Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 209
1
Аз не знам какъв е смисъла от 384. Ще кажете - за работниците около летището. Не виждате ли, че ай-ти тата, и не само, работим от къщи - след Ковид-а така и ще си остане....Хем фирмите по-малко наеми ще плащат. Тези меринджеи, които искат хората да се върнат в офиса, обикновено служителите им напускат и си намират друга работа. Концесионерът тия дни съобщи, че от догодина по това време старият Терминал - 1 повече няма да обслужва полети (крайно време беше, това трябваше по първоначалните планове да стане още през 2011-та).Отделно още много зян линии има - трамвай 1, 45, 75.....

2
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 30.06.2022, 22:35:18 »
Защо тогава преди 20 години "рязаните" Икаруси 38**, които ходеха към Железница и Плана имаха винетка? Заради неграмотни началници ли?

3
Днес 3602 е пътувал с близо 4 часа закъснение - блъснал е някакъв дядо на Владимир Павлов.

4
В Канада и междуградските/туристическите автобуси са с автоматични скорости. В Европа защо още ги правят с механична не мога да разбера.

5
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 29.06.2022, 18:26:21 »
Това 409 е основна линия и заедно със 148 като че ли целта е да натъпчат цялото село в тях......След като Аксаково се запъва, решението е лесно. 409 отива само до летището, а за Аксаково и селата в тая измислена община се пускат автогарски междуселищни автобуси, съответно на междуселищен интервал и по-високи междуселищни цени.

6
С тая Дунавска "равнина", Благо, сме изтеглили възможно най-късата клечка. И Горнодунавската низина (в Австрия), и Среднодунавската (в Унгария, Хърватско и Сърбия), и Долнодунавската (отсреща в Румъния) са равни като тепсия, само нашият бряг е такъв, не знам защо това го водят равнина. До Горна Оряховица скоростта на влаковете бива, но сетне към Русе е кошмар от влачене и финтифлюшки. След моста линията не я бива насред полето, понеже на власите не им е приоритет, но от Букурещ насетне се уплаших от скоростите. Това преди 20 и кусур години, когато в Сърбия още не бяха свалили Милошевич, сръбските ченгета и митничари тормозеха пътуващите, та се уплаших да пътувам през Белград, въпреки много по-евтиния билет и модернизираните вагони на влака Белград - Виена. То и там до Нови Сад биваше (пробвах в последствие), но после към Суботица се влачехме с не повече от 30-40 километра по тепсията. Едно време, като сте били студенти и сте ходили по ГДР и Чехословакия (майка ми е ходила в Чехия по същото време), поради някакви измислени причини не са давали да се минава през Белград.

Отделно Крайова - Калафат е бетер индустриален клон посред равното поле....

7
Децата, учениците и дори студентите следва да пътуват безплатно, както беше до 2000та, но Мафиянски го отмени. Във Виена е така, а сигурно и в много други градове. В Торонто, както и в цялата система на GO Transit, която стига до над 200 километра радиус, чак до Ниагарския водопад, децата пътуват безплатно до 12 години включително. Пак питам, защо милиционерите и свързаните с тях структури, както и депутатите, трябва да пътуват безплатно? Не са им хич ниски заплатите, нито на едните, нито на другите. Същото се отнася и каките, които ви снимат и приемат заявленията за лична карта/паспорт. Отговор няма....

8
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 28.06.2022, 20:19:11 »
Този е технически, от немски автори...

9
Понеже сигурно не са имали Смартрон, а Чайката е един от тези влакове, на които преди седмица и нещо им свиха разписанието с 30-40 минути, тоест задължително и трябва Смартрон, Шкода не може да го спази и пак ще има закъснение....

10
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 28.06.2022, 20:12:38 »
Дадоха ми да уча един учебник от 1986та, във връзка с работата. И в него точно както сега, след 36 години са описани недостатъците на електробусите. На първо място са много тежки (заради батериите и другото спомагателно оборудване), което рязко снижава общия коефициент на полезно действие на електродвигателя и на самия автобус. С други думи ако двигателят има достатъчно мощност за тролей, то същата мощност при равни други условия за електробус е малка. Отделно експлоатационните и амортизационните разходи при електроавтобус са много по-високи, отколкото при тролей. Да не говорим, че цената на батерията, чийто капацитет е незадоволителен, стига до 30% от общата стойност независимо, че след толкова години нямаме никакъв пробив в електрохимията. Пише, че и в бъдеще електробусите ще имат не основна, а второстепенно -спомагателна роля в МГТ. Засега най-доброто решение са тролеи с възможност за автономен ход не само за аварийни ситуации.

