Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 714
1
Идеи / Re: в.з. Ярема
« on: Yesterday at 14:27:42 »
Билетите даже до Бункера бяха различни и картите за ЦГМ не важаха.
Това не е вярно ! Градски билети бяха дори до Плана, Железница, Брезите. Само до Ярема бяха различна цена. И когато пуснаха автобуси до Ковачевци, спряха 270 линия.
Преди 1990, когато градското билетче беше 0.06 лв, до всички села беше по-скъпо, даже до Драгалевския лифт с А93 беше 0.10 лв. Облагодетелствани бяха кварталите Кремиковци, Сеславци и др.
Когато Янчулев приобщи всички села към градското билетче, тогава бяха излетните изключения.

2
Идеи / Re: в.з. Ярема
« on: Yesterday at 12:32:01 »
Билетите даже до Бункера бяха различни и картите за ЦГМ не важаха.

1. Не е ли смислено, вместо късите курсове на А69 да кибичат на Царева ливада, за да се синхронизират с дългите до Ярема, част от тях да се насочат към Плана и А70 да се закрие?

2. Електронните табели оправени ли са и курсовете до Ярема показват ли надпис "Ярема"?

3
Идеи / Re: в.з. Ярема
« on: 29.09.2022, 21:14:51 »
Ще допълня, че никога бившият 270 не е бил всеки ден с толкова много курсове.
Живеещите там са далеч повече.  При това - доста хора ка за постоянно. Очевидно профилът на автобусното обслужване не е излетен.
Като входно-изходен пункт за излети към Витоша не е много удобен - по-удобни са Железница и Ярлово.

4
Разгеле!
https://www.bdz.bg/bg/a/prviyat-moderniziran-tesnolineen-lokomotiv-poluchi-sertifikat-za-dvizhenie

Надявам се редовното правителство след 02.10. да разчисти по-радикално авгиевите обори ИАЖА, НКЖИ и БДЖ. Този престой от половин година, в която Родопската теснолинейка беше повече автобусна, отколкото жп, си е чиста проба саботаж и административна недостатъчност.

5
Идеи / Re: в.з. Ярема
« on: 29.09.2022, 14:45:15 »
Да отбележим в темата, че от 29.09.2022 10 курса в делнични и 8 курса в празнични дни на А69 са удължени до Ярема. На печелившите - честито.

6
За каравани и кемпери пък няма и тема...
Нищо не пречи да се ползва автомобилната тема. Съответно да трейлъри- камионската тема. Ако има голям интерес, ще се обособи нова тема.

7
Разбира се, ако полицаите бяха отместили колата, пак диспечерите щяха да са виновни, че са отклонили ненужно всички коли. Сигурно трябва да карат курсове при Алена и да имат по един стъклен глобус.
Важното е да се драскат глупости,  а откъде знаеш за смартфона на нарушителя,  друг въпрос. Знаеш ли какво е употребил,  та е хукнал - кокаин или амфетамини?

8
2165 - 304:
Катастрофа с автобус на градския транспорт на "Цариградско шосе"
В първите съобщения пишеше, че шофьорът твърди някакво засичане. Но бързо се е усетил,  че там има камери и е преминал към традиционната версия  - за прилошаването.
Нека адвокатите на шофьорите се включат сега!

9
Разни / Re: Парковете
« on: 23.09.2022, 12:36:45 »
Не ми се вижда толкова невъзможно да вкарат реката в тунел, все пак такъв има под бул. България.
Не е невъзможно, още повече, че рекичката не е по средата между Петко Каравелов и Богатица. За 174-те метра между двете улици Бяла черква трябва да се гмурне с 5 метра надолу, да останат десетина метра на пешеходно преминаване и отново да излезе на повърхността, т.е. 5 метра спускане на 82 м - около 6% наклон. Въпросът е в цената, защото пешеходен мост или подлез с наклонени равнини от двете страни ще струва по-малко. При подлезно решение наклонените равнини ще са по-малки, тъй като има пъхане на 2.20 - 2.30 м под платното, докато мостът трябва да се въздигне на 5 м над платното на Бяла черква.

10
Според мен ще има маркирани спирки, на които може да бъде повикан автобус. Това не е такси, за да идва на адрес. Освен това е казано, че автобусът ще е до Манастирски ливади, т.е. крайната точка не може да е в Люлин, а няколко варианта - съседни метростанции и спирки на наземния ГТ. Евентуално близки детски градини и училища.

12
Идеята за автобус на повикване е похвална и вероятно добра като замисъл
Всъщност какви са параметрите на идеята?
В Манастирски ливади - изток няма много улици, по които може да върви автобус: Васил Стефанов е наникъде, Костенски водопад май не е готова до южния си край. Ако тези две улици са готови, се вързва практически целият квартал, и с обръщалото на тролеите и А76, и с бул. България.
Докато ги няма тези улици, като че ли единственият вариант за маршрут е първоначалният маршрут на А65.

13
Не виждам раздел за ремаркета във форума?  ;D
Има в раздел Автобуси за автобусни ремаркета   https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9197.msg100263253#msg100263253

Товарни ремаркета и каравани не сме обсъждали.

