Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 598253 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Метродиаметър 3 - обща тема
« on: 10.01.2008, 18:42:20 »
Дет се вика имаме си три метродимаетъра по проект, редно е да има тема и за третия   Дано да сме живи и здрави да го видим построен....
Строителството на третия метродиаметър е под въпрос. И все пак около района на гара Подуене има изградени 100 метра тунели плюс част от метростанция с вход подлеза през гарата. Самия подлез е неипозлван от години и преминаването му е само за търсачите на силни усещания. По противоречиви данни в района на подлеза на НДК са изградени и части за станцията от третия диаметър с вход подлезите на тролейбусната спирка. Някой да разполага сповече данни?
« Last Edit: 14.02.2011, 12:15:56 by LG_ »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1 on: 10.01.2008, 18:47:16 »
ами освен това, че тунел за метро може да се използва за трамвайно трасе, но обратното - не, друго нямам какво да казвам. на времето хората са знаели какво трябва да бъде. сега гледат да претупат нещата. няма да се учудя, ако под ндкІ има и ндкІІ.
за мен трети диаметър трябва да е с метро, без трамваи, под земята, с интервал от 5-7 мин, 4 вагонни състави, може на light metro, като бъде изцяло автоматично. всички останали идеи са за мен безсмислени, скъпи и временни

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #2 on: 10.01.2008, 19:07:08 »
И аз съм на мнение , че МД3 трябва да е автоматизиран и в ценъра да е подземен , а в краините квартали надземен !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #3 on: 10.01.2008, 20:11:33 »
Единствено може да е надземно по Ботевградско, но според мен станциите от трети диаметър са избрани ей така наслуки, трябва да се има предвид, че по влаковата линия, която минава покрай Левски може да се пусне градка железница след време, така че трябва да има станция на това кръстовище, която да осъщесвява връзката.
Според баща ми, като се строили НДК са пуснали и тунели в посока руски паметник и Попа, ако това е така, то това обяснява защо на В. Левски, малко преди Попа има вентилационни инсталации, при положение, че там няма действаща подземна инфраструктура...
А за Подуене... обиколих съответният подлез, но не видях входовете за самата станция, както са тези в подлеза на Хемус. Може да са ги зазидали като хората.. не знам, но едно е сигурно - трасето на ТМ 22 ще бъде заето от метрото, а и още по-добре ще е ако още от сега Враждебна се включи в плановете за трети диаметър, като отделянето за депото ще се развие както на Сливница... отбивката и от нея продължават тунелите за към Враждебна...

После, интересно ми е в каква крива ще впишат метрото, за да завие на Руски паметник... там ще е доста деликатен и остър завой, освен, ако не го разположат в станция, която е доста дълбокичко и да е под сградите... май друг начин няма...

Но когато трети диаметър се завърши, София остава без два исторически трамвая - 5 и 22. Дали ще запазят трамвайното трасе по Цар Борис ІІІ...

Братоев бешпе казвал нещо, че щели първо да направят Враждебна-Подуене, после Подуене-НДк и последен щял да бъде пробега към Княжево.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #4 on: 10.01.2008, 23:03:04 »
Не знам дали са ви попадали поправките на чистак новия ни ОУП, но там нещата се развиват така, че М1 минава под пистите и се слива с М3, като и двата отпрашват за Кремиковци...   Зарад таз простотия да затрият комбината ще направят и воден канал там...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #5 on: 10.01.2008, 23:24:34 »
Къде го видя новто ОУП

