Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Stierlitz

Pages: [1] 2 3 ... 51
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 13.04.2025, 18:30:34 »
Quote
1118, 1135, 1121 са в още по-сложна ситуация
1135 го отпишете, а пък 1118 и 1121 къмто 99,9%  ;)

2
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 11.04.2025, 20:50:59 »
Към момента единствено 1935 остана в движение от 19-ките.

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 06.04.2025, 13:23:48 »
1767 не е действащ (от лято 2024) защото счупи двигател.

4
Quote
Това е ясно, но не и чрез изскубване брутално на инсталацията и рязане на кабели. Едно е да свалиш и после да можеш да възстановиш, друго е да изскубеш и изкъртиш всичко.
Къртене и изскубване се практикува само на бракувани автобуси. Освен ако не става  въпрос за вандализъм с неизвестен извършител.

5
Quote
Но разграбването на 1118 е кощунство, което не е със същия характер.
Колко е сложно да се разбере, че всяко подобно разграбване е следствие на недостиг на някакви части?

6
Държа много дебело да подчертая, че разграбването на 1416 абсолютно в никакъв случай не е резултат на прищявки на който и да е работник/служител на Земляне, а е резултат на възникнали неизбежни оперативни необходимости поради липса на части.

7
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 01.03.2025, 13:43:49 »
Още на ниво проект инсталациите не са добре направени.

8
Quote
Няма да се учудя тия МАН-ове които са по-поддържани, примерно в гараж Дружба да откарат и над 20 години.
Карбоновите бутилки за метана са сертифицирани за срок на годност 20 години  ;) демек на 20-та година - брак.

9
Масово след 5-та година на МАНовете започва силно да се износва една ос на клапана wastegate на турбото и клапана не може да уплътни. Това води до намаляване на мощността, в някои случаи практически елиминира ефекта на турбото. Проблемът има лесно частично лечение, но истинския ремонт изисква ново турбо.

10
Quote
1210 и 1213 са спрени не знам за какво.
Проблеми с моторите.
А пък 1218 и 1219 изчукаха. Те така за американските мотори Къминс. Все пак 500хил. километра, машала  :P  :P :crazy:

11
Ще се повторя, за "Автото", и по-конкретно гараж Земляне, 2-ра употреба добре поддържани Ситаро клас Евро-5 ще бъдат значително по-добро решение отколкото каквито и да са чисто нови БМЦ или Ютонг. Това разбира се няма отношение към темата за концесиите.

12
 :devil: Ако може да се получи някаква врътка за 2-ра употреба Мерцедес Ситаро евро-4/5 ще е несравнимо по-добре отколкото нови БМЦ или Ютонг  :devil:

13
Quote
Тогава изведнъж сервизите в гаражите почват да проявяват компетентност и ще държат оригинални седалки на склад.
Сервизите в гаражите не се занимават със закупуване на части, договори с фирми и прочие такива неща. Ако има същата (демек оригинална) седалка в наличност очевидно, че тя ще бъде монтирана на мястото на счупената. Ако такава седалка няма, следват два-три варианта: 1.Счупената седалка се "закърпва" според вижданията на конкретния сервизен работник нагърбен с това (и после евентуално следват снимки и коментари от типа "аууу, вижте колко са мърляви/некадърни/мързеливи в сервиза"). 2.Приспособява се друга седалка от друг модел автобус, в общия случай бракуван (и пак може да следват коментари колко са зле в сервиза). 3.Сваля се същия модел седалка от трайно спрян автобус който очевидно няма да тръгне скоро, ако има такъв.

14
МАН Лионс Сити Г си има много проблеми, всички автобуси ги имат. Само пример за сравнение - системата на съчленението на МАНа досега се проявява като много надеждна (не е перфектна) за разлика от тази на О345Г Конекто която може да се класифицира като невероятен боклук. Друг пример - електронната система на МАНа с MUX модули също работи засега по-надеждно отколкото системата на Мерцедес с FPS. Спирачната система на МАН е вариант Вабко EBS2 и създава много повече проблеми отколкото варианта EBS1 който е на Конекто 18хх, и двете имат напълно аналогични функции. Скоростите на МАНа (DIWA5) дават повече проблеми от тези на КонектоГ (DIWA 3E). Двигателите на МАНа също са по-проблемни от дизела Евро-3 на дългото Конекто. Все пак МАН Лионс Сити Г е значително по-сложен автобус от О345Г Конекто. 

15
 :) Има една приказка "Икономията е майка на мизерията"  ;)

16
Quote
На вас все конструктивни дефекти са ви проблема и всички автобуси са зле измислени.
:) Що е то конструктивен дефект? Накратко нещо в кострукцията което е объркано и измислено лошо. Може да води до чести проблеми, може да създава лесна предпоставка за проблеми. Има и конструктивни елементи (така да ги наречем) за които де факто се получава, че са конструирани с недостатъчен ресурс което води до необходимост от периодични ремонти, които са общо взето трудоемки. Може да отбележим и някои неща които за толкова години експлоатация не са дали проблем при нито един от автобусите. Аналогични елементи при други марки автобуси могат да издържат много повече или обратно - да се трошат много повече.

17
Quote
Можеш ли да дадеш гаранция, че в гараж „Земляне“ никога не се стига до ситуация шофьори да виждат първи за течове от двигателя и износени ремъци след като подобни повреди нямат нищо общо с отношението на водачите?
:) Защо точно трябва да намесваме гараж Земляне? Като пример? Въпросът ти е точен, граматически коректен, но е практически лишен от смисъл. Защото вариантите за откриване на такива видими проблеми, тяхното възникване и изобщо събитията около тях не се състои само в "отношението на водачите". Нещата са много по-сложни. 
Quote
повечето четящи биха си помислили като мен, че да следи за ремъци и течности е работа на сервизния персонал,
Това е така, например се следи от сервизния персонал на т.нар. ТО-1 и ТО-2, но и се следи разбира се и от водачите.

18
Quote from: AGENT 006
Ти можеш ли да гарантираш, че в гараж „Земляне“ е невъзможно автобус да тръгне на смяна с износен ремък или с теч на масло или други течности и отговорността за това се носи само и единствено от персонала на гаража и никога от шофьорите?
del
Всичко може да се случи, експлоатацията на автобуси в реалния живот (а не такъв по картинки) е пълна с много неизвестни.
Quote from: NikoG
А пък от много години в африканските дръжави деца умират от глад. Обичайно не означава, че е редно.
Много добре се знае защо възникват проблеми от този тип, но предпочитам да си замълча. Но не е коректно да се намесват шофьорите в това.
Quote from: NikoG
Никой не им е забранил да отварят задния капак, че дори и да надникнат каква пиеса се разиграва там. Или може би вече им е, изпуснал съм нещо вероятно.
По принцип е така. Обаче такива пропуски все пак се случват.

20
 :)
Quote
Нито един от двамата шофьори не е сигнализирал за неработещи датчици за накладки:
Тези повредени датчици за износване със сигурност са така от години (4-те колела, 2-ри и 3-ти мост). Нищо необичайно всъщност.
Quote
Кабелите на ламбда сондата, които създават късо съединение, което всеки момент можеше да причини минимум гръмване на компютъра.
Това е ламбда-сондата след катализатора и причина за това състояние на тези кабели е конструктивен дефект защото заводски първо не са укрепени надеждно и второ не са топлоустойчиви. Вижда се опит за ремонт. Гръмване на компютъра е малковероятно. Всъщност и тук нищо необичайно за модела. Познайте при кои други автобуси се случва същото ....  :P .. не е трудно: BMC Procity CNG

Pages: [1] 2 3 ... 51