Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 713746 times)

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Колко по-топло се изисква да е вътре и как да стане като на всяка спирка се отварят 4 врати през 3 минути? Достатъчно отопление си има, и печки под седалките, и издухване на топлината от двигателя по каналите на тавана от вентилаторите. Забравихте предното поколение автобуси с вечнозамръзнали стъкла зимата, и шофьорите със шапки и ръкавици. Все пак се предполага че в такъв тип автобуси се пътува 15-тина минути средно из града и най-много час извън града. За по-дълъг път от около час просто не са предвидени, и за това време си е достатъчно топло. Все пак конструкция от стъкло и ламарина, хармоника от тънка гума няма как да я стоплиш при -15 и посторянно проветряне до +25 вътре. Физични закони.

С всичко друго съм съгласен от коментара ти, но не и това.
В началото тези МАНове бяха що-годе топли, но радиаторите явно са се поизносили и не минават смяна на части/ремонт.

В студен/хладен O345/G и Conecto, особено първите им години не съм се возил. Този мощен радиатор срещу втора врата, гарниран с този зад нея и зад първа ос или страничната седалка правеха салона отпред много топъл. А назад си беше доста приятно също.
O405/G и производните бяха сравнително топли, повече от O305/G. Най-зле в това отношение, разбира се, бяха Икарусите, особено варненските, но и софийските.

Също така, МАН-ът приятно грее, но лятото това е минус. Плюсът е, че има климатик.
Возилата, особено тези, взети от Швейцария и северна Германия амнайста ръка имаха винаги кусура, че вентилаторчетата отзад не работеха или нямаха отваряеми прозорци и климатик. И можеш лятно време да се изпържеш като яйце.

Всяко друго нещо е така и да, МАН-овете са най-добрите транспортни средства според мен в София, в момента. Казвал съм го и преди, а да не говорим и, че като дизайн и отвън доста ми харесват (минус, че нямат тапицерия, но е ясно защо и по какви причини  :rolleyes:)
А дори няма да отварям тема за Песите колко се охлаждат с всичките врати и крила, които се отварят.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
МАНовете от първата доставка печките още като нови не им бяха много тамандан, за втората не знам. За Икарусите писах много пъти - бяха студени от шофьорски келешлък. Имат независима отоплителна система, но с норма две кила нафта на час. А сетете се къде се икономисваше тази нафта и защо беше студено.
« Last Edit: 03.02.2024, 18:26:48 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
За да не се впускам в конструктивни подробности - всички проблеми с отоплението са на 99% поради мърлява инженерно-конструктивна работа на производителя/разработчика. Това дето са натворили започва постепенно да дава фира почти веднага след изтичане на гаранцията, отделно е трудоемко за поддръжка, диагностика и ремонт. Отделно, както обикновено, има силни проблеми с доставката на нужните нови части.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
. Отделно, както обикновено, има силни проблеми с доставката на нужните нови части.
Ама нали затова в общината има комисии на комисиите дето да преглеждат обществените поръчки. И то не само как да е най-евтино и с най-голяма комисионна. Не се ли вкарва малко мисъл, че ще трябват резервни части и туй нещо дето се поръчва ще се поддържа някак.
Днес не са времената на Чавдарите дето са ги ремонтирали и със самоделни части

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Столичен автотранспорт сам си организира обществените поръчки. Столична община не се занимава с това. Самите търгове минават доста бавно, а след това често има забавяне на доставките.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
За да не се впускам в конструктивни подробности - всички проблеми с отоплението са на 99% поради мърлява инженерно-конструктивна работа на производителя/разработчика. Това дето са натворили започва постепенно да дава фира почти веднага след изтичане на гаранцията, отделно е трудоемко за поддръжка, диагностика и ремонт. Отделно, както обикновено, има силни проблеми с доставката на нужните нови части.
Такавата работа далеч не е само по отношение на отоплението, а и при една камара други, важни неща.  Дори и в немските книги си го пише. Ама Стефан и още някои - не, та не - МАН и Мерцедес са перфектни и безупречни.
То за тях и хлопалката 11Г5 е перфектна..
« Last Edit: 03.02.2024, 21:02:48 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1027
    • View Profile
1161 е с една работеща лампа от кабината до съчленението :help:

