Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 751 752 [753] 754 755
15041
Quote from: Balkanton
Друго, което искам да питам е дали на табелите от 80-те години, от обратната страна е бил начертан маршрута на съответната линия. Наскоро се возих в един тролей, на който дупката на капака над вратата беше запушена с парче пластмасова табела с цветни линии и имена на спирки. Може би го е имало само при тролеите и то бързо е било забравено.
Не си спомням такова нещо в София. В провинцията го имаше - във Варна, Русе, Смолян съм сигурен. Имаше стикери в трамваите с шарена схема.

15042
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 07.02.2006, 20:20:23 »
В края на 70-те почти 100% от тролейбусния парк беше на Шкоди (номерата на моделите не помня, исгурно някой друг от участниците ще допълни) - тогава без електронно управление. Имаше няколко тролеи, получени от вехти автобуси Икарус, а също така скачени по две Шкоди - по ТБ3. През 1981 започна внос на нови Шкоди - със същите каросерии, но с електронно управление - те тръгваха меко, без щракане на релета и контактори и издаваха специфичен бръмчащ звук. Най-напред вървяха по ТБ1, после като се размножиха, тръгнаха и по други линии.
През 1984 пуснаха ТБ7 - Одеон-Люлин, който беше оборудван с вехти швейцарски тролеи. Те не надживяха една петилетка.
Към 1985 вкараха Шкоди с ново купе - с големи прозорци, също с електронно управление - те бяха по ТБ9, след което на бурни талази заприиждаха Икарусите. Новите шкодички по деветката заминаха в провинцията, а старите - към Стомана-Перник (за претопяване).
Тези талази бяха разнообразени с руските бракми ЗиУ, както и с българорумънските ДАФ - най-голямото тролейно недоносче.
За експерименталните - не си струва да търкаме клавиатурите...

15043
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 07.02.2006, 17:06:09 »
Quote from: Ivo
утре ще ви дам подробности и технически данни и за княжевският кабинков лифт,че днес нещо не мога да си намеря материалите.
Това вече ще е само за бъдещия музей на техниката. Чувал съм за ужасна катастрофа с този лифт през 60-те с жертви.
Ето технически данни  
тук

Ето една друга статия за лифтовете, макар и отпреди 2-3 години - тук

15044
Тези табели са от периода след 1983. Дотогава табелите на всички возила бяха с черни издължени букви на бял фон, като бързите автобуси бяха с червена диагонална линия. Спиркознаците бяха сини, като на син фон за всяка линия имаше отделен ред с номера и крайната спирка. На другата страна имаше (рядко) нещо като разписание - минути, първи, последен рейс.

През 1983 всичко се подмени. За челните и задните табели - бавните автобуси и трамваите - бели цифри на зелен фон (цифрите на трамвайните линии бяха по-обли, а на автобусните - по-тънки), на червен фон - за бързите автобуси, на син фон - за тролеите. Всъщност оттогава се появиха масово табели на задните стъкла, преди слагаха само на Икарусите, които си идваха с място за табела от същия формат.
Страничните табели - мисля, че на дружбенските автобуси номерът фигурираше два пъти, а в малашевските и земланските - веднъж, а на тролеите - първата табелка на екстрем - с жълто-черни номера. Оттогава са и тенекиените табели на трамваите.
Също оттогава са и разточителните спиркознаци с квадратна "шапка" и маршрутите на возилата спирка по спирка. Тези знаци бяха рай за лепачите на обяви, драскачите на нецензурии. Спомням си спирката на А120 на Семинарията със заличени букви (сещате се кои) в имената на спирките "Подуенска" и "Поп Груйо". Отначало се изготвяха тенекиени бели, после преминаха на пластмасови жълти. Тенекиен бял спиркознак все още съществува на бул.Кл.Охридски - на спирката на Американския колеж на А68,69,70,123.

15045
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 07.02.2006, 15:49:19 »
Quote from: CKD
Най-реалистично е по Ив.Асен и някак си да го натикат по Кракра, да излезе при словашкото посолство и от там десен завой за станция Изток.
Чакайте,бе,хора! Какви Кракри! Кой е луд да бутне турското посолство, чешкия клуб или хотел Кристал палас?!
Пендел до СУ си е напълно достатъчно и напълно реалистично решение. Нали метростанция ще има там, и то ключова метростанция на два лъча!

15046
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 07.02.2006, 15:38:20 »
Quote from: Dragon
Линията ан а. 11 е доста дълаг и сега а да бъде удалжавана до места като Онкологията би станало вече прекалено много.
Винаги споменавам за А11 с уговорката, че ТМ22 ще достигне ОК-2 и А11 ще се лиши от западната си половина и ще ходи до Сточна или Централна гара. Но тъй като гледам, трамваят до ОК-2 го няма и в бюджет-2006, така че...
За А72 уговорката е да свърши (най-сетне) договорът за аренда със СИББУС.

