Author Topic: Витоша  (Read 385158 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #760 on: 14.08.2018, 15:44:21 »
А как да си обясним алтернативата(А66),последният курс е в 16:50.И той ли е частен.....  :help:

За това трябва да питаш СОС, те определят рамката на бюджета в който влизат и излетните линии. Някои от членовете му имат странни роднинско-търговски връзки с определни лица, които държат фирмата собственик на лифтовете. Но за конфликт на интереси за сега никой не се отваря дума.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3856
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #761 on: 10.09.2018, 20:12:51 »
В случай, че не са показвани: снимки на някои от по-известните места из планината, направени в периода 2001 - 2014г. Източник:  http://park-vitosha.org/gallery/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2449
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #762 on: 07.11.2018, 16:23:32 »
Не знаех в коя тема да пусна тази статия, за перспективите на метрото или тук, но айде, ще я пусна тук.

Quote
ПУП резервира терен за бъдещия лифт между "Ринг Мол" и ИКЕА

https://infrastructure.bg/show.php?storyid=3341285

Прочетете статията. Както всички знаем, след БП са планирани още 2 станции - до Околовръстното и до Ринг мола. Първоначалните планове бяха за удължаване на Симеоновския лифт до ИКЕЯ и Ринг мол, но от статията става ясно че лифтът ще бъде удължен не до последната станция, а до предишната - тази която е до Околовръстното. Правилно ли разбрах?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16664
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #763 on: 08.11.2018, 16:02:27 »
Би трябвало около долната станция на лифта да има голямо място за паркинг или гараж. Възможно е такова да е предвидено западно от Декатлона, а южно от ИКЕА и Ринг мол да се запази подобието на паркче. Освен това евентуален паркинг на лифта непосредствено до тези на ИКЕА и мола ще струпа много автомобили около кръговото с Бистришко шосе, а така ползващите лифта ще се изнасят по Малинов. Освен това посетителите на ИКЕА се задържат доста време там, а при непосредствена близост до лифта много ще паркират на изградените паркинги. Освен че трябва да правят пропускна система, ще трябва по някакъв начин да отсяват дългопрестояващите си клиенти от муфтаджиите, ползващи лифта.

Най-голямата тъпотия по отношение на кабинковия лифт е, че се канят да резнат горната му станция до плаца на Долно Лале. По този начин ще го направят изцяло скиорски, тъй като Долно Лале не е особено удобно за туристи и за хора, излезли семейно на лека разходка.
« Last Edit: 08.11.2018, 16:12:30 by blagun »

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #764 on: 08.11.2018, 18:38:14 »
Най-голямата тъпотия по отношение на кабинковия лифт е, че се канят да резнат горната му станция до плаца на Долно Лале. По този начин ще го направят изцяло скиорски, тъй като Долно Лале не е особено удобно за туристи и за хора, излезли семейно на лека разходка.
От капиталистическа гледна точка - лифта носи най-добри пари от скиорите. капиталистът винаги се ориентира там където са парите. лифта е частен. Собственикът е капиталист.

Който подкрепя капитализма, не трябва да се сърди на подобни дейности.



Моето мнение е, че трябва всички лифтове и влекове да се иземмат обратно от държавата/общината. да се вкара такса за коли по двата пътя към Витоша. и с тия пари да се инвестира в лифтовете. и билета за рейс 66 пак да стане 4-5 лева, за да може повече хората да се ориентират към лифтовете. а пък лифта да е с по-ниска цена от рейса.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11555
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Витоша
« Reply #765 on: 08.11.2018, 18:44:08 »
Ще те замоля да политиканстваш в съответната тема. Не ми се четат едни и същи глупости навсякъде.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #766 on: 08.11.2018, 19:20:48 »
Правилно ли разбрах?

Правилно си разбрал. Като теглиш черта между сегашната станция и бъдещата на СОП ще видиш през колко дворове и частни имоти минава това фантастично трасе. Всички хора, през дворовете на които ще минава бъдещия лифт ще пият по една студена вода явно защото главния архитект бърза да услужи на един частник със съмнителен капитал.

Моето мнение е, че трябва всички лифтове и влекове да се иземмат обратно от държавата/общината. да се вкара такса за коли по двата пътя към Витоша. и с тия пари да се инвестира в лифтовете. и билета за рейс 66 пак да стане 4-5 лева, за да може повече хората да се ориентират към лифтовете. а пък лифта да е с по-ниска цена от рейса.

