Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 756
1
Ясно е че по дългите направления, София - Варна, Бургас, Русе, Видин е хубаво да има поне по един чифт влакове които не спират почти никъде за да се привлекат директните пътници които плащат най много.

Факт също че само преди 2 години влак 3621 пътуваше 5.30 сега пътува 7 часа. Това също не е нормално.

Решението може би е просто да пуснат и двата влака. И експрес и бърз/регионален. Честно казано като знам по по малките гари какъв континент се качва, и какъв е от по големите съм склонен да подкрепя варианта със спиране само в областните градове. Особено сега с немските вагони. Другото си е за ПВ.

2
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 22:31:26 »
И при мен от вчера няма нито парно нито топла вода. В половин източна София е така.

Може би не всеки има място за бойлер, и до колко ще издържи мрежата ако в по студен ден всеки пусне бойлер и климатик ако спре ТЕЦ а.

3
Ето го и официалното съобщение, явно са им приели доклада.

Quote from: Транспорт за София
🚉 Трансферът между влакове и автобуси при Централна гара София става по-удобен
🚌 Автобусите от линии 78, 85, 213, 285, 305, 404 и 413 вече ще влизат в локалното платно на бул. Мария Луиза и ще спират пред централния вход на гарата. Така се спестяват над 120 метра ходене, а пътниците ще чакат на сянка и на сухо под козирката на сградата. Местата за паркиране и такси-стоянките се запазват.
‍🚸 С ремонта на бул. Мария Луиза догодина се предвижда още да се изградят пешеходни пресичания при кръстовището с бул. Христо Ботев, така че да не се налага пренасянето на тежък багаж през подлеза, а велоалеята слиза на пътното платно и освобождава тротоара.
❗️ Промяната ще влезе в сила в следващите месеци след изпълняване на необходимите дейности по въвеждането на новата организация - нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и др.

И малко резонни питания и роптане на недоволни софиянци под съобщението:

Quote
Пълна малоумщина, ама от най-пълните. Там тренират и деца. Такситата къде ги пращаме - на булеварда ли да чакат? А заместващите влакове автобуси, които тръгват пред гарата - на втори челен коловоз ли ги пращате? ...

Quote
Колко човека дневно ползват влак, и колко метро? С тази идея на 2000 души ще им е по-удобно за сметка на 50000 души, които за да се прекачат от автобус на метро или обратно, ще бичат 200 метра през мизерията в подлеза. Некадърници

Quote
1. Локалното е тясно и автобуси и таксита ще правят страхотно задръстване. Какво ще стане ако пристигнат едновременно три или четири автобуса? 2. Пристигащите не ползват само градски транспорт и таксита! На нас ни се налага да посрещаме близки с багаж и няма къде да спрем да ги качим , а сега изобщо няма да може. 3. Подлеза е неохраняван , пълен с клошари и наркомани. Няма осветление и камери! По ъглите е ползван за тоалетна. Вечер има нападения над хора и полицията го знае много добре. 4. Някой измисля тъпотия след тъпотия и това се обявява като " по-удобно"... Ясно е обаче за кого е по -удобно...

Quote
Много ще ми е интересно да видя съчленен автобус как влиза там. Да не говорим че и сега става мармалад като се наредят 5/6 автобуса за влизане в автогарата.

Quote
Невероятно сега всеки който се прекачва от метрото на автобус, ще трябва да мине през смърдящият на пикоч подлез на гарата, пълен с всякакви отрепки.

Quote
А какво разстояние ще изминат пътниците от Централната автогара до спирката? Те са повече от пътниците на БДЖ.

Има още много такива. Нито една похвала.
Те тия дето са доволни не седят да пишат глупости във ФБ групите а си гледат живота и семействата. Със сигурност много повече ще са доволните. Трябва някой да е идиот да предпочете да чака по дъжда, в жегата или под снега вместо в климатизирана чакалня или под козирката. Да не говорим за удобството от автобуса направо да влезеш в чакалнята и във влака.

То и сега някои като слизат от влака и има много време до рейса чакат вътре и после притичват до спирката като наближи време.

И последно тази идея сте я предлагали още откакто съществува форума, а самата идея я е имало откакто е строена гарата. Аз даже мисля че трябва цялото пространство отпред да се оправи.

4
В някои не работи в ремаркето, ама там поне е топло от двигателя. Не знам обаче като не работи отзад дали отпред изобщо може да сгрее добре.

