Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 206
1
Я Иво да каже нещо за тези блокове....

https://tribune.bg/bg/mrezhata/shto-e-tova-apartamentgeyt-kak-byaha-zagrabeni-500-luksozni-darzhavni-apartamenta/

https://sofia.media/news/%D0%A1%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8_56/%D0%A7%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%94%D0%B8%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-173-%D0%BA%D0%B2-%D0%BC-%D0%B7%D0%B0-202-%D0%BB%D0%B2-%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%BD-%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%91%D0%9E%D0%94%D0%9A_24183.html

https://www.duma.bg/apartamentat-vechniyat-izkusitel-na-vlastta-n188480

Май всички, от всички партии, без изключение, са "намазали"....

Тази статия също е интересна....

http://whata.org/blog/10-sofiiski-kooperatsii-v-koito-iskame-da-vlezem

Този блок в "Изток" също: https://www.google.com/maps/@42.6743227,23.3513925,3a,75y,199.17h,103.47t/data=!3m7!1e1!3m5!1se5KWAbiZUPXuUmFiNT4DYw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3De5KWAbiZUPXuUmFiNT4DYw%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D227.56561%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

Тука има само по един апартамент на етаж, дори в "Демокрация" имаше статия за него, със заглавие "Бяла спретната къщурка", с три спални, огромен хол, голяма кухня, трапезария, работен кабинет, луксозни баня и тоалетна, гараж:

https://www.google.com/maps/place/ul.+%22Yakubitsa%22+9,+1164+g.k.+Lozenets,+Sofia/@42.6721665,23.3289069,3a,75y,98.51h,122.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sD5XNjcIsY7AxgXb5_jNTgw!2e0!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x40aa85acc0f37289:0x6460fa33dcf420d1!8m2!3d42.6722134!4d23.3290927

А за тези срещу ХМС-то казваха, че били напудрени, но апартаментите били малки (две стаи с бокс), по-скоро за кратко пребиваване, не са подходящи за дългосрочно живеене.  Отделно качеството им било под всякаква критика, понеже са бързали да ги завършат и да ги покажат. Дори на майка ми, тоест на нас, даваха апартамент в един от тях през 84-та, но беше на много висок етаж. Майка ми го отказа, точно заради двете стаи с бокс - крайно малко и недостатъчно е за четиричленно семейство, вече беше бременна с брат ми. На следващата година и казаха: избирай - двустаен или в Дружба - 2, или в Обеля. Не можело тристаен, защото сме били еднакви децата....Избра Обеля....иначе щяха да ни задраскат от списъка, а седем години, плюс три преди да се родя, живяхме в една таванска стая в Редута, без баня, с обща за още няколко семейства тоалетна. Майка ми ме водеше в обществената баня зад театър София, а баща ми се къпеще на работа.....На други наши роднини също не им дадоха повече от двустаен, защото децата били момче и момиче. А в нашия вход в Обеля повече от половината четиристайни ги дадоха на цигански семейства.....

2
Струва ми се, че парапетът е така направен, толкова зле е изрязана плоскостта, че ако се хванеш точно в ъгъла, може и да се порежеш......

3
Тези в Радомир са строени от японска фирма, специално за работниците в ЗТМ или "завода за заводи".

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.05.2022, 18:25:30 »
Добитъкът всъщност доброволно подписва договори за минимум двугодишна служба "по контракту" на сравнително добра за там заплата, като могат да останат и още - предлагат им го директно вместо да ходят една година задължителна казарма без пари. И масово приемат тази опция, понеже безработицата в Русия е висока, заплатите по другите места са смешни и как се издържат семейства с тях, ако въобще си намериш работа. Не ги карат първо да служат наборно, ако се съгласят да работят платено, но трябва да изкарат минимум две години. При нас докато имаше казарма, беше задължително да си я изслужил, за да започнеш като кадрови, професионален войник.

5
Много преди ковида малките гари, като Копривщица примерно, ги закриха за билетоиздаване. "Червените шапки" са отделна фирма, няма как да издават билети като едно време.

