Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 865
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: Yesterday at 22:11:29 »
Пръскаха ги, но и на пръскането сме виждали поне една идея по-добри изпълнения от това!  :help:

2
“Поздрави” за ватмана на 2054 по 3 в момента… Принуди ме да сляза и да вървя пеш с некадърното си управление - рязко подаване на тяга, дори и за преместване на 4-5 m от спирката до светофара. В средите на возещите се в кабините вероятно е видна личност - определено има уменията да прогонва пътници, макар и случайно и по неволя да е попаднал в това поприще!  :help:

3
2059 - 78. Ако не в двуетажен, всичко ли пускат по линията?

4
Все пак за метро са нужни поне 20 000 пътници на час в пик, при по-малко разходите за изграждане и експлоатация са прекалено високи. Лифтът, ИКЕА и Ринг мол не могат да създадат подобен пътникопоток.  :rolleyes:
В Обеля имаше ли 20000 пътника? В Люлин 2 след Панчо?
Трите Обели по данни на ГРАО са близо 22 000, а когато се построи станцията там, към нея се привърза автостанция (пътникопотока от сума ти села, Костинброд и т.н.). Станцията към Обеля е смислена и като част от връзката с трасето по Ломско, което още тогава е планирано да се обслужва от същото депо (още в началото на 90-те е отхвърлено депо в Илиянци, такова е предложено в... Южна София!!!!!). Станцията на СОП в Люлин има смисъл за бъдеща връзка към Божурище и буферна за трафика от Перник и всичко в тази посока...

Не е задължително наведнъж да се построи цялата линия от Черни връх до ИКЕА. Нека я направят само под Странски до Зимния дворец. После вместо ненужна врътка да продължава на югоизток оттатък СОП или на изток по Четвърти ринг към Младост 2 и 4. Варианти много. Но с врътка при УНСС ще се забие завинаги там - удължаване до възлова метростанция на Г.М.Димитров, Младост-1 или Св.Анна не изглежда смислено. А градът ще се развива в източна посока и е безсмислено метродиаметрите да не могат да се развиват нататък. Същото се отнася за Метродиаметър 3 след Света Анна.

@difian  Аз подчертах, че се абстрахирам от пътникопотока на ИКЕА и Ринг мол. Но по ОУП и по ПУП цялата зона до СОП, а оттатък СОП - до булевард над Симеоново е предвидена за строителство. Не знам въз основа на каква статистика изкарваш стагнация в населението на София. Просто коефициентът за България не е като коефициента за София.
Официалната на НСИ. Възраждане се съмняват в методиката на НСИ за инфлацията, може би сега ще оспорваме и демографията - ще цъфваме и връзваме... Ето я отнесена и в рамките на София какво ще се случва по обособени територии. Каквото и да е се случва, окдато унищожаваме нови територии, какво ще правим със старите урбанизирани?

5
не може метрото да се вие на меандри и пеша да е почти по-бързо отколото с него...
Точно затова врътката между НСА и УНСС е безсмислена. От УНСС до НДК с 94 е по-бързо, отколкото с метро през Малинова долина, Витоша и Черни връх.
Врътката от БПС до ИКЕА е също толкова безсмислена. А и довеждащи варианти до МС Г.М.Димитров - бол.
Вместо тези две врътки следва да има един маршрут в посока изток-югоизток. Докато се изгради радиусът дотам, ще има пътникопоток - всеки път като минавам по Живко Сталев, виждам все повече блокове, никнещи като гъби. След 20 години застой на Малинова долина сега растежът е експлозивен. Знам, че считаш молове и магазини за мръсни думи за разлика от панелни спални, но отсам и оттатък СОП при това интензивно застрояване като нищо ще живеят повече хора, отколкото в панелна спалня. Даже без да броя пътникопотока на ИКЕА, Ринг мол и (евентуалния) Симеоновски лифт.
За панелките ме бъркаш с Иво. Не съм и срещу новите сгради - въпросът е какви са нуждите за сгради на обитаването и как да се решат проблемите със западането на старите сгради и територии. Населението на София е в стагнация, прогнозите до 2050 г. са все такива. В ОУП на СО за заложени територии за обитаване за двойно на настоящето население. Отделно Смф не са мислени като скрити зони за обитаване без ограниченията в параметрите за жилищно строителство... Бия камбаната, че масовото индивидуално препиране на пари и пишман инвестиране създава нови гета, с ниско качество на строителството и параметри на обитаване. И това ще е проблем за всички ни. Строителната мафия веднага си замита следите и нямаш шанс за елементарни неща да си търсиш гаранционно обслужване, какво да говорим за "законно" допуснато застрояване. Нивото тук не е такова, че да навлизаме в дълбочината на проблематиката от гледна точка на екология и други.

