Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 407852 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Колко паркоместа към метрото има в Прага? А метрото автоматично ли е, че да минава на минута? Да не влизаме в оффтопик, щом няма по-изгодна алтернатива, значи цената е добра. Какво ме грее цената в Прага, като ми трябва паркинг в София?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Да караш с колата по ЦШ до СУ/Орлов мост, горе-долу може и да е сравнимо като време и пари с метрото+P&R, но ако ще ходиш до Попа, ЦУМ метрото печели убедително. Да не забравяме, че скоро ще имаме и МД2 и ще има и други дестинации.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм с Борката, че цените на буферния паркинг са неприемливи. Не ги сравнявам в паркинга в синята или бъдещата зелена зона, а с това, което се предлага около новите станции на МД1:
- уличката западно от ИЕЦ (посока ската към Дружба-2), и поляните западно ИЕЦ - цена 0 лв
- локалните платна на ЦШ - цена 0 лв
- паркинга на Метро Кеш & Кери - цена 0 лв засега
- малко по-неудобният, но безплатен паркинг на Техномаркет
- местата около края на Радко Димтириев в Младост-3 - неудобно е, че трябва да се моташ с колата през Горубляне и покрай Софийска вода, но за спестени 4 лв си струва разкарването.

Този паркинг трябва да предложи атрактивен продукт, иначе ще стои празен. Да речем - таван от 2.50-3 лв/ден без пренощуване, комбинация с карта за метрото или за ЦГМ и т.н.
« Last Edit: 01.05.2012, 16:08:43 by blagun »

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Днес във виртуалния пресцентър на Столична Община са публикували статии от вестник "ПРЕСА" относно неизградената инфраструктура над МС "Младост 3"...: :annoyed:
Quote
Софиянци пропищяха от спирка на метрото

2.5.2012 г.

Хората газят през разорано голо поле, за да стигнат до станция „Младост 3"

Евгени ГЕНОВ

Столичани, живеещи в района на метростанция „Младост 3", масово се оплакват от неуредици, когато им се наложи да ползват подземното влакче, установи проверка на „Преса". Тъй като спирката е „изникнала" в голо поле, сред разорана нива, за да отиде човек до дома си в дъждовно време, трябва да гази невероятна кал. В горещините пък се налага да прескача купища изсъхнала черна пръст.

Обектът бе пуснат в експлоатация миналата сряда, когато у нас бе председателят на ЕС Херман ван Ромпьой. Заедно с премиера Бойко Борисов той откри метроспирката на бул. „Цариградско шосе", свързана с 2,25 км подземен железен път с „Младост 3".

Надземни комуникации между двете станции обаче няма. Това се знаеше прекрасно, но властта побърза да пререже лентата по-рано и да се похвали пред високия гост, че строим с ударни темпове. Дори премиерът призна, че участъкът от кв. „Младост" до бул. „Цариградско шосе" се пуска предсрочно. Така преди седмица Ромпьой и Борисов се разходиха от едната до другата страна на метростанцията на бул. „Цариградско шосе" при Интер експо център, а на връщане ескалаторът блокира

Инцидентът помрачи рязането на лентите. В суматохата дори пострада оператор, отразяващ събитието - падна и си удари лошо крака.

Вчера Мария Добрева, живееща до спирка „Младост 3", се чудеше в каква посока да поеме, за да стигне до жилището си. „Загубих се. А сега накъде?", вайкаше се жената. И добави: „Какъв бе смисълът спешно да се открива обектът?" Иван Матов, бивш военен, също не скри гнева си. „Така не се прави. Няма указателни табели, за да се ориентираш, след като излезеш от спирката. Няма нищо. Едно голо поле, боклуци и строителни отпадъци. Бърза се, а защо?", попита риторично човекът. Докато между двата входа и изхода на спирката все пак има някаква тясна асфалтирана пътечка за придвижване на пътниците, до самата спирка се стига само по черен път. „Като дойде кишата, оттук може да се мине само с ботуши", ожали се мъж на средна възраст. Според него тази метроспирка обслужва само три високи блока защото е най-близо. В тях живеят предимно военни и в квартала постройките са известни с веселото прозвище Тримата глупаци.

Придвижването от метроспирката до всички останали кооперации си е жива мъка. Не само защото няма път до тях, но и защото са далече. Ако не иска човек да гази в черни прашни коловози, може да предпочете варианта да слезе на спирка „Младост 1". Но какъв е смисълът, след като трябва да върви поне 30 мин пеша, за да се прибере у дома.

Не по-оптимистична е ситуацията и за хората от „Младост 1 А". На практика и на тях им е трудно да ползват новооткритата спирка.

Живеещите в кооперациите около хипермаркет „Билла" пък трябва да прескачат изровени земни кратери, за да се доберат до метрото. За тях няма дори и асфалтова пътечка. В района около спирката няма и улично осветление. Пълна загадка е как може вечер да се стигне до нея.