5
Ако е добре поддържана техника защо не? На мен честно казано такива са ми много по комфортни от бусчета преправяни на автобус. Да не говорим за хора с двигателни проблеми.

Та като нищо в тази връзка и това Ивеко да е по комфортно от 60-70 процента от това което се движи у нас. Явно и веднага се е продало, честито на новия купувач.

6
Че то се обслужват линии с къде къде по големи кочини на по милион километра без особени екстри, та защо да не извършват превози с автобус на 300 000 км. всички екстри и луксозно обзаведен?

Състоянието и километрите са важни.

7
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 27.11.2024, 10:56:05 »
Тея старите двигатели на МАН са вечни, нищо чудно ако му се налеят течности и се почисти двигателя и радиатора да запали от раз. Ако и гредите му са здрави ще стане много хубав автобус. Това верно ще е добра атракция за линиите с двуетажни.

Проблем може да са скоростите. Автоматик отпреди 50 години. В Берлин си ги ползват още за обиколки на града.

Хубава машина като цяло, 90 те много им се радвахме на 111 и чакахме да ни се падне такъв. Помня как тихо им се отваряха вратите и как хубаво уплътняваха, и много хубаво мъркаше двигателя.

8
Хубав е автобуса но който го купи не знам за какво ще го ползва. Твърде луксозен е за линии на разстояние до 100-200 км. и твърде стар за дълги дестинации.

9
Това е доста добро и комфортно, не знам само с това въздушно охлаждане в големите жеги и с климатик дали няма да има ядове.

10
Ами просто като няма персонал и интервалите са големи тази схема с прекачванията не работи. Като чакаш един път 15-20 Мин. втори път пак и то повечето време отива в чакане. Ясно е че не е това начина но аз за момента не виждам друг начин да привлечеш клиенти. Без персонал нищо не става. Така е малко по метода " с един куршум два заека" Хем се осигурява бърз превоз на хората с големи нормални автобуси и се отказват от колите хем още една бърза линия по най натоварената част на Цариградско.

Друго че София не е чак такъв голям град по площ че да е проблем това. Че то от кръговото до Орлов мост наистина автобуса го взима за 5 минути колкото и до Гео Милев. Същото е и със северните линии до Лъвов мост, че то и там е 6-7 минути ама върши отлична работа. Да беше половин час разбирам ама

11
Може точно това да е била целта, обръщане на посоката на движение. Има изисквания през какъв интервал това да може да става.

12
Сагата не е завършила съвсем - международният влак все още обикаля през Виделе дори през зимата, когато се движи ДМВ Дезиро.  :rolleyes:
Това не знам дали не е с друга цел. Че има хора, които на Виделе се прекачват за Будапеща и Виена или за Тимишоара и Арад или обратното и когато влака е с локомотив и вагони нали уж не може по другата линия. То не че има и кой знае каква разлика в момента около 20Мин.

Аз все си мисля че като влезем в Шенген ще удържат маршрута на крайградските влакове по новата линия до Русе както се говореше преди. И ще стане доста силна линия.

13
Хаха рев до небесата като закъснява МВ за Букурещ заради ремонта между Videle и Chiajna и при София север иначе като е в Германия няма проблеми. :D

14
https://bgurban.com/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B0-%D1%89%D0%B5-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%BC/
Интересно четиво, но има някои противоречия. Тука също пише това което аз споменах, че много ниско етажни строителство също не е добре, защото разстоянията стават много големи. Факт.  Но пък дават за пример някои канадски и американски градове, като например че не били удобни районите с небостъргачи в Ню Йорк. Само дето справка с цените на имотите показва че точно където са небостъргачи имотите са най скъпи следователно най търсени и точно тези райони са най удобни и с най добър транспорт. И няколко ж.п. гари дори. Манхатън, Долен Манхатън и мидтаун. Има метро много автобуси и централната им гара е там. Каквито удобства определено няма в посочените райони с къщи и предимно нискоетажни сгради.

Също и в Торонто са видели че само с ниски жилищно сгради не става и там обръщат палачинката и почват да строят 15-20 етажни ЕПК блокове досущ като нашите.

С очите си видях и във Виена тази година колко чисто нови 20-21 етажни блокове има, определено преди само няколко години не се строяха такива. Само около централната им гара има 6-7 такива.