6
Само с претенции. Стига сте се оплаквали, като не ползвате транспорта в Русе. Имам карта и се возя за съжаление с автобус. На ден е по два пъти. Знам с детайли какво представляват автобусите. С ръжди са, скъсани и счупени седалки, ламарини вместо стъкла, плексиглас вместо прозорец, пушещи в черно или бяло, пропадания в пода и провисвания на машината, разнородни разположения на салоните и видовете седалки, паяжини и мизерия. За гонките и колко се карат курсовете няма да повдигам темата.
Щом са казали по 40 000 лв на автобус, то явно са намерили какво ще дойде. Всичко ще е една марка, и ще създаде комфорт. При един оператор тарифната политика ще стане по-гъвкава.
По отношение на стрелките със сигурност има поне 3 монтирани. На обръщало Бор, спирка Сент Уан и бул. Скобелев. Снимах ги и ще ги кача по някое време в темата. По мои виждания има още какво да се прави по тях, защото тролейбусите минаваха пак бавно.
Колко пъти ще се напише, че сегашното производство рейсове, Цитарото включително, след като си извъртят и изпърдят заложения ресурс, просто нямат заложен допълнителен такъв, за да се продават втора ръка в Африка, в Куба или на такива будали и шменти-капеладжии като нас. Ще направи някой далаверката, ще напълни неговия и на благодетеля си джобовете, а съвсем скоро "новозакупените" автобуси ще станат бетер тези, с които се возиш сега. Умря това като 0 305 или МАН SL. Работя в автобусен завод, та много добре знам какви колкото скъпи, толкова и боклучави материали се използват за каквото се сетите, както и за какво "качество" става въпрос. Гонят се бройки....

7
Искат, Васко, понеже, като изключим програмистите, които работят за чужбина, страшно много хора си изкарват хляба в пътностроителните и тираджийските фирми, всички до една свързани с шиши_ и с барба Ганьос, а в момента на едните са им спряли договорите и работата, а другите съвсем правилно ги карат да си плащат трошенето на пътищата ..Съответно на хората им намалява работата/доходите и го закъсват, естествено.... А имат масово по един камион кредити за глезотийки.....За ен-ти път повтарям. Трябват хора, нямащи нищо общо с ДС.

8
Излезе, че през 1968-а на панаира в Пловдив е показан Икарус 250, а през следващата 69-та - Икарус 252, който не влиза в серийно производство.
А тоя на горната снимка го знам прекрасно. 250-59, от ГДР/Германия, втора ръка, но по-стар от тези в Република - те бяха производство 89та, този е 84та, първоначално е бил оцветен като тях в червено - бяло, сетне е пребоядисан. Беше с плевенски номера. Между май и октомври 99та обслужваше линията София - Сандански - Петрово, в пет часа от бардака зад Новотела, и винаги беше пълен като последен автобус за Сандански. След което собственикът се отказа от линията, нещо рейсът бил развален - блокирал двигател, а в действителност имаха много големи изисквания към квартирата, където да спят в Петрово. Това за повредата не беше вярно - веднага взеха да возят с него екскурзии - личи си на снимката, и ски училища. Задният капак е от 255 тропически вариант, с решетки от двете страни. В последствие линията я възстановиха едва след една година, но поета от друга, санданска фирма с Кароса и Сетра.

9
11M4 в Нефтекамск, Башкортостан, 96та. Това е една от последните заводски бои на 11М4, имаше такива в Малашевци по Орландовските села и по 66,93, 98 (с номера 27хх и 29хх), също по Ярлово и Батулия. Вътре бяха тапицирани с кафяв плат, не със сливнишки светъл фазер. Нашите си бяха с Раба двигател, руските с Раба и с Камаз.

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 21.05.2022, 13:12:19 »
Sixkiller
Тролейбусите с номера от 301-312 в Габрово една част са произведени 1986г а друга 1987г.Възможно е всичките тези тролейбуси да са с двигателя 150kw.
Не е вярно,че тролейбусите не могат да се справят с такива големи наклони каквито са в Габрово просто това е някаква измишльотина да не се разшири мрежата.Който знае терените на град Плевен надали има по големи наклони на изкачване и спускане като улица "Трети март" и "Александър Малинов" като се има в предвид,че по технически данни ЗиУ с двигател 110kw може да преодолее наклон с максимално натоварване от 8% а тези с двигател 170kw от 12%.И двата типа тролейбуси са експлоатирани в Плевен години наред без никакви проблеми на изкачването на наклоните и спускането проблема беше друг че захранването на контактната мрежа не е предвидена за ЗиУ което е 550 V а напрежението е 700V защото токоизправителните станции са производство на ГДР и е било предвидено да се експлоатират тролейбуси Шкода 14тр и поради тази причина от високото напрежение се получаваха повреди при двигателя ДК210 в спирачния контур който се захранва от контактната мрежа.

