Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 753 754 [755] 756 757 ... 777
15081
Quote from: Ivo
Е че как да не е имало ABS и ASR,има от поне 30 години насам.
Вярно, имало е и преди 30 години, но през тези 30 години електрониката напредна значително, така че ABS-ите непрекъснато се усъвършенстват. От личен опит мога да ти кажа, че ABS на СЕАТ Толедо, произведено през 1998 г., е съвсем различно като поведение от ABS на Ауди А6, произведено през 2003 г.

15082
Quote from: borosport
За Ал. Малинов обаче ми е интересно къде ще бъдат локалните платна поне в Младост1, където в момента е най-голямата тапа.
Гена, те на ширина няма къде да ходят, затова ще вдигнат естакада с 2х2 или 2х3 ленти с ръкави към кръстовищата. Примерно - както неширокият бул.Пенчо Славейков пресича Витоша след НДК.
В Барселона има подобни решения - там ако тръгнеш но някой лъч, без да завиваш, направо "прелиташ" покрай централните части.

15083
Quote from: tiristor
А какво има предвид под детелината на Ботевградско шосе - от Враждебна ли?
 Това вероятно е Северната магистрална тангента - част от злополучната концесия на АМ Тракия. Дали с концесия или без - това е работа на правителството.

15084
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 30.11.2006, 15:38:29 »
Quote from: borosport
Ако се ореже 84 може да отпишем Дружба 1.
Не знам, кога изтича договора с Карат, но сигурно докато трае, няма да може да се орязва А84. Даже и при значително намален трафик на стария терминал А84 ще се натоварва в Дружба.

Според мен, в момента има два варианта:
Вариант 1. А84 запазва сегашния си маршрут и разписание до стария терминал. А284 върви от новия терминал по естакадата, Цариградско до Орлов мост. И тъй като трафикът от новия терминал ще е по-голям, новата линия трябва да е в съчленен формат
Вариант 2. А84 се удължава до новия терминал. И тъй като маршрутът става по-дълъг, за да не се увеличи транспортната задача, той ще се поразреди. А284 пътува от стария терминал по естакадата и Цариградско. Трафикът от стария терминал ще е малък, затова новата линия ще е в несъчленен формат и от дъжд на вятър. Даже с оглед на икономии може да е само до Винарово колело.

15085
Ще дам в синтезиран вид предложенията на арх. Диков, тъй като те са значими за бъдещето на София и за по-лесно обсъждане:

1. Пробив Тодор Каблешков - от Овча купел до Симеоновско шосе. Това е южната тангента, която задължително трябва да почнем догодина и се надявам цялата да е факт до 2 г. Връзката е доста скъпа - към 80 млн. лв. Свързана е с много важен колектор, който ще облекчи положението с канализацията във всички южни територии.

2. Двуетажно кръстовище на Орлов мост - Инвеститорски интерес няма - това е чисто градска комуникация, има проектиране, мостови съоръжения. Крайният срок е 2009 г.

3. Двуетажно кръстовище „Пенчо Славейков" -„Цар Борис III".

4. Много важно е такова да се направи и на „Житница" с „Цар Борис Щ".

5. Северната скоростна тангента – изцяло ново трасе от детелината на „Ботевградско шосе"  на север до кръстовището на „Ломско шосе" с околовръстния път. Изграждането на тези 16 км ще почне следващата година и ще продължи до 2009 г. Ще има три „ръкава". За него ще търсим финансиране -170 млн. лв., от държавния бюджет.

6. Да направим на етажи централния за 300-хилядния „Младост" булевард „Ал. Малинов". Той ще е с 2-3 кръстовища на нива, ще изградим бързи средни платна и локални за масовия транспорт.  Автобусното движение ще намалее с пускането на метрото, но движението на леки автомобили си остава.

7. Паркинги в центъра - Сега готвим на пл. „Батенберг", под бул. "Витоша" и пред НДК, общо към 1800 места. Подготвили сме още една серия от 5-6 подземни паркинга, например на пл. „Възраждане" и под „Цар Борис Ш" при ГУСВ - за около 200 места.

8. Дубльор на бул. „Цар Борис Ш" - трасето, което минава край казармата в Горна баня. За него вече правихме среща с Генщаба - две по две ленти, но като нямаш застрояване от двете страни, като нямаш проблем със сгради, с масов транспорт, пропускливостта е съвсем различна.


