Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 444902 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Късите линии следва да са довозващи до метрото и трамваите в периферните райони. През центъра трябва да минават дълги диаметрални линии. :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17892
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Трудно МАСОВИЯТ градски транспорт може да отговори на ИНДИВИДУАЛНИТЕ нужди на всеки. Ето, ще пуснат ТМ3 до София-север и поне на двама от нас, пък и на доста вече познати за мен лица от трамвая ще ни се скапе пътуването...

Та е утопия да задоволите индивуалните нужди (който се изменят ежедневно - днес имам да ходя до работа, уикендът ми трябва трамвай от ул. Козлодуй до тъстовете, ама такава линия няма...).

Като към трамвайната мрежа включим метрото, автобусите, тролейбусите, вече имаме система... N-брой линии не можем да пуснем, но прекачванията могат да се оптимизират като условия (вид на билета, удобни перони за прекачване, времена за изчакване на връзката), балансирано покритие на територията и населението му с подходящ вид транспорт (да не се прокарва метро там, където както сега, така и в бъдеще не е планирано да има натоварване за него)...

За развитието на трамвайната мрежа има крещяща нужда от обръщала. Планираното по Копенхаген трасе, не стига че е от никъде до никъде, при метростанция Младост 3 е проектирано без втори коловоз. При една авария на трамвай, целият клон става неоперативен, докато не се разкара авариралата мотриса. Пълно е и с други обръщала без нормални условия за почивки, включително и в момента се строи такова "ново" на Илиянци.
« Last Edit: 15.04.2024, 11:56:48 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
За развитието на трамвайната мрежа има крещяща нужда от обръщала. Планираното по Копенхаген трасе, не стига че е от никъде до никъде, при метростанция Младост 3 е проектирано без втори коловоз. При една авария на трамвай, целият клон става неоперативен, докато не се разкара авариралата мотриса. Пълно е и с други обръщала без нормални условия за почивки, включително и в момента се строи такова "ново" на Илиянци.

И най-вече липсват обръщала в центъра, а такива по които няма активно движение по тях веднага се затапват от паркирали върху тях автомобили. Включително бяха и премахнати няколко, които имаха смисъл точно за такива ситуации, като това на Руски паметник например.
« Last Edit: 15.04.2024, 12:32:57 by fafan »

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
    • Email
Аз имам идея за пл. Св. Неделя с възможност за обръщане на три линии (една идваща от Стамболийски - в червено, една от Мария Луиза - в синьо, и една от Витошка - в зелено). Оранжевото е съществуващото трасе, по което ще се движат линиите, които само преминават през площада, жълтото са допълнителни връзки. Всички перони са с дължина 65 м, достатъчно да съберат две песи.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17892
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И от пешеходен площад се превръща изцяло в трамваен транспортен възел. Как ще е организиран достъпа до хотел Балкан? Църквата ще е изцяло на остров в средата...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Определено не е удачно - вариантът с трамвайно обръщало около църквата Света Неделя е далеч по-добър - достъпът до хотел Балкан се запазва, губи се минимално пешеходно пространство.  Радиус на трамвайното обръщало около 25 m е напълно възможен. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
И от пешеходен площад се превръща изцяло в трамваен транспортен възел. Как ще е организиран достъпа до хотел Балкан? Църквата ще е изцяло на остров в средата...
Да, но трамвая и пешеходците са най-безконфликтния вариант. Дори да не е толкова разгърнато може просто да се направи обръщало около църквата и по него да се пусне линия - примерно тм5. Хотела ще си има достъп

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
Как ще е организиран достъпа до хотел Балкан?

На мястото на хотел Балкан и преди е имало сгради, достъпът до тях е бил през локално.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Аз имам идея за пл. Св. Неделя с възможност за обръщане на три линии (една идваща от Стамболийски - в червено, една от Мария Луиза - в синьо, и една от Витошка - в зелено). Оранжевото е съществуващото трасе, по което ще се движат линиите, които само преминават през площада, жълтото са допълнителни връзки. Всички перони са с дължина 65 м, достатъчно да съберат две песи.

