Author Topic: Самолети и летища  (Read 161575 times)

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #740 on: 02.04.2024, 15:54:38 »
Само до Варна за съжаление остана вътрешен полет. От скоро и до Бургас вече няма.
Няма го през зимата, от юни до септември пак ще го има...

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2039
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #741 on: 03.04.2024, 10:20:10 »
Удобно беше ако си закупил билет предварително.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #742 on: 03.04.2024, 12:33:53 »
Уж трябваше да стане по-добре, а то станало по-зле. За вътрешните линии поне се минаваше бързо, сега и за тях трябва да се бориш със строителните площадки на концесионера  :help:

Летище София: Пътуващите до Варна и Бургас вече да идват 2 часа преди полет
Не толкова със строителните площадки, колкото с явно по-дългото чакане на security check. Явно е, че трябва да се направят повече линии за тази операция. А "наградата" е достъп до "изгодните безмитни" магазини, където водата е 4 лв, а колата - 5 лв.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #743 on: 03.04.2024, 14:09:33 »
Уж трябваше да стане по-добре, а то станало по-зле. За вътрешните линии поне се минаваше бързо, сега и за тях трябва да се бориш със строителните площадки на концесионера  :help:

Летище София: Пътуващите до Варна и Бургас вече да идват 2 часа преди полет
Не толкова със строителните площадки, колкото с явно по-дългото чакане на security check. Явно е, че трябва да се направят повече линии за тази операция. А "наградата" е достъп до "изгодните безмитни" магазини, където водата е 4 лв, а колата - 5 лв.

При положение че сега няма да има нужда от толкова място за паспортния контрол можеха да увеличат броя на security check-овете за сметка на будките за паспортен контрол. Но явно нямат техника и хора за целта. Поне почват ремонт на паркинга най-накрая...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #744 on: 04.04.2024, 06:34:17 »
Уж трябваше да стане по-добре, а то станало по-зле. За вътрешните линии поне се минаваше бързо, сега и за тях трябва да се бориш със строителните площадки на концесионера  :help:

Летище София: Пътуващите до Варна и Бургас вече да идват 2 часа преди полет
Не толкова със строителните площадки, колкото с явно по-дългото чакане на security check. Явно е, че трябва да се направят повече линии за тази операция. А "наградата" е достъп до "изгодните безмитни" магазини, където водата е 4 лв, а колата - 5 лв.
Аз не ги знам докога на това засрано летище цените ще продължват да удрят в земята Шан З'Елизе. Що летища съм обиколил из Канада и Европа, никъде не съм се притеснявал да си взема нито ядене, нито кола. Защото цените навсякъде са стандартните за съответните градове, че и по-евтино в някои случаи. Но имам колеги руснаци - казвали са ми, че на Шереметиево един мижав сандвич, от който поне два ти трябват, за да се наядеш, струва между 40 и 50 долара, американски. Ние нема на кой да мязаме и е ясно нашето летище накъде бие повече - към Шереметиево естествено. Няма да забравя точно преди 15 години как рано сутринта летях за Истанбул в командировка, жена ми ми вдигна лют скандал защо и тя не можела да дойде, щял съм да ходя по жени в Турция, та закъснях порядъчно, нямах време да взема поне баница в града, преди полета ми стана толкова лошо, та се принудих от летището да взема сандвич с шунка и кашкавал за 10 лева - в града тогава същият беше максимум лев и осемдесет.
« Last Edit: 04.04.2024, 06:39:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #745 on: 09.04.2024, 08:39:49 »
Нищо не се разбира от тази статия.
Разбира се точно колкото и без нея... че литащите от/за Шенген няма да минават паспортен контрол.
Нищо не се разбира от тази статия. Какво ще бъде реорганзирано, като на Т2 проверката за сигурност и паспортен контрол са в един коридор на няма и 30 метра. Ще отворят на друго място още една проверка за сигурност или просто ще разделят коридора с една стена?
Е нали коментирахме вече, че има предвидени гишета по средата на терминала? Сегашните ще останат празни и сигурно ще изчезнат изобщо в някакъв момент (вероятно това е предвидено още отначало и затова са на такова никакво място), а нешенгенските пътници ще ползват само крайните гейтове.