Ако искаме хората да ползват обществен транспорт и да сме екологични точно това е правилният начин градовете да растат нагоре. Ню Йорк е много добър пример. Мога да се хвана на бас че живущите в Манхатън ползват метро и влак много повече от тези от районите с нискоетажно строителство. Също и камини на дърва много по малко.

15
Задушаващи гета може да има и при двайсететажни сгради, а зеленина да има и при шестетажни.  По-ниските сгради обаче са в къде-къде по-човешки мащаб, освен това са и по-лесни за управление и поддръжка. Иво, абсолютно навсякъде в Европа масово новите квартали се правят с ниски сгради до 7-8 етажа, по-високите са изключения и са да кажем по 2-3 за всеки квартал. Освен това се наблюдава, че тези мастодонти са значително по-предразположени към гетоизация, отколкото от 5-6 етажните малки сгради
Да, но мисля, че е редно да почерпим от западните столици опит как не се постига това свръх презастрояване на кварталите и нагъчкването на блок в блок.

За да няма презастрояване трябва квартал от блокове да се редува с квартал само с къщи и дворове. Ние унищожихме тези райони в София с къщи и дворове и сега градът не случайно се чувства презастроен, ако разгледаш западни градове такова им е устройството.
Според мен града трябва да расте на височина а не на широчина. Това с къщите не е добро решение. Трудно е за изграждане на инфраструктура, зелени площи, за градски транспорт. Къщата заема петно на 20 етажен висок блок, но в нея живее едно семейство а не 200-300. Точно квартали с къщи са основен източник на трафик, замърсяване и задръстване, докато квартали с блокове са по екологични.

Ако някой толкова държи да живее в къща такива около София колкото искаш. Без транспорт без магазини без нищо щом уж е толкова хубаво. Е има и в Нови Искър , в Своге и с влак и магазин ама са по половин милион евро хубавите.

16
А, високите блокове до Техникума и Гара Захарна фабрика! :) Гъстонаселени са и им трябва допълнителен асансьор. ВъпросЪТ е, че поддръжката е скъпа.
Нашият е 15-етажен, и асансьорЪТ е само един.
Правото на собственост завлича със себе си и редица задължения...

Съгласно ЗУЕС, задължително на месец трябва да събирате фонд "Ремонт и обновяване", който се събира от собствениците на база идеалните им части. Фондът за най-малкият дял е минимум 1% от минималната работна заплата, която към момента е 933 лв.

При мен, например, имаме 18 самостоятелни обекта, разпределени на 6 етажа, най-малкият от тях е с дял от 2 и нещо %, общо за всички дялове събираме 405 лв. на месец само за този фонд. Фондът за т. нар. режийни разходи за чистене, остветление, охрана, текуща поддръжка на асансьорите си е отделен... Имаме акумулирани няколко хиляди лева при нужда от ремонти...

Имаме голям скатен покрив от 400 кв., който от построяването на сградата през 1972 г. не беше обновяван и това ни беше съществен разход, при вас покривът е плосък и много по-малък за много по-голяма разгърната площ. Нямате прилежащи площи към сградата, ние имаме двор, за чиято настилка се налага да се грижим и също да обновим. Ние имаме средствата за ремонта на настилката на двора, като проблемът ни е организационен, за да не сме я оправили цялата все още.

Вероятно не третирате фасадата като обща част на сградата и всеки е правил незаконно каквото си иска с припознатата като "лична" част - демек не изразходвате от общите средства за ремонт на фасадата... При нас също това е заварено положение, преди да поема нещата и да ги вкарам в законов ред. Накрая с общите средства ще трябва да уеднаквим всичко, че да отговаря на нормативните изисквания и проекта на сградата...

Имаме да дадем към 500-600 лв. за ВиК и известна сума за освежаване на стълбищата... Оттам-насетне във фонда ни се акумулират средства за бъдеща спешна нужда, тъй като няма да имаме необходимост от скъпи ремонти и подобрения за много дълъг период. И както казах, за доста малка сграда, имаме акумулирани значителни суми по фондовете... И то при спазване на минималното условие по ЗУЕС за вноска от едва 1% от МРЗ за най-малкия дял.