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16692
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #6 on: 10.01.2008, 23:56:51 »
Quote from: boleroto
После, интересно ми е в каква крива ще впишат метрото, за да завие на Руски паметник...
Няма работа на Руски паметник. Под България и Ив.Гешов или под Медицинска академия - изобщо накъде между Гешов и Пенчо Славейков.
Ако експериментът с разклоняването Младост/Дружба покаже добри резултати, защо от Лагера да не го разделят в посоки Княжево и Овча купел?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #7 on: 11.01.2008, 00:13:51 »
Quote from: blagun
Ако експериментът с разклоняването Младост/Дружба покаже добри резултати, защо от Лагера да не го разделят в посоки Княжево и Овча купел?
То е заложено разклонение и станция пред автогара Запад, но дотам.
Под Княжево да разбираме кръстовището на Цар Борис III и Околовръстното.
« Last Edit: 11.01.2008, 11:01:49 by difian »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #8 on: 11.01.2008, 00:47:40 »
Quote from: blagun
Няма работа на Руски паметник. Под България и Ив.Гешов или под Медицинска академия - изобщо накъде между Гешов и Пенчо Славейков.
Ако експериментът с разклоняването Младост/Дружба покаже добри резултати, защо от Лагера да не го разделят в посоки Княжево и Овча купел?


Благуне, по план, а може би и по инсраструкура ще минава оттам... и по Цар Борис ІІІ...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #9 on: 11.01.2008, 01:13:49 »
Quote from: boleroto
Благуне, по план, а може би и по инсраструкура ще минава оттам... и по Цар Борис ІІІ...

По план си минава от петте кюшета диагонално и има станция при Пирогов.
« Last Edit: 11.01.2008, 11:00:46 by difian »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #10 on: 11.01.2008, 09:02:02 »
За мен МД3 ще е прекалено пресилен... 5 и 22 се движат по почти скоростни трасета, които след капитален ремонт (ЦБ3) и правенето на подземни спирки в центъра ще решат изцяло простотията за нужда от МД3. Да се движат истински трамваи от вида примерно на Цитадис или Комбино2 (което е около 55 м дълго) Трябва да има места за включване на мотрисите, които ще си домуват по ТМ депата...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #11 on: 11.01.2008, 10:17:07 »
Нали съвсем скоро се правиха промени по ОУП на София. А там ясно е описано че МД 3 ще има. И както каза Дифиан, отива до Кремиковци. Откъде се прокрадна информацията, че няма да има трети лъч?

От онова интервю за скоростния трамвай ли?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #12 on: 11.01.2008, 10:20:13 »
комбиното не ми харесва. външния и вътрешния дизайн са ужасни. тия 55м ги правят само заради уеднаквяване на "вместимостта" на вагоните с късите трамваи. вътре са по 4 седалки на ред, а и едва ли може да са по-малко, а мястото за правостоящи е безумно малко. тези трамваи са правени за комфортно пътуване, примерно 3 души квм, а не като у нас в тм5...

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 565
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #13 on: 11.01.2008, 11:14:33 »
Quote from: etnies
По план си минава от петте кюшета диагонално и има станция при Пирогов.

По план от Подуене продължава по Мадрид-Янко Сакъзов-паметника Левски-бул.В.Левски-МС-СУІІ преди кръстовището с Цар Освободител-НДК-ІІ-Петте кьошета-Руски паметник-Цар Борис ІІІ-Княжево

 Проект
11.1.2008 г.
    Метрото лесно ще стигне до квартала
   
--------------------------------------------------------------------------------
 
   Разработваме проекта за третия метродиаметър от квартал Княжево до квартал Левски. Оттам метрото може да стига докъдето е необходимо. Ако има решение на общината да стига до Кремиковци, ще разработим проекта. Това съобщи за в. Пари шефът на Метрополитен ЕАД инж. Стоян Братоев. Той твърди, че най-правилното решение е да се продължи третият метродиаметър. Вариантът трасето от летището да стига до Кремиковци не бил удачен.
   11.01.2008 г., с. 5