Това би бил най-добрият вариант, потвърждаващ опита отпреди десетилетия. Тогава обаче е имало противоположния проблем, тъй като Мария Луиза не е имала дубльор към Гарата, който се появява едва през 40-те години. При всички положения трябва първо да се извърши цялостно разкриване, консервация и експозиция на археологическите пластове и спрямо това да се види какви трасета са възможни. Ако трамваите и пешеходците съвместяват на едно ниво площада, това няма да е проблем и за достъпа до храма.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Тази работа с трасето по Стамболийски е обсъждана преди време. Много от новите идеи са добре забравени стари. Проблемът е, че не само тук се генерират идеи - кои по-добри, кои по-лоши, а състоянието на транспортната мрежа си остава все същото... почти като мрежата от преди метрото.

За 5цата според мен е необходимо едно ново колело, по-близо до метростанция Сердика. Как да бъде реализирано - варианти много! Дали колело около Св. Неделя (такова е имало преди), дали трамвайно трасе по Стамболийски до Възраждане, дали по Тодор Александров. Тук дискусии и вариации много. Целта обаче е скъсяване на дистациите.

От архива от 2012 (Изграждането на участък "Надежда"-НДК):
Quote from: fizik link=topic=1817.msg266363#msg266363
Друг е въпроса какво става с трамваи, идващи евентуално от Македония, но такава перспектива мисля че е илюзорна (в една друга тема бях предложил Тм5 вместо на Съдебна палата от Алабин да завива наляво към Света Неделя (оттам по стамболийски, наляво по Ботев и оттам пак нагоре към Княжево), за да се достига по-близо до Сердика, но това беше прието негативно, а и ще е трудно за изпълнение)
« Last Edit: 16.04.2024, 12:44:30 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
. При всички положения трябва първо да се извърши цялостно разкриване, консервация и експозиция на археологическите пластове и спрямо това да се види какви трасета са възможни. Ако трамваите и пешеходците съвместяват на едно ниво площада, това няма да е проблем и за достъпа до храма.
Именно частта с археологията не е особено изпълнима, защото това означава затваряне на района между Халите и Стамболийски с пълно изораване и разкопаване на пътя+жълтите павета в района на президенството и министерски съвет(бивш партиен дом). Не вярвам нито властимащите, нито преминаващите от там да изпаднат в ентусиазиран възторг от това.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
Тази работа с трасето по Стамболийски е обсъждана преди време. Много от новите идеи са добре забравени стари. Проблемът е, че не само тук се генерират идеи - кои по-добри, кои по-лоши, а състоянието на транспортната мрежа си остава все същото... почти като мрежата от преди метрото.

За 5цата според мен е необходимо едно ново колело, по-близо до метростанция Сердика. Как да бъде реализирано - варианти много! Дали колело около Св. Неделя (такова е имало преди), дали трамвайно трасе по Стамболийски до Възраждане, дали по Тодор Александров. Тук дискусии и вариации много. Целта обаче е скъсяване на дистациите.



Да не забравяме че наблизо е имало вече колело - временното срещу ЦУМ.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Не мисля, че е добра идея да се връщаме 50-60 години назад и да опасваме един толкова хубав площад с трамвайни релси ! От Ларгото до Съдебната палата трябва да стане изцяло пешеходно и само трамвая да се движи там ! Поради това е хубаво да има повече зеленина и по Стамболийски включително със зелено трамвайно трасе по средата. Автомобилния трафик да остане само по преките. Вместо електровъшките да се чудят какво да ги правят да пуснат една лния по Солунска, Гурко, Алабин и Христо Ботев.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
Не мисля, че е добра идея да се връщаме 50-60 години назад и да опасваме един толкова хубав площад с трамвайни релси ! От Ларгото до Съдебната палата трябва да стане изцяло пешеходно и само трамвая да се движи там ! Поради това е хубаво да има повече зеленина и по Стамболийски включително със зелено трамвайно трасе по средата. Автомобилния трафик да остане само по преките. Вместо електровъшките да се чудят какво да ги правят да пуснат една лния по Солунска, Гурко, Алабин и Христо Ботев.