Когато рейса беше 0,80 лева, лифта струваше 1,20. И двете бяха пълни. Сега на лифта се вози само Валери Симеонов. В рейса не се диша.
« Last Edit: 08.11.2018, 19:23:28 by fafan »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6247
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #767 on: 08.11.2018, 21:30:39 »
Не е съвсем така. Ако лифтът е частен обект, тогава собствениците на имоти могат да блокират неговото удължаване. Няма как да отчуждиш принудително частни имоти за строеж на частна инфраструктура. Никой няма да ти одобри ПУП, без да си получил съгласието на собствениците. Виж, ако става въпрос за държавен или общински обект, тогава, да, собствениците могат да обжалват цената, но не и самото отчуждаване, като обжалването не спира строителството - при магистрали, газопроводи, метрото и т.н. Така че за да стане това удължение, трябва общината да си купи обратно лифта и тя да си го направи.
И какви ски на витоша при положение, че просто няма как да се развие като Боровец или Банско, понеже по климатични причини няма достатъчно сняг. Това, че Цеко умишлено саботира всичко и се оправдава с еколозите (не че те са цвете за мирисане), се дължи на факта, че той концесионира и Банско, си е съвсем отделен въпрос.
« Last Edit: 08.11.2018, 21:34:10 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15709
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #768 on: 08.11.2018, 22:04:15 »
Това с продължаването на лифта до околовръстното според мен е глупост. Лифтовете са превозни средства за преодоляване на голяма денивилация, пресечен планински терен и подобни. От долната станция на Симеоново до околовръстното наклона не е сериозен, напълно безсмислено е, нито е труден терен. Че то с рейса от околовръството до станцията са буквално 2 минути. Няма смисъл от толкова скъпа инвестиция. Началото на лифта си е точно където трябва, от където започва вече голямата денивилация, както и на Драгалевския също.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #769 on: 09.11.2018, 00:30:26 »
Лифтовете могат да се използват и за средство за придвижване в градски условия и по равно, например над паркове:


Не е съвсем така. Ако лифтът е частен обект, тогава собствениците на имоти могат да блокират неговото удължаване. Няма как да отчуждиш принудително частни имоти за строеж на частна инфраструктура.

Еми не знам тогава главния архитект какво се пъне. Като се погледне между лифтовата станция и Декатлон е пълно с къщи. Няма как трасе на лифт да мине от там.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16664
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #770 on: 09.11.2018, 06:23:46 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга. Поначало насочването натам на Метролиния 1 вместо 2 не го одобрявам. По някакви причини (примерно лобиране на ИКЕА+Ринг) не искат да правят последната му станция около сегашния паркинг на лифта.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6247
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #771 on: 09.11.2018, 09:03:13 »
Благо, логически е така, но в действителност лифтът е инфраструктурен обект, линеен при това, и като такъв подлежи на учредяване на сервитут и право на строеж/експлоатация, ако ще и нито един стълб да няма, което е физически невъзможно. Същата работа е и с метрото, когато се строи с къртица или ако е подземен газопровод (те се строят по открит способ, копае се тунелно само в случаи, когато трябва да се байпасира река или друга инфраструктура). В тези случаи имотите не се отчуждават, но им се налагат някакви ограничения (примерно не може да сееш дървета и лозя, които пускат дълбока коренова система, също къща върху газопровод не може и т.н.), заради което на собствиниците им се полага някаква компенсация. При всички случаи, ако бъдещият лифт е на Цеко, той няма начин да мине без съгласието на собствениците по трасето. Ако е държавен или общински, тогава бай Петко и да се запъва, все тая.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16664
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #772 on: 09.11.2018, 09:41:31 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
« Last Edit: 09.11.2018, 09:47:11 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15709
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #773 on: 09.11.2018, 10:14:29 »
И така да е аз пак не виждам смисъл. И двата лифта нямат проблем в момента да се обслужват с транспорт и то редовен. Защо е нужно да слизат чак под околовръстното и да минават над сгради? И да е допустимо нито е праткично, нито е приятно за живущите, а недай боже да се наложи евакуация по някаква причина от кабинките. Не съм чул от някой да има проблеми с местоположението на сегашните им долни станции.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Едва ли ще се случи и скъсяването на кабинковия лифт до междинната станция. Това означава да фалират. Скиьорите надали представляват и 50% от пътникопотока на лифта. А и надали някой би допуснал подобна глупост. То тогава 66 трябва да се движи на 5 минути интервал един след друг както времето преди да пуснат лифтовете :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #774 on: 09.11.2018, 10:29:08 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга.

