Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 1182513 times)

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1622
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4040 on: 25.03.2024, 22:49:03 »
3305 се кърпи и отива за боя.
3588 ще пътува към Малашевци
И защо ще ходи към Малашевци?
над 6000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4041 on: 25.03.2024, 23:01:11 »
Реално забележително по-запазените O 345 G бяха тези, които не бяха преминавали основни ремонти като 3290 и 3582, а основните ремонти с нищо не увеличиха ресурса им.
3582 макар и добър, беше много изгнил.
Напълно пригодни си бяха за ОР. Ако им бяха сменили гредите под прозорците, шкафовете, стълбите, всички дейтали по окачването и бяха обслужили мотора и скоростите подобаващо, щяха да изкарат повече и то в добро състояние.
Вместо това, при някои екземпляри бяха изкъртени ретардерите, нищо по механичната част на автобуса не беше пипано и тн...
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4042 on: 25.03.2024, 23:09:40 »
И защо ще ходи към Малашевци?

Там ще се запази за музеен.

Реално забележително по-запазените O 345 G бяха тези, които не бяха преминавали основни ремонти като 3290 и 3582, а основните ремонти с нищо не увеличиха ресурса им.

Това е фукция на мърляви ОР, а не на това дали е имало нужда от тях.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4043 on: 25.03.2024, 23:41:57 »
Реално забележително по-запазените O 345 G бяха тези, които не бяха преминавали основни ремонти като 3290 и 3582, а основните ремонти с нищо не увеличиха ресурса им.

От 3290 имам спомени, че беше голяма барака, особено последните му години.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4044 on: 26.03.2024, 04:09:15 »
0 345 G въобще не са предвидени за основен ремонт. В книгите дори го пише - временно, компромисно решение до момента, в който републиките от бившия СССР ще са в състояние да си вземат нормални автобуси. Ресурсът им е 10-12 години, след което коша. Няма как да получиш Ферари на цената на Москвич. Лично Елцин е поискал от германците ЕВТИН автобус за техните условия, който да има някакъв приемлив ресурс. Конекто е същата история...Същата работа са Хюндай Аеро Сити и ДЕУ, с плъзгащата се врата в средата, с които се напълни всичко на изток от Урал и цяла средна Азия....А тая врата всъщност е японско произведение.
« Last Edit: 26.03.2024, 04:31:26 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4045 on: 26.03.2024, 22:02:35 »
Аз все не мога да разбера какво им е толкова неремонтируемото? Двигател, скорости, окачване, каросерия? Какво е това нещо, дето не подлежи на ремонт?

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4046 on: 26.03.2024, 22:44:38 »
Какво е това нещо, дето не подлежи на ремонт?

Мозъка на написалия мнението си.
Спрете си просташките мнения !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15051
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4047 on: 26.03.2024, 23:19:08 »
Свинско иронично-сарказтичните ти мнения винаги са ми невероятно смешни.  :jump: :jump: :jump:

