Author Topic: Нощен транспорт  (Read 290332 times)

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1780 on: 19.04.2024, 19:49:50 »
Ето конкретен пример: аз го ползвах, когато работех като машинист в БДЖ-ПП и имах явяване за работа в 3:30 или освобождаване от работа в 00:40. Във всичките случаи, когато съм го ползвал, пътниците са били съвсем нормални и прилични. Щом се пълни, значи има кой да го ползва, без значение дали отива на работа или се връща от купон.

Аз също мога да потвърдя, че пътниците са нормални. Няколко пъти се возя от и до така опасния Люлин 1, никога не съм виждал нищо повече от един малко по-подпийнал пътник, които аха-аха да клюмне и да заспи и не беше агресивен.
« Last Edit: 19.04.2024, 19:54:09 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1781 on: 20.04.2024, 00:37:56 »
Гледайки картата се чудя дали проблемът с N2 не може да се реши с една допълнителна кола и промяна на маршрута както следва - от хотел "Хемус" направо по бул. "Черни връх", наляво по ул. "Филип Кутев", направо до метростанция Г. М. Димитров, надясно по бул. "Климент Охридски" и по маршрута двупосочно с добавено време в Студентски град. Линията става една идея по-обиколна и отпада частта по бул. "Драган Цанков", но тя е сравнително близко до Цариградско шосе. За сметка на това се покриват бул. "Черни връх" и кв."Хладилника" със сравнително малък разход.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2039
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1782 on: 20.04.2024, 14:29:08 »
Може би. Н2 не обхваща добре Лозенец, трябва да се пренасочи по Черни връх към Кутев.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1783 on: 20.04.2024, 16:00:58 »
N2 обхваща идеално Лозенец. Семинарията е на пешеходно разстояние до Кръста чак. Далеч са към Козяк, Кошарите и нагоре. И за тяхното добруване искаш да отрежеш Изток, Изгрев и Дианабад - без южната част.
Безумно разтегнатият маршрут ще направи абсолютно невъзможно изпълнението на разписанието, а нощните линии са в синхрон и не може произволно да се разтягат. Ако една от тях се удължи, другите ще трябва да престояват и честотата им хептен ще се влоши. Сам се досещаш, че предложението ти за една кола в повече е несъстоятелно. Нова линия- може, но разсинхронизиране на наличните - не.
« Last Edit: 20.04.2024, 16:03:54 by blagun »

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1784 on: 20.04.2024, 16:13:38 »
В синхрон са само на хартия...  :help:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1785 on: 20.04.2024, 18:29:32 »
По-напред в темата имаше идея за Н5 до летището, Н4 до дружба да минава по Цариградско и Н1 да стига до Младост по друг маршрут - технически може Н1 да прави турнето из Изток и Дианабад, но за пътниците от Младост 4 това ще означава още по-дълго прибиране.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1786 on: 22.04.2024, 17:29:49 »
Нощта между 20 и 21 април на площад Батенберг:

Имаше поне по 20 човека, чакащи на всяка спирка в двете посоки.

1 часа без 10 минути пристигна N2 от Обеля за Студентски град -  имаше 5-6 човека
1 без 2 минути пристигна N1 от Люлин за Младост - имаше над 10 човека
1 без 1 минута пристигнаха N1 и N4 съответно от Младост за Люлин и от Дружба за Гоце делчев - и двата автобуса имаха над 10 човека
1 часа пристигна N3 от Левски за Овча купел - имаше над 10 човека
1 часа пуснаха да тръгва N2 за Студентски град
1 часа и 2 минути пристигна N4 от Гоце делчев за Дружба - имаше 4-5 човека
1 часа и 5 минути пристигна N3 от Овча купел за Левски - имаше над 10 човека
1 часа и 5 минути пуснаха да тръгват всички налични автобуси.
1 часа и 10 минути пристигна N2 от Студентски град за Обеля - почти всички седалки бяха пълни + десетина правостоящи.

N2 продължи с почти всички седалки заети. След халите в Надежда останаха още 5-6 човека.

В лекия дъжд и температура близка до нулата останаха пътници, които не успяха да си направят връзката. обяснението от жълтите жилетки беше, че иначе не може да се спази разписанието.

Говорих с шофьора и кондуктора на N2. двамата смятат, че проблема е в светофарите. Ако повечето светофари работят на внимание, няма да има закъснения.
« Last Edit: 22.04.2024, 17:32:07 by petur1111 »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13764
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1787 on: 22.04.2024, 17:52:38 »
Или трябва да са на мигащо жълто, или да се настроят да пускат автобуса, като наближи кръстовището. Наистина доста бавят нощните автобуси, затова някои минават даже на червено, когато няма коли.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1788 on: 23.04.2024, 11:05:03 »
Плаща им се заплати да киснат тия хора там и накрая те не могат да организират единственото, което има смисъл от работата им - да могат пътниците да се прекачат?  :help: Не казвам, че Н2 трябва да изчаква Н2, но поне да бяха изчакали останалите автобуси, да проверят, че са наблизо. След това неуспешно прекачване, колко от пътниците биха се качили отново?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1789 on: 23.04.2024, 11:31:14 »
Нощем няма тежки задръствания и ако се дадат 2-3 минути на най-проблемните места би трябвало да може разписанията да се спазват без особени проблеми, като автобусите от нощните линии изчакват заедно примерно 5 минути за връзка на Батенберг.  :rolleyes:
« Last Edit: 23.04.2024, 11:39:26 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1790 on: 23.04.2024, 14:15:55 »
Колко минути ще се спестят ако Н2 не прави обиколка на Студентски град? Студентите са млади и здрави, могат и да походят малко повече пеша до една централна спирка вместо да ги развозват до всеки блок.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1791 on: 23.04.2024, 14:30:16 »
Една централна спирка не е достатъчна за Студентски град - районът е твърде голям. Евентуално може от УНСС M2 да продължава пряко по 8-ми Декември, Борис Стефанов, Атанас Иширков и Стефан Младенов за да обикаля по-малко, но трудно ще се спестят повече от 5-7 минути в посока.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1792 on: 23.04.2024, 15:31:30 »
ще се спестят повече от 5-7 минути в посока.

