Author Topic: Изграждането на нови лифтове  (Read 8676 times)

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
До 2011 пускат кабинков лифт между Свищов и Зимнич над Дунав

Българо-румънски проект за трансгранично сътрудничество между областите Велико Търново и Телеорман предвижда пускането на първия въжен кабинков лифт над р. Дунав, който да свързва Свищов с румънския град Зимнич, съобщи БТА.

Предвижда се до края на годината да бъде изграден консорциум за изготвяне на предпроектните проучвания, а до 2010-2011 г. лифтът да бъде въведен в експлоатация.

Румънската асоциация „Ромфра“, базирана в гр. Александрия, е водещата организация при реализацията на проекта с участието на Института за научни изследвания в Стопанската академия „Д.А.Ценов“ и Центъра за регионална интеграция и развитие в Свищов.

Според доц. Никола Янков от Стопанската академия в Свищов няма да има технически проблеми при изграждането на съоръжението между двата бряга. Разстоянието между Зимнич и Свищов е около 2 км и това е най-тесният участък на р.Дунав. По средата има пясъчен остров от римско време и там може да бъде поставен допълнителен пилон, обясни Янков.

По думите му проектът за изграждане на фериботна връзка между двата града е замразен и най-вероятно ще бъде изоставен, след като бе открита фериботна линия между съседния град Никопол с Турну Мъгуреле.

Засега връзката между Свищов и Зимнич по Дунав се осъществява с пътнически кораб през почивните дни. Това е недостатъчно да покрие растящите потребности за директна транспортна връзка между двата бряга, коментират партньорите по проекта.

http://www.investor.bg/?id=69926

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Изграждането на нови лифтове
« Reply #1 on: 10.10.2008, 20:57:43 »
Ако има опция да се пренасят колите с лифта, хич няма да е зле :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Изграждането на нови лифтове
« Reply #2 on: 06.11.2008, 15:20:07 »
Quote from: news.dir.bg
Стигаме с лифт от Русе до Гюргево
06 ноември 2008 / News.dir.bg
Изграждане на кабинков лифт над река Дунав, който да свърже Русе и Гюргево обсъдиха специалисти от двата града.
Идеята е да се избегне натовареният трафик на Дунав мост и плащането на такси.
Лифтът ще бъде конструиран върху общински терени, като възможен вариант е от българска страна лифтът да тръгва от Парка на младежта и да се слиза в гюргевския плувен комплекс, предаде Дарик.
По първоначална оценка на специалистите ще са необходими около 8 милиона евро за проектиране и изграждане на съоръжението. Средствата ще се търсят от оперативна програма „Трансгранично сътрудничество”.
До приемането на двете страни в Шенгенското споразумение, контролът на преминаващите ще може да се осъществява от подвижни кабини на двата входа на съоръжението. След 2013 година се очаква този контрол за отпадне. В хода на разговорите бе уточнено, че проектирането на лифта може да бъде извършено от проектантски фирми от Букурещ, а за изграждането му двете общини ще проведат открита международна процедура за избор на строител.

Ето още един бисер на тема "трансречни лифтове". Който е стоял на брега на Дунава, със сигурност е забелязал сериозната разлика във височината на двата бряга. Вероятно в Гюргево трябва да се инсталира мачта???!!! Това не е невъзможно, подобно съоръжение има в пристанищния залив на Барселона, но все пак идеята не ми звучи сериозно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Изграждането на нови лифтове
« Reply #3 on: 06.11.2008, 15:23:33 »
Наистина, има доста по-належащи обекти, които биха могли да се реализират с тези пари.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Изграждането на нови лифтове
« Reply #4 on: 06.11.2008, 15:32:10 »
Наистина и двата проекта са фантастични. Широчината на реката е твърде голяма за да се мине без междинни стълбове, а разходите изграждането на такива биха били  съизмерими с разходите по фундирането на мост!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Изграждането на нови лифтове
« Reply #5 on: 07.11.2008, 06:17:02 »
И колко според вас е ширината на реката? Ако е бикабелна система, спокойно ще мине над реката с едно междустълбие, тъй като и двата стълба биха били височки, разликата във височината на бреговете не е от сериозно значение. И двете съоръжения биха могли да се реализират на по 6-7 стълба (общо), струват много по-малко от мост и ще осигурят евтини връзки между съседините градове. Аз съм с двете ръце "ЗА".
UPP@UIC

