Трудно МАСОВИЯТ градски транспорт може да отговори на ИНДИВИДУАЛНИТЕ нужди на всеки. Ето, ще пуснат ТМ3 до София-север и поне на двама от нас, пък и на доста вече познати за мен лица от трамвая ще ни се скапе пътуването...
Та е утопия да задоволите индивуалните нужди (който се изменят ежедневно - днес имам да ходя до работа, уикендът ми трябва трамвай от ул. Козлодуй до тъстовете, ама такава линия няма...).
Като към трамвайната мрежа включим метрото, автобусите, тролейбусите, вече имаме система... N-брой линии не можем да пуснем, но прекачванията могат да се оптимизират като условия (вид на билета, удобни перони за прекачване, времена за изчакване на връзката), балансирано покритие на територията и населението му с подходящ вид транспорт (да не се прокарва метро там, където както сега, така и в бъдеще не е планирано да има натоварване за него)...
За развитието на трамвайната мрежа има крещяща нужда от обръщала. Планираното по Копенхаген трасе, не стига че е от никъде до никъде, при метростанция Младост 3 е проектирано без втори коловоз. При една авария на трамвай, целият клон става неоперативен, докато не се разкара авариралата мотриса. Пълно е и с други обръщала без нормални условия за почивки, включително и в момента се строи такова "ново" на Илиянци.