Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 295720 times)

Online snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1300 on: 22.09.2022, 20:53:42 »
Не помня в закона да пише, че по-малките преки са без предимство на по-главните пътища, ако няма съответните знаци. Точно обратното - няма ли знаци за предимство, то десностоящият макар от по-малка или тясна улица (с изключение на паркинги и подобни) автоматично става с предимство. Та стигне ли се до ПТП, катаджиите няма да кажат - Улицата е главна и автоматично е с предимство.
Чл. 37.
....
(3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.

Да, прав си, затова написах "с изключение на паркинги и подобни". НЯМА ТАКОВА ПОНЯТИЕ КАТО ПО-ГЛАВЕН И ПО-НЕГЛАВЕН ПЪТ В ЗАКОНА... ;) Има улица с предимство, без предимство и нерегулирани с пътни знаци кръстовища :) Иначе не вярвам общините да си правеха труда да купуват и поставят знаци за предимство.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13155
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1301 on: Today at 09:46:54 »
По темата за кръговото на „Андрей Ляпчев“ и „Свети Климент Охридски“, вчера пак ми се наложи да мина оттам и същия номер като предния път. В кръга се държи вътрешната лента и след това се излиза на средата на пътя половината в лявата, половината в дясната лента.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 86 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 342
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1302 on: Today at 11:29:53 »
Всеки ден минавам от там и това е едно от малкото кръгови, които са направени както трябва. Не знам откъде си ги измисляш тези половин ленти.
Повечето от идващите от Ляпчев след това се нареждат за ляв завой към студ. град. Затова не може да се напарви отделна лента за този десен завой извон кръговото. В натоварените часове чакащите в двете ленти за 8-ми декември стигат в лявата лента до кръговото. Идвайки от града от Кл. Охр. си има лента за напарво и за наляво по Ляпчев. Идващите от околовръстното си имат отделна лента за надясно и минават по кръговото само за направо. Входовете в кръговото са по всики правила - с лека лява чупка, за да имаш по-добра видимост и за да намалиш преди влизане.
За съжаление има такива "водачи" като теб, поне като това което се вижда от твоите клипове. Ако идват две или три коли от два или три входа на кръговото, кой трябва да чака (както чакаш ти)? Отговорът е - никой. Всеки си влиза без да пречи на другите. Изчакваш ако вече има кола която е на или след предишния изход. Ако някой е преди предишния изход, не го чакаш, просто защото кат овлезеш не му пречиш, независимо дали той ще излезе или ще продължи след теб.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13155
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1303 on: Today at 11:40:29 »
Тооооолкова много ненужен текст. Както тук, така и на предния запис, който публикувах на предната страница от 15-ти септември, се вижда преминаване през вътрешната лента на кръга, след което напускането му през дясната или подсичане на дясната лента. В случая се вижда как Мерцедесът подсече дясната лента на излизането от кръга, а след това се върна в лявата, защото завиваше по „8-ми декември“ и явно това се случва непрекъснато, защото чупката трябваше да се направи по-плавна и за шофьорите е по-удобно да минат с по-висока скорост като подсичат дясната лента или направо напускат изцяло през нея, а вътрешната лента в кръга е доста непълноценна, защото наклонът е към периферията и е неудобна. По мое мнение това въобще не трябваше да е кръгово, а продълговато кръстовище от типа на „Сребърна“ и „Люба Величкова“.
« Last Edit: Today at 11:47:08 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 86 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3551
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1304 on: Today at 13:11:35 »
Проблема на това кръгово е предимно в ЗКУ минаващи от там, но такъв е на болшинството кръгови!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1305 on: Today at 18:43:02 »
Онази сутрин, в петък беше към 9:30. На руски паметник вътре в кръга, някаква тойота тръгна да ме изпреварва отдясно. Целта ми беше към Пирогов нагоре , та да видиш как спря като я прекарах в локалното да иде.
За година и половина зад волана в София разбрах едно - трябва да си нахален и нагъл ,иначе те мачкат, засичат и освиркват.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10108
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1306 on: Today at 19:28:53 »
При многолентово движене няма изпреварване, по-скоро задминаване. В градски условия (на булеварди с ограничение до 80 км/ч) е напълно позволено.
Ако си искал да излезеш от кръговото, като си засякъл автомобил отдясно на теб, то сериозно си нарушил правилата за движение.