За търговските центрове също нямам генерално нищо против. Те се нуждаят от транспортно обезпечаване, затова не могат да се строят където им падне на инвеститорите. А те си намират терен, на които строят такъв обекти и после се започват простотиите да се напасне транспортната схема така, че да ги обезпечим, та дори и метро до им доведем... За Дъ Мол направиха компромис и им строят метро, отдавна за Ринг мол (зад него стоят същите, които са в сянка и зад Парадайс) влачат от 100 кладенеца вода да им докарат отнякъде метро. Такива обекти каква добавена стойност дават, че да се отклоняват публични средства към тях и да им се изгражда допълнителна довеждаща инфраструктура? Защо обектите не се изграждат спрямо капацитета за обслужване на средата, а не ние да се мъчим да осигурим капацитет? Навсякъде по света, ако нямаш висококапацитивен транспорт до такива обекти, за тяхна сметка се пускат шатъли до най-близка гара/метростанция/трамвайна спирка. Ринга си имат автобус, да си го ползват - защо искат метро?

 

6
Да съживя малко темата по случаи 70 000. произведено Цитаро - електрическо, за Холандия... Припомних си, когато честваха 25 хиляди бройки...

7
Ако е последната в Княжево и още не е имало обръщало, трябва да има съседен коловоз, по който да маневрира мотрисата, за да мине от другата страна на вагоните, но не виждам такъв.
Трамваят е и с ремарке, тях как са ги обръщали при пенделно движение? Иначе без да имам явни и сигурни доказателства, от първия път като видях снимката, си мисля за ето тук...

8
СОП не подлежи ли на незабавно отчуждаване като обект от национално значение? Поне от Младост до Църна маца беше така.
Според зависи как са си разпределили отговорностите държавата и общината. СОП е Републикански път и като такъв стопанин му е АПИ, но ето че общината също е проактивен участник в процесите. СОП не е обект от национално значение.

9
Смени плочата.
По-скоро ще пиша официално становище! ;) А ти се въздържай да коментираш, когато не отбираш от темата:

  • Знаеш ли колко струва изграждането и последващата експлоатация на километър метро?
  • Знаеш ли какви са потенциалните пътникопотоци на предлаганото разширение?
  • ПУП-ът отговаря ли на предвижданията на ОУП?
  • Кой и в каква компетенция е възложил изготвянето на ПУП-а?
  • Спазен ли е административния ред за възлагане, изготвяне и одобряване на такива планове?
  • ...

За такива като теб да обясня - метрото не е панацея на проблемите с транспорта! Той е специализиран вид транспорт, който има смисъл за извозване на големи пътникопотоци на големи разстояния. Не могат да се правят спирки през 400-500 метра, не може метрото да се вие на меандри и пеша да е почти по-бързо отколото с него... Дядо Ви Братоев в последните години съвсем се побърка от алчност и старост. И не спирам да повдигам въпроса, защото всички страдаме и ще страдаме от малоумията, които се правят и трябва да се спре...  :help:

10
Миналата година се обжалва програмата за очуждения на СО и нищо не се реализира, да видим ще се случи ли и тази. Оказва се ефективен метод за бламиране на каквато и да е инвестиционна активност в публичната сфера… Оказва се ефективен метод за протакане на сроковете за отчуждаване и за доказване, как “нищо не се случва”…  :help:

11
Щом отчуждават, значи има - преди отчуждаването се прави проект с парцеларен план и ПУП - за да се знае кои точно имоти са засегнати.
ПУП - Парцеларни планове се изготвят само извънурбанизирана територия, а СОП в този участък е в строителната граница на София. Ако очуждават, правят го по влязла в сила регулация - наскоро изменена или по-стара...

12
Пред престъпленията на Братоев и компания, заиграването на Марио с няколко бракувани двуетажни автобуса ще ни се сторят невинна детска беля…  :help:

13
Йогито наистина ходи по доста тънък лед и се опитва да наруши т. 3-5 от правилата на форума, но лично аз в този момент не виждам за какво конретно да го накажа допълнително, да го огранича или да редактирам/цензурирам мненията му. Мисля си, че той си е достатъчно радикализиран и не виждаме нищо ново от него. Пишат се достатъчно оборващи на неговите мнения, така че всеки може черно на бяло да види и да реши какво мнение да има. Като цяло темата за политиката води до силно разединение и поляризация, всеки има правото да защитава тезите, в които вярва, стига да се придържа към правилата на форума и добрия тон към другите участници. Изумително е, какво се случва понякога в останалите теми, свързани с МГТ се стига до жлъч и прехвърчане на искри...