15047
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 16:59:02 »
Quote from: borosport
А и какво ще стане с маршрута на 72 покрай ВМА? До къде според теб трябва да се движи А72?
До Военна болница или по Яков Крайков - до Пирогов.
Нали оплакванията на шофьорите все са, че А72 няма участък, в който да навакса закъснението си.
Примерно, ако разменим А9 и 72 - А72 да си върти около Орлов мост или СУ, а А9 да се търкаля до Красна поляна, не решаваме нищо - А72 ще се оправи, но А9 ще обере критиките за нередовен автобус. От друга страна - пробивът на бул.Акад.Гешов е добра връзка и не бива да се оставя без транспорт.

Колкото до малките автобуси по А604 - безспорно те са неудачни даже и по сегашния и маршрут. Наистина при едно продължаване връщането на съчленените автобуси ще е наложително.

15048
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 16:27:51 »
Quote from: bgpower
Този автобус от край време си е бил безсмислен и неизоплзван.Имам наблюдения за последните 15 години. Винаги празни рейсове на рядко...

Виж А9 допреди 7-8 години беше от най-важните на София, но му скъсиха маршрута и стана веднъж на час...
Съгласен съм с теб. Затова искам двата да се влеят в един автобус, а не на А75 да му се измислят какви ли не "отвъдморски" дестинации - Изложбен център, гарата, НДК, Левски... До нито едно от посочените места няма да върши работа, ако е на 30-40 минути.

15049
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 06.02.2006, 13:00:15 »
Quote from: c.r.u-to
1. категорично съм против олимпядата да е в банско
2. дивите селяни да забравят  за олимпядата да е при тях. да е на витоша за да оправят града ни, всичко което е извън територията на софия е село
1. Спускането посмъртно не може да се осъществи на Витоша (цената е резерватът Бистришко бранище, за което еколозите ще вдигнат врява и ще са прави). Да се разделят алпийските дисциплини е невъзможно, тъй като има ски-комбинация и не може състезателите да хвърчат от Витоша до Банско и обратно.
Може, разбира се, алпийските и северните дисциплини да са на Рила, ски-шанца си има просечена на Боровец, защо да се прави нова? Може би най-силният ход е да се обявят и Боровец, и Банско като центрове в зависимост от метеорологичните условия, което съвсем не е без значение, независимо от снежните оръдия.

От гледна точка на инфраструктурата - дали олимпиадата ще е в 3 или 1 планина, олимпийското село ще е в югоизточните квартали на София и това означава - довършване на метрото от аерогарата до Младост, южната дъга на околовръстния път. Също - и нов лифт на Витоша, и то - в западната и част.

Поантата трябва да е на екологията, на трите планини в близост до София, на достъпността на София отвсякъде (за разлика от планниски курорт, който при по-сериозен снеговалеж може да остане блокиран за няколко дни).

2.       Тази изцепка не е много подходяща за настоящия форум. Нека не превръщаме форума в говорилня "столица-провинция" и ако някой иска да избива подобни комплекси, може да се упражнява във форумите с имена на градове в дир.бг.  Да не говорим, че от гледна точка на МОК всички българи са "диви селяни" и всичко на изток от Триест е село.

15050
Quote from: bgpower
3.МС Изгрев
4.МС Въртопо
Изпусна тази на Онкологията

15051
Може да са били най-хубавите возила, но при всички случаи това са най-натоварените линии - и то целодневно, даже и късно вечер.

От икарусните времена през 1978-83 по А80 вървяха сини двуврати съчленени Икаруси. Кой знае кой гений беше насочил тези междуградски автобуси за натоварена градска линия?

Иначе като маршрути:
А80 въртеше на пам.Левски-ЯЬнко Сакъзов-театър София-по Цариградско шосе спираше по всички спирки и през обиколния маршрут в Студентски град. Закриха го към 1986.
А280 - до 1986 вървеше по ул.Шипка-Цариграско (сегашните спирки без Винарово колело)-УНСС-директно към обръщалото. След 1986 - по сегашния си маршрут
А94 - до 1986 и от 1988 - сегашния маршрут 1986-88 - директно към обръщалото
А294 - 1977-79 - по маршрута на А94, 1986-88 - по същия маршрут - през зала Христо Ботев. След това - закрит.
А294 -

15052
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 12:12:28 »
Quote from: c.r.u-to
преди беше хубаво когато 75 идваше до сухата река
И какво му беше хубавото? И колко души са се възползвали от това "хубаво" нещо? Просто поредният безсмислен маршрут отникъде заникъде...

15053
Идеи / Re: А102
« on: 06.02.2006, 11:52:43 »
Quote from: vesko76
Според мен Земляне се страхуват,че то ще бъде доста бързо разбито в района на гара Пионер
Нищо подобно! Прелезът на гара Пионер е сред най-читавите в София. Само около мелничния комбинат го бива повече. Иначе оокол ПЖИ, към Биримирци, кв.Кремиковци, Чепинско шосе и т.н. са пълна скръб. А пък и А94 минава през този прелез, но не може да се оплаче от липса на нови возила.
Мисля, че А102 се разви добре през последните години - преди беше мнооого по-нередовен от А94 и по-нарядко - от А88- доста добре за линия, неминаваща през центъра.