Освен това е необяснимо защо само от едната страна на метростанцията има асансьор за инвалиди, а от другата - не.

Аналогична е ситуацията и със станцията на бул. „Цариградско шосе". Тя се оказва труднодостъпна за 30-хилядното население на жк „Дружба 2". Единственият начин хората да стигнат до тази метроспирка е стръмна пътечка, обрасла с храсти.


... и отговорът на Столична община относно проблема: :arrow:
Quote
От общината обещаха улица

2.5.2012 г.

„Проблем с придвижването до тези две спирки на метрото действително има", признаха от Столичната община. Според „Московска" 33 неудобствата при изграждането на подходите за станцията на бул. „Цариградско шосе" са свързани с отчуждаването на реституирани имоти. Много от собствениците искали високи цени за земите и това спъвало процеса.

За изграждането на улица до спирка „Младост" 3 пък имало обжалване на процедурата за обществената поръчка, което също забавило изграждането на надземната инфраструктура. Там бул. „Сахаров" трябва да бъде продължен от бул. „Ал. Малинов" до спирка „Младост 3". Строителството започва през юни. Срокът булевардът да стигне до тази станция е краят на август, твърдят от общината. Ако имало пари в общинската хазна догодина, се предвиждало „Сахаров" да бъде продължен до спирката на бул. „Цариградско шосе". Предвиждало се и трамвай № 23, минаващ през жк „Дружба", да стига и до метростанцията при Интер експо центъра.


Наложи се да копирам статиите на "ПРЕСА" от виртуалния пресцентър на СО, защото при търсене в търсачката google.bg тя не открива абсолютно никакъв сайт на този вестник "ПРЕСА" в Интернет.
« Last Edit: 02.05.2012, 12:05:21 by Unicode »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Доста помиярски вестник явно, още от заглавието става ясно що за журналя пишат там.

Има интересна информация само че явно има обжалване на обществената поръчка. Един друг въпрос - как изглежда проектът за продължението на Сахаров? Може ли да се види някъде? Какво се предвижда? Велоалеи, трамвай в обособено трасе, колко широки тротоари?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Е така де, ясно, но нали това е идеята на метрото, да разтовари трафика, да е по-чист въздуха и да има повече място за паркове и зеленина, а не само бетонни булеварди и естакади, и боклуци и бурени около тях.  Въпросният булевард също отива посока Дружба, метро и трамвай малко ли ще са, че и булевард?

Въпроса е да се разтовари трафика чрез това метро, да се напълни огромният буферен паркинг под Цариградско, а не да се строят нови булеварди, които също да се задръстят с коли, като досегашните.

Според мен има място и за двете: просто трябва да се планира малко по-широка зелена ивица около булеварда.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Доста небрежно и жълтовато написана статия. Можеше репортерката да отиде на място, за да види, че асфалтовите пътеки не са само между входовете, а има 2 асфалтови връзки към Младост 1А и една към Младост-3. Това за военния, загубил се насред равното поле, по-скоро звучи като поредния виц за военни, милиционери/полицаи и борци.
А трамвай не може да стигне до МС Цариградско шосе. Първо, че не може да преодолее денивелацията и второ - те за една пътека не намериха средства за отчуждаване, нежели за временно трасе и обръщало, завършващо в тупик и съвършено безполезно след 2015.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Метро има - влакове няма

Български транспортен вестник | Стр. 1

Хубава работа, ама нашенска - в случая общинска! Тази поговорка се потвърди и от новата столична придобивка -следващите две спирки на метрото. Вместо да могат бързо и лесно гражданите да стигат от "Люлин" до бул. "Цариградско шосе", те пак ще трябва да чакат. Защото се оказва, че за новите две спирки пътниците ще трябва да се прекачват на друг влак от бившата последна спирка в "Младост" 1, и то след като почакат десетина минути. Причината е тривиална - макар че този участък го копаха 3 години, Метрополитен така и не успя да достави нови влакове, които да покрият новите спирки, и просто са отделили една мотриса да ги обслужва. Явно са почерпили от челния опит на БДЖ по темата "Как да направим интересен живота на пътника, като му създадем незабравими неприятни изживявания".
Като цяло Столична община също се оказа "изненадана", като не осигури подходящата инфраструктура към новите спирки. Затова изходите в "Младост" 1А са на гола поляна без осветление, а на Цариградското шосе настава едно голямо лутане в търсене на спирките от градския транспорт.
Въпросът е докога общинските чиновници и лично зам.-кметът по транспорта ще престанат да бягат след събитията и вместо да спят по бюрата си, ще решават проблемите навреме? Ама май много се размечтах...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Според мен си е напълно нормално, в новата отсечка като няма натоварване, като от Младост 1 надолу, интервала на движение да е по-голям. Няма нужда никой да се прекачва, просто ако пътува към Младост 3 или Цариградско поглежда какво пише на таблото на влака и се качва на такъв, на който пише, че е до Цариградско. Ще чака 7 минути най-много.