Понеже аз започнах коментара за непригодноста на O 345 за основен ремонт, базирам се на стари коментари тук от преди доста години добавено към факта, че основните ремонти на O 345 G не успяха с нищо съществено да добавят към ресурса им. Не знам дали впечатлението ми е правилно, но имам чувството, че двигателите на Мерцедес са или трудни или скъпи за капитални ремонти. 2162 в „Малашевци“ беше спрян за ремонт на двигателя повече от година, 1827 погина в края на 2022 г., при 19-та серия също основната им фира сега са двигателите. Поправете ме ако греша разбира се.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4048 on: 27.03.2024, 00:10:50 »
Само ако знаеше приказката "Скъпи на триците и евтини на брашното" Трябваше да ти светне лампичката, за да не пишеш небивалици. Много добре знаеш че у нас всичко се прави през пръсти- което е наследство-няма да изпадам в подробности ..............
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4049 on: 27.03.2024, 05:36:53 »
Васко, тая приказка я знаеме много добре и никой не я отрича. Но се знае също, и то написано от немски автори, че такъв рейс през далечната 1996та се оказа, е бил на проверка в Канада и не е покрил нито пробата на мивката (уплътненията на джамците и тавана са протекли веднага), нито теста за студоустойчивост.
Двигатели, скорости, окачване и другите агрегати не мога да ги коментирам, не им разбирам, но....каросерията е абсолютен буламач. Нали съм ръководител точно по тази част, та имам наблюдения. Греди за скелето - възможно най-евтиния и нисък клас правоъгълно сечение тръби. Антикорозионна обработка - също. Тенекии също - най-обикновена подцинкована тенекия, подобна на тази, която продаваха от Кремиковци...Вътре абсолютно всичко - прозорци, уплътнения, плоскости, лайсни, люкове, дръжки - не само че като при 0 302, но без изменение от 1967а, само цветовете са "осъвременени". Абсолютно същата тази сбирщина се използва по същото време и в завода в Иран. Единственото читаво нещо е възелът "Хубнер". А вратите на Боде не ща да ги коментирам, направо ми се повръща от тях. Но..руснаците това са поискали, това са и получили, дори идеята е била в един момент те да си ги сглобяват с части, внасяни от Турция, има и реално сглобени известен брой. Просто при тях работата е на ниво тролей ЗИУ-9. Веднъж говорех на панаира с представителя на групата ВДЛ - казва ми как може Мерцедес да се компроментират с тези турски измишльотини...Въобще сравнете с който и да е съвременен европейски автобус от същия период - просто няма база за сравнение. Дори Ташкент тогава не взема такива, а 405.
« Last Edit: 27.03.2024, 05:47:36 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15051
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4050 on: 27.03.2024, 05:59:19 »
Само ако знаеше приказката "Скъпи на триците и евтини на брашното" Трябваше да ти светне лампичката, за да не пишеш небивалици. Много добре знаеш че у нас всичко се прави през пръсти- което е наследство-няма да изпадам в подробности ..............
Поддръжката си е поддръжка, парите са си пари. При една и съща поддръжка и с едни и същи пари не е имало нито едно запалване на двигател при MAN SG  262, за ралзика от О 345, които са се палили десетки пъти, а два изгоряха напълно, също както не е имало нито един бракуван МАН поради тежко издъхнал двигател, за ралзика от О 345 CONECTO S в „Земляне“. Въпросът е икономически оправдано ли е било да се натискаме за по-добра поддръжка на О 345 само за да не бъдат нещата „през пръсти“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4051 on: 27.03.2024, 09:14:33 »
... Въпросът е икономически оправдано ли е било да се натискаме за по-добра поддръжка на О 345 само за да не бъдат нещата „през пръсти“.

Когато СА започне да отчита загуба, когато дадено возило е спряно за ремонт, тогава отговорът ще е "ДА". Докато това се проумее, ще е през пръсти. В крайна сметка 30% резерв на подвижния състав, дава удобството същият да кисне в половината време в сервиза, защото предишното обслужване е било "колкото да върви".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4052 on: 27.03.2024, 20:57:44 »
Моделът Conecto O345S (както и O345G , пък дори и нископодовото Conecto) подлежат на основен ремонт. Горе-долу на 12...15-та година от експлоатацията е удачно да се извърши, живота им може да се удължи с още към 10 години. А, и един жокер:  ;) - има разлика между "поддръжка" и "ремонт"  ;)

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4053 on: 27.03.2024, 21:32:50 »
А, и един жокер:  ;) - има разлика между "поддръжка" и "ремонт"  ;)
Точно това е и разликата между зелените и оранжевите Манове. Мановете имаха късмет да бъдат поддържани автобуси, макар и те в последно време да са оставени на произвола на съдбата.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4123
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4054 on: 28.03.2024, 19:07:15 »
1923 , ще го бъде ли.....едва ли :laugh:
Оправен е този, би трябвало скоро да излиза на линия.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4055 on: 29.03.2024, 13:14:56 »
3588 вече е в новия си дом
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4056 on: 29.03.2024, 21:04:02 »
3588 вече е в новия си дом
За нарязване?
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3493
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4057 on: 29.03.2024, 21:26:56 »
За музеен.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4058 on: 29.03.2024, 22:18:22 »
Не съм голям оптимист, но има шанс да го направят като за музей. Доста работа има по него.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #4059 on: 29.03.2024, 22:39:38 »
Чудно дали ще му намерят ретардер и адекватни скорости.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK