Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 282486 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 13.02.2008, 11:51:00 »
Първа доставка - 10.02.1999 г.: - 10 бр.
 
 Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер                Брак
  и досие в                               (03.2006г.)         
busphoto.eu    
           
   2131              C 9602 КК      СА 1562 АМ        WMAA610030T001295        2020
   2132              C 9606 КК      СА 1553 АМ        WMAA610034T001299        2019

   2133              C 9610 КК      СА 1575 АМ        WMAA610035T001300        2024
   2134              C 9605 КК      СА 2042 АМ        WMAA610033T001298
   2135              C 9601 КК      СА 2027 АМ        WMAA610029T001294
   2136              C 9609 КК      СА 1570 АМ        WMAA610036T001301        2019
   2137              C 9607 КК      СА 1560 АМ        WMAA610038T001303
   2138              C 9608 КК      СА 7706 АХ        WMAA610037T001302
   2139              C 9604 КК      СА 1549 АМ        WMAA610032T001297        2024
   2140              C 9603 КК      СА 8374 АМ        WMAA610031T001296



Втора доставка - 30.04.1999 г.: - 10 бр.
 
 Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер     Нов ДК номер             VIN номер                Брак
  и досие в                               (03.2006г.)         (10.2014)
busphoto.eu  
 
   2141              C 9549 КН     СА 2025 АМ                                  WMAA610043T001340
   2142              C 9556 КН     СА 5450 АМ                                  WMAA610046T001343        2023
   2143              C 9551 КН     СА 5447 АМ                                  WMAA610044T001341        2024

   2144              C 9557 КН     СА 8367 АМ                                  WMAA610045T001342
   2145              C 9552 КН     СА 8358 АМ                                  WMAA610047T001344        2023
   2146              C 9550 КН     СА 1546 АМ                                  WMAA610042T001339        2020
   2147              C 9554 КН     СА 1572 АМ                                  WMAA610049T001346        2024

   2148              C 9553 КН     СА 2046 АМ                                  WMAA610048T001345
   2149              C 9561 КН     СА 1556 АМ         СА 7074 ХР        WMAA610041T001338
   2150              C 9532 КН     СА 8378 АМ                                  WMAA610050T001347



Трета доставка - 12.07.1999 г.: - 4 бр.

Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер                Брак
  и досие в                               (03.2006г.)         
busphoto.eu    
         
   2151              C 9803 РТ      СА 5448 АМ       WMAA610057T001453
   2152              C 9804 РТ      СА 1550 АМ       WMAA610056T001452
   2153              C 9802 РТ      СА 1566 АМ       WMAA610055T001451
   2154              C 9801 РТ      СА 8371 АМ       WMAA610054T001450



Четвърта доставка - 06.08.1999 г.: - 6 бр.

Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер                Брак
  и досие в                               (03.2006г.)         
busphoto.eu    
                     
   2155              C 4358 РН      СА 1569 АМ       NMAA610058T001467
   2156              C 4360 РН      СА 1567 АМ       NMAA610059T001468        2019
   2157              C 4356 РН      СА 2037 АМ       WMAA610060T001469        2023
   2158              C 4361 РН      СА 1564 АМ       NMAA610061T001470
   2159              C 4357 РН      СА 1542 АМ       NMAA610062T001471        2023
   2160              C 4359 РН      СА 8375 АМ       NMAA610063T001472

ОБЩО: 30 бр.


Съчленените немски МАН-ове и аз ги помня. Бяха бели на цвят, може би от края на 60-те, началото на 70-те години, двигателят беше разположен отпред, 3-тият мост беше управляем, като при Икарусите. Имаха 3 врати, като в ремаркето 3-та врата беше в началото на ремаркето. Отвътре бяха с по 2 реда двойни кожени седалки, имаха седалки и в съчленението, бяха автоматици, мисля че повечето им прозорци бяха отваряеми.
Такива МАН-ове все още могат да се видят тук-там из България, по междуселски  и междуградски линии. Аз например видях такъв единичен в Своге.
Хубави автобусчета са, все пак са МАН.

Иначе в Пловдив имаше и малко по-нов вариант, приличаше много на О 305 Г, беше със задно разположен двигател и управляем 3-ти мост като и при Икарусите. Само че ремаркето му беше по-късо от на О 305 Г.
« Last Edit: 23.03.2024, 15:27:36 by RADOCVET »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #1 on: 13.02.2008, 12:07:39 »
Quote from: Ivo
Съчленените МАН-ове немдки МАН-ове и аз ги помня. Бяха бели на цвят, може би от края на 60-те, началото на 70-те години, двигателят беше разположен отпред, 3-тият мост беше управляем, като при Икарусите. Имаха 3 врати, като в ремаркето 3-та врата беше в началото на ремаркето. Отвътре бяха с по 2 реда двойни кожени седалки, имаха седалки и в съчленението, бяха автоматици, мисля че повечето им прозорци бяха отваряеми.
Такива МАН-ове все още могат да се видят тук-там из България, по междуселски  и междуградски линии. Аз например видях такъв единичен в Своге.
Хубави автобусчета са, все пак са МАН.

