Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 753 754 [755] 756
15081
Quote from: Repcho
къртицата е една-прави единия тунел до ЦУМ,после се връща обратно на Юнак и копае и втория тунел,после се връща пак и който откъде е
Откъде ще извозват пръстта на връщане - от ЦУМ ли, или през вече прокопания тунел в посока СУ-Булбанк ще я карат до СУ?
Знаеш ли, в какъв срок ще пробият тунелите, предполагам, че в груб строеж до есента трябва да са свършили, иначе няма да се класират за предаване в края на 2007 г.?

15082
Метродиаметър 1 / Архив МД-1
« on: 30.01.2006, 12:16:54 »
Трасето от Юнак до Интерпред е изкопано още в края на 80-те с първоначален замисъл за нормалнорелсов трамвай от Младост/Дървеница до Графа. Тогава, когато тунелът стигна до Руското посолство - горе-долу 1986-88 г. ТМ14 и 19 се изчакваха по един коловоз, минаващ по локалната лента на Драган Цанков. Следи от този байпас има и сега.

Къртицата ще тръгне от Юнак към СУ и Булбанк.

А някой зане ли, каква е тохнологията - къртицата ще направи единия и после другия тунел, или две къртици ще вървят една срещу друга разминавайки се.

15083
Quote from: Dragon
Дублирания има но разстоянието между метростанциите е голямо и да се спират особено трамвайте наистина е адски глупаво.
Така е. По същата логика би трябвало да спрат трамваите по Пиротска и Стамболийски, а след изграждане на ІІ метродиаметър - по Мария Луиза и Витоша.
 

15084
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 25.01.2006, 11:38:01 »
Симеоновският лифт, естествено, е флагманът на въжените линии на Витоша. Чудя се само, защо се допуска вандализъм по него - толкова ли е трудно при слизане лифтаджиите да проверяват кабинката и ако открият счупване или драскане, да задържат и глобят пътниците?
Недостатък на лифта е, че гнездата за ски не събират карвинг-ски, да не говорим за сноу-бордове. Естествено през 1983 нямаше такива неща, но сега е време да се подменят тези гнезда.

15085
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 25.01.2006, 11:30:31 »
Quote from: c.r.u-to
дайте идеИ как да оправят книяжевския лифт
Както Драгон посочи, княжевският лифт по сегашното му трасе е безнадежден, просто забравяме за него. Най-много земята под долна станция може да се ползва за построяване на нова станция. Горната станция трябва да е свързана със ски писта. Такива са две в този район:
а) Ветровала - но тя е почти изчерпана, а просичане на нови писти не е много уместно. Все пак това е вариант
б) Конярника и района между Кумата и Звездица - Конярника е хубава писта за начинаещи (опитните ходят на Лалето), а районът може да се разработи без вреди върху природата - все пак е над горския пояс. Затова считам това за по-добър вариант.
Рекапитулация - предлагам трасето -  Княжево-междинна станция между Златните мостове и Момина скала за нуждите на пешеходците-Конярника. За междинна станция най-добро е мястото около хотел Елица и хижа Септември. По този начин тези туристически обекти ще имат директна връзка със ски-център Конярника. Или две междинни станции - Копитото и Елица, като до Копитото се позва съществуващата просека.

15086
Архивирани теми / София 2014
« on: 25.01.2006, 11:00:11 »
За съжаление, не е ясно, какви обекти и къде ще се правят. Питах организаторите и те ми отговориха, че по изискване на МОК, на първия етап подробностите не се публикуват. Чак след пресявката ще има анонс (ако пресявката е положителна за нас).
Не мисля, че имаме някакъв шанс, даже може би ще е по-лошо да се класираме на 4-то място, защото трябва да се депозират половин милион долара (или евро), които са невъзвръщаеми, а в края на краищата - победителят е един. При условие, че има кандидати утвърдени курорти в Западна Европа, нашият минимален шанс е единствено политически - нещо като символ на обединението на Европа. Разбира се, ако се класираме след Сочи или Алмати (Казахстан), ще е голямо унижение.