14
Разни / Re: Парковете
« on: 22.09.2022, 16:09:05 »
Битието на втора част - между България и Арсеналски е сложно. Заварената там сграда беше успешно приобщена като Музей на земята и хората. Можем да приемем, че и присъствието на басейн Спартак 5в един парк е приемливо.
Но оттам нататък изникна Хилтън, големи паркинги насред парка. Този с ТИРовете се пръждоса, но явно с другия ще се водят съдебни войни като с Капитолия в Борисовата градина. Доколкото ъгълът между Черни връх и Арсеналски винаги е бил застроен, молът също е приемлив до известна степен. Нека припомним и амбициите на силните от деня през 90-те - СИК за мащабно строителство по целия Арсеналски. След като бяха обладали Софийски имоти чрез "честните и принципни" предшественици на ИТН - "Гергьовден", за една бройка и това да се случи.
Както се случи изгризването на доста декари от трета част на Южния парк до Правителствена болница в мътните години, когато "случайно" ОУП се появи след реституцията и старта на мащабно застрояване.

Сега се надяваме в реално време да се изпълни пешеходен мост над (тунел под) Бяла черква, с който да се свържат втора и трета част. Разбира се, по-мъдро решение би било автомобилен тунел, но ще гракнат, че Перловската река им пречи (свидетел съм на това, което се случи през 1983, и съм наясно, че има доста основание за подобни опасения).

15
Ако изобщо си струва да се обсъжда удължаване на А11 - една от най-дългите градски линии, то надали ще е по направление на бившия ѝ маршрут до 1987, когато беше пуснат ТМ20. В допълнение към това сега има и А404, така че удължаване на А11 не е добра идея.

При сдвояване на една линия на две в разделените участъци остава по 50% от обслужването - ясно е, че се гони приблизително запазване на общия пробег. Това означава, че в момента 100% от колите по А90 правят връзка с метрото, а ще останат 50% за сметка на някакви ирационални маршрутни варианти.
А309 беше отцепен от Станишев заради пълния си дублаж с ТБ6. Ако 50% от колите отидат от Сливница на Станишев, това означава 50% влошено обслужване на северните блокове от Люлин 1 и предприятията по Сливница. Т.е. за компенсация трябва да се разцепи и А82, а е доста съмнително, че обслужването на 4 линии ще е по-добро от обслужването на 2 линии.
Другото свойство на сдвоените линии е, че трябва да са със същата дължина на маршрута, за да се получи синхрон.

16
Посочи ми на коя спирка на 280 не спира нищо, което отива до Окръжна болница. Ползващите спирка Изток от комплекса на БАН или факултетите на СУ си отиват директно на обръщалото,  ако пътуват към селата. Ако толкова държат на спирката на Цариградско,  си хващат тролей.

17
Не помня в закона да пише, че по-малките преки са без предимство на по-главните пътища, ако няма съответните знаци. Точно обратното - няма ли знаци за предимство, то десностоящият макар от по-малка или тясна улица (с изключение на паркинги и подобни) автоматично става с предимство. Та стигне ли се до ПТП, катаджиите няма да кажат - Улицата е главна и автоматично е с предимство.
Чл. 37.
....
(3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.
Улиците на снимката не са нито едно от описаните казуси. По закон предимството не се влияе от ширина на улиците, а текст, касаещ клас на пътя, няма изобщо в ЗДвП. Нито пък Т-образни кръстовища. Но все пак е по-резонно да има знаци "Пресичане на път с предимство" или "Стоп". Една колежка,  лека и пръст, я тараниха отдясно на Алеко Тураджа - улица, два пъти по-широка от всички в Разсадника. За нещастие - без знак на пресечката. Съответно се сдоби с акт.

Думата "равнозначни" е по отношение на предимството,  а не на класа на пътя. И няма как иначе да бъде, защото класът на пътя или улицата не е означен никъде с пътен знак. А двама водачи подхождат по равнозначни пътища към кръстовище, ако и пред двамата има знак със или без предимство или пък няма знак или има знак за равнозначно пътища. Това се прилага при завиващо предимство, примерно на Иван Странски в Студентски град.

18
Е за какво е цялата галимация с 1, 3 и 5? С 280 се свързват на Винарово колело, със 72 - на Плиска.

19
Разни / Re: Парковете
« on: 21.09.2022, 00:01:18 »
https://serdica.libsofia.bg/bg/lister.php?iid=DO-090001297&page=531

Тази статия от сп.София дава отговор на въпроса кога се е появил Южен парк в София. Изграждането на представителната първа част е януари-август 1959 г. От статията става ясно че първоначалната идея е в Южен парк 1 част да се наблегне на спортни съоръжения, че и спортна сграда.
Това е малкият Южен парк. Замисляната спортна зала става НДК 30 години по-късно. Явно нещата на юг от линията Толбухин (В. Левски) - Скобелев са зависнали,  тъй като Столичното Военно комендантство продължи съществуването си до началото на строежа на НДК.

20
И в посока север на Величков няма ляв завой към Стамболийски, т.е. идвайки откъм Възкресение няма влизане към Татарли.
В допълнение към всичко кръстовището е по средата между спирките на МГТ и трамваите и автобусите преминават оттам с относително висока скорост.
Десен завой към Тодор Александров, десен към ул. Царибродска, десен към бул. Ал. Стамболийски и ляв завой към ул. Троян.
Аха! Значи не може наляво през трамвайното трасе на Величков, пък може наляво през трамвайното тарсе на Стамболийски???  :laugh:
Всъщност разлика има - на Стамболийски няма (засега) ограничители и завиващите наляво могат предварително да стъпят здраво върху трамвайното трасе. Тогава вероятността трамваите да спрат, е значително по-голяма - справка: бул. Черни връх.

Оттук, както и от предната катастрофа на Калинков с жертва, следва, че ще е по-безопасно участъкът без ограничители да бъде разширен със стотина метри преди кръстовището. Или светофар, разбира се.

Pages: [1] 2 3 ... 714