Искаш да замениш трамвайния транспорт в идеалния център с електровъшки, правилно ли разбирам идеята ти?

От една страна си съгласен по Витошка от Ларгото до Съдебната палата да си делят пространството трамваи и пешеходци, от друга страна не си съгласен същото това споделяне да се случва на площада, където трамваите така или иначе че се движат с 5-7 км/ч заради спирките и кривите. Каква е разликата, защо на едното място да е ОК, а на другото не е ОК?

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 937
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
А защо изобщо трябва да има обръщало? Петицата и осмицата могат да правят голям гръг по Алабин-Витошка-Стамболийски-Ботев или обратно. Десятката (или 12) може да се измести през Стамболийски вместо Алабин. Така ползите ще са няколко: разтоварване на Македония; резервиране на Алабин; достъп на 5 и 8 до МС Сердика.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Искаш да замениш трамвайния транспорт в идеалния център с електровъшки, правилно ли разбирам идеята ти?

Не. Искам автомобилното движение по Стамболийски от Христо Ботев до Ларгото да изчезне !Дори смятам, че Царя също трябва да се затвори за движение и направи на парк с много зеленина и дървета, щадравани и алпинеуми...Зеленината и водата ще внесат свежести похлада през летните жеги.  Достатъчна е връзката по Тодор Александров, Мария Луиза и Дондуков ! Това с електровъшките е допълнително за мързеливците !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
А защо изобщо трябва да има обръщало? Петицата и осмицата могат да правят голям гръг по Алабин-Витошка-Стамболийски-Ботев...

Виж какво е написал difian по-горе. Обръщала са полезни за мрежата и стабилизират разписанията. Обръщала по улици са проблематични, защото им се меша трафика и ги блокира, най-добре е да са независими. Затова и такива обръщала по съседни улици обикновено са с временен характер.

Не. Искам автомобилното движение по Стамболийски от Христо Ботев до Ларгото да изчезне..

Ти хубаво искаш разни неща, ама не предлагаш решения като се изпълнят исканията ти. Като го спреш това автомобилно движение там, къде ще се дянат автомобилите от потока който си блокирал две преки по-назад? Това все е едно да преградиш голяма река с язовирна стена и да не направиш преливник, язовирът ще се пълни, пълни и накрая ще се пръсне.
« Last Edit: 17.04.2024, 17:59:44 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1170
    • View Profile
Все едно не си виждал в Западна Европа точно това. Потокът се пренасочва по други улици и не настава апокалипсисът, който срасналите се с шофьорската седалка предричат.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6656
    • View Profile
    • Email
Все едно не си виждал в Западна Европа точно това. Потокът се пренасочва по други улици и не настава апокалипсисът, който срасналите се с шофьорската седалка предричат.

Предполагам че ще се случи това, това което се случва зад интервюирания в това видео от другата тема. Просто случката ще се премести на кръстовището на Христо Ботев и Тодор Александров, което си е точно апокалипсис, вижда се едно кръстовище което в час пик просто колабира защото трафик от 5 ленти се събира в 2. Може да се изненадаш, но същото се случва и в Западна Европа, като шофираш по немска магистрала всичко е прекрасно докато не дойде строителна площадка и лентите изведнъж намалеят, тогава влизаш в такова километрично задръстване че свят да ти се завие.
« Last Edit: 17.04.2024, 18:14:45 by fafan »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5889
    • View Profile
    • Email
Нали знаете в Германия кои все са и до кенефа по колите? Основно турците и други такива замогнали се емигранти като дългогодишни гърци, югославяни, италианци, че и българи такива има. Имах в България на старите компютри една снимка от не помня кой по-малък немски град, където такива се редят на половинчасова опашка за платения подземен паркинг в центъра. Другият вариант е безплатен паркинг на последната спирка в предградието, откъдето - трамвая до центъра. Стига нашите са толерирали удобствата за колите! Както и глупостите на някои колеги, че автомобилът бил изконно право и свобода......
« Last Edit: 17.04.2024, 18:30:04 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!