Author Topic: Видове лифтове  (Read 22355 times)

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Видове лифтове
« on: 17.07.2007, 17:10:41 »
Quote from: borosport
Симеоновския от кой тип е?

Кабинковите лифтове на Симеоново, Баснко и Боровец са монокабелни, на практика такива са и всички седалкови лифтове.

Работещи бикабели може би може да се видят в Родопите в района на Ардино, Рудозем, Мадан(товарни), но не знам дали работят все още. Мощна система от товарни бикабелни линии имаше и в мините над Твърдица в Стара планина, но от тях май останаха само няколко стълба. Преди няколко години бутнаха двойната станция на Качулка, и демонтираха двете успоредни бикабелни системи тръгващи от гарата в Твърдица и отиващи нагоре в Балкана, от тях сега могат да се видят само два стълба стърчащи на един баир, прекалено далеч за да са удобни на манго да ги отреже. Иначе трасетата на твърдишките линии лесно могат да се намерят в google earth.

Чудя се дали да не пусна отделна тема за видовете въжени линии, устройство и някои по-интересни творения на този раздел на транспортната техника.
UPP@UIC

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #1 on: 17.07.2007, 23:35:09 »
Quote from: Blago84
Кабинковите лифтове на Симеоново, Баснко и Боровец са монокабелни, на практика такива са и всички седалкови лифтове.

Работещи бикабели може би може да се видят в Родопите в района на Ардино, Рудозем, Мадан(товарни), но не знам дали работят все още. Мощна система от товарни бикабелни линии имаше и в мините над Твърдица в Стара планина, но от тях май останаха само няколко стълба.
Такива работещи товарни въжени линии има и точно преди Плевен, вижда се от влака, въжената линия минава над ж.п.линията. От Плевенската панорама пък се вижда голяма част от трасето, и някаква междинна станция.
Работеща товарна въжена линия има и в района на град Девня, до Варна, даже имам и снимка на междинната станция, обаче е от няколко години с лентов фотоапарат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #2 on: 17.07.2007, 23:55:35 »
Quote from: Ivo
Такива работещи товарни въжени линии има и точно преди Плевен, вижда се от влака, въжената линия минава над ж.п.линията. От Плевенската панорама пък се вижда голяма част от трасето, и някаква междинна станция.
Работеща товарна въжена линия има и в района на град Девня, до Варна, даже имам и снимка на междинната станция, обаче е от няколко години с лентов фотоапарат.
Някои от късите товарни линии са монокабели. За Твърдишката система съм 100% сигурен че беше бикабел. Но на това не му е мястото да го бистрим в тази тема, като имам какво да пиша за типове въжени линии и къде наоколо можем да открием образци от тях, ще пусна нова тема (ако някой ме изпревари - ще се радвам) Затова засега приключвам с това защото отиваме в офтопик - все пак в тази тема става дума за състоянието на лифтовете най-вече около Сф, а не на всякакви породи въжени линии из България
UPP@UIC

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #3 on: 18.07.2007, 11:54:21 »
И при Химко едно време имаше такава товарна линия.
 Иначе кое се приема за най-съвременно и най-добро решение. Даже идеята за специална тема е много добра според мен.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #4 on: 19.07.2007, 18:08:10 »
А сега някой ако може да ми каже, какъв тип се води товарната въжена линия от с.Железница до хижата на ВИФ. Има едно-единствено въже и мисля, че има само едно вагонче, което го качват нагоре и спускат надолу. Има и един завой обаче незнам как точно е изпълнен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #5 on: 19.07.2007, 20:50:13 »
Quote from: Ivo
А сега някой ако може да ми каже, какъв тип се води товарната въжена линия от с.Железница до хижата на ВИФ. Има едно-единствено въже и мисля, че има само едно вагонче, което го качват нагоре и спускат надолу. Има и един завой обаче незнам как точно е изпълнен.
Тази въжена линия работи ли въобще?Никога не съм я виждал в движение.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5848
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Видове лифтове
« Reply #6 on: 23.07.2007, 12:20:28 »
Като я гледам доста одавна не работи. Използват един камион от 2-рата световна за превозване на продукти нагоре.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #7 on: 05.08.2007, 19:25:28 »
На Витоша има също товарна въжена линия - Плачковица. От с.Железница до хижа "Купена" (бивша физкултурник). Нз обаче дали работи, има едно въже, закачено на дървени стълбове, без макари и т.н. Гледам и Иво е споменал за нея, ама я гледах преди няколко седмици и така и не разбрах, как работи...
« Last Edit: 05.08.2007, 19:26:47 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #8 on: 06.08.2007, 16:13:45 »
Наклона постоянен ли е? (в смисъл не редува изкачване със спускане) ако да, вероятно е малък бикабел с една гондола. Това което се вижда е носещото въже, а теглещото се навива на лебедка в горната станция и когато вагончето е в нея и въжето е навито до край, то няма как да се види.
Пак уточнявам че това е само предположение. Не съм виждал тази линия и мога само да предполагам. Ако се редуват изкачвания и спускания, горното описание е грешно и линията е от друг тип. Ако някой има снимки или възможност да направи такива и ги постне тук може и да успеем да я разгадаем.
Когато съм отново в София ще се постарая да пусна по-подробни описания и интересни факти за различните типове и изпълнения въжени линии.

