още когато беше болна тема във връзка с (поредната) катастрофа с жертви на Княжево.

Между другото считам, че и при проекта на ББ трябва да се направи еднопосочен статут на ЦБ3 от края на самостоятелното ТМ трасе до Черния кос.
Недоумявам, защо в последните 300 метра ТМ линията е изпълнена по средата, а не като самостоятелно трасе в южната част на ЦБ3? Нали обръщалото също е от южната страна - какъв е смисълът трамваят два пъти да цепи автомобилния трафик? В краен случай даже и при едноколовозна организация с изчакване пак трамваят ще минава по-бързо през участъка, отколкото да чака на 2 светофара и да се клатушка по трасе, непрекъснато разнебитвано от безброй тежки камиони.

15057
Quote from: Dragon
Значи за да се пусне по Войводина могила такъв тарафик трябва да се бутнат не 1 или 2 къщи, а 1-2 реда къщи до сегашната улица.
Е, хайде иди на място, съвсем ти е наблизо! Ул. Войводина могила е от двете страни на реката и между десния тротоар на южния бряг и левия тротоар на северния бряг има достатъчно място (за съжаление не мога да го измеря в Гугъл ърт, защото районът е зашумен от растителност, пък има и някакви облаци). Мостчето на реката е непосредствено до Средсело, а връзката Средсело-Войводина могила (северно платно) и в момента е директна и съм я ползвал неведнъж за избягване задръствания в петък следобяд. Естествено, че ще трябва да се направи нов мост до Средсело. Но освен изсичане на дървета край реката и прочистване на бунищата там, не виждам какви други щети ще се нанесат - изобщо не става въпрос за събаряне на къщи, освен за връзката около Черния кос. Пак казвам - стара дума за еднопосочен булевард от 3 или 4 ленти.
Съвсем не твърдя, че прекарването на път над реката е фасулска работа, но във всеки случай щурмуването на баира над Черния кос ми се вижда още по-нереалистично.

15058
RIP, автобус ТМ22!
Сега, на който иска да стигне от гара Подуене до Централни хали, не му завиждам.

15059
Quote from: conecto
Това обаче не решава проблема с Хаджи Димитър и Левски. След удължаването на 78 до Враждебна (което по всяка вероятност ще е за постоянно) положението стана още по-зле, т.к. автобусът се пълни още оттам. Ако ТБ 1 стигне наистина до Враждебна (което при наличието на 78 е излишно) ще има нужда от още една линия в тази посока.
Какъв е проблема с Хаджи Димитър и Левски - че нямат пряк транспорт до Люлин ли?
Просто А78 трябва да се сгъсти, а ТБ1 да НЕ се удължава. ТБ1 не обслужва кой знае какъв голям район,та да и трябва помагач. А78 обслужва в допълнение на Левски-Г и селската автогара Изток, Левски-В и Враждебна и особено сега при липсата на ТМ22 изнемогва.

Ако експериментът с ТБ3 не се окъже тотален провал, предлагам също ТБ3 и 11 да се слеят. Ако пък е провал, едва ли СО ще пусне друго по Сливница.

15060
Quote from: bgpower
Предложението ти на пръв поглед е смешно, но доста реално.  АМ Люлин откъде е проектирана да минава?
Смешно щеше да бъде, ако нямаше жертви на този път. И тъй като КАТ явно не осъществява ефективен контрол върху състоянието на камионите, остава да се направят насипи, в които да се бухкат. Сигурно в Германия подобни камиони могат да видят TUV-сертификат през крив макарон.

АМ Люлин ще тръгва южно от Драгичево в посока планината Люлин. Минава край селата Големо Бучино, Мало Бучино, Иваняне и излиза на Околовръстния път някъде между южния разклон на Банкя и този за Люлин-5 и Филиповци. Оттам трябва да започва и Северната дъга на околовръстния път, която също ще е магистрала.

Pages: 1 ... 751 752 [753] 754 755 ... 775