Към двуетажните кръстовища бих добавил това на Семинарията.

15086
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 30.11.2006, 11:47:01 »
Quote from: borosport
Не съм съгласен със съкращаване на колите по 84 при положение, че експреса(284) не минава през Дружба.Основния поток пътници по 84 са от Дружба и сега сутрин е чудо, а ако ги съкратят Дружба 1 издъхва(604 ще се разпадне).
Съвсем резонно е това! Евентуално разреждане на А84 трябва да се компенсира със сгъстяване на А604 и преразглеждане на несъчленения и статут.

15087
Метродиаметър 1 / Re: Архив МД-1
« on: 29.11.2006, 18:04:23 »
Quote from: borosport
А графита поне готин ли беше.Има и готини графити и не пречи според мен да са украсени возилата ако няма реклами по тях и не се мацат стъклата.
 Маниак ще дадеш ли един линк, че не знам вече в кой сайт са снимките?
АМАН ОТ РАЗВОДНИТЕЛИ НА ТЕМИ :lol:  :lol:  :lol:

15088
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 29.11.2006, 18:00:08 »
Quote from: MadShofer
Аз се замислих за друг вариант - 84 остава, няма 284, просто се увеличават колите и през 1 спират на стария и новия терминал...
Всичко зависи от съотношението на пътникопотоците на стария и новия терминал. Тук е нелепо да се говори аз традиции - ако на новия терминал идват 90% от пътниците - какво правим - пак ли съотношение 1:1?
Не е много удачно и 1 автобус да минава през двата терминала - той още на новия ще е пълен.

Опитът с някогашния А284 показа (и то при много по-малък трафик), че туристически автобус не е добро решение - хората с мъка се провираха между седалките с багажа си. Ако автобусът има само 1 начална и крайна спирка, може да се използва багажното отделение, но при няколко спирки водачът ще стане на маймуна непрекъснато да отваря и затваря багажника.

Quote
Ако носите багаж с размери по-големи от 60x60x40 см. трябва да имате билет за таксуването му. Цената на един билет за един брой багаж е 0.70 лв. /0.35 EUR/.
Моля, не забравяйте да купите билет/и за багажа си.
Калояне, не мога да разбера, какво не е вярно тук? Моля те, обясни ми го на ПРАВИЛЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, а не на Калояанс (подобно на Африкаанс, който е холандски, говорен от негри)

15089
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 28.11.2006, 19:24:34 »
Quote from: Repcho
Ще се разкрие линия 284 която ще върти на стария терминал,ще спира на ул.Мими Балканска, след това ще минава по естакадата към летището
Не е ли по-логично А284 да е с маршрут Нов терминал - ул.Мими балканска - Стар терминал - естакада- Цариградско шосе... ?

15090
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 27.11.2006, 18:52:41 »
Източник - Дарик нет
"Чешка фирма не изпълнява договор със СО за трамваи
Ангел Богданов
Вече девет месеца чешката фирма „Инеком” не може да започне изпълнение на договора си със Столичната община за обновяване на 18 трамвая за нуждите на София. Това съобщиха за „Дарик радио” съветници от транспортната комисия към Столичния общински съвет. Те се събраха на закрито заседание, за да обсъдят възможностите за промяна на договора, който беше подписан през февруари т.г. от кмета на столицата Бойко Борисов.

По силата на подписания на 21 февруари договор между чехите и кмета на София в срок от две години и половина трябва да се рехабилитират основно 18 мотриси, срещу което чехите ще получат 13 600 000 евро. Девети месец обаче от „Инеком” не са започнали обновяването дори на един трамвай, нямат и проект за прототип, което забавя изпълнението на договора, коментираха общински съветници и дори подчертаха, че чешката фирма не може да изпълни договора.

Причината била в невъзможността на чехите да използват услугите на немска фирма за контрол, с която работят, тъй като тя била много натоварена с поръчки. Затова от „Инеком” поискали рехабилитацията на мотрисите да се извърши в софийския трамваен завод „Трамкар”. Това обаче означава промяна в договора, намаляване на цената за ремонт, за да спестим пари за обновяване на поне още един трамвай.

Доклад за промяната трябва да внесе кметът Борисов, каза Петър Атанасов, член на транспортната общинска комисия. Той допълни, че най-лесно е да се предложи прекратяване на договора с чехите, но от това общината няма да има полза и затова въпросът не е бил поставен на дневен ред."