Поздрави на всички обичащи лифтовете!
UPP@UIC

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #9 on: 06.08.2007, 23:59:54 »
Наклона е постоянен,по склона е доста стръмен. Има и вещо се шосе черен път с огромен наклон до хижата на ВИФ. Въпросната въжена линия има дори и един завой,където се вижда някаква пстройка. Обаче в голямата част теренът под въжената линия е тръдно проходим, от най-близката спирка на автобуси 69, 98 и 70 има поне 1 км. ходене пеш до началото на въжената линия. Трябва да се слезе на първата спирка в с.Железница и после наобратно по шосето пеш, освен ако не се уговориш с наякой шофьор да ти спре в близост.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #10 on: 28.08.2007, 21:51:10 »
Искам да попитам, мога ли да пиша и за системи непредставени в България, но радващи се на (или сега набиращи) популярност по света?
В България са представени моно и бикабелната системи, но по света (в това число и близо до нас) се използват още системите фуникулар (на практика това е железница с теглещо въже), фунител (двоен монокабел) и фунифор (двоен бикабел) и различни техни производни. И така, разрешено ли е да се пише за всички системи (с надеждата някой ден да катерят и родните склонове) или да се ограничим единствено с българските представители на моно и бикабелната системи?
UPP@UIC

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Видове лифтове
« Reply #11 on: 28.08.2007, 22:13:05 »
Quote from: Blago84
Искам да попитам, мога ли да пиша и за системи непредставени в България, но радващи се на (или сега набиращи) популярност по света?
В България са представени моно и бикабелната системи, но по света (в това число и близо до нас) се използват още системите фуникулар (на практика това е железница с теглещо въже), фунител (двоен монокабел) и фунифор (двоен бикабел) и различни техни производни. И така, разрешено ли е да се пише за всички системи (с надеждата някой ден да катерят и родните склонове) или да се ограничим единствено с българските представители на моно и бикабелната системи?
отвори тема : Видовете лифтове по света и пиши колкото искаш

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #12 on: 31.03.2008, 20:59:19 »
Като стана въпрос за бикабели, ето снимни на лифтова станция и част от трасето на бикабелна товарна въжена линия, близо до Плевен. Трасето е много дълго, вижда се дори от Плевенската панорама, виждат се и междинни станции, обаче незнам точно колко километра е и от къде тръгва. Трасето минава и над 2-ра линия София-Варна. Съжалявам за качеството на снимките, обаче така ги снимах от влака при скорост 100-130 км/час
[attachment=5417:9.jpg] [attachment=5418:99.jpg] [attachment=5419:999.jpg]
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #13 on: 01.04.2008, 10:22:57 »
Тази въжена линия е товарна и снабдява циментовия завод в Плевен със суровини, добивани от кариерата в Кайлъка. Наистина е доста дълга - повече от 10,5 км (мерена с Гугъл Ърт). Междинна станция няма, това което се вижда от Панорамата е съоръжение за завиване.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #14 on: 01.04.2008, 15:17:17 »
А какви са тези лифтове, които са като обикновните монокабели, но гондолите се движат на групи от по 3, 5 и т.н съвсем близко една до друга.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Видове лифтове
« Reply #15 on: 01.04.2008, 21:09:21 »
Quote from: LG_
Тази въжена линия е товарна и снабдява циментовия завод в Плевен със суровини, добивани от кариерата в Кайлъка. Наистина е доста дълга - повече от 10,5 км (мерена с Гугъл Ърт). Междинна станция няма, това което се вижда от Панорамата е съоръжение за завиване.
10 километра и половина-брей, това може би е най-дългата въжена линия в България. Интересно колко е дълга товарната въжена линия при град Девня, близо до Варна? Аз даже имам снимки на нещо като междинна станция, но са от лентов фотоапарат, трябва да ги кача да ги видите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Видове лифтове
« Reply #16 on: 01.04.2008, 21:10:26 »
Quote
А какви са тези лифтове, които са като обикновните монокабели, но гондолите се движат на групи от по 3, 5 и т.н съвсем близко една до друга.
Това е така наречения "пулсиращ монокабел". В България няма негов представител, затова ще пусна инфо за него в темата за лифтовете по света.

За плевенската линия, струва ми се че въпросната "станция" освен завоя, осъществява и смяна на носещо въже. За целта не е нужно специално оборудване в станцията. При някои от бикабелите в световната практика това е ставало даже и без постройка.
« Last Edit: 02.04.2008, 00:38:36 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline filipkarolev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Ω∆Ψ – ЗНАНИЕТО ПРОМЕНЯ СЪЗНАНИЕТО!
    • View Profile
Re: Видове лифтове
« Reply #17 on: 11.02.2011, 20:21:40 »
Аз пък много се радвах на лифта Сливен - Карандила, много красиви снимки на Сините Камъни направих от него преди време

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Видове лифтове
« Reply #18 on: 11.02.2011, 20:32:23 »
Сега, прочитайки последните постове от темата се сещам че не е споменавано, че от около година откакто циментовият завод в Плевен фалира и лифта го е отнесъл. Не е точно по заглавието на темата,но контейнерите и въжето ги няма, както и някои от стълбовете. Скоро и останалите ще ги сподели същата съдба.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Видове лифтове
« Reply #19 on: 14.03.2011, 13:29:51 »
Заводът в Плевен не е фалирал, а е закрит и инсталациите са преместени, тъй като в Златна Панега е по-евтино производството, а собствениците са едни и същи.

Иначе да, жалко, най-дългият въжен път на Балканите е демонтиран.