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Изграждането на нови лифтове
« Reply #6 on: 07.11.2008, 08:10:29 »
И колко според вас е ширината на реката? Ако е бикабелна система, спокойно ще мине над реката с едно междустълбие, тъй като и двата стълба биха били височки, разликата във височината на бреговете не е от сериозно значение. И двете съоръжения биха могли да се реализират на по 6-7 стълба (общо), струват много по-малко от мост и ще осигурят евтини връзки между съседините градове. Аз съм с двете ръце "ЗА".
Двата града не са един срещу друг. Срещу центъра на Русе в Румъния е заблатена гора. Най-удобната връзка е между Парка на младежта в Русе (в източната част на Русе) и пристанището на Гюргево - то така е предвидено според дописката. Според Гугъл ърта разстоянието там е 1000 м, т.е. никакъв проблем за лифт с 2 стълба.
Технически е възможно, но ми е наивна икономическата "обосновка" в дописката. Това съоръжение би било чисто атрактивно:
1. Пристанището на Гюргево е на около 1-2 км от града, който се намира навътре в сушата в североизточна посока.
2. До северната част на парка обществен транспорт няма и не може да има - само това липсваше - да съсипят хубавия парк с нещо като алея Яворов.
3. Това лифтът да е по-евтин от автобус между двата града ми звучи наивно, направо невероятно.
4. Дали има или няма лифт, тези, които пътуват с коли, ще си продължат така. Някак си е неудобно да помъкнеш торбите от Метро-Русе пред целия Русе, на лифта и от пристанището до града в Гюргево. Друг е въпросът, че безумно високата такса на моста (най-високата в Европа мостова такса на линеен метър) трябва да се свали, още повече че състоянието на моста не отговаря на раздутите такси.
« Last Edit: 07.11.2008, 08:12:15 by blagun »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Изграждането на нови лифтове
« Reply #7 on: 07.11.2008, 09:41:44 »
1000 м е напълно възможно в рамките на едно междустълбие (за олимпиадата в Канада правят  един с междустълбие  над 3000м), а нищо не пречи с няколко стълба повече, лифта да се удлъжи до самото Гюргево. Ако има такава линия, следва станциите и от двете страни да са обвързани с МГТ в двата града. А до колкото съм минавал по моста, капацитетът му не е завиден, така че по-добре без автобуси Русе-Гюргево по него. Спроед мен е напълно изпълнимо с по-малко от 10 стълба - два през реката, два за подходите от височината на станциите до височината на пресичане на реката и евентуално два-три за достигане на Гюргево. Или точно както съм написал в предишното си мнение - 6-7. Проблемът с изместването на станциите по оста изток-запад може да се реши с даването на лек диагонал на линията или с лека чупка на Румънския бряг. При бикабелите чупките не са толкова сложни и скъпи колкото монокабелните Не мисля че системата ще е скъпа и поне според мен може да бъде и ефективна.
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Изграждането на нови лифтове
« Reply #8 on: 19.11.2008, 14:57:34 »
Quote
В средата на декември ще е готов новият 4-седалков лифт в Чепеларе
За началото на зимния сезон ще бъде пусната в експлоатация и системата за изкуствен сняг

