Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 755
41
С малката подробност, че гара Божурище се намира на жп линията за Банкя, а не за Европа. За Европа ще е другият лъч под нова гара Обеля.

42
Щом като на каквото и да е превозно средство може да се оползотвори престоят, това се прави. Казва се транспортна задача и сме го учили по математическо оптимиране. Даже с вагоните е по-проста задачата, отколкото примерно със самолети, където трябва да се отчита натоварването на екипажите.
Сигурно няма да пуснат спални вагони до Станянци, но за второкласните няма проблеми. Швейцарците силно включват подвижните състави на съседите си в тактовата система на вътрешна комуникация, пък не са бедни.

43
Едва ли някой ще се напъне да мисли за неизбежната временна организация на движението с двупосочност между Петте кьошета и Нансен - не само за тролеите.
Сега ще се препроектира 5-6 пъти историческият тунел под НДК.

44
Да сравняваме Канада с България е все едно слон с мишка. Ако тезата е, че няма магистрали в Канада, как се обясняват едни от най-широките магистрали около Торонто - 401 и 402?  Мащабите са различни - това е втората по големина държава на света, а на 95% от територията живее под 5% от населението. Само Сибир и Гренландия са по-рядко населени. А едва ли са много хората, които пътуват наземно от Торонто или Едмънтън до Ванкувър. Пътуват товари. Не е като в Европа да пътуваш от Франкфурт до Аликанте примерно.

45
Няма какво да си кривим душата - бул. Копенхаген - Ляпчев е с пъти по-важна артерия от трамвая. Отваря се Младост на изток (едва ли козята пътека Белов е вход/изход за стохиляден комплекс). При сегашното положение трафикът от всички посоки без юг се струпва на 7-ми километър.

46
Целият ринг е във формат 2 активни или 2 активни + буслента. Само по Скобелев от Ботев до Руски паметник може да се мисли за буслента. На еднопосочните участъци на Патриарх Евтимий и В. Левски може да има до 6 ленти, но не са необходими. Освен преди Петте кьошета,  където се отделя потока за Прага.

47
Цялата АМ Люлин след Мало Бучино има сериозни грешки в проектирането. В случая турският изпълнител няма вина, тъй като изпълнява не свой проект.
Нататък се опариха и при Благоевград сериозно работиха по свлачища. Но АМ Люлин и Драгичево  - Долна Диканя си страдат от детските болести на най-евтиния проект.

48
За нощните е нормално. Дали си в 7 или в 8 в София- все тая. Никъде не гонят скорости през нощта. На който не му се обикаля,  да слезе на Курило и да хване А27

49
Има два варианта "да излезе по-евтинко":
- трамвайното трасе се отлага за след това по Каблешков
- ако е имало долно ниво за трамвайното трасе под Цариградско, се прави на ниво и се усложнява светофарът.
И двата варианта са влошаващи. Тогава трябва да се търсят по-малко грохнали пендели.

50
Защо през тунела? Горе малко ли място има?

Движение в обратна посока не е опасно за насреща движещите се, а за влизащите и излизащите от преките. Гъстата растителност по Патриарха, паркиралите коли и навиците за еднопосочна улица са все предпоставки за ПТП. Просто отляво трябва да си остане косото паркиране. Нека отбележим, че косите паркоместа са доста удължени и при маневра на заден ход (освен за камиони и дълги бусове) не се излиза на активна лента. Отдясно - както е по план - еднопосочна велоалея и буслента

51
Преди години по Фандъково време същите спряха проекта по Нансен да тръгнат двупосочно тролеи, така че ТБ7 да стане смислена връзка. Сега ГЕРБ бързо бързо възсядат протеста. Популизмът е блага работа!
Единствено велоалеята в противоположна посока е опасна. Нейното място е на бул. Левски.

52
Разни / Re: Космонавтика
« on: 22.04.2024, 23:54:12 »
В градовете няма голям шанс за качествено наблюдение при тази светлинна и прахова замърсеност. Само на Рожен е истината.

53
Ето една тема за размисъл, скоро в София ще свърши серия КЕ, дали следващата ще е ЕЕ или ще я прескочат и ще минат към МЕ?!
Каква серия ЕЕ ???? Тя е за ремаркета като всички серии с ПЪРВА буква Е. Това, че влезе в употреба ВТОРА буква Е, не означава,  че автомобили и ремаркета ще се конкурират за още неупотребените серии Е*.
 Следващата серия е МЕ.

