Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 714
1
Разни / Re: Парковете
« on: 23.09.2022, 12:36:45 »
Не ми се вижда толкова невъзможно да вкарат реката в тунел, все пак такъв има под бул. България.
Не е невъзможно, още повече, че рекичката не е по средата между Петко Каравелов и Богатица. За 174-те метра между двете улици Бяла черква трябва да се гмурне с 5 метра надолу, да останат десетина метра на пешеходно преминаване и отново да излезе на повърхността, т.е. 5 метра спускане на 82 м - около 6% наклон. Въпросът е в цената, защото пешеходен мост или подлез с наклонени равнини от двете страни ще струва по-малко. При подлезно решение наклонените равнини ще са по-малки, тъй като има пъхане на 2.20 - 2.30 м под платното, докато мостът трябва да се въздигне на 5 м над платното на Бяла черква.

2
Според мен ще има маркирани спирки, на които може да бъде повикан автобус. Това не е такси, за да идва на адрес. Освен това е казано, че автобусът ще е до Манастирски ливади, т.е. крайната точка не може да е в Люлин, а няколко варианта - съседни метростанции и спирки на наземния ГТ. Евентуално близки детски градини и училища.

4
Идеята за автобус на повикване е похвална и вероятно добра като замисъл
Всъщност какви са параметрите на идеята?
В Манастирски ливади - изток няма много улици, по които може да върви автобус: Васил Стефанов е наникъде, Костенски водопад май не е готова до южния си край. Ако тези две улици са готови, се вързва практически целият квартал, и с обръщалото на тролеите и А76, и с бул. България.
Докато ги няма тези улици, като че ли единственият вариант за маршрут е първоначалният маршрут на А65.

5
Не виждам раздел за ремаркета във форума?  ;D
Има в раздел Автобуси за автобусни ремаркета   https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9197.msg100263253#msg100263253

Товарни ремаркета и каравани не сме обсъждали.

6
Разни / Re: Парковете
« on: 22.09.2022, 16:09:05 »
Битието на втора част - между България и Арсеналски е сложно. Заварената там сграда беше успешно приобщена като Музей на земята и хората. Можем да приемем, че и присъствието на басейн Спартак 5в един парк е приемливо.
Но оттам нататък изникна Хилтън, големи паркинги насред парка. Този с ТИРовете се пръждоса, но явно с другия ще се водят съдебни войни като с Капитолия в Борисовата градина. Доколкото ъгълът между Черни връх и Арсеналски винаги е бил застроен, молът също е приемлив до известна степен. Нека припомним и амбициите на силните от деня през 90-те - СИК за мащабно строителство по целия Арсеналски. След като бяха обладали Софийски имоти чрез "честните и принципни" предшественици на ИТН - "Гергьовден", за една бройка и това да се случи.
Както се случи изгризването на доста декари от трета част на Южния парк до Правителствена болница в мътните години, когато "случайно" ОУП се появи след реституцията и старта на мащабно застрояване.

Сега се надяваме в реално време да се изпълни пешеходен мост над (тунел под) Бяла черква, с който да се свържат втора и трета част. Разбира се, по-мъдро решение би било автомобилен тунел, но ще гракнат, че Перловската река им пречи (свидетел съм на това, което се случи през 1983, и съм наясно, че има доста основание за подобни опасения).

7
Ако изобщо си струва да се обсъжда удължаване на А11 - една от най-дългите градски линии, то надали ще е по направление на бившия ѝ маршрут до 1987, когато беше пуснат ТМ20. В допълнение към това сега има и А404, така че удължаване на А11 не е добра идея.

При сдвояване на една линия на две в разделените участъци остава по 50% от обслужването - ясно е, че се гони приблизително запазване на общия пробег. Това означава, че в момента 100% от колите по А90 правят връзка с метрото, а ще останат 50% за сметка на някакви ирационални маршрутни варианти.
А309 беше отцепен от Станишев заради пълния си дублаж с ТБ6. Ако 50% от колите отидат от Сливница на Станишев, това означава 50% влошено обслужване на северните блокове от Люлин 1 и предприятията по Сливница. Т.е. за компенсация трябва да се разцепи и А82, а е доста съмнително, че обслужването на 4 линии ще е по-добро от обслужването на 2 линии.
Другото свойство на сдвоените линии е, че трябва да са със същата дължина на маршрута, за да се получи синхрон.

