Author Topic: Градският транспорт в Швеция  (Read 14625 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #40 on: 11.03.2024, 14:09:41 »
Благодаря ти за тоз изчерпателен разказ. Надявам се поне мъфините и смутито да са били вкусни :rolleyes:
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #41 on: 11.03.2024, 14:26:40 »
Мъфинът беше с боровинки и много вкусен. Смутито изобщо нямаше никакъв вкус, но поне беше веган и здравословно, с кокосово мляко и без добавена захар.
Супер беше пътуването. Карах картинг на сняг. Снегомобил. Два пъти шейни с кучета. Срещнах се лично с истинския Санта Клаус в селото на Санта Клаус край Рованиеми. Всичките разходи ги изчислих на 1766 евро. Нощувки, транспорт, турове, храна и СПА-център. Туровете бяха малко по-скъпи в сравнение с миналата година. С около 8 евро. Другите неща бяха на същите цени, нощувките също бяха на същата цена в Кируна. За влака Хамбург-Стокхолм този път се бях докопал до най-евтината класа цени за кушет, по 39 евро на посока. Стокхолм-Кируна е по около 80 евро на посока.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1021
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #42 on: 11.03.2024, 22:15:18 »
Да питам само, дискусията за мъфините и смутито какво общо има с транспорта в Швеция?
« Last Edit: 12.03.2024, 15:56:36 by Chezare »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15132
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #43 on: 12.03.2024, 08:59:58 »
Браво много добро пътуване въпреки премеждията! Жалко че и там са изоставили така нещата, надявам се че е нещо инцидентно и не винаги става така. Доста добри цени си хванал, като се разровя из сайтовете сега са много по-високи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #44 on: 12.03.2024, 10:00:43 »
Браво много добро пътуване въпреки премеждията! Жалко че и там са изоставили така нещата, надявам се че е нещо инцидентно и не винаги става така. Доста добри цени си хванал, като се разровя из сайтовете сега са много по-високи.
Такива цени явно има само първите дни след пускането на новия план. Купих ги средата на октомври, когато пуснаха зимните разписания сред 9 декември. След това бързо катерят нагоре. И са много различни в различните дни по необясним критерий. На 30 април сега виждам най-евтино за 66 евро, на 20 април много скъпо 140 евро. Това за Хамбург-Стокхолм. За Стокхолм-Кируна най-евтин ден в момента излиза 78 евро, скъпите дни отиват и на 130 евро.
Влакът Хамбург-Стокхолм беше препълнен и в двете посоки, всички кушет купета бяха пълни докрай. Той всъщност вече тръгва от Берлин. Хората научиха за влака и вече е фраш. Миналата година бяхме само двама в купето. Хората още не знаеха за този влак, а и беше само до Хамбург-Алтона.
Стокхолм-Кируна кушетите също са препълнени докрай. Но в седящия вагон има места, около 40% от местата бяха свободни, но кой би си го причинил, да пътува 15 часа в седящ вагон.
ЖП линиите изглеждат в добро състояние, влаковете се движат доста плавно и доста бързо на моменти. Около Стокхолм влаковете бяха хубави и модерни, явно в северната част са занемарени нещата, стари влакове и слаба честота по 1-2-3 влака на денонощие, въпреки че има пътникопоток достатъчен включая тълпите от туристи, там поначало има само две линии, тази за Кируна-Нарвик и тази от Боден до Хапаранда. Други няма.


„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5562
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #45 on: 12.03.2024, 17:34:57 »
Кушетите предполагам са със смесени купета, няма "мъжки" и "женски"? Питам, понеже никога не съм си имал работа с кушет. За спалните знам, че в Европа са отделни, но руските (и американските, между другото) са мешани.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5266
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #46 on: 12.03.2024, 18:38:52 »
В Западна Европа кушетите са смесени със сигурност.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #47 on: 12.03.2024, 20:44:48 »
По избор са в тези шведски влакове. На билетът ми пише mixed. При букването в SJ има опция мъжко, женско или смесено. Пътувал съм в предишни години в изцяло мъжки, но в един момент разбрах, че мъжете повече хъркат и започнах да избирам само смесени, за да има и жени и да елиминирам някой и друг потенциално хъркащ мъж. Макар, че в това купе и в двата влака, една и съща жена беше, не само хъркаше като пор, но и беше болна, кашляше и се хремавеше постоянно, и 3 дни по-късно съм заразен и в момента още не ми е минало. Доста кофти се получи.