Това ще е достатъчно, закъсненията явно са от този порядък.

Кръгът из Студентски град не може ли да се спести по Акад. Стефан Младенов, пешеходното разстояние е 350 метра между блоковете?
« Last Edit: 23.04.2024, 15:34:05 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1793 on: 23.04.2024, 16:17:41 »
Принципно може да се спестят още няколко минути с обръщане на НСА вместо кръг, но доста блокове ще останат по-далеч от N2.  :rolleyes:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1794 on: 24.04.2024, 01:00:23 »
Сам се досещаш, че предложението ти за една кола в повече е несъстоятелно. Нова линия- може, но разсинхронизиране на наличните - не.
Може би не сме се разбрали. Идеята ми беше маршрутът да се промени и курсът на N2 да се увеличи от 120 на 180 минути, което би осигурило допълнително време за покриване на удължения маршрут и задръстванията в Студентски град, както и адекватна почивка на водачите. В момента N4 е с три коли (останалите линии са с по две) и има голяма почивка в Дружба, т.е. това няма да е прецедент.

Бърза справка в Гугъл карти показва, че разстоянието от Семинарията до Кръста е около 1.3 км, което е малко повече от това между спирката при Плиска и метростанция Жулио Кюри (около 1 км), така че се съгласявам, че живущите в ж.к. "Изгрев" биха били ощетени, но не съм толкова сигурен за ж.к. "Изток" и ж.к. "Дианабад'.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1795 on: 24.04.2024, 02:49:06 »
Плаща им се заплати да киснат тия хора там и накрая те не могат да организират единственото, което има смисъл от работата им - да могат пътниците да се прекачат? 
Имаше цели 4 човека с жълти жилетки, които излязоха от три различни служебни автомобили, единият от които микробус. защо се хаби толкова човешки ресурс и автомобили?

Не може ли цялата операция да се управлява от диспечера, който би трябвало да вижда на екрана пред него какво се случва в реално време?

Не казвам, че Н2 трябва да изчаква Н2, но поне да бяха изчакали останалите автобуси, да проверят, че са наблизо.
Жълтите жилетки знаят къде се намират автобусите и колко им остава. Чуваше се как си подвикват колко минути остават до еди кой си автобус.

След това неуспешно прекачване, колко от пътниците биха се качили отново?
Имаше 4-5 човека, които са искали да се прекачат от N3 и N4, идващи съответно от Овча купел и Гоце Делчев, на N2 за студентски град. Чуваше се как недоволстват при разговор с един от жълтите жилетки. А на него изобщо не му пукаше и се прибра в буса.

Имаше още 5-6 човека, които слязоха от N2, идващ от Студентски град, които знаеха, че закъсняват и бяха се засилили да се прекачват. останаха неприятно изненадани, когато видяха, че на площада няма други автобуси.


Още нещо - почти всички нощни автобуси закъсняват, което принуждава пътниците, които ще се прекачват, да са изнервени и да бързат. В паника да не си изтърват връзката, някои пресичат между автобусите и инцидентите се разминават на косъм.

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1796 on: 24.04.2024, 08:37:28 »
В лекия дъжд и температура близка до нулата останаха пътници, които не успяха да си направят връзката. обяснението от жълтите жилетки беше, че иначе не може да се спази разписанието.

Няма как от спирка до спирка да се дава по максимум минутка и да се очаква, че няма да има никакви закъснения. Светофарите в случая не са най-големият проблем.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1797 on: 24.04.2024, 11:04:41 »
В някои участъци може примерно N1 по дългите прави магистрални булеварди Царица Йоанна, Тодор Александров, Цариградско шосе, N3 по Никола Мушанов, обособеното трасе по Възкресение и Константин Величков както и по Дондуков и Владимир Вазов и т.н. За N2 и N4 е по-сложно. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2039
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1798 on: 24.04.2024, 12:35:57 »
Като се замислиш, схемата на нощния транспорт никак не е лоша, четирите маршрута много добре обхващат града. Колкото до Летището, Лозенец-юг и северните квартали, нали и бакшишите трябва да печелят нещо.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1799 on: 24.04.2024, 12:46:05 »
Няма как от спирка до спирка да се дава по максимум минутка и да се очаква, че няма да има никакви закъснения. Светофарите в случая не са най-големият проблем.

А на всички ли спирки има пътници? Или се действа на принципа "спирка по желание"?