Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bagercho

Pages: [1] 2 3 ... 156
1
Те на повечето конвенционални модели ауспусите вече са скрити, други имат фалшиви декоративни ауспуси, безгрешно като електричка би могла да се разпознае само Тесла и Нисан Лийф може би. Честно казано, болшинството е слабо запознато с моделните гами на различните производители, още повече кое е хибрид, кое електрик и кое може и на керосин, и би се затрдунило с разпознаването им. Сигурен съм, че един средностатистически общински служител със средно ниво на интелигентност - също :rolleyes:

2
Други градове / Re: Плевен
« on: 29.11.2022, 10:06:52 »
Хмм, интересно, има ли пътници за тези 15-метрови автобуси от Острава!? Навсякъде масово минават на бусчета или закриват…
И аз това се зачудих като ги видях. 15-метровите автобуси са екзотика, която не успя да намери своето приложение. Струва ми се, че каквото има на пазара, това са взели...

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 27.11.2022, 21:45:38 »
https://www.facebook.com/watch?v=543763300527356

Само да питам, този от мераклийските ли е? Че ако не е, според мен едни сини диоди по цялата дължина и един кит ксенон за 30 лв ще го направят отново безупречен :rolleyes:

4
Честно казано точно там повече си го представях като интермодален паркинг, когато се построи разширението на метрото, но пък ще имам Кауфланд сравнително наблизо, че сегашния на Дертлиев ми е твърде далеч. То и този ще ми е далеч, но е една идея по-добре. Между другото в Кауфланд е осезаемо по-евтино от другите вериги, изключая Лидъл, но може би защото рядко пазарувам от там ми е направило такова впечатление. Във Фантастико цените станаха безбожни, но най-близо до вкъщи нямам други алтернативи, иначе отдавна да съм го отписал. В Лидъл асортимента е специфичен и не винаги върши работа.

5
В Румъния е точно като при нас работата - пари се наливат и градовете се развиват според това къде кмета е по-амбициозен и вероятно, също като при нас - където е по-близък до силните на деня. Клуж е едва четвъртият по големина град в Румъния, но кмет е небеизвестният бивш министър-председател Емил Бок. В последните години много пари се наляха там. За сметка на това вторият по големина град Яш изглежда доста западнал.

6
Да, ама нашия обича да си влезне в кошарката, да надуе парното на макс и да се съблече посред зима по къс ръкав, докато в салона пътниците с якетата умират от задух и всичко замирисва на спържа :fan:

7
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 24.11.2022, 12:02:09 »
Ако трябва да сме точни, ЗИУ-9 са типичен случай на сравнително добре замислен тролей за края на 60-те години, но първо окепазен тотално при серийното производство с орязани всички възможни екстриq които ги е имало при прототипите - например принудителна вентилация, луминисцентно осветление и не само, и второ непипнат и произвеждан без изменения почти още 40 години. Заради откровено калпавата направия официалният експлоатационен ресурс е осем години.....Да не говорим за огромния разход на ток и непосредствената опасност от системни къси съединения - имаше сума ти случаи на ударени от ток хора при слизане и качване. Заради тях три години шестицата се обслужваше с автобуси....е после я възстановиха, ама вече с Икаруси. Що се отнася до Шкодите 14тр, от гледна точка на комфорт и удобство за пътниците, Икарусите отново, според мен, имаха доста по съвременен и приятен салон. Предимството на Шкода-та беше малко по-съвременната каросерия, никога не използваните вентилатори на покрива и въртящите се врати. Направо сме късметлии, че само у нас и в ГДР бяха доставени Икаруси, в нашия случай с доста кански мъки от страна на някои специалисти. Тези в Унгария са абсолютно същите, като изключим вратите и дисковите джанти. (Само че там им правят доста по-качествени основни ремонти и изглеждат много по-добре от нашите.) Защо не са поръчани с въртящи се врати не мога да кажа - дотогава Шкодите 14Тр и ДАК-овете вече са били с такива. Ако не бяха доставени и се бяхме напълнили с руски боклуци, сега щеше да е като в Пловдив.

Връщам малко назад във времето каквото сме коментирали за тия легендарни тролейбуси, та наистина ли в подвижния състав е била причината шестицата да бъде закрита от 1994 до 1997 :eek: :neznam:

8
Електробуси / Re: Higer KLQ6832GEV
« on: 24.11.2022, 10:16:54 »
Аз съм един от привържениците на тази теория, но съм твърдо убеден в нея. Дори "представителсвото" на Чериът е разположено на територията на общински гараж, повече от ясно, че са "гъсти" със СО. Дори най-вероятно щяхме да се набълбукаме и по-рано с ултракондензаторни автобуси, но технологията още се разработваше и не беше готова за серийно производство.