Тези тролейбуси са били произведени и са седяли на конвейера и по късно поради не състоялата се доставка тази тролейбуси идват България/Габрово.Като технически данни те са като поръчката за Гърция /разположение седалки,автономен ход,отсъствие на шофьорска кабина,допълнителна пневматична спирачка,голяма предна брония, цялостно остъкление на вратите/ https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg
На "гръцките" прозорците са им друг чешит - отварят се надолу, като на вагон. Единствените други с такива прозорци са за Ташкент и Ашхабад, правени след разпада на СССР, както и една пробна бройка за Бомбай с десен волан. Докато тези за Монтевидео (отишли сетне в Габрово) са си с нормални прозорци, но се отварят всички, не през един.

11
Стефан може би тези истории ги знае, но....два цитата от книгата на Вили Лилков "Стопанските абсурди на комунизма", главата е "Неизползвани лицензи":

"Закупен е лиценз за производство на автобуси от австрийската фирма Щаер - Даймлер - Пух за около 3 млн. ш. д., но документацията не изчерпва всички необходими за производството детайли и голяма част от тях е трябвало да бъдат усвоявани без чертежи. От тях 30 са крупни изделия от стъклопласти и за закупуването на мостри, и матрици за тяхното производство ще се наложи да се използва допълнително количество валута. Освен това лицензът бил вариант само за градски транспорт."

"10 милиона германски марки са изразходвани за закупуване на лиценз за дизелови двигатели МАН, а за цялостно усвояване на изделието са необходими 500 млн. лв. и 135 млн. валутни лв. При това лицензът е само за същинския двигател - без скоростна кутия, съединител, горивна помпа и др. Реализацията на продукцията извън България е невъзможна, тъй като фирмата е продала лиценз и на Унгария, и Румъния."

И още от главата относно "Балканкар":
"Автобусните дизелови двигатели не отговарят на допустимите норми и изисквания още в ново състояние - имат повишен разход на гориво, димност и ниво на шума."
"Дизайнът и качеството на предоставяните от заводите на Балканкар автобусни възли и детайли не съответстват на изискуемите характеристики."

12
А почти сигурно е че всички крупни вече превозвачи са създадени с народните пари раздадени от Луканков на подставени и удобни лица.
Я разучи има ли фирми в Канада и САЩ с над 2 000 TIR-а, както има в малка България ?
Има друг път. Повечето ТИР-аджийски фирми са на арабски имигранти с по няколко стари разнебитени камиона и с шофьори също имигранти с купища глоби и надвишени работни часове. И печелят толкова много, че могат да си позволят по половин година да работят, а другата да почиват. Това е защото големите товародатели като Джеф Безос - Амазон - са адски стиснати и гледат да плащат колкото се може по-малко. Съответно нито една сериозна фирма с добри камиони и покриваща всички изисквания няма да се занимава с Амазон. А Амазон е един от най-големите клиенти.

Иначе в България освен всичко останало шофьори и ватмани протестират, понеже са се набълбукали с по пет кредита за глезотии и почивки....

13
Е, все едно не знаете, че всички фирми превозвачи са близки я до бат Бойко, я до ДПС. По същата причина реват и за тол таксите за камионите. Затова и социологическите проучвания му дават преднина, ако сега има избори...Значи да не е просто Киро, ами да се върнем при бат Боко. Отделно големите проценти на Копейкин и путинофилията - ще излезе вярно, че последният жив русофил и комунист ще умре в България, когато вече дори в каквото е останало от Русия няма да има нито един такъв.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 18.05.2022, 11:01:46 »
Специално в Лидл, когато пускат периодично различни не-хранителни стоки (дрешки, инструменти, играчки), са качествени наистина, нищо че пак са китайски, то кое вече не е. А колегите на чичо ви Васко, които навремето като са ходели в Германия да докарат рециклираните 0-305 (тогава Германия си е била хубава и подредена, не като сега), са окрали ключовете и отвертките от завода, в който им е извършен ремонта, по време на обедната почивка на работниците, та следващата група вече не са я пуснали вътре.