11
Това за вагоните сме го говорили - съставите имат обвръзки. Тоест като дойде в София влак от Бургас или Варна примерно, съставът директно отива на някой пътнически влак до Лакатник или Мездра, връща се, сетне отива по график някъде другаде и т.н., докато стане време да се върне в Бургас. Нямат достатъчно вагони, за да е даден състав вързан само към определен влак, като "белия кон" навремето, а и не е рационално вагоните да стоят с часове диван чапраз, вместо да се използват. Същото е и с локомотивите/мотрисите. Иначе най-належащи за спиране и нарязване са серия 32.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 19:47:50 »
Олег, недей да мислиш, че само в България е такова. В Канада е същото, но много по-рафинирано и по-скъпо. За да ти видят колата в сервиз вземат между 80 и 100 долара на час, като частите и консумативите са си отделно. Няма значение крайния ефект - вземат си ти паричките дори в случай, че не могат нищо да направят. Същата работа е при поправка на печки, перални, течове вкъщи (400 долара да сменят една гумичка на протекъл душ), електриджии, покривджии...И също най обичат и използват да стрижат яко като си го закъсал сериозно, в екстремни ситуации....Да не говорим, че канадци не се занимават с такива дейности, все са емигранти - черни, араби, индийци, китайци, сърби, които печелят много повече от канадците, дори и от ай-ти сектора. Казвал съм, тука ай-ти-тата и програмистите могат само да си мечтаят за стандарта в България - пазарът е пренаситен, конкурентен, такива специалисти има достатъчно, отделно колежите бълват още и още, индийските ай-ти-та подбиват заплатите, американски компании идват за евтина работна ръка, много канадци бягат да работят в САЩ. Гугъл за една и съща работа плаща в Силиконовата долина 250 Хил. американски долара годишно, а в Торонто 60 хиляди канадски, при все че в Торонто животът е много по-скъп и данъците са над 50 % при висока заплата...

13
Ирак, 90та.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 24.06.2022, 12:43:36 »
Русия е победила в две световни войни друг път. От първата излиза като насрана, а във втората чичко Джугашвили получава огромни армагани от Рузвелт и Чърчил, включително огромни територии на влияние, което им е било най-голямата грешка и на единия, и на другия. Освен това двамата мустакати чичковци Хитлер и Сталин първо са били дружки.

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.06.2022, 10:04:16 »
За Лъчезар са много по-важни и много по-патриотични заръките на парк-хотел Москва, бабичка Митрофанова и респективно на Путьо. Сега ще гледаме цирка от миналата година, демек 2-3 пъти избори. Защото със сигурност резултатите ще са шарен парламент. Барба Ганьос със сигурност няма официално да се коалира с фесовете, понеже това ще му изяде главата, същата работа ще е и с Копейкин. А с политическата кариера на чалга плевенската тиква е свършено....

16
Такова същото имаха заводски едно време тролеите Шкода 9тр. При затваряне на предната врата тоягата, която от едната страна беше вързана с вратата, а от другата - с дясната част на таблото, просто блокираше достъпа до опасната зона, в която шофьорът няма видимост, ако има хора. Същото го имаше и при ЛАЗ-4202.

17
 Явно супер бързите, точни и удобни влакове в Германия са вече минало....
 "Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"

18
На панаир ли отиват?

19
Отделно следва да се премахне безплатното пътуване на милиционери, дансаджии, общински служители, кпнопиджии и цялата тая сган.

20
Когато автобус бъде заявен, уговорен, определен маршрута, платен и т.н. Като освен цената на километър, клиентът заплаща и командировъчните на шофьора за храна, спане (ако има такова). И в такъв "случаен превоз" автобус официално не могат да пътуват хора, които не са в списъка на групата, дори и да има свободни места.

Pages: [1] 2 3 ... 209