Хеликоптер завърши монтажа на стълбовете за новия лифт в Спортно-туристически център "Чепеларе". Модерното четириседалково съоръжение ще бъде пуснато в експлоатация в средата на декември. То е с капацитет 2000 души на час и само 9 минути ще бъдат достатъчни на туристите да изминат 2700 м, разстоянието от града до връх Мечи чал. Лифтът е доставен от френската компания "Помагалски".
За началото на зимния сезон ще бъде пусната в експлоатация и най-модерната в България система за изкуствен сняг. При -3 градуса системата ще може да покрие пистите със сняг за 100 часа.
Инвеститор в съоръженията е публично-частното дружество "Чепеларе курорт" АД, акционери в което са община Чепеларе с 49% и "Родопска инициатива" АД с 51%. Вложенията са част от проект за превръщане на Чепеларе в предпочитана от българи и чужденци туристическа дестинация през следващите 5 години. Проектът за Спортно-туристически център "Чепеларе" предвижда инвестиции за над 50 млн. евро, като над 15 млн. евро ще бъдат вложени само в съоръжения.
Първият етап завършва в края на тази година и включва реконструкция на съществуващия лифт, изграждане на ново лифтово съоръжение с дължина 2700 метра, изграждане на система за изкуствен сняг за писта с дължина 3.5 км, доставка на две нови снегоутъпкващи машини "Принот", цялостна обработка на съществуващите писти, маркировката им по европейски стандарти и изграждането на специално проектиран сноуборд парк. Планираната инвестиция в първия етап е 8 млн. евро, като от тях над 1 млн. евро са вложени в системата за изкуствен сняг. Главен изпълнител на строителните работи е "Понсстрой инженеринг".
Вторият етап ще се реализира в периода 2009-2011 г. Той предвижда създаването на спортно ядро до град Чепеларе и втори лифт, дълъг над 3 км, свързващ спортните съоръжения с връх Мечи чал.
По време на третия етап ще продължи изграждането на летни спортно-развлекателни съоръжения в спортен център, който ще бъде разположен на самия връх Мечи чал, до река Чая. Предвиждат се и съоръжения на междинна станция около пистата за биатлон. До града се предвижда проектирането и изграждането на малко съвременно ваканционно селище.

Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Изграждането на нови лифтове
« Reply #9 on: 19.11.2008, 18:32:00 »
В средата на декември ще е готов новият 4-седалков лифт в Чепеларе
Най-сетне това се случи! От 1997 ходя всяка зима на Чепеларе и слушам грандомански раздувки, вкл. от предния кмет Тодор Тодоров. Родопчани са много симпатични хора и купонджии, но всичко в този край се точи с такта на родопска песен.
Чалът има дадености - много дълги писти, има лесни и трудни трасета, но безумно бавният и маломощен лифт, очуканата и безснежна долна лифтова станция и липсата на удобен паркинг го правеха неудобен. Надявам се в края на февруари да изпробвам новия лифт и новите снежни оръдия. Радвам се, че са се отказали от грандоманските идеи за лифтова връзка със Снежанка.

Забелязвам, че разпространената по доста източници нова ски-карта на Мечи чал не е реалистична, а пистите са сериозно подценени като трудност. Писти 1 и 5 съвсем не са сини - те са червени с черни участъци! Това е точно обратното на европейските стандарти за надценяване на маркировката, за да се плашат новаците.
Ето една оцеляла стара, но по-реалистична карта:
« Last Edit: 25.11.2008, 10:57:24 by blagun »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Изграждането на нови лифтове
« Reply #10 on: 24.11.2008, 14:00:40 »
Австрийският консорциум „ Doppelmayr” проявява сериозен интерес към изграждането на лифтено съоръжение, свързващо градовете Русе и Гюргево. Компанията е подала писмено заявление до Община Гюргево на 13 ноември тази година чрез представителите си в Румъния – „Toc Internacional”. Това съобщи Михаил Милчев, директор на Агенцията за устойчиво развитие на Русе и региона. Към предложението е приложен каталог от над 170 страници с изградените лифтове в различни страни. Консорциумът има представителства в 31 страни, в които изгражда и поддържа подобни съоръжения.
Михаил Милчев е разговарял с представители на Община Гюргево относно бъдещата реализация на този проект, за който вече писахме преди време. Взето е решение да се кандидатства с 2 проектни предложения. С първото да се финансира пълното техническо проектиране на лифтеното съоръжение. С втория да се финансира негово реално изграждане. Кандидатстването ще е по приоритет 1 на ОП „Трансгранично сътрудничество”, по който досега има най-малко подадени проекти от двете страни.
lev.bg
« Last Edit: 24.11.2008, 14:02:19 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline Вилорп

