Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 406686 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1015
    • View Profile
Ако се даде предимство на трамваите, ще се образуват тапи от коли.
Голяма работа.

Иво, в Африка, Азия и САЩ строят такива системи, защото искат да спестят от метро. Много от тези граове преди това не са имали никакъв друг транспорт, различен от автобусен, а повечето са с население от над 1 млн. души. Та това си е бюджетно метро, а класически трамваи като при нас нямат.
« Last Edit: 28.03.2024, 18:13:19 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Аз не знам кой е правилния вариант, в Европа са на ниво терен със светофари и приоритетно движение на трамваите, но София се развива по странен и различен начин, повече като град в САЩ или от по-развитите в Африка и Азия, отколкото като Европейски. Отделно ние сме и някакъв уникален вариант в София с над 800/100 автомобила на глава от населението. За сравнение във Виена например са към 375/1000, в други развити големи градове са около 400/1000, или 2 пъти по-малко от тука. За ползване в ежедневието да не говорим. Та не знам дали изобщо при това положение има друг вариант, не знам някъде да са се справили при 800/1000.

За да се промени това трябва нормален градски транспорт - работещ и достъпен. Не естакади с китайски трамвайчета на 20 минути по тях като в Етиопия или разнебитени автобуси на половин час като у нас. Ако искаме да станем като Виена ще ни трябва и сходно качество на градския транспорт като това което предлага Wiener Linien.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
В жп мрежата влаковете винаги имат приоритет - колите чакат на жп прелеза, бариерите падат, червени светлини и звън.

Механизмът с приоритета на трамвая би могъл да се пробва на бул.България. Но как да се нагласи движението на трамваите след като трасето им не е само по бул.България, а продължава през НДК и Христо Ботев? Освен това, сега има и ТМ27, който е с още по-сложен маршрут. Това не означава ли че целите трасета на ТМ7 и ТМ27 трябва да са с приоритетни светофари?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17438
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Означава и затова много от трасетата в града плачат за физическо обособяване от автомобилното движение - и то особено в центъра, където е тясно и няма място за всички. иначе се получава това, за което Жоро писа тук:

E как няма да трупат - онзи ден титулярката на 677 - за 13.42 е на Вардар , в 39 излезе на кръстовището и остана на средата , на Македония вече беше на плюс 3 . Тоест - 6 минути повече пътува в тази отсечка , отколкото е по разписание . Вярно, може би беше нарочно, че бях отзад , но както и да е...

Та автомобилите ли са по-доброто решение за транспорт в центъра или МГТ!?

Или поне временно автономният участък да е с обособено обслужване, където тактовата честота може да не се влияе от странични фактори. Но в момента най-близкото обръщало е на Съдебната или на Възраждане…

« Last Edit: 29.03.2024, 11:55:19 by difian »

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
За никой не е тайна, че България, Цар Борис III, Ботевградско шосе и в определена степен Шипченски проход са най-подходящи за трамваи с приоритетни светофари.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Но как да се нагласи движението на трамваите след като трасето им не е само по бул.България, а продължава през НДК и Христо Ботев? Освен това, сега има и ТМ27, който е с още по-сложен маршрут. Това не означава ли че целите трасета на ТМ7 и ТМ27 трябва да са с приоритетни светофари?

Не означава, от НДК до Борово трасето е изолирано, ако в района на НДК имаме спирка с няколко коловоза и възможност за изчакване и изпреварване може обособената част и тази през центъра да работят съвсем независимо, даже може в общата част по България да имаме синхронизирано разписание, а в центъра да се движат линиите и без разписание. Същото важи и за Цар Борис III и Ботевградско шосе.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да не забравяме и Царица Йоанна, също става за скоростно трасе.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1021
    • View Profile
Същински скоростни трамваи ще имаме ако целия център от НДК,  Орлов мост, Софийски, Сливница навътре стане зона без автомобилно движение. Ако там движат само колите дето зареждат магазините и ГТ всичко ще се реши рязко

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2912
    • View Profile
Какво стана с идеята за светофари на поискване по трасето в Дружба? Гледам, че ТМ20 изминава разстоянието от депото до Гео Милев за 13 минути. Преди години за тази отсечка даваха 15 минути, после станаха 17, но това вероятно беше преди ремонта на трасето покрай плувния комплекс.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Трябват и бързи трамваи. Едно време Končar го рекламираха като трамвай-стрела. Защо този трамвай не потръгна в София?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17438
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това са журналистически клишета, защото приличаше на космически кораб спрямо останалите ни каруци тогава… Въпросът не е в трамваите, а в инфраструктурата. При добра инфраструктура, можеше и България 1300 да пуснем и да се движат бързо - пък дори да ги усещаме, че летят!

За Кончара едвам специален маршрут бяха скалъпили, и той беше тук на тест, за да си рекламират продукцията. Никой не е казвал, че ще си купим. Песа си ги избрахме по картинка и брошура - без тестове. В момента съсипваме Песите по част от трасетата, по които минават. При все, че те не са перфектни трамваи и пак биха се скапали…
« Last Edit: 04.04.2024, 13:27:37 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Кончара едвам специален маршрут бяха скалъпили, и той беше тук на тест, за са си рекламират продукцията. Никой не е казвал, че ще си купим. Песа си ги избрахме по картинка и брошура- без тестове. В момента съсипваме Песите по част от трасетата, по които минават…

Тестовете са работа на производителя, не на потребителя. В крайна сметка TMK 2200 имаше доста малко бройки произведени когато пристигна и при нас на тестове, а и досега не се е закрепил на чужди пазари, при Песа нещата не са така.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2912
    • View Profile
Според мен тестовете са работа и на двете страни - това е все едно да си купиш кола без тестово шофиране.

