Author Topic: Смолян  (Read 60528 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4548
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #140 on: 28.07.2021, 21:26:22 »
Минавайки през Смолян днес засякох нова придобивка на Рожен експрес - Ирисбус Сителис 0615 от Хеброс бус. Все още си е с пловдивския номер. Заради жегата днес се движеше с отворен заден капак, както и един от неопланите на Орфей експрес.

Ибис техниците са били и тук - Ситарото на Орфей експрес е с ремонтирана и програмирана табела. Автобусите на Рожен експрес също са с програмирани табели.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4548
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #141 on: 08.09.2021, 21:36:37 »
За да не са по-назад от Рожен експрес, Орфей експрес също са се сдобили с Ирисбус Сителис. :D Съдейки по снимки става въпрос за автобуси 495 и 499 от Пилзен, като 499 е с нов номер СМ 2464 ВВ. Ако някой може, нека да потвърди.
Статия по темата и снимки: https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/674970
« Last Edit: 09.09.2021, 01:12:18 by Sofia »

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #142 on: 07.12.2021, 10:53:42 »
Смолян, 4.12.2021





























Всички снимки от Смолян можете да разгледате тук:
https://postimg.cc/gallery/S4WKsCr
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4548
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #143 on: 07.12.2021, 11:06:04 »
Знаете ли дали двете Сетри S215 на Мегатранс още са в Смолян или вече са ги махнали?

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #144 on: 07.12.2021, 11:51:14 »
Не ги видяхме, но видяхме една Сетра S315 на обръщалото във Влахово
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5642
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #145 on: 21.12.2021, 22:39:40 »
От софийските спирки, при ремонта на центъра преди бай Тошо да докара дипломатите, както по-късно в Ловеч, Благоевград, в Шумен се стигна доникъде....
По рейс и по жена не се тича!

Offline DenisB.

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
  • Защо пиша толкова много?
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #146 on: 04.04.2022, 21:25:12 »
https://flic.kr/p/2n3GQKJ
https://flic.kr/p/2n3NbQu
https://flic.kr/p/2n3R8xt
https://flic.kr/p/2n3NbMZ
За съжаление BLUE BIRDA е бракуван и е закаран за скрап доста интересно автобусче беше :(  :rev:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5642
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #147 on: 04.04.2022, 22:54:24 »
Този беше на Народния театър Иван Вазов. Някаква американска фондация им го беше подарила през 90те, с него ходеха по гастроли.
По рейс и по жена не се тича!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #148 on: 05.04.2022, 09:52:31 »
Все пак е лукс вариант с двигател отзад съответно без миризма на нафта и изгорели газове в салона.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #149 on: 05.04.2022, 10:06:26 »
Интересно е дали има снимки отвътре на разпределението на салона. Струва ми се че много голямо място взима мястото за двигателя, цял един прозорец. Може като в някои други американски автобуси там да има барче и тоалетна. Сигурно е и автоматик. За времето си е бил трепач с тия големи тъмни стъкла и климатик, при все че средата на 90-те масовите автобуси в този край бяха 11М3 и ПАЗ.

Не съм им много фен на американските автобуси като дизайн, но факт че по удобства бият сигурно почти всички европейски. Още преди 40-50 години такива неща като климатици, тоалетна и автоматични скорости при тях не са били лукс а стандарт. Някъде бях гледал снимки още преди 50 години на съчленен американски автобус, още преди 50 години с климатици и в двете части, автоматик, с бар, тоалетна, отделение 1-ва и 2-ра класа. Да се чуди човек как са били толкова напред с обществения транспорт а после толкова бързо всичко запада на много под европейското, дори нашето ниво.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5642
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #150 on: 05.04.2022, 10:43:25 »
Отзад има кенеф и гардероб. Видях го на живо отстрани до Народния театър преди  25 години. Не видях да има скоростен лост, освен да не е бил на кормилото. Всеки ден виждам и ползвам американски автобуси, пътувах дори и с Грейхаунд преди да се изнесат от Канада. Да, удобни са, но са си с "дървен" дизайн и изработка. Най-доброто нещо като автобус тука са двуетажните Денис Енвиро (няколко класи над Цитарото), ползвам ги почти ежедневно, нешо невъобразимо са. Иначе от европейските марки се срещат тук - там само Сетра (включително двуетажни) и Ван Хоол. "Запада" защото американецът просто иска да си е с колата. Застрахователните компании за гражданска отговорност (между две и четири хиляди долара на година) плащат милиони на правителствата обществният транспорт да е спънат и неудобен, та хората да не могат без коли. Тук също има мафия и корупция....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #151 on: 05.04.2022, 15:11:54 »
Да, ама не казваш нищо за заплащането им на час, цената на горивото и липсата на глупави зелени изисквания - американците си обичат колите, обичат и големите по обем двигатели и не харесват особено скопяването им (миксерите не ги включвам в тази сметка, но дори и тях си произвеждат с нелошо качество).