Не може да се отчуждава за частен лифт. Може собственика да си купи терените над които иска да мине, или да сключи споразумение със собствениците на земята за право на ползване. Мен ми е странно защо изведнъж лифта зави към първата метростанция. На скиците, които качих две страници назад ясно се вижда, че завоя е директно към Ринг Мол. Май на никой в общината не му е съвсем ясно какъв и къде точно трябва да бъде този лифт и всичко се случва стихийно по пусната заповед отгоре. Напоследък много се активизираха разни медии да рекламират за кандидатури на София за спортни мероприятия.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Княжевския лифт би могъл да тръгва и директно от Горна баня и да премоства целия квартал без стълбове, теренът го позволява. Но пак възниква въпроса горе, след като минава над застроени територии всеки собственик поотделно трябва да си даде съгласието.
Иначе модерни лифтове имат системи за евакуация без да се налага да се спускат хората с въжета от кабинките.
Друг въпрос е, че по-смислено е да има лифт ж.п. гара Владая-Златни мостове вместо Княжево-Телевизионна кула. Така и Перник ще има облекчен достъп до планината.
« Last Edit: 09.11.2018, 10:38:47 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2449
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #775 on: 09.11.2018, 11:39:53 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.
Общо взето, станцията след БП може да се превърне в нов транспортен хъб - имаше идея там да се изгради нова автогара откъдето да тръгват автобуси за Самоков, Велинград, Сандански и др. Идеята не е лоша - по този начин автобусите дефакто не влизат в града и не правят излишен трафик.
Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.
« Last Edit: 09.11.2018, 12:01:50 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #776 on: 09.11.2018, 15:01:50 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.

Еми няма как да стане. Освен ако лифта не върви на мястото на ул. 198 и долната станция е на Бистришко шосе няма как да се използват само общински терени за да се разположи. Според мен в статията която си пуснал просто има грешка. Последното изречение:

Quote
Първата станция на Симеоновския лифт ще "кацне" върху първата метростанция от продължението на метрото след МС "Бизнес парк София" на запад към ИКЕА, наречена от експертите междинна, защото след нея има още една станция.

е фактически грешно. То е в пряко противоречие с предишната статия по темата:  https://infrastructure.bg/news/2018/05/04/3172807_proektut_za_metro_kum_ikea_otnovo_v_ochakvane/

Тогава съвсем ясно същата авторка беше писала:

Quote
Втората метростанция подминава кръговото при "Бистришко шосе" и бул. "Св. Климент Охридски" и се появява на повече от километър след първата, на км 19.902, като единият от входовете стъпва точно между ИКЕА и "Ринг Мол". На това място се очаква да слезе и лифтът.

И това отговаря и на схемите които съм качил две страници назад в темата.

Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.

Нещо такова. С една спирка на жп линията от която хората директно да се прехвърлят на лифта. Теренът позволява да се реализира с 2 или 3 много високи стълба и гарантирано много хубави гледки към града:
« Last Edit: 09.11.2018, 15:10:27 by fafan »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6247
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #777 on: 09.11.2018, 19:53:32 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
И аз не съм, но седем години ядох ла*на точно по този повод, понеже Набуко дефакто си беше частна компания, нищо че в нея дялово участие имаше Булгарртрансгаз. И се мина през всякакви перипетии, докато успеят да дефинират държавна нужда, та собствениците по трасето да не могат да блокират проекта. А в Кицбюел и Карпун нали се сещаш защо са направили втория лифт над първия - нали ако се ориентират към втора просека, еколозите ще им разкатаят майката. В Карпун между другото има и друга интересна история - наложило се е да изградят втори лифт заради премахнатия фуникулер в тунел ("Въжено метро Карпун"), с който преди е станала голяма авария със загинали и е взето решение да бъде закрит.
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2449
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #778 on: 21.11.2018, 12:31:45 »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7761
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #779 on: 21.11.2018, 17:02:57 »
Тоест правилно си мислехме че предишната статия е сбъркана. Значи нещо такова, което отговаря и на предните чертежи:



То няма и как друго яче да се направи след бурното и хаотично строителство южно от СОП през последното десетилетие.

Междувременно лифтовете са спрени за неопределено време, най-вероятно до януари:

Quote

Уважаеми клиенти,

Кабинков лифт "Симеоново-Алеко" и седалкова въжена линия “Драгалевци-Голи връх” излизат в профилактика.

Преди два дена на сайта им седеше, че Драгалевския ще продължи да работи, но явно им се свиди електричеството да го въртят за 20-30 човека на ден.
« Last Edit: 21.11.2018, 17:07:22 by fafan »