Това, дали ползите или вредите ще са повече - зависи от разположението на обектите. При предните кандидатствания вредите биха били по-големи, тъй като се предвиждаше съсредоточаване на олимпийските обекти на Витоша. А Витоша е малка планина, за да ги поеме (нека си спомним олипмиадата в Сараево - тогава обекти имаше по цяла Югославия - та чак до Кранска гора в Словения, което е на 400 км от Сараево). Сериозно просичане би довело до свлачища и порои при всеки по-силен дъжд. Тогава с умиление ще си спомняме наводнението от 1983 г., което помете моста между Хладилника и Емил Марков и проряза града на две части. Сега се анонсира разсъсредоточаване в 3 планини, което е значително по-добре - примерно - на Банско - алпийските дисциплини, на Боровец - северните, на Витоша - бобслей и шейнички, в София - залите (кънки, хокей, кърлинг и др.). От полза за Витоша би бил лифт в района на Златните мостове. Естествено от полза ще е и подобряване на инфраструктурата (всъщност лошата инфраструктура в България ще е сериозен минус при кандидатстването) - Околовръстния път, магистралата до Благоевград, пътят до Самоков и Боровец.

15087
Е чак пък никой да не е подозирал? Очевидно журналистките, пишещи тези материали, не са били родени по време на строежа на НДК и бул.Черни връх, но ние от средното поколение си ги знаем тези работи. Даже местото на базара пред НДК се нарича "метростанцията". Изненадва ме анонсът, че от Шератон до Патриарх Евтимий също има прокопан тунел, спомням си генералния ремонт на Витошка, правиха проходими колектори (както под Патриарх Евтимий и В.Левски), но чак тунели за метро да са направили!

Забележително неграмотна е картинката във в-к Труд. Според нея метротрасето си върви по Витошка, след което рязко завива по Патриарха и от "Кравай" завива пак рязко под Фритьоф Нансен. Първо, едва ли са възможни такива завои по едно метротрасе и второ, метростанцията на НДК не е под Фритьоф Нансен, а съвсем недалеч от Витошка - между фонтаните и Магурата. Специално в тази част - между патриарх Евтимий и хотел Хемус метротрасето и метростанцията наистина са готови в груб строеж.

А това за трамвая под Витоша в тунел не го считам за сериозен анонс. Като толкова искат да правят тунели, вместо трамвая да вмъкнат пресечките в тунели, както е във Варна. Напречните потоци от автомобили пречат много повече на пешеходците от трамвая.

15088
Quote from: Repcho
1. Отвеждането на пътниците до метрото ще става с вътрешноквартални автобуси. Такъв вече е организиран в "Люлин".
2. "Графа" пък ще се освободи от трамваите, щом стане готова отсечката на метрополитена между Националния стадион и пл. "Света Неделя".
1. Нима? Кога е пуснат въпросният вътрешноквартален автобус? Аргументът за дублаж на ТМ8 с метрото не е издържан, тъй като метрото не ходи в Люлин-3,4 и 5, както и в жк Западен парк. Би трябвало при изградена трамвайна линия разходите по довозващ трамвай да са по-малки, отколкото при довозващ автобус. Но явно ТМ8 е нарочена и СО ще донесе от 9 кладенеца вода, за да я закрие и продаде парцелиет, на когото е обещано...
2. Още по-голяма лудост! Все едно всички пътуват от Сердика до Юнак! Нали трамваите по Графа обслужват Лозенец, Хладилника, важният пл. Славейков - там как ще ги замени метрото, след като метростанции в тази част на Лозенец (около Римската стена, Журналист и Семинарията) не са предвидени даже във ІІ метродиаметър?