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Изграждането на нови лифтове
« Reply #11 on: 05.10.2016, 15:54:58 »
Здравейте,
възкресявам тази тема понеже ми се вижда най-подходяща като заглавие, въпреки че става въпрос за княжевския лифт.

Като цяло хванал съм се да списвам проект по европейска програма за за развитие на туризма и по конкретно съживяване на княжевския лифт + удължаване му до златните мостове.
За тази цел трябва да изготвя предложение и прокето цена за изработката на проекта, та в тази връзка ще съм благодарен ако някой по-запознатите даде съвет за подмяната на лифта и удлъжаването му.
Първа част на лифта: Княжево - Копитото
1. Възстановяване на долната Лифтова станция
1.1 Изграждане на Чайна/Закусваля
1.2 Изграждане асансьор за хора с увреждания и колички
1.2.1 Вариянт е вместо или + асансьор да се направи полегата рампа, която да може да се ползва и за качаве на велосипеди
1.3 Изграждане на втори етаж с офис предназначение
1.4 Изграждане на паркинг в просеката за лифта в близост до началната станция
2. Възстановяване/преизграждане на трасето
2.1 Избор на тип задвижване
2.1.1 Класически бикабел - за да е най близък до оригиналния и да може да се претендира с основание, че е най-стария кабинков лиф на балканите. Тук трябва да се види дали може кабинките да са достатъчно тежки за избягване на проблемите с вятъра.
2.1.2 Двоен бикабел - това би елиминирало проблемите с вятъра до голяма степен и евентуално вместо множество малки кабинки трябва да се премене към 10-15 годноли?
2.1.3 Двоен монокабел - възможно ли е?
3. Преизграждане на горна станция която става междинна
3.1 Изграждане на четири етажа
3.1.1 етаж 1 - Горна лифтова станция на първа част от трасето
3.1.2 етаж 2 - Закусвалня със закрита панорамна тераса
3.1.3 етаж 3 - Долна лифтова станция за втората част от трасето
3.1.4 етаж 4 - открита панорамна тераса
3.2. Изграждане на асансйор за кабиникте, ако втората част на трасето е от същия тип. Това възможно ли е?
3.3. Изграждане на топла връзка/асансьор между двете станции 1-4 етаж
4. Изграждане на трасе Копитото-Златни мостове през пладнишки поляни
4.1 Избор на тип задвижване
4.1.1 кабинков класически бикабел
4.1.2 кабинков пулсов монокабел
5. Изграждане на горна лифтова станция в близост до областта Златните мостове. Хижа Септември?

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Изграждането на нови лифтове
« Reply #12 on: 26.12.2016, 13:07:46 »
Здравей,
Чак сега влизам в този раздел, но идеята ти ми се струва интересна. Успех! Не съм компетентен по всичките точки, но мисля че в рамките на едно евентуално възстановяване на Княжевския лифт за което говориш, удължаването му до района на Момина скала би било резонно.
« Last Edit: 26.12.2016, 13:09:46 by passenger »
ex-putnik

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Изграждането на нови лифтове
« Reply #13 on: 26.12.2016, 18:19:44 »
За да бъде в крак с времето, на междинна станция не трябва да има прекачване. Иначе за мен бикабелът не е удачен, било то двоен или единичен. Но двоен монокабел е идеален за ветровитата Витоша.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Изграждането на нови лифтове
« Reply #14 on: 26.12.2016, 20:09:57 »
Надявам се да ако възстановят линията кабинките да изглеждат по този начин:

ex-putnik