Offline martingeorgiev11

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
А някой знае ли каква е причината 1156 да е с ксенонови фарове, множество светлоотразители и да изглежда по доста по-различен начин от останалите Манове на Земляне?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15637
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А вече изглежда и по доста по-накичен начин:
1156-304 6.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1156-304 6.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3676
    • View Profile
А някой знае ли каква е причината 1156 да е с ксенонови фарове, множество светлоотразители и да изглежда по доста по-различен начин от останалите Манове на Земляне?
Причината е, че Земляне е един бардак, разпасана команда и очевидно в този гараж на никой не му пука за нищо, и всеки се изживява на шеф и си прави каквото си иска. Със сигурност и в другите два гаража работят диви селяндури геврекчии, несбъднати водачи на рикши в Шри Ланка, но там изглежда просто няма контрол, никакъв, ако че и всички тези извращения се случват под носа на Слав Монов, но той или не идва на работа, или има нужда от по-голям диоптър...
« Last Edit: 08.02.2024, 07:54:16 by bagercho »

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1279
    • View Profile
    • Email
Незнам дали е писано ам тези дни засякох 3100 и над 4 врата отвън е облечен със черен и сив гафер

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14067
    • View Profile
А вече изглежда и по доста по-накичен начин:
Леле как може такава цигания да се допуска... :help:  :/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Земляне има и такъв с огромна емблема на МАН в зелено на задния капак. Не му видях номера... Сега някой ще каже, че ето, като е само той с тази емблема, лесно ще се знае кой е, а не да се чудиш за инвентарен номер... ;)  :fan:

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1639
  • 9060
    • View Profile
Регистрацията на жалба отнема 2 мин в call.sofia.bg. Само това му е майката на тази разтурия.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 563
    • View Profile
Регистрацията на жалба отнема 2 мин в call.sofia.bg. Само това му е майката на тази разтурия.
Никой не се трогва, ама въобще. Пускал съм десетки жалби и отговорите са едни и същи в общи линии. Стигало се и до там да им изреждам и инвентарни номера от Дружба и Земляне, за всички знамена, лепенки, светлини, кръстове и т.н. Отговарят ти, че са направили проверка, водачите са санкционирани и всичко е премахнато. Е да, ама на другият ден виждаш конкретните автобуси и те изглеждат по същия начин. И след няколко такива жалби виждаш, че нищо не се оправя и това ти действа леко демотивиращо.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
А вече изглежда и по доста по-накичен начин:
1156-304 6.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1156-304 6.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Това е дори по-смотана цигания от тази на 1119 навремето, както и на някои други... 3305 например с този глупав шал отпред.  :help:
Аз със землянските почти не пътувам, но помня, че съм засичал някакви 1173 и/или 1166, които изглеждаха също доста оциганени.
Както каза някой по-горе, наистина става дума за "несбъднати шофьори на рикши". И за какъв ни е да има такива лепенки, които не служат за абсолютно нищо?  :eek:
От Дружба - 3112, 3108 и 3131 според мен са малко по-накичени, отколкото трябва или е редно.

По темата:
3102, от който слязох преди малко: след "Община Младост", звуковата уредба казва "Следваща спирка - Площад Македония" вместо "бл.411, Младост 4". После повтори "Площад Македония" и за 131-во СУ  :D :laugh:
Нерде Младост, нерде Центъра...
+ има 1 неработеща лампа между 3-та и 4-та врата.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile

3102, от който слязох преди малко: след "Община Младост", звуковата уредба казва "Следваща спирка - Площад Македония" вместо "бл.411, Младост 4". После повтори "Площад Македония" и за 131-во СУ  :D :laugh:
Нерде Младост, нерде Центъра...
+ има 1 неработеща лампа между 3-та и 4-та врата.
Има технически проблем откакто гласовото се управлява изцяло през таблета. И по маршрута на 111 спирка 12-ти ДКЦ я съобщава като пл.Македония.
« Last Edit: 11.02.2024, 15:20:04 by difian »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някой от МАН-овете 16-та серия (1614, или може би 1618) е с бял панел над най-предната врата. остатък от реклама, кофти замяна на счупен стъклен панел или друга простотия!? Видях го от далеч и затова съм толкова условен в описанието.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15637
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
1618 е и не е бил с реклама, но като гледам почупените елементи от огледалото предполагам, че и стъклото над вратата е спукано и са го залепили с фолио, както преди години правеха на CONECTO LF, когато писното тук беше, че мивката пукала задните стъкла:
1618-304 6.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

А 1186 има някаква самоделна история подобна най-отзад при двигателя:
1186-102 9.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Това съм го виждал и друг път. Мисля че са някакви временни плоскости докато дойде поръчката например за новото стъкло. Не знам в гаража дали имат технология да сменят такива стъкла или ги правят в МАН сервизите, но може би се чака известно време докато примеат поръчките.

Друг вариант ако стъклата са леко чукнати да е залепено фолио за да не паднат докато дойдат нови стъкла и време за смяна, но не знам дали законово е позволено това второто и дали така няма да се заядат. Знаеме че има сравнително чести случаи на замеряне с камъни от отпадъка на обществото.
« Last Edit: 14.02.2024, 08:58:19 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР