Author Topic: Витоша  (Read 314334 times)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #700 on: 09.11.2018, 00:30:26 »
Лифтовете могат да се използват и за средство за придвижване в градски условия и по равно, например над паркове:


Не е съвсем така. Ако лифтът е частен обект, тогава собствениците на имоти могат да блокират неговото удължаване. Няма как да отчуждиш принудително частни имоти за строеж на частна инфраструктура.

Еми не знам тогава главния архитект какво се пъне. Като се погледне между лифтовата станция и Декатлон е пълно с къщи. Няма как трасе на лифт да мине от там.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16485
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #701 on: 09.11.2018, 06:23:46 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга. Поначало насочването натам на Метролиния 1 вместо 2 не го одобрявам. По някакви причини (примерно лобиране на ИКЕА+Ринг) не искат да правят последната му станция около сегашния паркинг на лифта.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6022
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #702 on: 09.11.2018, 09:03:13 »
Благо, логически е така, но в действителност лифтът е инфраструктурен обект, линеен при това, и като такъв подлежи на учредяване на сервитут и право на строеж/експлоатация, ако ще и нито един стълб да няма, което е физически невъзможно. Същата работа е и с метрото, когато се строи с къртица или ако е подземен газопровод (те се строят по открит способ, копае се тунелно само в случаи, когато трябва да се байпасира река или друга инфраструктура). В тези случаи имотите не се отчуждават, но им се налагат някакви ограничения (примерно не може да сееш дървета и лозя, които пускат дълбока коренова система, също къща върху газопровод не може и т.н.), заради което на собствиниците им се полага някаква компенсация. При всички случаи, ако бъдещият лифт е на Цеко, той няма начин да мине без съгласието на собствениците по трасето. Ако е държавен или общински, тогава бай Петко и да се запъва, все тая.
По рейс и по жена не се тича!

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16485
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #703 on: 09.11.2018, 09:41:31 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
« Last Edit: 09.11.2018, 09:47:11 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #704 on: 09.11.2018, 10:14:29 »
И така да е аз пак не виждам смисъл. И двата лифта нямат проблем в момента да се обслужват с транспорт и то редовен. Защо е нужно да слизат чак под околовръстното и да минават над сгради? И да е допустимо нито е праткично, нито е приятно за живущите, а недай боже да се наложи евакуация по някаква причина от кабинките. Не съм чул от някой да има проблеми с местоположението на сегашните им долни станции.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Едва ли ще се случи и скъсяването на кабинковия лифт до междинната станция. Това означава да фалират. Скиьорите надали представляват и 50% от пътникопотока на лифта. А и надали някой би допуснал подобна глупост. То тогава 66 трябва да се движи на 5 минути интервал един след друг както времето преди да пуснат лифтовете :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #705 on: 09.11.2018, 10:29:08 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга.

Не може да се отчуждава за частен лифт. Може собственика да си купи терените над които иска да мине, или да сключи споразумение със собствениците на земята за право на ползване. Мен ми е странно защо изведнъж лифта зави към първата метростанция. На скиците, които качих две страници назад ясно се вижда, че завоя е директно към Ринг Мол. Май на никой в общината не му е съвсем ясно какъв и къде точно трябва да бъде този лифт и всичко се случва стихийно по пусната заповед отгоре. Напоследък много се активизираха разни медии да рекламират за кандидатури на София за спортни мероприятия.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Княжевския лифт би могъл да тръгва и директно от Горна баня и да премоства целия квартал без стълбове, теренът го позволява. Но пак възниква въпроса горе, след като минава над застроени територии всеки собственик поотделно трябва да си даде съгласието.
Иначе модерни лифтове имат системи за евакуация без да се налага да се спускат хората с въжета от кабинките.
Друг въпрос е, че по-смислено е да има лифт ж.п. гара Владая-Златни мостове вместо Княжево-Телевизионна кула. Така и Перник ще има облекчен достъп до планината.
« Last Edit: 09.11.2018, 10:38:47 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #706 on: 09.11.2018, 11:39:53 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.
Общо взето, станцията след БП може да се превърне в нов транспортен хъб - имаше идея там да се изгради нова автогара откъдето да тръгват автобуси за Самоков, Велинград, Сандански и др. Идеята не е лоша - по този начин автобусите дефакто не влизат в града и не правят излишен трафик.
Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.
« Last Edit: 09.11.2018, 12:01:50 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #707 on: 09.11.2018, 15:01:50 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.

Еми няма как да стане. Освен ако лифта не върви на мястото на ул. 198 и долната станция е на Бистришко шосе няма как да се използват само общински терени за да се разположи. Според мен в статията която си пуснал просто има грешка. Последното изречение:

Quote
Първата станция на Симеоновския лифт ще "кацне" върху първата метростанция от продължението на метрото след МС "Бизнес парк София" на запад към ИКЕА, наречена от експертите междинна, защото след нея има още една станция.

е фактически грешно. То е в пряко противоречие с предишната статия по темата:  https://infrastructure.bg/news/2018/05/04/3172807_proektut_za_metro_kum_ikea_otnovo_v_ochakvane/

Тогава съвсем ясно същата авторка беше писала:

Quote
Втората метростанция подминава кръговото при "Бистришко шосе" и бул. "Св. Климент Охридски" и се появява на повече от километър след първата, на км 19.902, като единият от входовете стъпва точно между ИКЕА и "Ринг Мол". На това място се очаква да слезе и лифтът.

