Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - greg

Pages: [1] 2 3 ... 59
1
1.Точно от там връзката към витошките квартали е доста лоша, защото няма улица към Симеоновско шосе. Ако ще се използва за автогара на градски линии трябва да е с излаз на Симеоновско шосе или бул. Черни връх.
2. Но аз идеята я разбирам по-скоро за автогара на междуградски рейсове, а не на градските.
1. Вярно е, но по околовръстния път се стига до Симеоновско шосе.
2. Не е подходящо мястото за автогара на междуградски рейсове. Кои? Защо ще се пращат рейсове, идващи по магистрала Тракия там.

2
 
Средно пътувам във влак, който преминава през МС Опълченска, два пъти дневно. Като се има предвид какъв е шансът врата, до която съм близост, да попадне зад колона от съоръжението, а пък аз ставам свидетел на подобна ситуация поне веднъж месечно, може да предположим, че това се случва редовно.  :help: :neznam: :help:


Все пак вратите са достатъчно широки и може да се премине. Не трябва да се търсят само недостатъци и да се отричат предпазните съоръжения.

3
Ако там се направи автогара абсурдно е да се направи метро което ще обслужва само ходещите до една малка автогара.

Ако не е последна спирка, защо не?
Все някъде трябва да има последна спирка, нали? Говорено е много, дори май имаше и проект. Със сигурност ще има и пътници. Районът южно от Малинова долина достатъчно се застрои, там са ИКЕА и Ринг мол. И без специална автогара от там ще тръгват автобусите към Витошките квартали южно от околовръстния път.

4
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 28.09.2020, 11:20:45 »
Комсомолеца до Лозенец ли се е движил или по баира до Хладилника?
До Лозенец, по баира са Софии, през 1973-74 са с № 6.

5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 28.09.2020, 10:36:23 »
.......... Иначе трамвай 9 върви по Ботев през 1973 покрай ремонтите при Централна гара.

Не е точно така. Покрай ремонтите № 6 поема маршрута на 9 до Хладилника. А № 9 остава Лозенец - Гарата /по-точно до ул. Струга/. № 9 продължава да върви по Витошка, но има и № 8 Лозенец - Гарата, минаващ по Ботев. На снимката май е точно № 8.

6
Повтарям го още веднъж - заложени са над 30 секунди за престой (в пиков час още няколко). Обяснявам си го с това, че метрото е автоматизирано. Освен това, и да няма повече хора, няма как да потегли по-бързо, защото има заложено разписание.
Разбира се, напълно е възможно след няколко седмици експлоатация, реалните параметри да бъдат взети под внимание и разписанието да бъде стегнато.
Много са 30 секунди, вероятно ще се преосмисли и ще се намали на 20 секунди. Не че ще стане много по-бързо, но чакането е досадно. На линия 1 и линия 2 рядко се стои на станциите повече от 20 секунди. И то при много повече пътници.

7
Бул. Витоша след завоя в кв. Иван Вазов.
да, така е, където бе спирката при читалище и кино Петър Берон

8
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.08.2020, 14:52:51 »
 И все пак това е транспортен форум. Най-много май се пише за политика, за което навсякъде се говори. Може да е актуално, но все пак си има мярка. Не се карайте господа.

9

Мда вярно, трудно е било навремето човек да се дореди до хубав апартамент. Обаче ми прави впечатлечие че тогава имотите са били 2 пъти по-достъпни от сега. Например 1988-ма средната заплата в София е била 250 лева според НСИ, а средната цена на квадрат апартамент между 180 е 210 лева. Демек един квадрат чисто ново строителство е струвало по-малко от СРЗ. А в момента един квадрат ново строителство е 2 пъти СРЗ, демек едно време спрямо заплатата човек е можело да купи почти 3 пъти повече площ от сега! Отделно битовите разходи спрямо СРЗ са били между 2 и 4 пъти по-малко в различните периоди. Или въпреки всички ограничения тогава, сега животът е поскъпнал между 2 и 4 пъти спрямо заплатите. Твърде огромна разлика ми се вижда само за около 30 години. Възможно е това сега да е някакъв страхотен балон, че да има такива разлики. Илзича че сега за младо семейство е в пъти по-трудно да купи 2-стаен или 3-стаен, камо ли да гледа 2  деца с ипотеката.