15054
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 11:41:48 »
И още нещо - в източните квартали - Слатина, Гео Милев, Изток всички линии са в посока изток-запад, вкл. и изграждащото се метро. Единствената напречна връзка е А72 до Плиска. Мисля, че би било добре да има някаква напречна връзка до метрото. А72 трудно може да се прекара по ул. Незабравка под цариградско и после по тесните улици в жк Изток. Но А11 може от Гео Милев да продължава до Винарово колело и МС Онкологията.

15055
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 06.02.2006, 11:33:20 »
Най-лесният вариант изглежда А75 да се закрие, а А9, подсилен с освободените автобуси от А75, да минава от Гео Милев по ул.Слатинска вляво, после по Боян Магесник през жк Христо Смирненски - обратно на Гео Милев (вариант - по някоя от преките, ако размерите и позволяват това - примерно Иван Щерев).
Друг вариант, както ЧКД предлага - А11 до Булгарплод, А9 върти в жк Хр.Смирненски, А75 се закрива. Ако толкова се държи на връзка с обръщалото на Гео Милев, А9 може по Гео Милев от светофара със Слатинска да плодължава направо, после наляво по Слатинска река, Боян Магесник, ул. Слатинска - обръщалото.
Мисля, че две редовни линии (А11 в сегашния си формат и А9 - с ресурсите на сегашните А9+75) идеално покриват жк Слатина и Христо Смирненски.

Колкото до А72 - в тази си част той е ефективен и не би била уместна промяна. Ако задръстванията и нерегулярността се дължат на последното продължение - към Красна поляна, може това продължение "да се предаде" на А604, който има повече възможности за наваксване на закъснение.

Разни упражнения в ултрадълги линии - примерно Дружба-2-гарата по Слатинска река, считам за несериозни - нали А104 и А211 бяха такива и доказаха, че не са ефективни. Пък и дълго припокриване с тролеен или трамваен маршрут също не е оптимално.

15056
Quote from: Dragon
За момента единствения булевард койото е направен така е Цар Борис III и то само от към алеята.
И там прогресивно изсичат тополите - единият ред го няма от Красно село до горнобанския път.

15057
Quote from: bgpower
Парите сега не отиват там където трябва
Ето това е ключовото изречение! Сумите от всякакви увеличения отиват в общата каса, от която се плаща за разнасяне на сметта от Суходол до Чукурово, бездомните кучета, ромските къщички, командировките на общинските хрантутници и т.н. и т.н. Маршрутките са на цена, равна на два билета, и функционират - и бусчетата се обновяват, и явно фирмите инкасират печалба. Докато в МГТ явно ефективността не е на ниво и даже по 3 евро да стане билетът, пак няма да стигат парите.

Същото стана с пътищата. Уж парите от винетките щяха да отиват в подобряване на пътната мрежа. И какво? Имаме прескъпи винетки (ще отбележа само, че винетката за Швейцария, включваща всички магистрали и тунели, с изкл.на граничните струва 40 франка, което е 50 лв. А правете сметка, колко е "лесно" поддържането на швейцарските пътища, голяма част от които са планински). Е, никой не е очаквал през 2005 г. да грейнат всичките пътища, но спокойно можем да кажем, че с приходите от винетките не се направи НИЩО!

15058
Вашето мнение / Under construction...
« on: 03.02.2006, 18:12:38 »

15059
Quote from: T_4
а тм 8 да мине в "Банишора".
Ще е истинско чудо, ако ТМ8 оцелее и догодина. Явно здраво са го нарочили за ликвидация. Според мен слуховете за съкращаване/закриване на ТМ1 и 8 целят бате Бойко да се намеси като приятел на народа и да спаси ТМ1, а да закрие ТМ8.

15060
Нека си сложим ръката на сърцето и да си признаем - увечилението не е изненада за никого! Отлагаше се заради предизборната ситуация, сега вече няма накъде.
Но съвсем не съм съгласен с автоматично вдигане с един и същ процент на абонаментните карти и билети. Редно е СКГТ и СО като разпоредител да оценят, каква част от приходите им са от карти, билети и глоби. През миналата година необмислено и доста сериозно бяха вдиганти ученическите (със 100%) и студентските карти. Надали това е вдигнало със 100% постъпленията от тези карти, просто вкара хиляди ученици в легионите на гратисчиите.
Нека вдигнат билетите, но да замразят цените на абонаментните карти до влизане на новата система на таксуване. И бездруго абонаментните карти не са особено изгодни. Запазването на цените им ще увеличи повече приходите от тях, отколкото при увеличение.
Нека отбележим, че отново 1 билет за маршрутка ще се равнява на 2 за автобус (както беше до м.декември), така че поне в Дървеница очаквам отлив от билетите.

Pages: 1 ... 751 752 [753] 754 755