Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Интересно е, че през 70те години е имало сандански рейс София - Петрово, тръгвал е от пл. Възраждане, с нощувка в Петрово - една от първите Сетрови Шкоди 11М3. Но е бил много бавен - спирал е навсякъде по селата, а в по-големите автогари - Сандански, Кресна, Благоевград, Дупница - навсякъде си е почивал. Билетъг е бил 4 лева, но в края на 70те с онова постановление за успоредност с ж.п. транспорт, вдигат цената на 11 лева, съответно хората спират да го ползват, та съответно и рейсът бива спрян.
А в Голешово, което е архитектурен резерват, първоначално ПАЗчето не може да стигне до центъра на селото - много е била тясна главната улица. И за да стане това нещо, та да я разширят, вероломно разрушават с багер един куп от тези стари, уникални къщи. Сега ги няма и къщите, но няма и рейс....
2
На някои може да ви е интересно...Село с няма и 2000 жители имаше собствен ДАП с автогара, гараж, оборудван сервиз, дори успяха и чисто нова административна сграда да си построят. Става дума за Катунци. Вярно, че не беше самостоятелен, а подчинен на ДАП Сандански, но....Имаха три 11М3, два 11Г5, три ПАЗ-чета и една УАЗ-ка. Също една Волга и един джип УАЗка в ролята на таксита. Шкодите покриваха влака на Кулата, някои курсове до Сандански (повечето за Сандански си ги покриваха от ДАПа в Сандански, включително нас - Петрово и Горно Спанчево), по-големите села Калиманци, Черешница, също една обиколка за Петрич и една за баните в Марикостиново. ПАЗ-четата бяха за Голешово, Ковачево, Златолист, Пирин, Пиперица, някои по-слаби за влака, но и един курс до Благоевград. Причината на него да е ПАЗ-че беше цената - 4.70 в едната посока, съответно почти никой не го ползваше, за сравнение редовният билет за влака от Кулата до София беше пет лева. УАЗ-ката ходеше до селата без асвалт - Лехово, Бельово, Храсна. За Сандански повечето автобуси бяха през Кулата, заради влака, от тамошния ДАП ни покриваха с каквото има - Шкоди М4 и Г5, Сетри, аквариуми, включително и съчленени. Специално Петрово имаше и рейс от ДАПа в Петрич, също със Шкоди, Сетри, но често идваше и Икарус. Катунци по едно време пусна и рейс до Гоце Делчев, но през Симитли и Разлог, не през Папаз Чаир - там рейс просто не може да мине. Цялата тази конфигурация беше в зоната на откритите листове, а Лехово, Голешово и Пиперица - дори отвъд бодливата тел - кльона. Шефът на районното в Сандански, състудент на майка ми от ХТИ-то, подпечати паспортите на родителите ми, че са "жители", та да не се ходи всеки път в районното на Марин Дринов за открити листове. И шофьорите, и началниците им, както казва чичо ви Благо, чистокръвни македонски магарета, каквито никъде другаде няма. Беше нещо обичайно да се изсипе сума ти народ от влака, да дойде едно ПАЗ-че и вътре да стане кошмар. Влака го проверяваха на Генерал Тодоров, докато откачваха вагоните за Петрич. Поне пътувахме с хубави гръцки (полски) вагони първа/втора класа, също български, но от произведените в ГДР, понякога първокласен, като първата класа беше на аванта, не се доплащаше добавка, беше си с нормален, втопокласен билет. Нямаше противната зелена 47а серия.
След промените, курсовете бяха драстично орязани, много от описаните села останаха с рейс не всеки ден - дори до два-три пъти седмично. Въпреки че откритите листове вече ги нямаше. Но пък Катунци, по времето на Филип Димитров, получи от Република два ежедневни, сутрин и след обед, автобуса за София. Пътуваха основно трите Икаруса 250 от БВБ, на по няма и две години, също двата Чавдара 430 и 530, както и един Ван Хоол - Фиат. За три часа, без магистрала, с почивка на Овча Купел, Благоевград и Сандански - страхотен пердах със 120, нещо немислимо до тогава. С чичо ми, който дълги години беше кмет, се измъчихме да го удължим този рейс до Петрово, но не стана. През 2008а линията я взе Дрисконито, които от двата автобуса оставиха само един. 99та санданска фирма накрая пусна отделен рейс София-Петрово, но го спряха при зае*ания лот на Струма между Сандански и Кулата.
В края на 2000та ДАП Сандански, а заедно с него и Катунци фалира, всичко в Катунци беше разтурено, че и в Сандански, всички села, без Петрово и Катунци, които ни взеха частници, останаха изцяло без рейс. Също няма такъв за влака на Кулата, както и за Петрич.
В момента все още има през седмицата четири рейсчета Сандански - Петрово (в събота три, в неделя само един), още едно само до Катунци и споменатият, останал само един София-Катунци на турците. И всичките са през Хърсово, не през Кулата, връзка с влака няма. А ако имаш работа на Петрич, трябва първо да идеш на Сандански, та оттам да чакаш връзка за Петрич.
Всичко това е, защото пътуват само шивачките и другите работници за Сандански, като по-здравите хора си вървят с колите, деца и ученици просто няма. Има пет-шест дечица, които учат в слети класове в Катунци. Младите са по чужбина, по Гърция, по София, Пловдив, Варна, Благоевград.....
3
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« Last post by fafan on Today at 00:45:06 »
Израел е ПЕТ пъти по-малък от България!

