Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 775
1
Разни / Re: Ново строителство
« on: Yesterday at 17:09:15 »
Познат продаде наскоро старо строителство малък двустаен апартамент за малко над 300 000 евро! Блок от 50- те. Топ локация на Лъвов мост на самата спирка на автобусите за Младост и до метрото в историческия център на столицата.
Аз не казвам, че не се харчат добре. Казвам, че са с големи пропуски в качеството. Една от бетонните греди на кооперацията в стария ни офис - до ИСУЛ - просто кангото мина през нея като през купчина пясък. Можем да приемем, че ел.инсталацията беше ужасна - все пак през 50-те електричеството е било новост, но не и ужасните шахти. Преобладаващото мнозинство сгради от онова време са пететажни, но без асансьори. Явно и тогава икономията е била майка на мизерията.

2
Както споменах, точно по думи на Бонев, всички промени относно градският транспорт не се случват, именно заради политическите им борби с Контрера и Ваня.
Вече година и половина мина от мандата и само това слушаме. Софиянски му хващаше цаката - "нахранваше" всички парламентарни групи и нещата му вървяха. След като пълно мнозинство няма и няма да има (и Слава Богу), трябва да се търсят компромиси. Демокрацията не е съвършена, но по-добро не са измислили засега.

3
Разни / Re: Ново строителство
« on: Yesterday at 10:17:12 »
То пък старото строителство е върхът на качеството. Нито по царско време, нито в ранния соц, нито в панелния не се е строили качествено. Сблъсквал съм се с фрапиращи издънки и в стария офис - кооперация от 1958, и в панелка в Стрелбище, и в новия ни блок от 2007 г.
Всъщност на снимките на агента няма нещо фрапиращо  - и бетонните колони, и тухлите ще се скрият и арматурата няма да стърчи като на виадукт Бебреш. Виж, изолацията и външната замазка се прави като за умряло.  Може би том еталбондът е по-добро решение.

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 16.03.2025, 14:28:52 »
Даже за супер бавното соц.автомобилостроене заводът в Ижевск постави рекорд - до 1997 да произвежда кола с концепция от 1960 с минимални корекции.
Само бръмбарите на VW имат по-добро постижение в Мексико  - от 1938 до 2003.

5
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 14.03.2025, 20:23:43 »
Като тръгна с кола от София към 5 часа, към 13 - 14 ч. стигам в Будапеща, което е към 800 км. Сам шофьор съм стигал до Болоня,  Гарда, Виена.
Има автобусни линии. Измежду тях Flixbus,  Карат са с добро обслужване,  далеч над 2 денонощия влак.

6
В сините редове на таблиците на Magirus Deutz на първа страница можеш да видиш реда на използване на сериите.
Редът на изчерпване на първите букви във Варна е близък до случаен. В крайна сметка им остава буквата М (ако не влязат О и У в обращение).

7
ПИМК и Ивкони да  не се ослушват, а да ги взимат!
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!

8
А какво пречи да са бързозарядни електробуси на батерии?
Очевидно технологиите към настоящия момент. Става дума за няколко зареждания дневно по за 5-6 минути и след това преход от 20-тина километра.

9
На 1. март приключи използването на Gothawagen във Волтерсдорф до Берлин. Gothawagen са малки мотриси, широко разпространени в градовете на бившата ГДР, като тези във Волтерсдорф идват от Дрезден, Шверин и Кемниц

Я! Не съм предполагал, че нещо гедерейско може да оцелее 60 години след производството му! В Дрезден през 80-е обслужваха трамвай 4 до замъка Пилниц.