BLUE BIRD-а иначе е уникален, обърнете внимание на почти перфектният му външен вид - ръжда аз поне не виждам, въпреки годините му. Това е забележително и направо нереално дори за европейските производители от този период  :blink:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5642
    • View Profile
    • Email
Re: Смолян
« Reply #152 on: 05.04.2022, 15:41:42 »
Ще кажа. Шофьорите вземат около 35 долара на час, независимо дали става въпрос за микробусче, камион, линейка, автобус, включително съчленен или двуетажен. И забележете, повечето шофьори на автобус са жени, също огромен процент черни, араби, китайци, индийци. Няма ги прословутите ограничители до сто, разрешената скорост е еднаква и за коли, и за камиони, и за автобуси. Возил съм се в пълен двуетажен автобус със 130 по магистрала (иначе не може да си изпълни разписанието), каран от 18 годишно момиче, а вънка има буря и вали като из ведро. Автомонтьорите пък под 80 долара на час не падат, само за труд, частите се заплащат отделно. И таксуват на час, дори да не успеят въобще да ти оправят колата. Водопроводчици, електриджии, покривджии - над 50. За сравнение ай-ти - тата и програмистите, с малки изключения тези, които вече дългосрочно са се утвърдили на добри старши позиции, масово са на 17-30 долара на час. Което е смешно и крайно недостатъчно да се оцелее и живее нормално на този стандарт. Има страшно много индийски ай-ти та и програмисти, които са си добре на ниски заплати и подбиват останалите, живеейки по 5-6 семейства в апартамент (друга култура, друг начин на живот), делейки си високите наеми - 2000 долара за апартамент с една спалня. Ние като не можем така, проблемът си е наш. Отделно университетите и колежите постоянно бълват ай-ти та. Парите за ай-ти та и лекари са в САЩ, за съжаление. Отделно плащаме много големи прогресивни данъци - ако си на заплата, а не фирма или на свободна практика - вземайки огромна заплата 120 хиляди долара годишно, в джоба ти влиза половината, другите 50 % държавата ти ги взема. Ако и жена ти работи, става още по-лошо, понеже облагането е семейно. В България договаряте заплата за месец и нето, тук се договаря за година и бруто. Казват ти - всички плащат данъци. Е не всички - индианците са освободени заради една не особено приятна част от канадската история, отделно, въпреки че не стават за нищо, всяка по-голяма фирма е длъжна да има определен процент от тях. Горивата бяха евтини в сравнение с Европа, но поскъпват. Просто всичко е направено за коли - за един хляб трябва да ходиш на 10-15 минути с кола, няма квартални магазинчета....И респективно има купища 80-годишни баби, които карат и правят простотии по пътищата.
« Last Edit: 05.04.2022, 15:50:47 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #153 on: 05.04.2022, 16:25:52 »
Да се върнем на Блу Бърда каросерията му е алуминиева, затова няма ръжда.
The Grand Tour

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4548
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #154 on: 15.06.2022, 22:44:10 »
Quote


Транспортната фирма „Рожен експрес” тества днес 100% електрическия автобус „Исузу“. Намеренията на дружеството е да закупи автомобила, който ще обслужва градската мрежа. Базовата цена на автобуса е 650 000 лв. по данни Орлин Парушев от „Исубус“ – София, представител на производителя от Япония.

„Целта ни днес е да изпробваме този автобус дали ще се движи нормално в изпълнение на нашата линия №1 в условията на пресечен планински терен. Виждате, че непрекъснато се повишават цените на горивата и „Рожен Експрес“ търси вариант да осигури алтернатива. Тоест, по-евтин транспорт и разбира се – по-качествен, екологично чист, защото гражданите на Смолян заслужават това“, каза новият изпълнителен директор на „Рожен Експрес“ Мария Семерджиева, като допълни, че плануваната инвестиция няма да оскъпи цената на билета.

„Търсим алтернатива – да плащаме по-малко средства и да осигурим на съгражданите си по-качествени автобуси“, допълни Семерджиева.

Градските линии с №1 в Смолян се изпълняват с четири автобуса, като амбицията е да се сменят всички с електрически.

Огнян Парушев уточни, че електробусът е 8-метров, с възможност за 51 пътника. Седящите места са 21, има четири свалящи се седалки. Останалите са правостоящи.

В режим спускане по наклон, когато кракът на водача се дръпне от педала на газта, автоматично започва да зарежда около 25-30 киловата за времето, в което се спуска. Капацитетът на батерията е около 350 км без ползване на климатик. За пресечен терен днес ще покаже тестът реално какъв ще е разходът.
https://otzvuk.bg/rozhen-ekspres-s-namerenie-da-pusne-elektrobus-v-grada/

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2173
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Смолян
« Reply #155 on: 30.07.2022, 21:51:31 »
Икарус 280 и Чавдар 11М4 с ръчни врати в новия център на Смолян, 9 септември 1988 г.
Източник

Offline DenisB.

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
  • Защо пиша толкова много?
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #156 on: 14.01.2023, 00:09:04 »
Рожен експрес се придобиха с 4 употребявани мана от Кобург Германия не са лошички но ще видим колко са добри и колко ще издържат  ;) :rolleyes:

Offline ManSG262

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Смолян
« Reply #157 on: 22.04.2024, 20:17:10 »
2387 не е бракуван има номер