А пък хората от Люлин надали са се юрнали да ходят чак до Цариградско шосе, направете си експеримент да видите например, колко хора от качилите се на Люлин ще пътуват чак до там, ако въобще има някой. Пътуванията са най-вече от Люлин до центъра и от Младост до центъра, най-много пътници се сменят на централните станции.
« Last Edit: 04.05.2012, 09:24:16 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
Така е, факт е, че хора като Р. Тошев никога през живота си не са ползвали градски транспорт...

Иначе не разбирам защо продължават да мрънкат, че ходели през едно влакче до Цариградско... Чудо голямо, ще почакат 5 минути повече :angry:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7419
    • View Profile
Абсолютно безмислено е до цариградско да се поддържа интервал 3 минути. Тоя неграмотник от транспортен вестник явно до вчера е раснал по дърветата.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Прекалено много си търкаме клавиатурите за нещо твърде долнопробно даже за коментарите на topsport.bg.
Очевидно по-редкият интервал по отсечката Младост-1 - Цариградско шосе ще се запази и в бъдеще. Метрополитен търпи упреци, че не подготви мотрисите и метростанциите адекватно за обслужавне на няколко маршрута. Вариантите са два - странични електронни табели по съставите и промяна на софтуера на светещите минути по метростанциите: вместо минутите до следващите 2 състава да дават минути до две дестинации.
Разбира се, най-евтиното решение е да възложат на Емо да изработи розови табели "Младост-1" и "Цариградско шосе"  :D

Offline bg_pop

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Не виждам кой знае какъв проблем да се изчака от 3 до 4 минути за следващия влак. ЦШ не е натоварена толкова и защо тогава всички да ходят до нея. Излишна драма.
Надежата умира последна........... Люлин - никога :)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не е истина колко некадърно и тенденциозно са описани нещата. Че и грешно, отгоре на всичкото!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Едно е вярно обаче - това че няма никаква адекватна организация за довозването до новите станции.На станцията на Цариградско спирката на 114 е отделена от тази на 1 въпреки че това са единствените две линии които човек си струва да чака а на всичко отгоре отстоянието от изхода на метростанцията е сериозно без никаква основателна причина за това - могат да изместят и двете спирки до изходите без никакъв проблем. Да не говориме че толкова са се стиснали че даже и тротоар не са направили до въпросните спирки с което карат хората да се движат по пътното платно...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
114 е пред закриване, така че...

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Аз предлагам да спрат да се копират такива статии, две са достатъчни, нещо ново едва ли ще прочетем.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Да и без това само ни ядосват. Аз лично много се дразня на някакви мрънканици и заяждания на някакви некадърни бездарници, в пенсионерския стил "е за тава и държавата неее такава". Какво разбират тия от транспорт, като не знаят елементарни неща, които и най-големия лаик като мене в тоя форум ги знае. Не мога да си представя за втория диаметър какво ли ще пък измислят..
А само да допълня, че всъщност натоварването сега там и по мой наблюдения е ного малко и може би трябва да се разредят и влаковете в непиковите часове. Снощи с приятелката ми бяхме сами в цели 2 вагона, а другите просто не ги виждах, даже ми се струваше как машиниста караше малко припряно, защото не вози никой  :D

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Мен единственото, което малко ме дразни, е че не направиха пътека и в западна посока от станцията, по която по-лесно и бързо да се стига до улица Бъднина и Кауфланд. Сега фактически за да се стигне от Кауфланд до станцията без да се изкаля човек, трябва да се заобиколят всички бараки южно от нея, по улица, която няма тротоари и да се влезне през източния вход.

Разредените влакчета в час-пик не са чак такъв проблем. :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Мен единственото, което малко ме дразни, е че не направиха пътека и в западна посока от станцията, по която по-лесно и бързо да се стига до улица Бъднина и Кауфланд.
Като гледам ПУП-а на Младост-3/изток: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=Mladost_3_iztok/, диагонална пътека до Кауфланда едва ли ще видим. Цялото каре между Бъднина-Ляпчев-Радко Димитриев-Гюмюшев е предвидено за застрояване, така че връзката ще е по тротоарите на Ляпчев и Бъднина. Първият дано стане до есента, вторият е понастоящем паркинг на газовози.

Подобно е положението отсреща в Младост 1А : http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=Mladost_1A/ в трапеца Раковски-Сахаров-Ляпчев-Ресен.

Докато между панелките има алеи, не можем да очакваме да направят такива между частните парцели с предстоящо застрояване, след като в ПУП-овете липсват. :(
« Last Edit: 05.05.2012, 11:47:50 by blagun »