Author Topic: А3 Струма  (Read 141780 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4006
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #520 on: 23.02.2024, 11:28:23 »
Няма нужда от нов ОВОС ако второто платно е на по-малко от 500 метра от първото, с вече одобрен такъв. ОВОСът се прави за коридор, вътре имаш поне няколко варианта на трасе, окончателният се дефинира в последствие, може да се лавира, стига да не излизаш от коридора.
А за разклона/пътния възел при Симитли, който е на половин километър от сегашния край се оправдават, че зависи от финалното трасе през дефилето, същата работа и с обхода на Кресна. То от разклона за Разлог до началото на дефилето са малко повече от два километра, така че може и да има логика....

Със сигурност си по-запознат от мен в този аспект, но като човек имал си вземане-даване с администрация си мисля, че когато в ОВОС е записано Г 10.5 , а го сделаш Г 27 ще имаш проблеми с еврофинансирането, което никак не е малко! Доколкото знам има избран изпълнител за инженеринг на този участък. Консорциум от ГБС и непомня още кой! ГБС в момента в България е най-сериозната фирма в инфраструктурното строителство. Изпълниха Младост- Цариградско на СОП, Лот 2 на АМ Европа и в момента изпълняват ЛОТ 3 и разширението на Филип Кутев.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5540
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #521 on: 23.02.2024, 17:19:57 »
Така е, има избран изпълнител и подписан договор за трасето в посока София. Сега уж чакали последно Еврокомисията да одобри някакви екологични бумаги. На ГБС им бях преподавател навремето - учех ги как да проектират всичко с програма - повълхнини, трасета, криви, профили, напречни сечения и т.н. Наистина са най-малкото зло в сравнение с фирмите на Черепа и Шиши. И на тях съм преподавал и знам какво правят. Истината е, че пътищата и магистралите, барабар с боклукчавото жшлищно строителство, са най-лесния начин за пране на пари и за крадене. Затова и ж.п. проектите са на никъде - там това е много по-трудно - какво ще откраднеш от чакъл, тирфони и контактна мрежа....
По рейс и по жена не се тича!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5540
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #522 on: 01.03.2024, 21:06:15 »
Еврокомисията е дала разрешение да започне проектирането и строителството на трасето в посокя София - одобреният източен вариант Г10.5 - две ленти с обща ширина 10.5 метра. За обратната посока ще се прави прединвестиционно проучване за избор на вариант, отново горе, извън дефилето, като една от опциите е да се използва съществуващия път, но ще има още две...след проучването ще се определи окончателната.
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #523 on: 01.04.2024, 19:15:55 »
Европрокуратурата подхвана строителите на тунел "Железница"  :help:  :fan:

"Прокуратурата на Европейския съюз проверява строителите на тунел "Железница" на АМ "Струма", съобщава БТА.

Разпоредено е претърсване в шест български фирми и в частни имоти, свързани със строителството на съоръжението.

Целта е да бъдат събрани доказателства по съмнения за присвояване, злоупотреба с еврофондове и пране на пари.

Строителството се ръководи от Агенция "Пътна инфраструктура". Тя сключи договор с консорциум от три фирми за осъществяването на проекта, съфинансиран по оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" ( 2014-2020 г.). Изпълнителят получи близо 185 млн. лв. (около 95,6 млн. евро), като 85% от средствата са чрез фондовете на ЕС.

Европейската прокуратура в София е започнала проверка след сигнал, получен от ДАНС. Установено е, че едно от дружествата от консорциума е заподозряно в няколко престъпления, включително присвояване, злоупотреба с еврофондове и пране на пари.

Твърди се, че разследваното дружество за много кратко време е извършило няколко фиктивни парични превода на стойност над 11 милиона лева (5,6 милиона евро) към верига от "кухи" фирми, което е довело до теглене на големи суми в брой от физически лица с криминални досиета.

Отбелязва се, че въпросните компании и лица се появяват и в друго неприключило разследване на Европрокуратурата по инфраструктурни проекти в железопътния сектор.

Днес претърсванията са били извършени от Главна дирекция "Национална полиция" и ДАНС.

С позиция относно разследването за тунел "Железница" излезе ръководството на една от фирмите в консорциума, ангажиран с изграждането на съоръжението - "Джи Пи Груп" АД.

От дружеството са категорични, че то не е обект на разследване. От компанията уверяват, че са оказали пълно съдействие на органите на реда, като са предоставили всички документи, които са били изискани в хода на проверката."

https://news.bg/crime/evroprokuraturata-podhvana-stroitelite-na-tunel-zheleznitsa.html