Точно това са направили. Като се качиш на горния етаж по ескалатора за проверка на багажа, след нея гишетата за граничен контрол си седят както си бяха, но просто няма персонал вътре а направо си минаваш. По-надолу, като се минат заведенията и първите гейтове до към 6-7 откъдето попринцип излитат самолетите за Виена са сложили нови гишета за граничен контрол и нешенгенските полети са забутани към края на коридора. Като цяло да кажем на нашето летище почти нищо не се спестява като време на качване, то и няма толкова пътникопоток, на слизане се спестява доста, особено в западните летища защото преди се струпваха доста опашки като кацнат 2-3 самолета накуп и се струпат 200 човека за проверка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #746 on: 09.04.2024, 09:36:33 »
Точно това са направили. Като се качиш на горния етаж по ескалатора за проверка на багажа, след нея гишетата за граничен контрол си седят както си бяха, но просто няма персонал вътре а направо си минаваш. По-надолу, като се минат заведенията и първите гейтове до към 6-7 откъдето попринцип излитат самолетите за Виена са сложили нови гишета за граничен контрол и нешенгенските полети са забутани към края на коридора. Като цяло да кажем на нашето летище почти нищо не се спестява като време на качване, то и няма толкова пътникопоток, на слизане се спестява доста, особено в западните летища защото преди се струпваха доста опашки като кацнат 2-3 самолета накуп и се струпат 200 човека за проверка.

Будките оставали защото граничен контрол може да се въведе отново по всяко време - примерно при извънредно положение или големи спортни мероприятия. Надеждата ми беше че нещо наистина са реорганизирали, а те просто са турили една лепенка на гишетата "Не работи, минавай" и с това са си измили ръцете. Големият проблем с теснотията на Security cotrol-a си остава.

На влизане пък цялата Шенген зона трябва да се промъкне през една единствена врата, разтоварват всички автобуси един след друг там, точно до нешенгенските автобуси, като не можело разтоварването да става едновременно, съответно си представям 2-3 шенгенски и 2-3 нешенгенски полета ако тръгнат да ги разтоварват как го правят, хората седят заключени по автобусите сигурно по половин час.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13764
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #747 on: 09.04.2024, 10:32:50 »
На секюрити има достатъчно ленти, проблемът е, че често половината не работят. Може би не им достига персонал.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #748 on: 09.04.2024, 12:10:40 »
Или нямат техника... Старите автоматични гейтове за паспортен контрол окапаха един по един и не работеха с месеци защото нямаше договор за поддръжка, сигурно и с ренгените на проверките за сигурност положението не е розово.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #749 on: 09.04.2024, 15:49:20 »
А какво става, ако кацащият шенгенски самолет е на ръкав, а не с автобус?
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #750 on: 15.04.2024, 15:07:12 »
Всички останали пътуващи от и към шенгенско летище ще се спести едно неприятно чакане по паспортни проверки и пътуване от крайни гейтове, където има само автомат за вода.
За заминаващи пестенето на време е от съкратения маршрут, а това за големи летища не е за пренебрегване. Примерно на Цюрих, което е голямо, но не от най-големите летища, от входа в сградата до пейките пред гейта с паспортен контрол се минава за около 60 минути без минута почивка и без сериозни опашки. Иначе самата паспортна проверка не отнема много време, тъй като хората прииждат равномерно.
Но не е така при кацане. Като кацне самолет с 200-300 души, те едновременно се изсипват за паспортна проверка. Съответно липсата на такава спестява много време, особено на пътниците без чекнат багаж.
« Last Edit: 15.04.2024, 15:11:17 by blagun »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3449
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #751 on: 17.04.2024, 20:29:17 »
Летище Варна през 60-те години на XXв. - самолети Ил и малък автобус ТАМ Пионер.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #752 on: 18.04.2024, 11:12:59 »
А какво става, ако кацащият шенгенски самолет е на ръкав, а не с автобус?

