Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 201669 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5562
    • View Profile
    • Email
Докато някой ватман не избута вероломно с трамвая спряла върху релсите кола (в Будапеща правят точно това), няма да се научат на ред. Преди понече от 25 години, на изпита ми за книжка, катаджията скъса момичето преди мен точно за "престрояване" за ляв завой върху трамвая. И други коли го бяха направили, но човекът я попита: "Е защо ги гледаш тях сега?"
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14955
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Така или иначе процедурата по довършването на „Каблешков“ до „Черни връх“ е в ход и скоро пак ще има десен завой на „Цар Борис III“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3461
    • View Profile
Днес изпаднах в една конфликтна ситуация на "Кръста" и за малко не стана катастрофа, до сега не ми се беше налагало да минавам точно по това направления, та да попитам някой, който е по-запознат - от тази гледна точна може ли да се направи ляв завой към Черни връх? Защото според маркировката по Черни връх така се навлиза в защрихован остров, а от продължението на Бигла, пак според маркировката може да се завие само надясно към НДК. Т.е. разрешен ли е изобщо такъв замой, или просто и тук сигнализацията е неадекватна и малоумна?
https://maps.app.goo.gl/AJwx8bhNPPQV34u49

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5266
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Сигнализацията е неадекватна.
Веднъж стигнал до там, няма къде другаде да ходиш, освен наляво.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
    • View Profile
В момента е така - като на снимката - грешно поставената маркировка е изстъргана и е положена една черта .
Друг е въпроса, че трябваше там да има така наречените бализи , които да насочват колите  движещи се по Черни връх  в дясна лента , за да не настъпват защрихованото.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5736
    • View Profile
    • Email
Там всички карат така или иначе по трамвайното трасе...

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3461
    • View Profile
В момента е така - като на снимката - грешно поставената маркировка е изстъргана и е положена една черта .
Друг е въпроса, че трябваше там да има така наречените бализи , които да насочват колите  движещи се по Черни връх  в дясна лента , за да не настъпват защрихованото.
Е това честно казано не обърнах днес внимание. Но и така е лоша идея - няма добра видимост какво идва от към НДК. И ляв и десен завой би било по-добре да се правят от продължението на Бигла.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16178
    • View Profile
    • Email
Продължението на Бигла е само за десен завой. Както посочва София 70, е най-добре - няма смисъл да се отдава предимство,  потоците трябва да се вливат.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6987
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Сегашната организация на движението на всички улици в това кръстовище беше етап 1, който беше временен. Но като всичко временно в България, то си остана и за постоянно и така и не се реализира етап 2, в който трябваше да има истински острови и да се организира правилно движението с адекватна пътна сигнализация, както спомена София 70.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14955
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На кръстовището на „Александър Пушкин“ и „Никола Петков“ вече има две ленти за ляв завой от „Пушкин“ към „Младост“ или към „Горна баня“ и една лента за направо и надясно.
« Last Edit: 01.04.2024, 13:23:51 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
    • DIEL TOURS
В тази посока е що годе поносимо, но в обратна - спирката е точно след светофара и спре ли автобус, зад него никой не може да мине/ да го заобиколи. Подобно е положението и на кръстовището на Адам МИцкевич и Връх Манчо в посока Орион - https://www.google.com/maps/@42.7217004,23.2805327,3a,75y,186.78h,82.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqMo6Mgpbf3IAmNEHkROWIA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
    • DIEL TOURS
В Надежда - на кръстовището на Никола Жеков и Народни будители, където се пресичат ТМ6, А 85 и 108 с 83 и 86, по Никола Жеков върху трамвайните линии и в двете посоки са положили маркировка указваща, че е лента за направо и надясно, а съседната, която  преди беше единствена за колите (официално) направо и наляво. Идеята не е лоша, но познайте дали светофара е коригиран - естествено, че не. Има си отделна трамвайна фаза, на която очевидно няма как да мине трамвая, след като на колите им свети червено. Ако идеята е някаква друга, ще се радвам някой да внесе светлина по въпроса...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5562
    • View Profile
    • Email
Престрояването върху трамвая е забранено при всички положения, каквато и маркировка да има! Когато бях на изпит по кормуване, катаджията скъса жената пред мен заради това, тя направи и други грешки, но конкретно тук я попита: "Е защо ги гледаш тях сега?" визирайки другите коли, спрели за завиване върху трамвая..
По рейс и по жена не се тича!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10932
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това с трамвайните линии е пълен батак. Като карах курса за категория Д, инструкторът ми се скара защо карам в ляво. На едно от кормуванията беше друг, който ми се скара защо карам по трамвайните линии.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14955
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Трамвайното трасе по „Бели Дунав“ и „Ген Никола Жеков“ до „Христо Силянов“/„Народни будители“ трябва да се маркира като бус лента с жълта непрекъсната линия и съответните знаци. От „Христо Силянов“/„Народни будители“ до „Рожен“ няма как де не се движат върху трамвайното трасе, а на „Лидъл“-а би следвало трамвайното трасе да се ползва като лента за десния завой и в двете посоки. Проблемът преди всичко е в отделната трамвайна фаза на светофара, там трамвайните фази трябва да вървят с фазите за „Жеков“.
« Last Edit: 12.04.2024, 11:20:11 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Това е много интересно място от пътната и трамвайната инфраструктура в София.