8
Посочи ми на коя спирка на 280 не спира нищо, което отива до Окръжна болница. Ползващите спирка Изток от комплекса на БАН или факултетите на СУ си отиват директно на обръщалото,  ако пътуват към селата. Ако толкова държат на спирката на Цариградско,  си хващат тролей.

9
Не помня в закона да пише, че по-малките преки са без предимство на по-главните пътища, ако няма съответните знаци. Точно обратното - няма ли знаци за предимство, то десностоящият макар от по-малка или тясна улица (с изключение на паркинги и подобни) автоматично става с предимство. Та стигне ли се до ПТП, катаджиите няма да кажат - Улицата е главна и автоматично е с предимство.
Чл. 37.
....
(3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.
Улиците на снимката не са нито едно от описаните казуси. По закон предимството не се влияе от ширина на улиците, а текст, касаещ клас на пътя, няма изобщо в ЗДвП. Нито пък Т-образни кръстовища. Но все пак е по-резонно да има знаци "Пресичане на път с предимство" или "Стоп". Една колежка,  лека и пръст, я тараниха отдясно на Алеко Тураджа - улица, два пъти по-широка от всички в Разсадника. За нещастие - без знак на пресечката. Съответно се сдоби с акт.

Думата "равнозначни" е по отношение на предимството,  а не на класа на пътя. И няма как иначе да бъде, защото класът на пътя или улицата не е означен никъде с пътен знак. А двама водачи подхождат по равнозначни пътища към кръстовище, ако и пред двамата има знак със или без предимство или пък няма знак или има знак за равнозначно пътища. Това се прилага при завиващо предимство, примерно на Иван Странски в Студентски град.

10
Е за какво е цялата галимация с 1, 3 и 5? С 280 се свързват на Винарово колело, със 72 - на Плиска.

11
Разни / Re: Парковете
« on: 21.09.2022, 00:01:18 »
https://serdica.libsofia.bg/bg/lister.php?iid=DO-090001297&page=531

Тази статия от сп.София дава отговор на въпроса кога се е появил Южен парк в София. Изграждането на представителната първа част е януари-август 1959 г. От статията става ясно че първоначалната идея е в Южен парк 1 част да се наблегне на спортни съоръжения, че и спортна сграда.
Това е малкият Южен парк. Замисляната спортна зала става НДК 30 години по-късно. Явно нещата на юг от линията Толбухин (В. Левски) - Скобелев са зависнали,  тъй като Столичното Военно комендантство продължи съществуването си до началото на строежа на НДК.

12
И в посока север на Величков няма ляв завой към Стамболийски, т.е. идвайки откъм Възкресение няма влизане към Татарли.
В допълнение към всичко кръстовището е по средата между спирките на МГТ и трамваите и автобусите преминават оттам с относително висока скорост.
Десен завой към Тодор Александров, десен към ул. Царибродска, десен към бул. Ал. Стамболийски и ляв завой към ул. Троян.
Аха! Значи не може наляво през трамвайното трасе на Величков, пък може наляво през трамвайното тарсе на Стамболийски???  :laugh:
Всъщност разлика има - на Стамболийски няма (засега) ограничители и завиващите наляво могат предварително да стъпят здраво върху трамвайното трасе. Тогава вероятността трамваите да спрат, е значително по-голяма - справка: бул. Черни връх.

Оттук, както и от предната катастрофа на Калинков с жертва, следва, че ще е по-безопасно участъкът без ограничители да бъде разширен със стотина метри преди кръстовището. Или светофар, разбира се.

13
В конкретния случай човек, каращ по Величков, иска да направи ляв завой към Татарли, без да си гледа в огледалата.

Разбира се, може да се забранят всякакви леви завои, но как ще се минава от Величков откъм Стамболийски (посока юг) наляво към квартала зад Двореца на децата. Вече не е разрешен ляв завой към Стамболийски, а Калинков е последната улица в източна посока.
И в посока север на Величков няма ляв завой към Стамболийски, т.е. идвайки откъм Възкресение няма влизане към Татарли.
В допълнение към всичко кръстовището е по средата между спирките на МГТ и трамваите и автобусите преминават оттам с относително висока скорост.
Изглежда, че единственото възможно решение е пореден светофар. Като се има предвид модата напоследък светофарите да са настроени с много фази, може да се очаква поредна тапа. Изобщо не очаквам  да се напънат и да синхронизират светофара със съседните в северна и южна посока по Величков.