Та в обобщение, говориш откровени глупости за скъпото и невъзможното за поркиване... Високата гъстота на обитване ви дава предимства, но явно като повечето сгради в режим на етажна собственост - нямате никакво управление. Ще се радвам поне да не сте се набутали с пишман "професионален" управител.  :rolleyes: :)

Мен ме е яд че заради регулациите застроиха всичко с разни изчанчени 6-7 етажни блокче с наклонени покриви. Чак сега последните 2-3 години почнаха да строят хубави нови високи сгради отново, като капитол Резидънс, новите сгради на артекс,  Сентръл парк, М Тауър, Витоша арт и тн. Високи сгради с правилни форми и добра среда около тях. Дано това стане по трайна тенденция че преди бяха ужас новите райони и сгради, сега почнаха много добре да ги правят. Даже по проект новите сгради в капитол Резидънс гледам са на 23-24 етажа. Дали не са правили някакви нормативни промени? Определено на София много и отиват такива високи сгради като в Манхатън, особено на големите булеварди и около центъра.
Иво ти на тия комплекси, дето са като емнайсеетажни гета в Петербург или Москва добри ли им викаш? Шегаджия. Иначе ние наскоро наскоро правихме ремонт на асансьора, защото от години бяха износени въжетата и накрая от асансьорния сервиз казаха, че ще го спрат от движение, та бързичко се събраха парите. Освежихме и вратите и бутониерата. Сега чакаме да сменят дограмата, защото останахме последния вход от блока със стара дограма. Има някои входове на блокове, които изглеждат потресаващо, вероятно предимно пенсионери живеят в тях.

Ами при този тип застрояване има повече зеленина, градинки и е по лесно за транспортно обслужване. И във Виена вече строят такива сгради. Иначе стават едни задушаващи улици като в ман.ли без отстояния зеленина светлина гледка нищо. Неслучайно даже в тези сгради маломерен двустаен апартамент вече струва над 150-200 000 евро и много хора инвестират в такива. Изключение е Капитол резидънс където цените са много ниски и може да се купи такъв за 70-80 000 евро което е отлична и инвестиция. И то в центъра до гарата.

17
А, високите блокове до Техникума и Гара Захарна фабрика! :) Гъстонаселени са и им трябва допълнителен асансьор. ВъпросЪТ е, че поддръжката е скъпа.
Нашият е 15-етажен, и асансьорЪТ е само един.
Правото на собственост завлича със себе си и редица задължения...

Съгласно ЗУЕС, задължително на месец трябва да събирате фонд "Ремонт и обновяване", който се събира от собствениците на база идеалните им части. Фондът за най-малкият дял е минимум 1% от минималната работна заплата, която към момента е 933 лв.

При мен, например, имаме 18 самостоятелни обекта, разпределени на 6 етажа, най-малкият от тях е с дял от 2 и нещо %, общо за всички дялове събираме 405 лв. на месец само за този фонд. Фондът за т. нар. режийни разходи за чистене, остветление, охрана, текуща поддръжка на асансьорите си е отделен... Имаме акумулирани няколко хиляди лева при нужда от ремонти...

Имаме голям скатен покрив от 400 кв., който от построяването на сградата през 1972 г. не беше обновяван и това ни беше съществен разход, при вас покривът е плосък и много по-малък за много по-голяма разгърната площ. Нямате прилежащи площи към сградата, ние имаме двор, за чиято настилка се налага да се грижим и също да обновим. Ние имаме средствата за ремонта на настилката на двора, като проблемът ни е организационен, за да не сме я оправили цялата все още.

Вероятно не третирате фасадата като обща част на сградата и всеки е правил незаконно каквото си иска с припознатата като "лична" част - демек не изразходвате от общите средства за ремонт на фасадата... При нас също това е заварено положение, преди да поема нещата и да ги вкарам в законов ред. Накрая с общите средства ще трябва да уеднаквим всичко, че да отговаря на нормативните изисквания и проекта на сградата...

Имаме да дадем към 500-600 лв. за ВиК и известна сума за освежаване на стълбищата... Оттам-насетне във фонда ни се акумулират средства за бъдеща спешна нужда, тъй като няма да имаме необходимост от скъпи ремонти и подобрения за много дълъг период. И както казах, за доста малка сграда, имаме акумулирани значителни суми по фондовете... И то при спазване на минималното условие по ЗУЕС за вноска от едва 1% от МРЗ за най-малкия дял.