Две различни деца, които изкараха курсове при двама различни инструктора, са чули две коренно противоположни мнения за това място. Единият инструктор е твърдял, че рейсовете от градския транспорт трябва да се движат по трамвайните релси и да се съобразяват със специализираните светофари за редовните линии на обществения транспорт. Другият твърдял, че рейсовете трябва да се движат извън трамвайния габарит и да се съобразяват с обикновените светофари.

Имам самочувствието на добър шофьор, но откровено нямам отговор на този въпрос.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5266
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Васко, отваряш закона и правилника към него и четеш. Там има отговор.
Когато се издъниш те наказват по закона, а не по приказките на инстурктора ти.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1048
    • View Profile
.
Имам самочувствието на добър шофьор, но откровено нямам отговор на този въпрос.
Ама нещо май ония текстове от закона за движение по релсите си ги изпуснал/a. Там си пише ясно и точно, че нерелсово ППС може да се движи по релсите ако изпреварва или заобикаля.
Изключение е единствено ако е отделно споделено трасе където се спазват специфични правила

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16178
    • View Profile
    • Email
Наредба за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали "Чл. 9. За регулиране движението на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници се използват сигнали с немигащи светлини с луннобял цвят.". Това дава ясен отговор на въпроса дали лунните светофари важат само за трамваите или за всички возила от МГТ. Колкото до обособяване на трасетата, би трябвало да има съответните табели, друг е въпросът дали ги има. Ако ги няма - важат общите правила. Преди години ме глобиха в Сараево, именно защото не съм се престроил върху релсите за десен завой (трамвайните релси бяха като на Ген.Жеков).
« Last Edit: 13.04.2024, 11:53:56 by blagun »

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
.
Имам самочувствието на добър шофьор, но откровено нямам отговор на този въпрос.
Ама нещо май ония текстове от закона за движение по релсите си ги изпуснал/a. Там си пише ясно и точно, че нерелсово ППС може да се движи по релсите ако изпреварва или заобикаля.
Изключение е единствено ако е отделно споделено трасе където се спазват специфични правила
Аз съм шофьор-любител с категория В. За себе си знам какво мога и не мога да правя на пътя и съм уверена в това. Споделих интересна ситуация, при която дори и инструкторите не знаят кое правилното. Аз също не знам, но моето е позволено, защото на мен не ми трябва. А е срамота за един инструктор.

отделно споделено трасе където се спазват специфични правила
Има ли в закона понятие споделено трасе?

Наредба за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали "Чл. 9. За регулиране движението на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници се използват сигнали с немигащи светлини с луннобял цвят.". Това дава ясен отговор на въпроса дали лунните светофари важат само за трамваите или за всички возила от МГТ.
Това си го има още в основния нормативен акт - Закона за движение по пътищата. Там също е уреден въпроса с тези светофари.

Между другото, какво стана с такива светофари, които наслагаха насам-натам за рейсовете и тролеите? Не съм обръщала внимание напоследък. Използват ли се? На първо четене се сещам за входа на Западния парк и до Хилтън.