Иначе в Пловдив имаше и малко по-нов вариант, приличаше много на О 305 Г, беше със задно разположен двигател и управляем 3-ти мост като и при Икарусите. Само че ремаркето му беше по-късо от на О 305 Г.

Да нямаш предвид О317/Веттер

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #2 on: 13.02.2008, 12:15:09 »
Quote from: etnies
Да нямаш предвид О317/Веттер
Не, чист МАН си беше, малко приличаше и на О 317 Г, но беше с по-ръбати форми. Всъщност О 317 Г (мисля че е като предшественик на О 305 Г) съм виждал само из Русе. В София не помня да е имало.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
МАN
« Reply #3 on: 13.02.2008, 12:22:12 »
Тези МАН-ове сигурно са SG 240H каквито има във Варна. Малко по-къси са от О305Г и както е написано най-задните колела са управляеми като на Икарусите. А Ветерите се различават от О305Г по задницата и по това, че предната част е по-къса от на О305Г.Снимки:
Vetter
MAN SG 240H
« Last Edit: 13.02.2008, 21:43:05 by Tony »

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #4 on: 13.02.2008, 12:26:17 »
Значи този МАН на долната снимка мисля, че е по-новият модел-със задно разположен двигател и заден управляем мост. Тези бяха нещо подобно но по-стар модел, с конструкция на джантите като при Икарусите и с предно разположен двигател.

« Last Edit: 13.02.2008, 16:35:48 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
МАN
« Reply #5 on: 14.02.2008, 10:47:17 »
аз преди няколко дни видях един MAN на външен вид 1:1 със късите 0305, за първи път виждам такъв автобус в центъра, на орлов мост точно, но не обърнах внимание по коя линия беше

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #6 on: 14.02.2008, 11:09:07 »
Quote from: eeasss
аз преди няколко дни видях един MAN на външен вид 1:1 със късите 0305, за първи път виждам такъв автобус в центъра, на орлов мост точно, но не обърнах внимание по коя линия беше
Да, знам ги има няколко такива. На Орлов мост щом си го видял може да е бил по 280, 94, 284 или 114, зависи къде точно си го видял. И аз само 1-2 пъти съм се возил, и ги виждам много рядко. Преди няколко дни видях такъв по 101 на Централна гара, незнам попринцип по кои линии се движат, този който си видял най-вероятно е бил резерва и са го пуснали на 280 или 94.

Тези МАН-ове преди бяха в гараж Република, аз именно от тогава ги помня, че съм се качвал веднъж-два пъти по 111. Хубави автобусчета са според мен.

Значи такъв но-мисля че от по-старият модел видях в Своге-приличаше на тези на външен вид, но отзад имаше извити стъкла, и салона беше с 2 реда двойни седалки, имаше и малки разлики в предницата.

Някой ако знае да даде повече инфо за тези МАН-ове-колко са, по кои линии се движат, кога са произведени?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
МАN
« Reply #7 on: 14.02.2008, 12:38:30 »
Quote from: Ivo
Някой ако знае да даде повече инфо за тези МАН-ове-колко са, по кои линии се движат, кога са произведени?

В София са 4. 2663, 2664, 2665, 2666. Произведени са  през 1983 г. Движели са се в Берлин.Всички са след ОР в Пр. Лакавица. Имат сериозен проблем - двигателите им като се развалят са трудни за ремонтиране. Не са съвместими с тези на О305. 2666 преди 2  г. никой не искаше да го кара, защото даваше рекрден преразход. Направиха го Куриловска персонална. Сега уж се движи на линия. Иначе обслужват главно 100, 101, 12, 18, както и 21/22, 23, 117 и 35.

Снимки:

http://77.78.129.29/spirka/?view=transport...le&pid=3468

http://77.78.129.29/spirka/?view=transport...le&pid=3479

http://77.78.129.29/spirka/?view=transport...le&pid=3489

http://77.78.129.29/spirka/?view=transport...le&pid=3490
« Last Edit: 14.02.2008, 12:41:45 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #8 on: 14.02.2008, 18:09:01 »
Teя си ги спомням един от първите дни, когато ги пуснаха, събота имаше един такъв по 111. Работеха му блокировките на вратите и на спирка се седеше по 2 минути. След няколко дни омотаха фотоклетките с парцали, накрая съвсем ги шунтираха.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
МАN
« Reply #9 on: 14.02.2008, 23:05:25 »
Тези МАН-ове са модел SL200 ако не се лъжа  