10
Разни / Re: Спомени...
« on: 07.03.2025, 19:05:29 »
Всяка година на 4 март си спомням едно - голямото Вранчанско земетресение през 1977. Всъщност дотогава за цели 50 години след Чирпанските земетресения от 1928 не е имало значителни сеизмични събития в България. Затова това беше като гръм от ясно небе.
Бях ученик в 10 клас в Русе. Беше петък, необичайно топло и слънчево за началото на март време - като последните 2-3 дни. С майка ми играехме на карти в хола, по телевизията, традиционно за петък, вървеше съ
ветски филм - традиционно за последната по онова време война. Хвърчаха бомби и шрапнели като за световно. Изведнъж започна вибрацията - не толкова силен трус, колкото адска вибрация. Стенният часовник се думкаше в стената, стените пращяха. След десетина секунди угасна токът. В този момент с майка ми изхвърчахме на стълбището с трета космическа надолу. Нямаше тогава инструкции за земетресения, само се отдалечихме от блока. Бяхме вторите долу, само след едни съседи от първия етаж. След първия страх осъзнахме, че забравихме баба горе. Тя беше зле болна тогава (почина на 9 април), но беше намерила сили да напусне апартамента. При това - вземайки със себе си касата с документите и бижутата. Токът така и не дойде за повече от час след труса, но светеше зловеща пълна луна. Престраших се и въпреки възраженията на майка ми се качих горе да взема транзистора. На средни вълни в Русе са близко Хоризонт и Първа румънска програма. Но и двете мълчаха. Хванахме Хоризонт от по-далечния предавател на връх Ботев. Вървеше песента Daddy Cool на Boney M, която винаги свързвам със земетресението. После казаха, че е усетено земетресение, но в Албания! Радио Букурещ мълчеше. Всички съседи изкараха колите си и паркираха в парка (ние сме на улицата край парка) на втората алея - достатъчно далеч от сградите. Разбира се, във форсмажорни обстоятелства забраните отпадат. До полунощ вече се изясни, че земетресението е в Румъния и че има големи разрушения там. По стара новинарска соцтрадиция репортажи от български градове и села почти нямаше.
Следващият ден, събота, тогава беше учебен ден. Със съученици направихме тур из града. Имаше много нападали комини, а също - модерните тогава облицовки от варовикови плочи. Джамиите и Дунавмост си бяха цели. Официално беше обявена 1 жертва от паднал камък. По социалистическата сеизмична скала на Медведев-Шпонхойер-Карник на Русе беше присвоена 7-8 степен - най-голяма сред окръжните градове. Свищов, Две могили, Попово, Дулово бяха с 8 степен. Русе го спаси меката льосова почва, на която градът "плува". Дъгата между Свищов и Дулово е контактът на меката с твърдата скала и там разрушенията са големи. Баща ми по същото време беше на изпитания с кораб по Дунава. Реално са били в най-засегнатия участък - Свищов-Зимнич, но не са усетили нищо. Научили са от радиовръзката с пристанищата. Всякакви версии за цунами по Дунава не отговарят на истината.
Пораженията в нашия блок - тухлен, 9-етажен, разположен в направление север-юг, бяха незначителни - пукнатини по коминните тела. Имаше няколко блока - ЕПК, панелни, които ги ремонтираха след това. Най-зле беше 15-етажен блок, изпълнен по технологията "пълзящ кофраж".  Там е важно бетонът да се лее без прекъсване. Но по някаква причина между 4-та и 5-та плоча леенето е спряло за известно време, оттам и слабостта на конструкцията.

Букурещ беше много бързо възстановен. С изключение на района, нарочен от Чаушеску, за негов дворец и свързващият го помпозен булевард с основната ос север-юг при Униреа. По същия начин, по който у нас не са възстановили разрушенията от бомбардировките около Ларгото. Може би тогава се отвори пропастта между Чаушеску и народа му. Не е случайно, че 12 години по-късно го убиха като куче и никой не го гони някаква носталгия по времената му.


11
Боклучави,  все едно на Малашевци не са по-боклучави от тях! С Ютонгите и BMC са на същото ниво, другите може да са Мерцедес,  но от доста отдавна.
Ако са без обвързващ договор, ще бутат ВМС-тата до последно. Както Карат ги бутаха през разтеглилата  се с години концесия. Това също е решение, но трябва да има визия и финансов разчет за закупуване на автобуси за линиите на МТК. Пък тогава да се действа с пролетарски плам срещу мръсния частник. На всички, които философстват за стари кочини, трябва да е ясно, че те не трябва да са под Euro 6. Хем да си против берлинските двуетажници (с право), хем да вкараш стотина техни набори! Не става така, освен ако "правилният" частник не ги вкара в България. Т.е. далавера на неправилния срещу далавера на правилния частник. Хитро, а?