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #14 on: 11.01.2008, 11:18:05 »
Някой има ли новто ОУП ? И въпросът ми какво е ОУП малко тъпо ама не се сещам !  
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #15 on: 11.01.2008, 11:20:43 »
Quote from: Jimi
Някой има ли новто ОУП ? И въпросът ми какво е ОУП малко тъпо ама не се сещам !  
Общ Устройствен План.Ето измененията.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #16 on: 12.01.2008, 16:46:15 »
Quote from: etnies
.......1.Строителството на третия метродиаметър е под въпрос.
2.И все пак около района на гара Подуене има изградени 100 метра тунели плюс част от метростанция с вход подлеза през гарата. Самия подлез е неипозлван от години и преминаването му е само за търсачите на силни усещания.
3.По противоречиви данни в района на подлеза на НДК са изградени и части за станцията от третия диаметър с вход подлезите на тролейбусната спирка. Някой да разполага сповече данни?
1. Съвършено вярно. Дори и да се строи няма да е в близките 30 години.
2.А дали наистина е така? Къде са доказателствата.....
3.Наистина са противоречиви и неверни данните. Няма изградени части за станция от трети диаметър.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #17 on: 12.01.2008, 17:15:13 »
Quote from: boleroto
.........1.Според баща ми, като се строили НДК са пуснали и тунели в посока руски паметник и Попа, ако това е така, то това обяснява защо на В. Левски, малко преди Попа има вентилационни инсталации, при положение, че там няма действаща подземна инфраструктура...
2.А за Подуене... обиколих съответният подлез, но не видях входовете за самата станция, както са тези в подлеза на Хемус. Може да са ги зазидали като хората.. не знам, но едно е сигурно - трасето на ТМ 22 ще бъде заето от метрото,.......  
.......3.После, интересно ми е в каква крива ще впишат метрото, за да завие на Руски паметник... там ще е доста деликатен и остър завой, освен, ако не го разположат в станция, която е доста дълбокичко и да е под сградите... май друг начин няма...
4.Но когато трети диаметър се завърши, София остава без два исторически трамвая - 5 и 22. Дали ще запазят трамвайното трасе по Цар Борис ІІІ...
1. Да, ама не. Никакви тунели не са построени от НДК и в двете посоки. Не трябва да се забравя, че и идейният проект тогава е 3-ти метродиаметър да е под Патриарха, а не под Скобелев.
О, напротив. Точно под този булевард (през 1983-1984 е ремонтът на Толбухин тогава) има изградени колектори, вероятно една от най-добрата подземна инфраструктура в София.
2. Ами да. Сигурно няма къде да видиш нещо, което просто го няма. И как така да е сигурно... В следващите години тепърва ще има много идеи за транспортното обслужване към североизток. ТМ22 добре обслужва североизтока и едва ли някой скоро ще допусне да се влагат пари точно за преобразуване на това трасе.
3. Действително би бил труден участък. Но кой е казал със сигурност, че точно от там би минал МД-3. Спокойно би минал и под Пенчо Славейков.
4. Скоро София няма да остане без трамваи точно по тези трасета. Те са от най-добрите и трябва да се помисли за увеличаване на средната скорост по тях. Метрото е далечна перспектива!
№ 5 наистина е исторически. 100-годишно обособено трамвайно трасе, дори преди 20-30 години трамваите по него се движеха по-бързо. Беше приятно да се вози човек.
Е, №22 все пак е отскоро - 1995 г. Сега трудно бихме го назовали исторически, но след 40-50 години безспорно ще бъде такъв, ако продължи да съществува. Дори да има и друг бърз транспорт в североизточна посока той може да бъде в близост до съществуващото ж.п. трасе.

Quote from: NiGhtPiSH
1. За мен МД3 ще е прекалено пресилен... 5 и 22 се движат по почти скоростни трасета, които след капитален ремонт (ЦБ3) и 2.правенето на подземни спирки в центъра ще решат изцяло простотията за нужда от МД3.....
1. Така е. Ненапразно се обсъжда и такъв вариант.
2. Подземни спирки в центъра обаче си е почти метро. Много трудно ще бъде това решение.

Quote from: LG_
Нали съвсем скоро се правиха промени по ОУП на София. А там ясно е описано че МД 3 ще има. И както каза Дифиан, отива до Кремиковци. Откъде се прокрадна информацията, че няма да има трети лъч?