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Совалка_8814

  • Guest
МАN
« Reply #10 on: 14.02.2008, 23:52:09 »
Мановете са СЛ 200 и са от Берлин

Фотоклетките засичат първото стъпало. Направени са със светлоотразители. Едната зона с фотоклетка е на дръжката на втора врата посредата. Другата е на сандъка на вратата. Във Варна имаме О 305 от Берлин и са същите таралясници. Ще се постарая да ви ги снимам.
« Last Edit: 15.02.2008, 10:45:51 by Совалка_8814 »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
МАN
« Reply #11 on: 17.05.2008, 13:57:50 »
Поразрових се в Гугъл и установих, че МАНовете са модел SG 192   Поне отговарят на описанията.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #12 on: 17.05.2008, 16:00:34 »
Quote from: Tony
Поразрових се в Гугъл и установих, че МАНовете са модел SG 192   Поне отговарят на описанията.

SG192 e съчленен, софийските са SL192, a може и да са SL200
« Last Edit: 17.05.2008, 16:02:00 by etnies »

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
МАN
« Reply #13 on: 17.06.2008, 11:54:09 »
Добре, а за SG262 беше дадена таблица с характеристика на двигателите и дадените мощности бяха 260/310hp тези по 280 и 94   2131 - 2160   с кой двигател от посочените 2 са или  не са с еднакви?
« Last Edit: 17.06.2008, 11:55:32 by 2158 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #14 on: 17.06.2008, 12:05:33 »
СГ 262 са с двигател 260 коня. При някои модели на МАН можеш да разбереш някои неща за автобуса от самият модел. Например за въпросните СГ 262-С-незнам какво е, Г-означава че е съчленен, 26-означава че двигателя е 260 коня, последната двойка на 262 означава, че е от 2-ро поколение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #15 on: 17.06.2008, 13:46:54 »
Quote from: Ivo
При някои модели на МАН можеш да разбереш някои неща за автобуса от самият модел. Например за въпросните СГ 262-С-незнам какво е, Г-означава че е съчленен, 26-означава че двигателя е 260 коня, последната двойка на 262 означава, че е от 2-ро поколение.

Да бе, много убедително звучиш! Сигурен ли си или просто си си направил някаква аналогия?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #16 on: 17.06.2008, 14:00:59 »
Не при всички, но при някои модели на МАН съответсва.
Например единичните турски МАН-ове СЛ232, С-висок под, Л-единичен, 230 коня, 2-ро поколение
Съчленените немски нископодови МАН-ове НГ312-Н-нископодов, Г съчленен, 310 коня, 2-ро поколение.
Съчленените немски нископодови МАН-ове НГ272-Н нископодов, Г съчленен, 270 коня, 2-ро поколение
МАН НЛ312 Н-нископодв, Л-единичен, 310 коня, 3-то поколение.
Съчленения немски МАН СГ 240-С-висок под, Г съчленен, 240 коня(1-во поколения, или може би 60-те години все още не е имало поколения или ен са отбелязвани)
Тъй че до голяма степен съответстват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
МАN
« Reply #17 on: 17.06.2008, 14:05:31 »
Quote from: Ivo
Не при всички, но при някои модели на МАН съответсва.
Например единичните турски МАН-ове СЛ232, С-висок под, Л-единичен, 230 коня, 2-ро поколение
Съчленените немски нископодови МАН-ове НГ312-Н-нископодов, Г съчленен, 310 коня, 2-ро поколение.
Съчленените немски нископодови МАН-ове НГ272-Н нископодов, Г съчленен, 270 коня, 2-ро поколение
МАН НЛ312 Н-нископодв, Л-единичен, 310 коня, 3-то поколение.
Съчленения немски МАН СГ 240-С-висок под, Г съчленен, 240 коня(1-во поколения, или може би 60-те години все още не е имало поколения или ен са отбелязвани)
Тъй че до голяма степен съответстват.
Двуетажните МАНове, дето ги има в Пловдив и Варна са модел SD200 и са нископодови. Сигурно са изключение.
« Last Edit: 17.06.2008, 14:08:24 by Tony »

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
МАN
« Reply #18 on: 17.06.2008, 14:14:42 »
СД 200 е моделът от 60-те години, като този в София в гараж Земляне, и този, който прави туристически обиколки на София. Тези в Пловдив и във Варна са по-нови, от 80-те, 90-те години, мисля че се водят НД202. По този начин преди време ги намерих в Гугъл. Тогава излиза Н-нископодов,Д-двуетажен, 200 коня, 2-ро поколение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
МАN
« Reply #19 on: 17.06.2008, 14:26:12 »
Да се поправя, моделът е SD202.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)