15
Те добре, че това със "заменките" на вагони и плана за композиране на влаковете са го уточнили официално, защото преди години имаше кондуктори, които се заяждаха с хората и ги караха да доплащат или "почерпят", защото щом вагонът физически бил първа класа, с жълто над прозорците, с него трябва да се пътува само с първокласни билети. Демек четяха си евангелието както си искат, а като се вдигне врява до съответното поделение, те казваха, че промяната на класа на вагон става само с телеграма от поделението. А те няма как да знаят с какви вагони без наряд разполага съответното депо, което по-добре да подаде каквото има, вместо да пусне по-малко вагони, щото наличните били първокласни.....Тогава отделно в първа класа нямаше и намаления, пътуваше се само на редовни цени, въведоха ги по времето на Мики Маус, сетне намалиха и добавката от 50% на 25%, понеже никой не пътуваше там....

16
Васко почти е уцелил - основният критерий за първа класа е дължината на купетата, съответно разстоянието между седалките при безкупейните вагони, както и ширината на седалките. Другите неща като климатик, контакти за лаптопи/телефони, пердета, килими и т.н. отдавна са си нещо обичайно и за втора класа. Например серия 74, независимо че са второкласни, купетата им по дължина отговарят на изискванията за първа класа, само седалките не отговарят. Серия 44 с 2+1 не отговарят за първа класа по разстояние между седалките. Иначе има и много второкласни вагони (не само у нас) с по 6 места в купе, но се вижда, че на един вагон стандартна дължина са сложени десет, вместо девет купета. В общия случай сега не си струва човек да си дава парите за първа класа (може би си заслужава заради това, че там не пътуват циганьори), само за малко по-широки и по-шарени седалки. Сегашната втора класа в Европа е достатъчно удобна и комфортна, разликите с първа са минимални и козметични. Отделно има много трикове и промоции, при които първа класа може да ти излезе по-евтино от втора. Седалките са каквито клиентът, в случая железницата, си ги е поръчал - примерно в прехвалените гръцки вагони унгарско производство, които бяха "забранени" за вътрешно съобщение, и в първа, и във втора класа бяха еднакво гадно твърди, все едно сядаш върху гипс. Чух, че са такива и при най-новия прототип за модернизация на серия 74.
Едно време да, беше силно желателно да се пътува в първа класа. В масовия случай второкласните вагони бяха дряновски, а първокласните - от бившата ГДР, разликата между едното и другото беше като между Чавдарка и Икарус. Аз, когато не бях в гръцкия смесен полски вагон с невалидна първа класа, или си купувах добавка  - беше 70 стотинки за мен, или чаках кондукторът да ми провери билета и после се настанявах там....

17
Нищо подобно, те са осигурили "първокласен" вагон с жълто над прозорците, а това че не отговаря на действителните изисквания или че на теб не ти харесва мизерията в него не е техен проблем.....

18
Това не е от сега. Аз още отпреди 20 години много пъти съм си вземал билет за първа класа, но пътувах във втора заради калпав, занемарен, изпотрошен и мръсен "първокласен" вагон.

19
Тука не е Загреб, още по-малко Базел......При нас са важни паркоместата и да се чудим с часове как да махнем паркирала таратайка от трасе до бордюра или от трамвайния габарит.....

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 17.05.2022, 14:42:56 »
Знаете, че няма нито една читава руска кола - едно време купуваха Лада и Сговнич поради липса на друго....а дори Вартбурга и Трабанта, независимо от всички кусури на мукавата и двутактовия двигател, бяха много по-добре от тях. За полски Фиат и Дачия даже и приказката не ми се отваря, даваха дефекти на поразия, но пък почти не се чакаше ред за тях. Москвето беше отврат и за каране, и за возене, и за ремонт. Жигулата/ладата също беше калпава, ако че и по лиценз на Фиат. Баща ми 13 години беше монтьор в Инжстрой - за руските камиони и стоителна техника една хубава дума не каза, също и за полските, чешките, както и за идващите за поправка по някакви договори Ниси и Жукове...Дори се говореше, че шуменските ГАЗ-ки били по-здрави от оригиналните. Казваше, че са се родили с багерите Бенати, бетоновозите МАН, големите кранове Колес, Либхер и влекача Магирус. Та мислите ли, че сега резултатът няма да е същия?

Pages: [1] 2 3 ... 206