15091
Разни / Самолети и летища
« on: 22.11.2006, 15:21:57 »
Quote from: borosport
ианче за другия ми въпрос до кой терминал ще ходи 84 имате ли идея?
Доколкото знам, всички полети ще се насочат към новия терминал. Около стария ще останат административни служби, митници, РВД и др. Така че А84 ще върви от ул. Мими Балканска до новия терминал. Сигурно на ъгъла на Мими Балканска и Хр.Колумб ще има спирка (до РВД), но едва ли автобусите ще минават през стария терминал.

15092
Quote from: Ivo
Чавдар 11М4 е произвеждан с каросерия на Сетра.
Чавдар и Сетра си приличат, колкото Реното на Алонсо с Дачия!
Заводът в Омуртаг да прави возила с ЕВРО 4 - това е още по-невероятно, отколкото РТК Елин Пелин да почне масово сглобяване на тролеи.

15093
И да не стане сега, ще стане след година-две. Апетитите за този район са огромни. Лапнаха Електрокарния завод, сега като лапнат Земляне, да се готвят Топлоцентрала Земляне и депо Красна поляна, а после - и Трамкар!
Аз и в другия форум писах, че Земляне е твърде апетитно като местоположение, за да бъде гараж. Това, че ще се увеличи нулевият пробег при сума линии, никой не го е еня. Интересно, какво ще правят с общежитието?

15094
Quote from: Dragon
Пък относно идеята да въртят трамвайте и автобусите на ул. Шипка, това е все едно да направиш 280 и 94 да въртят на зала Христо Ботев, пък от там нагоре да имаш автобус на 20 мин.
Ами да си вървят, аз отдавна не живея там.
Според Гугъл ърта между двете точки (Шипка и обръщалото) разстоянието е 504 метра и 46 см, но аз не съм настоявал за съкращение на трамвая, по-скоро за единичен коловоз в южната страна на платното. И съм готов да се обзаложа, че трамваят ще минава по него по-бързо, отколкото след чакане на два светофара и дрънкане по навлеци, които са спрели на трасето му.
Проблемът на ул. Дамяница е нейното лошо състояние, особено около моста (тя след това май става Планинец, все едно).
Навсякъде по света се бутат къщи при прокарване на нови пътища. В края на краищата се предполага, че интересите на стотици хиляди преминаващи са по-големи от интересите на няколко десетки живеещи. Отдавна никой не те бута в панелка, след като са съборили къщата ти. Даже се наблюдава обратното - хора с информация за нови магистрални трасета умишлено изкупуват места, които ще бъдат отчуждени след няколко години. С получените пари от къща в Княжево можеш да си построиш къща в който район си пожелаеш (без централните части) - даже и в Студентски град има къщи, противно на твоята представа. Всъщност по-голямата част от отчуждителното обезщетение се пада на парцела.
Не искам да съм лош пророк, но мисля, че даже и след пускането на АМ Люлин княжевци ще продължават да плащат жесток кръвен данък, ако не се подобри своевременно пътят. Да не говорим за влошаващото се екологично състояние. Само след 5 години през Княжево ще преминават толкова много коли, че опашките няма да са по-малки от сегашните, въпреки магистралата. Тази магистрала няма да върши никаква работа на хилядите перничани и дупничани, работещи в южната част на София.

И да искаш, и да не искаш, районът на Красна поляна, Земляне, Електрокарния завод тепърва ще се застроява, същото вече е факт за Овча купел между Любляна и НБУ. Така че считам за неестествен затапващият край на Любляна до Средсело. Дали ще продължава по Войводина могила, или ще се изсипва увеличеният трафик насред Княжево, или пък по, дай Боже, магистралния околовръстен път - но това е величина, която не може да се пренебрегне.

15095
Освен съществуващите гари трябва да се изградят и спирки на ес-бана - примерно до моста Чавдар, около хладилния завод (за връзка със Сточна гара) и т.н. Може да се мисли и част от съставите да ходят до Банкя, а други - само до Обеля, а на изток - част - до гара Искър, а други - до новия терминал на аерогарата. Според един от отговорите във форума на СО, около гара Обеля е предвидена междинна метростанция.
Направлението към Горна баня дава възможност Горна баня, Овча купел, Красна поляна (и даже Факултето) да получат бърз транспорт (доколкото знам, тези квартали не са покрити от нито един метродиаметър). Вероятно ще се наложи удвояване на жп линията. Някъде до кв.Гевгелийски ще трябва да се мисли и за връзка с метрото, т.е. междинна метростанция между Вардар и Западен парк.
Връзката гара Пионер-Смирненски е също интересна и се съчетава идеално с метрото.

