1. Как ватманът, идващ откъм НДК, познава, дали светофарът свети заради него или заради наличен насрещен трамвай?
Аз мисля, че точно затова се дава предимество на трамвая идващ от НДК. Изчакващият на входа на единичния коловоз на Петте кьошета може да види само пантографа на трамвай движещ се в обратна посока над кипариса, което значи, че трамвая идващ от НДК няма никаква видимост и затова му се дава предимство, но въпреки това видимостта на трамвая изчакващ на Петте кьошета пак е недостатъчна. Българския тип пантографи са тънки и ако ти свети слънцето срещу теб може и да не ги видиш, но ако от НДК идва Песа за нея ще е по-лесно да бъде забелязана. Прекарвам много време на тунела на НДК от декември насам и откакто песите ми предизвикаха интереса наблюдавам добре какво се вижда над кипариса и виждам, че когато стигнат входа на единичния коловоз ватманите на песите спират и продължително време се вглеждат, за да видят българския пантограф отсреща(ако отсреща е Песа, нейния пантограф се различава по-лесно). Такъв на момента може да няма, но може да се появи в следващата минута и обикневено се появява, но после се оказва, че трамваите са не един, а два и пътниците вече почват сигурно да се чудят аварирали ли са или ще тръгнат. И тъй като точката на спиране на спирката на Петте кьошета посока НДК съвпада с разделителната стрелка към НДК се създава известен проблем(но не съм съвсем сигурен в това). Може би ще е по-добре спирката да се изтегли с няколко метра назад, за да не се настъпва стрелката и да се премести светофара над тунела няколко метра назад между магазина на Линд и самата стрелка, така че да има място там да се събере едина Песа и така трамваите идващи от НДК да изчакват там непосредствено преди единичния коловоз.
Михайло не четеш, казах, че идващите от НДК нямат никаква видимост, не обратното.