Тогава е лесно, но повечето авиокомпании на софийското летище твърдо не искат да ползват ръкави защото ги дерат яко с такси. Тези с най-много полети - България Еър, Уиз, Раян, Изи са на автобуси, на ръкав паркират само Луфтханза, катарците и турските.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #753 on: 18.04.2024, 11:37:52 »
И на австрийските са на ръкави.

А защо няма полети с големи самолети от нашето летище? Като А 380, Боинг 747, Боинг 767, 777 и подобни? Няма пътникопоток или не могат да се обслужват такива големи самолети. През най-бедните 90-тарски години имаше редовна линия София-Ню Йорк, летище JFK със 767.
« Last Edit: 18.04.2024, 11:39:57 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1008
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #754 on: 18.04.2024, 11:57:39 »
И на австрийските са на ръкави.

А защо няма полети с големи самолети от нашето летище? Като А 380, Боинг 747, Боинг 767, 777 и подобни? Няма пътникопоток или не могат да се обслужват такива големи самолети. През най-бедните 90-тарски години имаше редовна линия София-Ню Йорк, летище JFK със 767.
Е Райън не са ли с 3те 7ци? До колкото знам това им е основния "автопарк". А Райън си извършват редовни полети от и за София. Веднъж си спомням се возих с някаква украинска компания май sky jet и те бяха май с 767, така че поемат се от нашето летище. А380 и 747 са кацали в София, но извънредно, защото всъщност тук няма какво да генерира такъв трафик за толкова големи самолети. Отделно от ковид насам особено, а и от по-рано се върви към тенденцията да се използват двумоторни самолети и широкофюзелажни като А330 и А350 и май 787 с цел пестене на гориво и зелен транспорт. В момента нито 747 нито А380 се произвеждат, нито смятат и да ги произвеждат вече.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #755 on: 18.04.2024, 12:06:52 »
Райън въобще нямат широкофюзелажни самолети, летят със В737 и с незначително количество А320.

Вече се произвеждат само двумоторни самолети (с изключение с руското бутиково производство на ИЛ-96), но и при двумоторните, разходите за полет с тяснофюзелажен и с широкофюзелажен са коренно различни. В момента до България няма дестианция, която да оправдава редовни полети с по-големи самолети, но карго, военни чартъри и единични курсове на редовни полети (най-вече от турците и евреите) с големи самолети са ежедневие...
« Last Edit: 18.04.2024, 12:10:21 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #756 on: 18.04.2024, 12:14:33 »
Точно така, аз "голям" или "широкофюзелажен" самолет не съм виждал от много време на нашето летище по редовни линии. Предимно А 320 и 737 има.

Това с А380 беше демонстрационен полет на известен Български пилот. Иначе в Европа Луфтханза има много и А 380 и 747, ама май се ползват предимно за полети към Сингапур, Сидни, Дубай, дори до Йоханесбург, а в натоварените сезони и до Ню Йорк.

777 изобщо не съм виждал тука ( това не означава не никога не е ), 767 май не е идвал от години. А 310 също е широкофюзелажен за него нямам идея.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #757 on: 18.04.2024, 13:27:01 »
Чак "много" 380 за Луфтханза е силно казано. Имат 4 летящи и то извадени от студения резерв докато дойдат новите им 777.
И на австрийските са на ръкави.
Не винаги. Някои полети са с витлови самолети и са с автобус.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #758 on: 18.04.2024, 17:01:01 »
Единствената българска авиокомпания която държи в момента ширикофюзелажен самолет е Gullivair с един А330, но не обслужва български летища а лети с него от Румъния.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #759 on: 18.04.2024, 17:23:54 »
Единствената българска авиокомпания която държи в момента ширикофюзелажен самолет е Gullivair с един А330, но не обслужва български летища а лети с него от Румъния.
Имаме и В747 (LZ-CJA) на Компас.