15089
Quote from: CKD
Ако наистина кръстовището се направи по този начин то същото би било уникално за София.
У-образно вливане на потоци имаме на няколко места - до НДК (бул.П.Славейков и България - А72 и А76), бул.В.Левски - платното от тунела и Фр-Нансен, бул.Акад.Гешов - платното от тунела и от бул.Цар Борис ІІІ. Тук имаме двупосочен поток, но в тази част бул.Сахаров няма да има метротрасе по средата и ще е вероятно в четирилентов формат.

Иначе перпендикулярен изход, какъвто предлагаш, би спънал бул.Сахаров (както сега е спънат след края на моста). Евентуално местото на изхода на бензионстацията ОМВ би могло да се промени - в бул.сахаров вместо в Кл.Охридски.

Вариант с кръгово движение считам за невъзможен - май че бензиностанцията пречи затова.

Не забравяй, че понастоящем бул.Кл.Охридски на светофара има 8 ленти (те отдавна се износиха), което позволява вливането на два четирилентови булеварда.

15090
Quote from: vesko76
На мен лично ми е любимка 24,все пак е единствената,свързваща раковата болница с ВВМИ,и по тази причина е почти винаги пълна.
Че как няма да е пълна! В Дървеница минават много маршрутки - 1, 5, 6, 23, 24, 27, 36, 45, 47, 49 и всички са пълни, след като спряха ТМ2. Столична община си прави транспортен експеримент, може ли един голям квартал с повече от половината висши учебни заведения да се обслужва само от 1 автобус и куп маршрутки.

Предимството при маршрутките е, че маршрутите се оптимизират бързо според търсенето. Освен това с маршрутка пристигам даже и по-бързо, отколкото с кола - маршрутките се качват по тротоарите, ползват БУС-лентата, от най-дясна лента правят ляв завой на светофарите и т.н. Обичам силните усещания! В края на краищата пенсионерите да си купуват къщи на село (подобно на английските им събратя), София е за хора със здрави нерви  

15091
Ето линкове, ориентирани предимно към таксуването в ГТ

Виена

Будапеща

Прага

Берлин

Рим

Париж-билети
Париж-карти

Лондон

Във всички от гореизброените градове, с изключение на Будапеща, билетите се валидират с час и минута и важат при прехвърляне в рамките на определено време (единствено в Прага има евтин билет от 8 крони - около 0.50 лв, който не важи с прехвърляне). Вижда се също, че по цена на билета сме стигнали чехите, а по цени на средно- и дългосрочните карти - австрийците. Макар че качеството на услугите във Виена и Прага е съвсем различно - преди 10 дни бях там и нито веднъж не попаднах на неотоплен или раздрънкан трамвай или автобус.

Известно неудобство на валидационните апарати с часовник (аналогът на нашите перфоратори) е, че 1 билет се валидира за 2-3 секунди (невъзможно е едновременно валидиране на няколко билета), а апаратите са по-големички и се монтират само на вертикални дръжки в превозното средство.

15092
Quote from: CKD
1. Хубаво де, ама никой от вас не дава конкретно становище как ще изглежда кръстовището при Онкологията.
2. 102 и без това е празен след като завие по Г.Димитров към Зоопарка та какво остава след пускането на трамвай от там. След удължаването на метрото към Младост 102 ще прави връзката на Дианабад с метрото т.е. ще компенсира прехвърлянето на 88 през ТВ кула и ще осигурява връзка на О.купел, Кр.село, Ив.Вазов и Лозенец с линиите към Бистрица и Панчарево, Пасарел и Герман както и разбира се с метрото до Младост и заветния бизнеспарк.
1. Според мен бул.Кл.Охридски и Сахаров ще се вливат под остър ъгъл, а надолу ще си остане сегашното кръстовище във формата на кръст. Естествено ляв завой от Сахаров към ТУ няма да може да се прави, но не е нужен - който иска да кривне нататък, ще ползва сегашната улица Станоев.
При това положение може да се запази тристепенността на светофара:
І положение - Разрешено движението откъм КАТ във всички посоки - вляво към винарово колело, полуналяво към Въртопо и направо - към ТУ. Идващите от Въртопо имат зелен сигнал и се нареждат на стоп-линията пред Г.М.Димитров според това, дали искат да продължат наляво (към Зоопарка), направо (към КАТ) или надясно (към Винарово колело).
ІІ положение - Разрешето движението откъм ТУ във всички посоки.
ІІІ положение - Разрешено движениоето в двете посоки по Г.М.Димитров, като както и сега зеленото за направо свършва с няколко секунди по-рано, за да се изтеглят завиващите вляво.