Но пък има явно петдесет пъти повече ПВО ракети от нас щом нито една иранска тенекия не успя да долети до Израел. България между другото също е в обхвата на тези летящи чалми.

От друга страна имат и петдесет пъти по-малко ядрени ракети от Русия, но не обичат да говорят хич за тях...
4
Метростанции / Re: Възлови метростанции
« Last post by fafan on Today at 00:38:45 »
.. щяха да са необходими безумни обикаляни и дъги...

Които както видяхме са били налични в стари проекти...

Между другото на показаната станция в немската Википедия не е толкова страшно - само един полукръг с радиус 450 метра под бая сгради и по брега на плавателен канал, плюс задължителните преминавания под и над съществуващото трасе на другата линия за да се докара U7 до пероните на U6.

А може да се случи и над земята, там със сигурност няма да е толкова страшно. Например при нас като решение за бъдещи връзки между периферните разклонения на метромрежата. Една такава станция за прекачване между М3 и М1 в Дружба например? Или между МД1 и МД2 някъде по Околовръстното? Или между някоя от метролиниите и БДЖ...

5
След всичките дизелови, накичени с по 1-2 стъкла без затъмняване, новата мода - 3671 има едно затъмнено стъкло - второто от лявата страна  :crazy:
6
Заради строителството на метрото по Владимир Вазов май не могат…
7
52/100 харчели пишеше в спонсорирания пост във фейсбук, който ми излезе.

След милион километра със сигурност повече.

Спокойно тази линия може да се изпълнява със съчленени МАН-ове, които има сходна пътниковместимост...

Някой тук твърдеше че съчленен автобус на летището бил невъзможен...
8
Въжени линии / Re: Въжени линии по света
« Last post by fafan on Today at 00:09:33 »
Трасето си е направо екстремно. Даже интересно, че е реализиран като монокабел при толкова сериозна височина. Жалко за пострадалите хора

Височината е второстепенна, тя затруднява само евакуирането. Важното при лифтовете е разстоянието между стълбовете и в този случай вероятно става дума за сериозни проектантски грешки които са довели до  трагедията, подобен лифт изпълнен като монокабел в Европа например няма как да получи разрешение за ползване защото са надхвърлени 400 метра свободно провисване между стълбовете. Производител е турска фирма - STM Sistem Teleferik. Тепърва ще се изяснява какво точно се е случило, но водещата версия е че са блокирали лагерите на стълба (заради удар от мълния) след което от триенето на въжето в блокиралите водещи колела се е получило претоварване на стълба, който се е счупил на сглобката с болтовете - най-слабото звено. Но това е само предварителна версия.
9
Спокойно тази линия може да се изпълнява със съчленени МАН-ове, които има сходна пътниковместимост, но са доста по-пъргави. Надявам се цялата идея да не е просто да намерим работа на "берлинските", защото "трябва" да ги купим...
10
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« Last post by 01Milen09 on Yesterday at 23:58:42 »
2151 от днес и 1162 от вчера: 8)IMG_20240414_234118 by Milen Nenkov, on Flickr IMG_20240414_235147 by Milen Nenkov, on Flickr
Pages: [1] 2 3 ... 10