Изобщо в този проект има много повече хляб, отколкото в хаотичен строеж на предълги трамвайни трасета, дано институциите го оценят по същество.

15096
Има и друг байпас на Княжевските задръствания и това е Панорамният път. Само че тузарестите му обитатели са го осеяли с ненужно големи и ненужно много гърбици.

15097
Ами дано стане това! Не само Обеля-Искър, а и Пионер-Смирненски, Горна баня-Централна гара.
Излишно е да разсъждаваме, кое от сегашния подвижен състав на БДЖ може да се използва - НИЩО! Просто ще трябват нови състави, както трябват и за метродиаметрите. Или пък на втора ръка от някой немски град, който си модернизира S-Bahn-а. Ама като гледам, как спретнаха нещата с инсбрукските тролеи...

15098
Quote from: ozzy
И как се справят в Созопол според теб, имаш ли наблюдения?
Ами смениха кофите с пластмасови. Чистят ги редовно. Ако през лятото не могат да минат от паркирали коли, викат паяка, ако и той е безпомощен - става интересно!
За снегопочистването нямат проблеми, защото в Созопол рядко вали сняг и бързо се топи.

Сега се надявам да построят тролейно трасе в Созопол (от стария град до новиоте територии след Райския залив та чак до Каваците), та да могат да тестват продукицята си  

15099
Quote from: Dragon
Трамвая е по средата защото иначе пътя трябва да стане с 1 платно.
С по 1 лента във всяка посока, искаш да кажеш. Но това донякъде си има положителни страни:
1. Трамвайното трасе толкова бързо се изронва, пък и паркиралите коли и чакащите светофара трамваи правят реално и сега автомобилното движение еднолентово във всяка посока.
2. Стесняването сега става на комбинацията светофари около обръщалото на трамваите и автобусите. Сътветно там се образуват тапите. При асиметрично разположение на трамвая тапа би била още в широката част.
3. ТМ трасе става съвършено безконфликтно с трафика.

По чист вариант би било да се скъси трамваят до края на широката част и за да не плачат бабите с тубите, да се направи чешма за княжевската вода на новото обръщало (все пак 300 м водопровод се поддържат по-лесно от 300 метра ТМ трасе). Само че в този случай не знам, къде ще търсят място за обръщало на А58 и 59...

15100
Без да се обижда Драгон, той е образец за мисленето на средния княжевец. Ако може да не минава нищо през квартала и ако може това да стане без да бутнат нито един бордей!
АМА НЕ МОЖЕ! Трябва да си съвсем непретенциозен, за да викаш къщи на някакви свинарници на речния скат. Пък и отчуждителните закони определено са в полза на отчуждените (при социализма за отчуждена двуетажна къща ти даваха гарсониерка, но, слава Богу, времената не са такива).
Драгоне, трогателното ти описание на нещастните ученици от 26 СОУ и нещастните минаващи по Дамяница би ме трогнало, ако не минавах два пъти в седмицата - всеки понеделник и четвъртък в 9 часа - от ДИУУ към Любляна и Красна поляна. Твърдението, че Любляна е идилична тиха улица, е направо СМЕХОТВОРНО, сигурно е детски спомен, не знам. Уви, това е минало свършено, както и с много други улици, които допреди 10 години бяха второстепенни, но сега са оживени.

Предложи и ти нещо! Но не си прави илюзия, че построяването на АМ Люлин ще прочисти Княжево! Имаше един чудесен проект на арх. Христо Генчев за тунел от Черния кос до Беловодски път и оттам направо хващаш бул.България. Този проект е чудесен, но не е реалистичен, предвид хроничното софайско безпаричие.

Какво е мнението ти за проекта на ББ - реалистичен ли е или някакво надцакване с президента като грлавнокомандващ? През Овча купел минава нещо като полуулица, полуканал - Букет. Става ли тя за връзка към автогара Овча Купел или и там има някакви безценни къщи?

Pages: 1 ... 753 754 [755] 756 757 ... 777