И това отговаря и на схемите които съм качил две страници назад в темата.

Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.

Нещо такова. С една спирка на жп линията от която хората директно да се прехвърлят на лифта. Теренът позволява да се реализира с 2 или 3 много високи стълба и гарантирано много хубави гледки към града:
« Last Edit: 09.11.2018, 15:10:27 by fafan »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6022
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #708 on: 09.11.2018, 19:53:32 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
И аз не съм, но седем години ядох ла*на точно по този повод, понеже Набуко дефакто си беше частна компания, нищо че в нея дялово участие имаше Булгарртрансгаз. И се мина през всякакви перипетии, докато успеят да дефинират държавна нужда, та собствениците по трасето да не могат да блокират проекта. А в Кицбюел и Карпун нали се сещаш защо са направили втория лифт над първия - нали ако се ориентират към втора просека, еколозите ще им разкатаят майката. В Карпун между другото има и друга интересна история - наложило се е да изградят втори лифт заради премахнатия фуникулер в тунел ("Въжено метро Карпун"), с който преди е станала голяма авария със загинали и е взето решение да бъде закрит.
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #709 on: 21.11.2018, 12:31:45 »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #710 on: 21.11.2018, 17:02:57 »
Тоест правилно си мислехме че предишната статия е сбъркана. Значи нещо такова, което отговаря и на предните чертежи:



То няма и как друго яче да се направи след бурното и хаотично строителство южно от СОП през последното десетилетие.

Междувременно лифтовете са спрени за неопределено време, най-вероятно до януари:

Quote

Уважаеми клиенти,

Кабинков лифт "Симеоново-Алеко" и седалкова въжена линия “Драгалевци-Голи връх” излизат в профилактика.

Преди два дена на сайта им седеше, че Драгалевския ще продължи да работи, но явно им се свиди електричеството да го въртят за 20-30 човека на ден.
« Last Edit: 21.11.2018, 17:07:22 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #711 on: 23.11.2018, 12:00:45 »
Според чертежа който си направил, станцията се мести чак на север от СОП? Не беше ли на юг от ИКЕЯ, там където сега е нещо като парк?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16485
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #712 on: 23.11.2018, 13:02:20 »
Определено ще е на юг от ИКЕА. За да не се прави нова просека или чупка на трасето, началната станция трябва да е по червената линия. Старата просто ще си отиде и ще се направи нова.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #713 on: 23.11.2018, 13:39:17 »
Още отсега давам идея на проектантите да предвидят топла връзка между метростанцията и новата станция на лифта.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #714 on: 23.11.2018, 15:12:40 »
Тук съвсем ясно личи, че ще има чупка, т.е. става дума за нова отсечка, която ще е независима от горната, с влизане на кабинки в междинна станция и откачане от въжетата, така че това което blagun e начертал вероятно не отговаря на идейния проект.

Според чертежа който си направил, станцията се мести чак на север от СОП? Не беше ли на юг от ИКЕЯ, там където сега е нещо като парк?

Така беше описано в по-старите статии по темата - "нова долна станция при ИКЕА върху метростанцията" Тъй като метростанцията ще е под северния локал на СОП, предполагам че там ще се намира и лифтовата станция. Теоритично може и да е над самия СОП върху платформа или мост, защото лифта трябва да е на поне 4 метра над паркингите на ИКЕА.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #715 on: 27.11.2018, 12:12:41 »
Не си спомням със сигурност дали там е останало място за лифтова станция. Там има шоурум на Рено както и частни къщи.
Дано има координация между двата проекта. Да има един изход с който директно да се влиза в лифтовата станция там където са касите.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #716 on: 29.11.2018, 12:59:00 »
Координация няма. Всичко това е някаква активност от страна на районни кметове и общински съветнци за да се угоди нагоре по веригата. Свързвам го с изказванията наскоро за кандидастване за Младежка Олимпиада, което прилича на бъртвежите на Батето за Зимна Олимпиада на Витоша. Да не говорим, че ако лифта се удължи с 1 километър на север общата му дължина ще стане 7 километра, колко време ще се пътува тогава?
« Last Edit: 29.11.2018, 13:02:44 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #717 on: 29.11.2018, 22:02:31 »
Ако сме решили да кандидастваме за зимната олимпиада да се провежда на Витоша ще съсипят планината тотално във най-високата и дива част точно. Макар че то повечего мероприятия като кънки на лед и подобне се правят в спортни зали, а в планината ще е само ски-спускането и ски-бягането, което може би може да мине и без промени.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16485
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #718 on: 30.11.2018, 09:17:54 »
Да не говорим, че ако лифта се удължи с 1 километър на север общата му дължина ще стане 7 километра, колко време ще се пътува тогава?
То затова Цеко се гласи да го резне само до долна станция на Лалето. За да не се пълни с навлеци-туристи  :angry:

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #719 on: 30.11.2018, 10:48:32 »
Скъсяване до Лалето от транспортна гледна точка би било голяма грешка, не трябва да се допуска. По-скоро междинната станция там трябва да се промени в двупосочна за да може лифта да се използва за довозване за вечерното каране.