54
Има място и по Веслец, и по Бачо Киро. Дъгата от Мария Луиза към Екзарх Йосиф е безпроблемна - там е гол, широк тротоар. Някога имаше по-трудното - дъга от Екзарх Йосиф в посока Лъвов мост.

55
Разни / Re: Космонавтика
« on: 21.04.2024, 17:01:05 »
Във Варна са ни водили като деца, впечатление ми направи махалото на Фуко - мистерия за петокласник. Тогава (към 1970) беше чистак нов - гордостта на варненци.

В Смолян беше много интересен при откриването му през 1983 или 1984 (заедно с новия център в чест на дипломатическия корпус). 25 години по-късно ходих пак - не беше мръднал и с милиметър, все едно през тези години не е имало совалки, Хъбъл,  също Discovery и National Geographic. Там директно заспах и захърках (втори случай след Шифъра на Леонардо).

56
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 21.04.2024, 00:13:50 »
Имат и други катастрофи етиопците:
1. Някакви идиоти отвличат самолет и го карат да лети към Австралия. Естествено, самолетът няма толкова гориво да прелети целия Индийски океан,  но терористите са безкомпромисни. Пилотите се мъчат да летят покрай острови и, свършвайки, се приводняват непосредствено до плаж. Някои оцеляват, но има доста загинали най-вече поради лоша организация на кабинния екипаж.
2. Жестоката катастрофа с Boeint 737 Max 8, която беше втора подобна и замрази програмата за няколко години. Boeing и сега не са се съвзели и продължават с проблемите при управление на качеството.

И двете катастрофи не са по вина на етиопска авиокомпания или пилоти.

57
Разни / Re: Космонавтика
« on: 21.04.2024, 00:02:41 »
Май ще заключа темата поради мижав интерес. Това за сателитните комуникации обсъждаме в тема Телевизия.

58
N2 обхваща идеално Лозенец. Семинарията е на пешеходно разстояние до Кръста чак. Далеч са към Козяк, Кошарите и нагоре. И за тяхното добруване искаш да отрежеш Изток, Изгрев и Дианабад - без южната част.
Безумно разтегнатият маршрут ще направи абсолютно невъзможно изпълнението на разписанието, а нощните линии са в синхрон и не може произволно да се разтягат. Ако една от тях се удължи, другите ще трябва да престояват и честотата им хептен ще се влоши. Сам се досещаш, че предложението ти за една кола в повече е несъстоятелно. Нова линия- може, но разсинхронизиране на наличните - не.

59
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 20.04.2024, 00:56:11 »

Ах, този РУМ. Много ме е яд, че го занемариха.
Хит на две крачки на изток, Лидл - на две крачки на север, Фантастико, Кауфланд, Билла - какво повече? Хародс ли да направят в Младост-2?

60
каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...
За облекчаване на Алабин - изпълнение на пълноценно обръщало на пл. Възраждане, на което да върти ТМ8. Закриване на оперетната линия ТМ1, чиято единствена цел е да търка релсите по Струга. Закриване или преместване на новосъчинената спирка от южната страна на Съдебната палата.

Драмата какво се случва, ако някой трамвай се скапе на Алабин? Ами нищо особено - някои линии се отбиват по Витоша/Мария Луиза, други - по Ботев. А какво правим, ако трамвай се скапе по Графа, гората та чак до Хладилника, при това само с едно междинно обръщало, а? Или по България? По Ботевградско? Трамвайните трасета са прекалено скъпо удоволствие, та да се дублират излишно.

За добрата връзка и почивките:
- програма Минимум - обръщало на пл. Св.Неделя
- програма Максимум (която пак е по-евтина от безсмисленото трасе по Стамболийски) - трирелсие от Централна баня и Младежки театър и удължаване на ТМ5 дотам. Така ще се осъществи първоначално заложеният Метродиаметър 3 и ще се получат доста връзки изток-запад с прекачване на един перон. В момента трамвайното направление изток-запад не минава през самото сърце и основна пешеходна зона на града. По този начин трамвайното обслужване ще се балансира и ще е с идеална връзка с метрото.

П.П. По закон тези неща минават през обществено обсъждане. Някой отчита ли "ентусиазма" на живеещите по Стамболийски от новата шумова придобивка?

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 755