Author Topic: Самолети и летища  (Read 164326 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #760 on: 18.04.2024, 19:26:03 »
През 90те освен до Ню Йорк имаше и до Канада - Мисисага, Отава, ЮАР, че и до екзотични дестинации като Куала Лумпур или Мале например. Сигурно помните скоропостижно фалиралата компания Джес Еър. Всичките тези полети явно са били с цел пране на нечии пари. Сега България Еър, на ТИМ-аджиите, си е нискобюджетна регионална компания, но не и по цени. Искаме директен полет до САЩ и Канада, ама ..... нема. За сравнение, етиопските авиолинии имат, дори ежедневен, а знаете Етиопия каква държава е.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #761 on: 18.04.2024, 23:35:51 »
И каква държава е Етиопия - 123 млн срещу 6 ? Освен това са благоприятна точка към Индия, Югоизточна Азия и Южна Африка,  а дългите дестинации не са за двумоторници.
Най-много големи самолети нямат развитите европейски държави като Германия,  Франция и Англия, а ОАЕ и Катар, които, заедно с турците, държат трафика от Европа към курортните дестинации и азиатските тигри.
« Last Edit: 18.04.2024, 23:41:18 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #762 on: 18.04.2024, 23:40:29 »
Една от най-бедните в света....
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6266
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #763 on: 19.04.2024, 14:24:34 »
За сравнение, етиопските авиолинии имат, дори ежедневен, а знаете Етиопия каква държава е.

Като каза Етиопските авиолинии се сещам за този случай: https://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Airlines_Flight_702

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #764 on: 21.04.2024, 00:13:50 »
Имат и други катастрофи етиопците:
1. Някакви идиоти отвличат самолет и го карат да лети към Австралия. Естествено, самолетът няма толкова гориво да прелети целия Индийски океан,  но терористите са безкомпромисни. Пилотите се мъчат да летят покрай острови и, свършвайки, се приводняват непосредствено до плаж. Някои оцеляват, но има доста загинали най-вече поради лоша организация на кабинния екипаж.
2. Жестоката катастрофа с Boeint 737 Max 8, която беше втора подобна и замрази програмата за няколко години. Boeing и сега не са се съвзели и продължават с проблемите при управление на качеството.

И двете катастрофи не са по вина на етиопска авиокомпания или пилоти.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #765 on: 21.04.2024, 01:28:36 »
Едни от шампионите по катастрофи са БГА Балкан, за съжаление. А Боинг няма да ги бъде ако продължават в същия дух. Защото масово съкращават доказали се, с многогодишен опит инженери и специалисти - "структурни промени", "оптимизиране на разходите", след което наемат младоци с нулева практика, които не знаят къде се намират, но ще получават в пъти по-малко. Това е напълно легално - компанията е в правото си да си управлява разходите. Съответно меринджеите, направили тази простотия, получават огромни бонуси. Затова не се учудвайте ако зачестят случаите на излетели врати в небето на 10000 метра.
« Last Edit: 21.04.2024, 01:33:03 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #766 on: 21.04.2024, 09:26:37 »
За съжаление всичко се прави вече в името на икономията. За това и няма да се правят легендарни самолети като Боинг 747. Имаше едно видео за него как отначало на горния етаж има пиано бар, лоби барче, сегашните модели седалките са максимално натъпкани тънки и сбити една в друга с цел икономии.

Жалко защото Боинг правят революция като правят първия успешен реактивен самолет 707. Удивително правилно са го направили, и до ден днешен дизайна и всичко си е същото, само че с модерна електроника и двигатели, даже отначало са били по-комфортни защото не са икономисвали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5490
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #767 on: 21.04.2024, 09:47:40 »
747 е правен за друга транспортна система - малко на брой големи летища-хъбове, които събират локалния трафик и го качват на големи самолети на дълги разстояния. Нещата обаче днес не са съвсем така, затова големите самолети вече не са толкова на почит, освен това има достатъчно големи двумоторни, които са значително по-евтини за експлоатация, събират 2/3 от пътниците на 747 и могат да летят по-често, съответно да са по-удобни за повече хора. Този модел с големи летища-хъбове днес се прилага успешно само от Emirates, затова те имат и най-много летящи А380 - над 120 срещу само 4 за Луфтханза.

747 е считан за неперспективен още при разработването - тогава се е смятало, че бъдещето е на свръхзвуковите самолети. По тази причина е разработен така, че да може лесно да се преработи на товарен с отваряща се носова част и това обяснява защо пилотската кабина е толкова високо. Впоследствие прогнозите за развитие на свръхзвуковите полети не се оправдават, затова 747 си остава много успешен модел, но днес вече старомоден. Остава обаче възможността за преустройство на товарен, което му дава поне още 20 години живот, въпреки че вече не се произвежда.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #768 on: 22.04.2024, 10:51:44 »
Да то май 747 пътнически останаха предимно в Азиа, Китай, Кореа и няколко в САЩ. Всъщност намирам информация че и Луфтханза поддържат няколко полета със 747 до Ню Йорк и към Азиа и че мислят да оставят няколко от най-новите им, а пък по-старите да ги заменят със 777.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17713
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #769 on: 22.04.2024, 11:05:18 »
Да то май 747 пътнически останаха предимно в Азиа, Китай, Кореа и няколко в САЩ. Всъщност намирам информация че и Луфтханза поддържат няколко полета със 747 до Ню Йорк и към Азиа и че мислят да оставят няколко от най-новите им, а пък по-старите да ги заменят със 777.
Луфтханза в момента имат най-големият брой пътнически 747.