Обикновено Иво си прав, и преди и сега сме недостатъчно състоятелни. Трудно се гледат деца, камо ли да си купят млади семейства ново жилище, ако нямат допълнителна помощ.
Но:
1.Както бе казано по-горе тогава се чакаше, дори да имаш пари, защото нямаше достатъчно жилища, а и имаше правила за придобиване на жилища. 
2.Все пак парите не бяха малко за жилище. Едностаен апартамент 50 кв.м излиза към 10 000 лв., по-големите до към 20 000 лв.
3.Да, битовите разходи са малки, но много други неща са доста скъпи. Например електроуреди, автомобили……
4.Сега се продават достатъчно стари жилища, понякога те са с по-добри разпределения.

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.07.2020, 11:17:53 »
Почти съм сигурен че е блок в уличката зад пазар Красно село. Проверете дали има такъв срещу входа на ЗТС.
И още едно близко предположение. Бъкстон. Не съм сигурен дали първият блок е монолитен по ул. Братя Бъкстон. близо е до трамвайното колело.
№ 5 на снимката веднага подсказва, че е в началото на улица, например която започва от Цар Борис III. не може да е в Разсадника. номерацията започва от центъра, също на ляв тротоар са нечетните. точно ул. Братя Бъкстон става.

11
Абе за високи блокове, строени преди 1977, човек трябва да има едно наум. След голямото земетресение антисеизмичните изисквания сериозно са променени.
но те са издържали през 1977 без сериозни повреди, нали? от началото на 70-те са и високите блокове в Иван Вазов, близо до читалище Петър Берон. у нас винаги е имало антисеизмични изисквания, особено след 1928 г.   

12
По описание има един период от средата на декември 1973 до август-септември 1974, когато въпросното колело е функционирало и там са въртели първо 1 и 6, а от началото на февруари 1974 6 е пратен да минава по Ботев-Пиротска-К. Величков и на негово място е открита линия 8, която е пратена да върти на Опълченска/Мария Луиза. От февруари и 9 е пратен да върти там, само че минава по Мария Луиза.
Може и да си прав. Не знам. Но съм сигурен, че до откриването на гарата, от началото на февруари 1974 /твоята информация/ до септември се ползва за колело ул. Струга/Клокотница. Въобще през гаровия площад и на запад няма трамвайно движение.
Значи това въпросно колело може би /твоята информация/ е функционирало декември 1973 - февруари 1974. Сигурен съм, че след 09.09.1974 г. се ползваше за някакъв период. Единствено, ако и ремонтът на надлез Надежда е приключил заедно с новата гара, № 9 се е качил на обръщалото на надлез Надежда. Разсъждавам, не знам, не съм ходил, само до гарата съм разхождан.

13
не че има някакво значение след толкова години, а сигурно бе и коментирано, но тогава 9 си остана по Мария Луиза до ул. Струга /Клокотница. № 6 бе по Ботев, после К.Величков и т.н.
Има огромно значение и допълнението е много важно. Имаш ли спомен за временно трамвайно колело някъде пред сегашната 7 поликлиника, на кръстовището на Опълченска и Мария Луиза около 1974?
Нямам спомен, не съм ходил натам, малък съм бил. Но няма логика да има. Всички маршрути на север минават по Пиротска, Константин Величков, Скопие ... и за Надежда, гара София - север, Илиянци. Трамваите, които се движеха до гарата преди /№1 и № 9/ се движат до Струга/Клокотница. Дори има и № 8 - Лозенец-Ботев-Струга/Клокотница.
След 9.9.1974 г. и откриването на гарата трамвай № 9 е до колело някъде около Опълченска-Мария Луиза. Още не е готово сегашното обръщало на надлез Надежда.

14
Седмицата тогава по Ботев ли е била?
То и деветката е по Ботев, при нормален маршрут през Халите. Вероятно Метан затова е датирал снимките именно от 74-та, защото тогава още не е приключил ремонта на гарата.
не че има някакво значение след толкова години, а сигурно бе и коментирано, но тогава 9 си остана по Мария Луиза до ул. Струга /Клокотница. № 6 бе по Ботев, после К.Величков и т.н.

15
И двете станции следва да носят едно име, колкото е по-кратко, толкова по-добре, стига да е адекватно за местоположението им.

ЗАЩО? И какво е лошото, ако са различни имената. Напротив - по-добре е. Леле каква дълга дискусия за имената!!!!!

16
Разклонението към Илиенци надали ще се случи в близките 30 години. Едно време са разчитали на пътникопоток от/към индустриалната зона, сега такъв е недостатъчен за изграждане на метро.
Така е, затова и написах само до Генерал Жеков. Нека бъдат 10 години.