14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.09.2022, 13:20:08 »
Quote

Ситуацията между Армения и Азербайджан е повече от интересна. След като днес Армения е активирала договора за колективна сигурност и Русия не е реагирала както се очаква Казахстан са обявили че напускат организацията от 1 януари 2023 г. Целият "русский мир" явно сериозно почна да еродира, а и лъсва защо всички искат да бъдат членове в истински съюзи като НАТО, които реално гарантират това, което е подписано на хартия, а не измислени договори с нелоялни парньори като Русия.
Арменците не за първи път са жертвани от Русия. През 1918 Ленин прави сериозни отстъпки на Ататюрк,  а после при парцелирането на Армения и Азербайджан. Путин преди 2 години ги натисна за капитулация след пълно ослушване за каквато и да е помощ.  Явно съдбата на народите на юг от Кавказ е поверена на Ердоган. Не виждам защо Армения членува в Евразийския съюз, по-добре да беше в Ислямска конференция или към аятоласите.

15
Преминаване през новото кръгово кръстовище на „Свети Климент Охридски“ и „Андрей Ляпчев“.
В сравнение с преди е по-добре,  но пак виждаме кръгово с нескопосан профил. Двете изходящи улици от кръга са с по 2 ленти. Затова логичният начин е те да се ползват. Изход Младост е ОК. Но не е ОК изход Дървеница,  което добре се видя от началото на клипа. Ти и колата откъм  ИКЕА спокойно можехте да минете,  без да си пречите. За целта трябваше вдясно да има дъга за движещите се от Младост към Дървеница  (както имаше преди). Без такава ти се наложи да биеш спирачки, за да пропуснеш колата,  а после и двамата ползвахте една и съща лента в посока Дървеница.
При изход ИКЕА е по-сложно, тъй като има само 1 лента за изход. Но там има достатъчно място откъм трамвайното трасе,  за да се направи дъга от Дървеница към ИКЕА и поне 200 метра двулентов участък след изхода (както е примерно на Ибсен след светофара с Луи Айер).

16
Сега по повод на новото 73, за първи път ще имаме автобус наляво от Цариградско по Яворов. Едно време все исках да мина с автобус през тунела и после по моста, но тогава нито една линия не минаваше по него и никога досега не е минавал.
Като затваряха Орлов мост в последните 3 години редовно автобусите се отклоняваха да минават оттам и после по Драган Цанков към канала.
Говоря за напълно редовна линия, не при ремонти, затваряния и т.н. Такава никога не е имало.
На картата на Никола Груев от 1972 е видно, че по Драган Цанков към ТВ кула вървят линии 76, 68, 69, 70 и 71, а 98 завива към Семинарията. Не ми се занимава да копирам линка.

А120 беше на Чавдарки от основаването си през 1978 до 1983, когато тръгнаха чисто нови Икаруси. Отделно по Яворов вървяха кремиковски линии, обслужвани обикновено от най-очуканите малашевски автобуси. Мисля, че през 1980 още движеха Чавдарки М80. Спирката на Ситняково ми е до болка позната от следването ми във ФМИ 1980-85.

17
Явно тестовете не са били блестящи...

18
Даже имаше идея 76, 204 и 304 и в двете посоки да минават през ТВ кула. Спаси ги пипкавото минаване през светофара там, разбира се - и недоволството от подминаването на Орлов мост.
Нямам представа дали катеренето на Драган Цанков е проблем за Икарусите. Но не е било през 60-те за автобусите за Дървеница,  Бистрица и Железница,  които са тръгвали от стадиона
 Катеренето на Яворов не беше проблем за А120, когато мина на Икаруси. Виж, преди това Чавдар 11Г едвам се справяше.

19
То като ще се купуват тролеи за една линия, по-добре ККМ по Мара Бунева да се прекара. Или пък електробуси с УК.

20
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 15.09.2022, 11:54:44 »
Всъщност зарядните станции само на пълен амперяж ли могат да дърпат? Няма ли опция за по-малко дозареждане,  ако в момента няма максималната мощност?

Pages: [1] 2 3 ... 714