Нека отбележим, че в кръстовището няма трамваи и пешеходци. Новото трамвайно трасе не се пресича с булевардите, а пешеходците ползват подлезите на метростанцията.

2. Съгласен съм за А102. Не съм те разбрал преди - мислех, че искаш да върви по Др.Цанков до ТВ кула.

15093
Quote from: Dragon
Тази "Въртопо" къде трябва да се намира?
Нискобюджетна надземна станция непосредствено преди моста между Дървеница и Младост - откъм Дървеница. Всъщност тя е само на 400-500 метра от Онкологията и от тази гледна точка е спорно, защо се строи. Може би, защото е евтина и в тази част няма никаква друга транспортна връзка.

15094
Идеи / Re: А 114
« on: 23.01.2006, 16:45:05 »
А75 може да се закрие, а А9 да прави премка по Слатина и Боян Магесник. С един автобус повече той ще е на сегашния си интервал, а в Хр.См. ще получат нещо повече от автобус на половин час и повече. И бездруго двете линии се срещат в началото и края на маршрутите си. Който от жк Хр.Смирненски има път към гара Подуене, ходи на А11. Губят само бабките, които ходят на зеленчуковата борса - ще пътуват 5-6 минути повече.

Не виждам смисъл от разхождането на пътниците на А114 до другия край на вселената, а едва ли са много желаещите от жк Хр.Смирненски да отидат до Корабчето, т.е. този маршрут ще бъде хептен ниско-ефективен. В бъдеще А114 би могла да се насочи към комплекс Цариградски, а ако А1,3,5,6 и 7 се насочат към някоя от метростанциите в Младост, А114 ще остане единствен транспорт след 7-ми километър по Цариградско шосе и тогава ще бъде даже препълнен.

15095
Между Онкологията и моста "Въртопо", освен метрото, ще минава и голям булевард от 2 платна по две ленти плюс излизащото метро по средата. Там едва ли би могло да се мисли за автостанция за 67,68,69,70,123. На Въртопо като че ли се вързват нещата - естествено не на главната улица, а по ул. Пловдивско поле (успоредната на реката), зад старческия дом. Новостроящият се блок до МС Въртопо наистина ще е успореден на новия булевард, но както се казва - да са гледали новодомците, къде купуват жилище - човек като продължи мислено моста, вижда очертанията на новия булевард (да го наречем бул.Сахаров). Захождането на бистришките автобуси ще е от ТУ вдясно от сега действащия светофар, а на тръгване - ул. Пловдивско поле-бул.Ляпчев-вляво по бул.Кл.Охридски (от 9-ти блок).

Единственото, което ме съмнява, че е останал неотчужден парцел за автостанция. Затова се спрях на автогара Юг, която (все още) не е реституирана. А може през 2007 всички да тръгват от автогара Юг, а след пускането на Въртопо - А68,69, 70 и 123 да се насочат оттам, а А67 и 71 да си останат от Интерпред. Съвсем естествено бистришките автобуси би трябвало да имат бърз статут и да спират само на ТУ и на разклона за Студентски град.

Това за къс трамвай Онкологията-Дървеница не ми харесва, тъй като ТМ2 е довозващ до метрото не само за Дървеница, а и за северната част на Студ.град и Дианабад. В по-далечно бъдеще би могло да се мисли за удължаването му в Студентския град (по бул. Кл.Охридски след сегашното обръщало живеят малко хора, а са предимно складове и бизнес-сгради).