17
 Ж.п. гара Обеля е малка гара, малко са и влаковете минаващи през нея. Голям пътникопоток от нея за бъдеща метростанция скоро няма да има. Също така за връзка с метрото ще е необходима нова ж. п. спирка до Панчо Владигеров /подобно на Гара Искър и Искърско шосе/. Вероятно, когато се изгради метростанцията на отдавна подготвеното място м/у Сливница и Обеля, ще се помисли за такава ж. п. спирка. Не допускам това да стане скоро, районът не е заселен, има други приоритети.
Не бива да се свързва изграждането на такава станция с разделянето на двете линии. Разделянето може да стане и на друга станция, но едва ли някога ще срещне подкрепа. Към момента „Фльонгата“ не е проблем, а удобство.
Действително по втора линия трябва да се помисли за намаляване на интервалите. Вече се спомена идея за допълнителни влакове от Витоша до Бели Дунав /нов маршрут/. Но може да се помисли за по-скорошно изграждане на заложеното отклонение на север по бул. Рожен. Две метростанции са достатъчни /втората при бул. Генерал Никола Жеков/, ще имат достатъчно пътници. Така от Витоша до Княгиня Мария Луиза ще се постигне разумен интервал. Вариант е Линия 1-2 „Фльонгата“ да остане до Витоша, а новият маршрут от север Рожен/Генерал Никола Жеков да продължи към Студентски град /Зимния дворец/.

18
Други градове / Re: Казанлък
« on: 06.06.2019, 16:17:39 »
Може и да са си разменили местата (имах такова съмнение). Значи преди беше той. Торицата е Асеновград, Казанлък и Димитровград. Димитровград вече категорично не е (познавам го най-добре), не е и бил.

Случайно забелязах и правя едно пояснение.
"Размяната" е поради превръщането на две села Горни воден и Долни воден в квартали на Асеновград. За Казанлък не е правено такова изкуствено нарастване. Селата са си села. Община Казанлък е по-голяма от община Асеновград.

19

И едно уточнение по повод статията от това мнение за откриването на 306.
1.При изброяване на спирките след "бл. 43" следва "Военни жилища" и след това "5-ти километър". 2.По това време от настоящия Малинов не се е излизало на Цариградско шосе (още не е била построена пътната връзка),
3. ами се е ползвала ул. Митрополит Серафим Сливенски (която не случайно е с такъв голям габарит, две платна с разделителна ивица между тях), по Йерусалим (който е бил с малко по-различно от настоящото трасе) и оттам по локалното към кръговото на настоящия "Площад на авиацията".
4. Мостът над кръговото още не е бил построен. Интересно защо нито 306, нито 280 са спирали на Плиска, явно мястото още е било строителен обект.
1. 306 като най-бърз и привилегирован не спираше на ХМС. От бл. 43 следва Окръжна болница и после Орлов Мост. Сп. Военни жилища /сега се пада пред магазин Фантастико/ бе много близо до сп.Окръжна болница. Възможно е тъй като точно между двете спирки се излизаше на Цариградско, за кратко да се е ползвала само едната. Това до 1976 г., когато е готова естакадата на 5-ти км.
2. Да, от Малинов не се излиза, но от него се завива по локалното на Цариградското и до него към Окръжна болница се излиза на Цариградското - естакадата на 5-ти км е готова от 1976 г. Докато се строи пътната връзка на 7-ми км 1977-1978 г. има възможност за старото преминаване от локалното на Цариградско към Малинов.
3. ул. Митрополит Серафим Сливенски не се е ползвала за така описанато преминаване.
4. На Плиска 306 тогава не е спирал, но няма строителство! Цариградско до 4-ти км е готово и открито през 1973 г. 280 винаги спираше на Плиска.

20
1.306 не спираше на Плиска плътно до 94-та година, когато първо 213 го направиха да спира, а  213 също, преди да го разделят на 213 и 313.  ..............че рейс 200 не е бил бърз. Аз всъщност такъв не съм виждал, знам за него само от справочника, картосхемата и една табела в южния подлез на НДК, под моста, явно и през 80-те е бил доста нарядко, че и на Чавдарки.
1.През 70-те години, дори по-късно, 306 бе единствената бърза линия, която не спираше на Плиска. 213 винаги спираше на Плиска, когато бе до Младост-1.
2. 200 не бе точно бърза линия, а подпомагаше /дублираше/ 94 до Червена Звезда.

Pages: [1] 2 3 ... 59