Макар, че никой не е виновен в случая, на всеки може да се случи да хърка или да е болен докато е на път.
Сега пробвах, за да се убедя, че имаше опции и ето ги.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Швеция
« Reply #48 on: 02.04.2024, 23:07:17 »
Досега влаковете, с които пътувах за северна Швеция тези от Стокхолм до Нарвик през Кируна, и до Лулео бяха в ръцете на норвежката железопътна компания Vy, която ги пое през 2020 г. от шведската Sj. Vy щеше да има опцията да удължи договора за експлоатацията на нощните влакове от Стокхолм до Лулео и Нарвик и дневния влак Лулео-Нарвик с 2 години.
Vy беше готов да направи това само ако условията се подобрят, което Trafikverket, комуто принадлежат вагоните, не желаеше да направи. Това е още едно потвърждение за старите и податливи на повреди влакове и вагони, които се движат по тези трасета.
Съответно договорът изтича в края на 2024 г. За 2 години до края на 2026 г. трафикът на Trafikverket ще се разпределя свободно, тъй като времето за търг е твърде кратко. Други заинтересовани страни вероятно ще бъдат SJ и Snälltåget.
Ето преведеното съобщение от Vy: [www.vy.se]
Quote
Vy ще обслужва нощни влакове само до декември 2024 г.
Договорът на Vy Train за нощни влакове до и от Obernorrland (övre Norrland) е валиден до декември 2024 г. Vy управлява услугата с локомотиви и вагони, собственост на шведския транспортен орган Trafikverket. Състоянието на превозните средства е станало по-лошо от очакваното, което води до по-високи от очакваните разходи. Тъй като Vy Tåg и Trafikverket не успяха да се споразумеят за разпределението на допълнителните разходи, Vy ще управлява нощните влакове за остатъка от срока на договора и се споразумя с Trafikverket да не удължава настоящия договор.
По време на работата на Vy Nattåget Norrland бяха направени няколко промени за подобряване на изживяването на гостите. Ресторантът и бистрото сервират местни ястия, приготвени от пресни продукти, а бирата идва от местната пивоварна Bottenviken. Vy също е оборудвал всички спални вагони с истински завивки и възглавници, за да увеличи комфорта на пътниците.
- Развитието, което направихме с Nattåget Norrland, срещна много добър отговор от нашите гости и партньори. През оставащия период на договора ще продължим да обслужваме услугата нощен влак със същия ангажимент както преди. Ще продължим да се фокусираме върху нашите услуги, да развиваме продукта и да гарантираме, че изживяването започва на борда на Nattåget Norrland, казва Даг Локранц Берниц, главен изпълнителен директор на Vy Tåg.
Vy Tåg ще управлява трафика както обикновено до 14 декември 2024 г., когато изтича съществуващият договор.
- Нощният влаков трафик все още е интересен за Vy и ние сме много заинтересовани да продължим да го експлоатираме, но при условия, които ни позволяват да управляваме рискове като недостатъци в автомобилния парк заедно с Trafikverket“, заключи Даг Локранц Берниц.
Надявам се, че тези линии няма да попаднат в ръцете на шведската компания Snälltåget. Тя обслужва единия от двата влака от Берлин до Стокхолм от години и в сравнение с другия влак на SJ, те са доста по-скъпи, а влакът взема разстоянието с цели 4 часа по-бавно, отколкото SJ. А вагоните на Snälltåget са също толкова стари, колкото и на SJ.
« Last Edit: 02.04.2024, 23:09:17 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“