Правила за участниците във форума

...
3. Всякакъв вид обиди, клевети и заплахи са абсолютно забранени.
4. Теми, проповядващи насилие, расизъм, склонност към наркомания или към каквото и да е противозаконно деяние са абсолютно забранени!
5. Теми и мнения с невярно съдържание се изтриват по преценка на модераторския екип. Системното публикуване на лъжлива информация води до наказания!
...

Случай със случай рядко си приличат, но и не помня Емил с какво толкова съм му привлякъл вниманието, че да го помни и до сега...

Ялта обаче следва да е доста снишен, след като самият той изпъква като явно толериран потребител, а не да се оплаква от резултатите от собственото си поведение. Дърт е и не си спомня правилата на форума, но да му напомня: 

...
8. Забраняват се аватари и снимки на участниците, които са провокативни или нецензурни. Не се допускат и анимирани картинки, прекалено отвличащи вниманието на потребителите и пречещи на нормалното четене на темите.
...

14
Един от новите двуетажни щадлери на ОВВ май са го ударили някъде в Австрия вчера мина ми новината във ФБ но изчезна и не мога да го намеря пак.
Да уточним, че става въпрос за CityJet, защото Stadler ще им доставят и двуетажен RailJet. Първоначално си помислих, че са ударили RailJet:


15
Ще е скандално, ако тръгне по улиците, както си в дошъл, в случая с табели, забраняващи качване от първа и втора врата  :crazy:
На двуетажните МАН-ове също забелязах, че на последната врата има някакви стикери, че тя била само за слизане… Не съм се возил и не знам, спазва ли се от някого, нито кой и кога ги е измислил…  :neznam: Та няма да пречат, няма и да се забелязват. ;)

16
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 13.02.2025, 12:01:36 »
Ти изобщо пътувал ли си с 2169? Или както винаги прости си мрънкаш.
Мрънкачите и оплаквачите са други - колко литра сълзи и квадратни метри жалейки пуснахте в темата...  :rev: Ама никой не каза от какво е изгорял и можеше ли да не се случи...

Да се готви един друг газов модел автобуси, че и на тях им идва времето.
Мдам, от "мераклийство" и "арно гледане" са на път да ги съсипят и тях. А доста явно и нескрито говорите и за преднамереност в действията, така че съдбата им е и сигурна...

17
На този, като гледам, всичко му е оригинално. Дори външните огледала заводски бяха такива.Фаровете за мъгла някой ги е свил....
Отпред на декоративната решетка защо има парцал - да подчертаем, че сме "от село", ако някой не отчете липсващите фарове за мъгла, или все пак се просмуква нещо в кабината, а знаем колко деликатни са всички водачи към простуда и бъбреци?  :rolleyes:

18
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 13.02.2025, 11:50:15 »
Жалко, много жалко, за пореден път ставаме свидетели как една изключително гледана и елитна машина от много време насам, завършва по този тъжен начин. 2169 бе може би едно от най-хубавите и запазени Конекта от модела изцяло, до към този момент. Мир на техниките му. :rev:
Не е ли в силно противоречие "изключително гледана и елитна машина" и изгоряла по брутален начин на линия?!?  :help:  :neznam:

Явно историята с 2170 се повтори... :(
Да се готви 2168!  :rolleyes:

19
Днес станах малко по-късно, но къде го този сняг, поне в центъра нямаше нищо повече от малко слана?!? Едно време герберастите бяха дали 180 млн. за снегопочистване без да е паднала една снежинка...

20
Х84 спокойно може да се даде на частна фирма и да вози на 5 лв. Продължавам да не разбирам защо у нас липсват шатъли, оперирани от частни фирми.

Сигурно частните фирми са си направили сметката и са ви дели че ще са на загуба. Частниците не могат да оперират без да са сигурни че ще си избият печалбата.
Има го и моментът, че много от тях, особено в транспорта не са особено интелигентни и предприемчиви... Бизнесът е и риск, но в България се действа на сигурни схеми и далавери. Защо да мисли бизнес план, да прави проучвания за потенциалите от дадена идея, като е по-лесно да познава някой на публична позиция, който да му подари изпълнението на някоя поръчка за превоз. Затова и в България публичния транспорт, най-вече в мнозинството малки общини за нищо не става...

Pages: [1] 2 3 ... 865