А413 вероятно ще се разреди до предишното си състояние (реди закриването на ТМ2), но мисля, че ще остане. Маршрутът на А4 ще става все по-припокриващ се с метрото, единственият смисъл да го продължат до Интерпред е да се реализира директна връзка на Младост-3 и Горубляне с метрото,иначе за другите части от Младост  А88 и 413 ще се справят и без него. При всички положения това ще е временно, а след като метрото стъпи в Младост, може А4 да се закрие, а А1, 3 и 6 да тръгват от метростанциите през Горубляне.

Дали и А102 да се свърже с метрото, е спорно - нали ТМ2 ще довозва хората около Зоопарка? Все пак, след като А88 ще е по Драган Цанков, а А94 ще се разреди радикално, редно е А102 да си запази маршрута.

15096
Дайте предложения за имена на изграждащите се и бъдещите метростанции. Не може да се каже, че сегашните са удачни - "Западен парк" в Люлин-10; "Сливница" след като бул.Сливница е дълъг над 10 км и т.н. Ясно е, че за готовите нищо не може да се направи, но поне за новите:

1. МС Драган Цанков също не е достатъчно уточняваща, след като метрото върви под и по бул. Драган Цанков от единия до другия му край. Много по-добре би било "Юнак" или "Национален стадион".

2. МС Интерпред - всъщност какво е това Интерпред - фирма или бивше съкращение? След като централната МС не се кръсти "Булбанк" (съвсем правилно), защо тогава друга МС да носи име на фирма? Може би "Световен търговски център", "Изток" или "Изгрев" звучи по-добре.

3. МС Онкология звучи зловещо. Може би МС "Мусагеница" ?

4. МС Въртопо - малко грозно, но пък точно.

5. МС Младост-1. Тук уточняването на номера на съответната Младост е съществено.

6. МС "Ал.Малинов"

15097
По строежа на метротрасето след Интерпред се работи даже и през зимата.
200-300 метра от надземния участък са покрити с прастмасов покрив - като тръба. На светофара до КАТ се изграждат колоните, на които ще стъпи моста над улицата за бензиностанцията.

В Младост-1 даже и в мързеливия неделен следобед се извършваха изкопни работи.

Господ да ни е на помощ, когато се стигне до кръстовището Кл.Охридски/Г.М.Димитров - там явно ще затварят последователно платната в едната и после в другата посока.

15098
Ами досега кой ги е събирал? Не са ли пак общинските служби?
И по какъв начин могат да те накарат да си платиш? Само за един се сещам - ако отидеш в общината за данъчна оценка или някакво разрешително, да ти съберат дължимото.

15099
Идеи / Re: ТБ1
« on: 19.01.2006, 16:54:07 »
Quote from: vesko76
1. но пък да се пълни на Университета?
Вярно,горе-долу централно място,но пък се дулира изцяло с 2 и 4.
2. А пък ми е все чудно,защо след Герена вече се движи абсолютно празен и в двете посоки.Но пък А78 е вече пълен на същите места :o
1. Ама че го рече - какво по-централно място от университета? Освен от жителите на Х.Димитър, Суха река, Левски, ТБ1 се ползва за довозване за 1-2 спирки от слизащите от А280, 306 (примерно - І английска гимназия, СМГ, ИСУЛ)
2. А78 забърсва потока от селската автостанция по Кремиковското направление, също и Левски-В, докато ТБ1 е само за Левски-Г.

15100
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 19.01.2006, 16:36:05 »
Quote from: Repcho
...включително Икарус по това време са правили автобуси на светлинни години в технологично отношение пред нашите.
Абе не знам, какво са произвеждали, но за последно през 2004 бях в Будапеща и повечето от возилата в МГТ си изглеждаха по класическия начин.

Pages: 1 ... 753 754 [755] 756