От онова интервю за скоростния трамвай ли?
О, едва ли точно от това поредно измислено интервю. Само се разсъждава разумно. Много хубаво би било вече да ги имаше и трите планирани още през 70-те години метродиаметъра. Но ги няма и скоро няма как да ги има. За 30 години дори първият МД не е готов.
Това, че са правени промени в ОУП на София също не е абсолютна гаранция. Нима не считате, че ще има и други поредни промени в в следващите 30 години. И това изхвърляне - до Кремиковци метро!?!? През полето. Е, то сигурно ще бъде надземно в тази част, но когато му дойде времето.
« Last Edit: 14.01.2008, 10:02:45 by etnies »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #18 on: 12.01.2008, 18:44:07 »
Дрън-дрън, че пляс!!

1. В ОУП на София е заложен трети метродиаметър, барабар с допълнителна отсечка на втори, която стига до Околовръстното шосе;
2. МД3 ще минава под Патриарха и там ще е станцията, с която ще се прави връзка с първа линия и после ще минава през Петте кюшета и от там - под Руски паметник, дълбоко под сградите - проверих в ОУП и там е показано доста ясно;
3. Много са източниците, които сочат, че около Подуяне има изградено пространство, в което да легнат тунелите на метрото, директно под сегашният автомобилен подлез;
4. ТМ 22 е исторически от гледна точка на това, че е една от първите линии на нормалнорелсов трамвай в София;
5. А къде другаде ще легне трасето на МД3 според теб, ако не в обособеното трасе на 22?;
6. Никой не може да оспорва предимствата на метрото пред трамваите, било и в обособени трасета, а как по-точно си представяте трамвайно трасе, което да влиза под земята след Руски паметник... как по-точно ще мине под първи и втори диаметър? На 26 метра под земята???;
7. Станцията на Попа, както казваше и Благун преди време, вероятно не е заложена, защото Юнак от първи диаметър е на... 10 минути пеша;
8. Когато завършат втори диаметър до Лозенец и го вържат с Надежда, което според плана на МЕТРОПОЛИТЕН трябва да стане до 1012, но както знаем, ще стане около 2014, ще започнат да се търсят пари за трети диаметър, който да се строи успоредно с отсечката до Млдост 4 и отсечката до Летището, като се надявам до тогава да се врзумят и да проемянт маршрута на тоя пробег, защото е смехотворен, както е измислен до момента. И тъй като строителството на МД3 ще почне от Враждебна до Подуене, предполагам, че до 2020 ще има работеща отсечка и от трети диаметър... вярно няма да е вързана с другите диаметри, но пак ще върши някаква работа... и докато не я вържат поне с НДК, ТМ22 няма да изчезне, тъй като той осигурява връзка с МС К. Величков.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #19 on: 13.01.2008, 15:06:01 »
Quote from: Muslon
Така си е, но това, което мен ме "притеснява" е, че се получава един немалък район без никакво покритие на метрото: ЦУМ-СУ-Юнак-НДК, което все пак си е центърът на София.
И какво притеснително има, това си е идеалният център, който се обхожда доста бързо и пеша.
Наистина, в случай на преминаване на МД-3 под Левски, няма логика да остане Попа без метростанция. Достатъчно е голямо разстоянието и до НДК, и до СУ. Това само ни подсказва и доказва, че няма никакъв конкретен проект за МД-3. Само се поддържа разговор около тази идея.
Друг вариант за преминаване през центъра на метротрасе е по естакада над Евлоги Георгиев, т.е. нещо като S-бан в този участък. Би било относително по-лесно за изграждане, но вероятно ще бъде подтискащо за живущите на Евлоги Георгиев да са в такава близост до естакадата.



Що за безобразие. Кой и как е успял да ми съсипе писанията. Сигурен съм, че бяха отделни. Сега дори на мен ми е трудно, четейки да си припомня какво точно съм мислил и написал.

едит by etnies: аз успях да ги съсипя, опитвайки се да събера четирите поредни мнения в едно. Поради някакъв бъг във форума цитатите в едно мнение не могат да бъдат повече от три, в случая обединих четрири и се получи бозата. Сега донякъде коригирах случилото се, като преместих четвъртия цитат в това мнение.
« Last Edit: 14.01.2008, 10:08:29 by etnies »