Та в обобщение, говориш откровени глупости за скъпото и невъзможното за поркиване... Високата гъстота на обитване ви дава предимства, но явно като повечето сгради в режим на етажна собственост - нямате никакво управление. Ще се радвам поне да не сте се набутали с пишман "професионален" управител.  :rolleyes: :)

Мен ме е яд че заради регулациите застроиха всичко с разни изчанчени 6-7 етажни блокче с наклонени покриви. Чак сега последните 2-3 години почнаха да строят хубави нови високи сгради отново, като капитол Резидънс, новите сгради на артекс,  Сентръл парк, М Тауър, Витоша арт и тн. Високи сгради с правилни форми и добра среда около тях. Дано това стане по трайна тенденция че преди бяха ужас новите райони и сгради, сега почнаха много добре да ги правят. Даже по проект новите сгради в капитол Резидънс гледам са на 23-24 етажа. Дали не са правили някакви нормативни промени? Определено на София много и отиват такива високи сгради като в Манхатън, особено на големите булеварди и около центъра.

18
В моя блок 22 етажен ЕПК също са два асансьора малък и голям. Нанесох се 2012- та, работеха и 2- та но не бяха ремонтирани. По едно време големия се повреди, останахме само с малкия, но ставаха опашки и се чакаше много. Решихме един ден да съберем пари около пандемията, сменихме двигател, въжета, таблото всичко само кабината и вратите са стари. По спомен около 30000 лева успяхме да съберем. След това миналата година същото и с малкия и сега напрктика и двата са нови и безшумни.

Преди това съм живял в панел и ЕПК също но асансьора си е бил все от соца, 90- те за нищо не можеше да събереш пари.
Иво, при вас в тези 22 / 24-етажните блокове 1А, 1Б и впрочее асансьорите не са ли по три на брой във всеки блок или поне така ми се струва? За 1Б и 1В съм сигурен че са с три.
Иначе чудесно че сте ги ремонтирали и двата! Между другото ако не е тайна колко ви е таксата поддръжка на месец за единия асансьор?
А не съм в тези, а в другите 22 етажни блокове горе. Иначе някъде наистина са предвидени 3 или 4 асансьора а са инсталирани 2. Може би има изискване за сгради над 21 етажа да са 2 асансьора а не един. При нас са 161 апартамента във входа и събираме по 15 лева на човек.
Освен асънсьора сменихме и дограмата на стълбището и входа боядисали сме навсякъде без фасадата. Не знам защо не можахме да се включим за саниране за разлика от един от блокове близнаци на нашия. Може би наистина като цяло голям висок блок е по ефективен и се поддържа по лесно. Про нас домоуправителя е почти от построяването на блока и си разбра доста. Проблем е че по някаква причина не работи отоплението на един щранг в една колонка апартаменти и вече месец не може да се разбере точно защо не иска да тръгне. Обезвъздушат го какво ли не тръгва замалко слабо и след няколко часа пак е студен.

19
Аз не мога да разбера как работещите в индустриалната зона и живеещи в Дружба-2 ще стигат на работа и ще се прибират от там, защото такива има. Да пратят 404 до Дружба-2 поне, а 304 да пратят до гаража, ако е зор нещо да върти там. Също така - май ще има промени на маршрутите за 204 и 604.
  Да виж за това не се сетих. Там нямаше ли още няколко линии, като 7, 8- и 10 ка, която дублира 88 от Дружба 2 до гара Искър? Те колко се ползват в този участък особено ако минават пред 88?

Нямам идея в час пик колко се пълни 88 там нека някой който има наблюдение да каже. До гаража също е добре да има редовна линия все пак много хора работят и в него, сигурно поне няколкостотин човека.

20
Честно казано този вариант не ми харесва, но последния път като се возих на 88 от Дружба 2 до чак до Искърско шосе бяхме през цялото време едва 3-4 човека.

Докато 204 е много силна линия по целия маршрут.

За 404 нямам поглед как е в Дружба, но от Слатина до гарата определено е доста силна линия и даже гледам мина на съчленени. Ползвал съм я от ВТУ до гарата доста пъти и си има доволно пътници, и от Дружба идва пълен. Маршрута изглежда е добър сега.

От тези като че ли най слаби са 88 и тролея. 88 се пълни добре чак от разклона за летището натам. Ако ще се променя по добре да е до летището или да остане само да гара Искър.

Pages: [1] 2 3 ... 756