Децата ако знаеха на какво се возиха софиянци преди 2014 г., щяха да боготворят Мановете...
Е как та това са им любимите превозни средства. Стига да се разпада в движение, то значи е истински автобус или каквото и да е друго. Това, че икарусите и старите мерцедеси бяха по-студени вътре отколкото беше навън през зимата, а лятото се пукваше от жега няма значение. Това, че бяха мъка и за водачи и за пътници да се возят по всяко време също не го отчитат. Все пак това е било преди 10 години, а тогава те все още са били под полата на майките си. Няма как да помнят как примерно на някой от 0305-ците как като умре на някое кръстовище, шофьорите отиваха, човъркаха нещо да тръгне и така до следващия светофар. И пак се повтаряше. На това съм бил свидетел как на един 36** или 35** (вече не помня, това се случваше зимата 2012) на всяка спирка и всеки светофар от Хит в младост до 43ти блок, автобусът даваше фира, шофьорът слизаше, човъркаше нещо, палеше пак и до следващото спиране. Като през цялото това време въпросният човек караше с дебело яке, шапка и ръкавици, а вътре в автобуса имаше скреж по стъклата от страната на пътниците. Но да мановете били боклук, а онези каруци най-доброто на СА и трябваше да се движат още.
Даааа, точно така си беше всичко!
Преди 2014 подвижният състав в София (тролеи, трамваи и автобуси) беше трагичен и аварийките се мяркаха константно всеки ден!

Никога, ама абсолютно никога не съм разбирал (дори като дете) любовта на много фенове към Чавдар 11Г5 и Икарус 260/280 отвъд историческата или сантиментална/носталгична символика, които тези автобуси носят.
Високи, мръсни, студени през зимата, даже по-студени от температурата навън, а тогава зимите бяха доста по-студени. Парници през лятото! Грозни на външен вид. Молиш се за отваряем прозорец.
Хайде, Чавдар 11Г5 мога да разбера от гледна точка на родно производство.
Даже мога да кажа, че Чавдар 141 ми бяха стократно по-симпатични.
Столичните O305/G бяха пълна трагедия!
Аз харесвах варненските, защото бяха оригинални и в по-читаво състояние. Подлежаха на моментален брак, когато вече съвсем им се беше разказала играта и само 1 или 2 бяха останали още 2-3 години на изкуствено дишане.
Когато се преместих да живея тук и ги гледам с тия подменени дървени плоскости за тавани и онези сивите встрани, нацапани с кал пейки и черен под и се ужасявах всеки път...

За разпадащата се каросерия да не говорим - това, което днес се случва с всяко Конекто Г.
По 102 всеки ден трицифрените минус 1-2 от синьо-оранжевите с турбо бяха изключително гадни, смръдливи казани. Ако пътуваш след съчленението, слизаш целият вмирисан в дизел... Най-гаден беше 343 с ония дървени легени.
Лятно време тая кожа пък те спарва и абсорбира от потта на клошарите и драскачите.
O302Т (мнозина ги забравиха) бяха друга трагедия - високи с ръчка. Ламарини вместо стъкла отзад и само един процеп за кафеза. O305G - същата работа.
БМЦ Белде на Еридан - високи с ръчка и с много твърди легени. За ръмжащите БМЦ, от които една шепа останаха в движение и предимно по селските линии - и там слизаш с дизелов парфюм.
Да не отварям и разводнявам допълнително темата с България 1300 и София 100, които бяха най-големият ми кошмар и валеше дъжд от тавана вътре!
Големият "лукс" бяха раздрънканите Конекто ЛФ на Земляне и Карат-С и дори те бяха по-некачествени тогава спрямо сегашните по-нови автобуси, ако сравним състоянието им на същата възраст.
Надушвам, че нещо пак са почнали простотиите в тази тема.
Да, простотиите на АП-3 не са спирали.
Виждам някои тук почнаха да изписват редове по тяхна си измислена дискусия. Не видях Boris или някой друг да споменава любим модел автобус, че да почвате да изписвате 2 страници какви били автобусите преди 10, 20 години или направо по Бай Тошово време. Просто се изтъкна факта, че има спрени МАНове.
Децата така наричат MAN Lion's City G CNG... 
Mогат да си го наричат както пожелаят, но не и тук!
Нека позная, ще има наказание и за такава дреболия.
@Kukicha,
Всеки ден "изтъквате" факта, че имало спрени МАНове.
В АП-3, а и другаде работят диспечери и професионалисти, които се стараят да оптимизират и запълват дупките в подвижният състав, с който разполагат в случай на авария или повредено превозно средство!
Това в ситуация на сериозен дефицит на шофьори!
Няма да е лошо да покажете елементарно уважение към тези служители в системата и да узреете малко!
МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.
Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.
Точно така, напълно съм съгласен!

За 11 години на тези наши пътища и на тази поддръжка с депа и халета с падаща мазилка и в състояние все едно са били бункери от Втората Световна война, тези автобуси се държат отлично!
Вероятно няма да вземат още от тези, а други, по-нови съчленени модели, включително и електробуси.
Технологията много напредна, но се надявам да има още европейски автобуси, преди изцяло да са ни заляли с азиатци.
И дори китайските Ютонги повече харесвам от което и да е Конекто или автобус, изработен преди 2010-та.