9
Според мен е по-удачно да има заповед, забраняваща ползването на първа врата за месеците от ноември до април предвид суровата зима в България :hammer: така няма да се налага водачите да уплътняват собственоръчно кабините, за да си запазят здравето.
Сурова зима от ноември до април? Защо не направо от септември, за да се водим по правило за месеците с Р?

10
Не, смея се на поредния ти жалък опит да оправдаеш тези безумия  :laugh: Дори и да има някакъв такъв проблем, очевидно акълът е твърде малко, за да се намери някакво рационално решение. Има един железничарски и казармен лаф  - "Глава проста, между два лоста. " Та и тук така общо взето.

12
Има и в други жк на Добрич, както и в Силистра, Каварна, Балчик. Серията е произвеждана в местния ДК, но пък във варненска област няма нито един.

13
Аз така и не разбрах, защо използваха измислена трамвайна линия за филма. Линия 17 в онзи момент не е съществувала, поне по информацията, която мога да събера. И катастрофата къде става, на Черни връх при Хемус? Ако е там как се е озовала софията там предвид забраната да ходят в горен Лозенец?
Защото линията е със символичен маршрут. Виж като дават табелата в близък в момента преди катастрофата маршрута ѝ - минава през бермудския триъгълник :D

14
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 05.11.2022, 21:40:40 »
Ти какво предлагаш, превозните средства да се движат без табели ли? Единствените глупости, за които се харчат пари са лед лампичките, стикерчетата и знаменцата  ;)

15
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 05.11.2022, 20:22:00 »
Като хората искат лъскави, чисто нови превозни средства, да повишат цената двойно и ще се возят в транспорт приятен за окото и отговарящ на техните "стандарти". Не го приемайте за лично заяждане, а за коментар на действителността.
И това не е вярно. Ако цената стане двойна, ще е по-скъпо от колата и пак никой няма да пътува и пак транспортът ще изчезне.
Хората не искат нови превозни средства, а такива, които да са чисти и топли, да правят удобни връзки и да не се чакат 20 минути. Все неща, които стават все по-зле и от това страдат не само пътниците, а и самия транспорт, че и града като цяло.
Прага е град на площ и население сходен със София, трамваите са 40-годишни, автобусите са 20-годишни, но са в такова изобилие от всякъде за навсякъде, че почти никой не си помисля за автомобил.
А месечната карта е по-евтина от тази в София. А цените в провинцията са си пладнешки обир то е ясно, но то се вижда как влияе това - всички са по колите...

16
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 05.11.2022, 18:40:38 »
На хлапетиите във форума много неща не са им ясни. Те приемат за чиста монета единствено това, което чуват и виждат от шофьорите. Нагледно може да се види в темата за кича например.

17
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 05.11.2022, 17:53:13 »
Няма пари за заплати, за части, дори и за най - обикновени консумативи, а няколко човека не спряхте да мрънкате, как изглеждали Конектата след реклами и какъв бил салона на еди си кое.
Още повече, че няма и какво да се движи на линия и то с орязани разписания... затова мисля, че е излишно да казвам, че външния вид не трябва да се взема толкова на сериозно.
Градския транспорт е визитна картичка на градовете и е абсолютно несериозно да се пускат на линия возила, които изглеждат като току що изкарани от скрапа, макар че през годините дори точно от там са вадени возила и са пускани на линия. И спрете да вярвате на лъжите, че пари няма. Пари "няма" защото така ви се казва, и защото цялата гербаджийска и не само пасмина в управата на град София, в болшинството си са некадърни дори царевица на плажа да продават, и това си личи по всички аспекти, а не само по това, че на 3592 няма кой да му измие седалките.

18
Пропускаш края на 2010, когато пристигат още 3 състава, вече различни от предишните и идентични с поръчаните за МД2 - с повече врати и климатик в салона.

19
А на Каблешков, където има баничарница, Еконт и още някакви неща даже няма и камери, и си е страхотен безплатен паркинг :angry:

20
Днес се возих в 5005 или 5013 (не съм сигурен) и забелязах, че цялата горна част от матрицата на рекламния екран срещу втората врата беше изгоряла. Някой може ли да каже дали това го има при други екземпляри? Също така, таблото за спирките в салона липсваше :help:

Pages: [1] 2 3 ... 156