17
« on: 20.06.2022, 13:04:19 »
Явно супер бързите, точни и удобни влакове в Германия са вече минало....
"Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"