Да не забравяме, че Карат отпадна след сериозна външна финансова инжекция. Да не забравяме също, че трамваите, тролеите, трасетата са с по-горям приоритет.

12
Удължаване на срока с цели 4 години наведнъж би било резонно, само ако се обвърже с подмяна на подвижния състав.

14
Странно ми е, че има само една еднобуквена серия след 1992 в Русе.
Ладата на родителите ми, закупена през лятото на 1987 беше Р 2377 Л. И оттогава до началото на двубуквените серии - само 2 серии - М и Т ?! Като се отчете прилива на западни автомобили плюс регистрации на румънци,  струва ми се, че липсват серии - Н, Р или С ?

15
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 25.02.2025, 22:47:32 »
В Букурещ има 2 летища - Отопени/Хенри Коанда и Бъняса/ Аурел Влайку.  Така че, няма летище Букурещ

16
Дъвчем вече на едно и също от доста време - за да усвояваме нови територии, трябва да имаме нужда от това. София ще стагнира, населението на България ще намалява. И няма смисъл в сценарии, цялото население на България да се концентрира в София - това означава, че сме пълен провал в регионалните си политики (, а ние сме!). С допускането на нови територии за "усвояване" само стимулираме развитието на този сценарии, което не е добре...
Ми да не допускаме тогава! Те и инвеститорите умират от кеф вместо в полетата на Манастирски ливади и Лозен да сгъстяват в Лозенец, Стрелбище, Изток,  Дианабад, Младост, и т.н. и т.н. После да няма някой да плаче за кварталните си градинки от детството!
София заема под 20% от Софийското поле, като потенциал за експанзия има до Сливница, Костинброд, Яна и Нови хан, така че сме безкрайно далеч от сценарий Хонконг или Сингапур..

Някои държави с много петрол и газ си правят нови столици насред нищото, но това не е нашият случай.

17
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 25.02.2025, 16:14:35 »
Не, никой не е наричал летището Враждебна. Това име почти никъде не се изполваше. Дори на старите boarding pass отпреди Терминал 2 не пишеше Враждебна. Някои хора го наричаха Искър, но помежду си. Един познат пловдивчанин незнайно защо му викаше "Летище Изток" :laugh: Но името Враждебна навлезе масово чак с пускането на Терминал 2.
Е, първото ти изречение е в противоречие с последното. И преди, и след Т2 никъде нямаше в официална или гражданска употреба името "Враждебна". Правуйчо ми (роден 1904 г.) го наричаше Враждебна, но тогава е имало 3 самолетни площадки - Враждебна, Божурище и Доброславци и уточняването е резонно. Разбира се, и сега има авиационни бази за изтребители около всички големи градове, но това не са гражданските им летища. Летище Пловдив си е до с.Крумово, военното е до с. Граф Игнатиево.
Вторичните имена на летищата нямат статута на официални. В никоя бордкарта не пише летище Швехат или Клотен вместо Виена или Цюрих. В Париж, Лондон, Истанбул, Москва, Милано, Рим и Ню Йорк са по няколко, няколко бяха доскоро и в Берлин - там уточнението е задължително. Така че и името Враждебна е спомагателно неофициално, доколкото в София няма друго гражданско летище.

18
ЗАЗ-ът ми с номер С 2607 АР беше регистриран на 03.05.1990 г.
Последните жълти серии вървяха бързо след застоя през 1988 - 1990, когато имаше крайно малко коли за регистрация. Баражното мито от 200% за вноса отпадна през 1991, последвано от мощен прилив на "нов внос". Един съсед си внесе Аскона със серия БВ в края на 1991.

19
В заданието пише, че мантинелите, парапетите и тротоарите ще се правят наново. Видно от снимката, това е повече от необходимо. Очевидно на времето не са проектирани по най-добрия начин.

Разбира се,  най-съществени са проблемите, свързани с основната функция на моста - преди 3 седмици са споменати някои от тях в темата. Мостът започна "трудовия си стаж " със 7-8 години нулева поддръжка, после  - с преконфигуриране за нови товари и това няма начин да е минало гладко даже при перфектно изпълнение.

20
Странна е и размяната на 11 и 12: досега 12 беше до Връбница,  а сега - 11.

Pages: [1] 2 3 ... 775