Кончарът си беше голяма атракция навремето. Помня как с майка ми ходихме да го чакаме на пл. "Македония", за да се возим по 5К. Предполагам, че не са го пускали по ТМ5, за да не се блокира цялата линия и да не работи на нощни коли (5К се движеше от 6 до 22 часа).
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17438
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тестовете са работа на производителя, не на потребителя. В крайна сметка TMK 2200 имаше доста малко бройки произведени когато пристигна и при нас на тестове, а и досега не се е закрепил на чужди пазари, при Песа нещата не са така.
В Германия как си поръчвате трамваите - по картинка и оценка на проза/лирика/драма под формата на техническо предложение за изпълнение на поръчката по ЗОП!? Например в Берлин, не тестваха ли няколко варианта като дължини и конфигурации, преди да направят поръчките на Бомбариетата!? И дали не са връщани пълният брой от вече поръчани и доставени превозни средства!?

Кончарът беше тук на рекламно представяне и е нямало какво да стане с него, освен да го върнем. Коментарът ми беше в отговор на питането на Пътника. Вече не помня на Песа през годините кой им беше конкуренция и Кончар пробвали ли са се за реална поръчка. Песите дори в новите поръчки идват с никаква промяна по установените от предишните дефекти…
« Last Edit: 31.03.2024, 13:22:41 by difian »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 724
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
TMK 2200 е два пъти по-маломощен от Swing. Не мисля, че е добър избор за София. Комфортът в салона също беше по-зле.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Тестовете са работа на производителя, не на потребителя. В крайна сметка TMK 2200 имаше доста малко бройки произведени когато пристигна и при нас на тестове, а и досега не се е закрепил на чужди пазари, при Песа нещата не са така.
В Германия как си поръчвате трамваите - по картинка и оценка на проза/лирика/драма под формата на техническо предложение за изпълнение на поръчката по ЗОП!? Например в Берлин, не тестваха ли няколко варианта като дължини и конфигурации, преди да направят поръчките на Бомбариетата!? И дали не са връщани пълният брой от вече поръчани и доставени превозни средства!?

Кончарът беше тук на рекламно представяне и е нямало какво да стане с него, освен да го върнем. Коментарът ми беше в отговор на питането на Пътника. Вече не помня на Песа през годините кой им беше конкуренция и Кончар пробвали ли са се за реална поръчка. Песите дори в новите поръчки идват със с установените и от предишните дефекти…

Редът е горе-долу такъв - поръчва се нулева серия и се плаща, тя е по отделен договор. Тестовете се правят с нея, след което се пращат данни на производителя от впечатленията от пробега на нулевата серия. Той си прави изводите, вкарва промени и доизкусорява - за негова сметка- след което се правят големите поръчки. Различните дължини, конфигурации и т.н. са си част от тези поръчки, предвидени за различни линии и за различни цели.

Тестове на серийни возила правят малки градове - под формата на наем на един или два трамвая от други градове, например трамвайното депо в Щраусберг наема берлински Flexity и после прави поръчка за малък брой без технически изменения.

Рекламни акции като този с Кончара където производителят да плаща за да му се търкаля серийното превозно средство с надеждата че ще клъвнем и ще поръчаме без да се правят никакви промени по него и ще успее да се отърве от залежала стока евентуално няма как да се провеждат, просто не биха били легални заради правилата за лоялна конкуренция които важат, останалите производители ще разпарчетосат кмета и общинския съвет ако се разчуе че се организира такава акция.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1021
    • View Profile
Редът е горе-долу такъв - поръчва се нулева серия и се плаща, тя е по отделен договор. Тестовете се правят с нея, след което се пращат данни на производителя от впечатленията от пробега на нулевата серия. Той си прави изводите, вкарва промени и доизкусорява - за негова сметка- след което се правят големите поръчки. Различните дължини, конфигурации и т.н. са си част от тези поръчки, предвидени за различни линии и за различни цели.
А с нулевата серия какво се случва ако се установят тежки дефекти или непригодност към текущите условия? Казваш различни тестови дължини и конфигурации - добре, но какво се случва с неизбраните такива. Защото реално може да се окажеш с N-броя возила, които са ненужни или неизползваеми, а са платени.
По примера с колата - никой не прави пробно каране след като вече си я е платил.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5242
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Затова първо правиш пробното каране и после плащаш.
Иначе в по-добре организирани системи, като железницата например, е напълно в реда на нещата да поръчаш нещо, стига да отговаря на определени стандартни норми. В повечето случаи обаче отново се доставя първо пилотна бройка, която се тества дълго и подробно, преди да се пристъпи към серийната доставка. Изключение са били първите ни електрически локомотиви, които затова са върнати за рекламация и основно преработени още като нови.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
А с нулевата серия какво се случва ако се установят тежки дефекти или непригодност към текущите условия?

Остава подпряна негодната нулева серия на трупчета в депото докато се намери някой балама в Източна Европа да я купи, пълно е в историята на превозните предприятия из Германия с такива примери. Важното е немецът да не се прецака и да купи стотици трамваи, които после да трябва сам да си ги дооправя и да дава пари за това.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Да не стане като с тм21 и да се налага да се занимава прокуратурата с новата трамвайна линия  8)

Интересно почва да става, лилавата партия дали ще възстанови и трамваи 2, 13 и 17  :laugh: