Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 20889 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Пусната е нова обществена поръчка за доставка на влакове за нуждите на линиите, обслужвани от депо Обеля.

Поръчката е съвместна с доставяне на влакове за депо Земляне на обща стойност 250 млн лв, от които 140 млн лв за влаковете за депо Обеля.

Влаковете трябва да са с дължина 81м и да са съвместими с наличното оборудване за управление и сигурност. Срок на изпълнение - 36 месеца.

Повече информация тук - https://app.eop.bg/today/257353
« Last Edit: 01.01.2023, 17:11:13 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2519
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Броят ме навежда на мисълта, че се таргетират четирите нереновирани номерни състава, както и да се допълни с още няколко резерви. Логично предвид факта, че, при създалата се геополитическа ситуация, няма да можем да ги изпратим за реновиране в Русия, а пък да искаме да ги модернизира някой от ЕС - не знам дали някой би се навил за същата сума. Като бонус, ще позволи и бракуване на двата най-стари Русич, които трябва да издържат още 3 години, заедно с номерните.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1102
    • View Profile
Аз си мисля, че чичо Стоян ще направи врътката с това да може да се закупят още до 50% от стойност на ОП и да вземе още 4-8 влака(не знам дали ако е с обособени позиции става така) и да бракуват всички русичи без климатик. То си е мъка през лятото в тях, така че няма да е загуба. Да ги нарежат да им приберат частите и да ги ползват за ремонт на другите в движение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15925
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Това са всички 81-740.2/81-741.2 от 2005 г., които са девет състава и не е реалистично, също както не е реалистично въобще да се пипат след като поръчката е само за осем композиции, а интервалите по линия 2 са абсурдни. Ясно е че се поръчват точно затова, да се освободят немодернизираните номерни и да се подсилят резервите и линия 2.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
    • View Profile
Аз си мисля, че чичо Стоян ще направи врътката с това да може да се закупят още до 50% от стойност на ОП и да вземе още 4-8 влака(не знам дали ако е с обособени позиции става така) и да бракуват всички русичи без климатик. То си е мъка през лятото в тях, така че няма да е загуба. Да ги нарежат да им приберат частите и да ги ползват за ремонт на другите в движение.

Никой няма да отпише така с лека ръка цели 9 влака, и то напълно годни за движение и сравнително нови. Не мисля, че чичо Стоян държи най-много на климатиците. Те си дойдоха чист бонус от страна на МВМ, защото ги внедриха серийно, от някой западен производител можеше и въобще да няма такива. Все пак оранжевите са от 2005, но сините са от 2009, което никак не е голяма възраст за жпс. Ако ще се бракува нещо в обозримо бъдеще, това ще са четирите останали немодернизирани номерни. А и вече мисля имаме еднозначен отговор на въпроса, дали договора ще бъде откаран докрай и тези четири номерни някога ще заминат за Русия - явно няма да заминат и е прекратен.
« Last Edit: 01.01.2023, 23:15:54 by bagercho »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Искрено се забавлявам на глупостите за бракуване на метровлакове на под 20 години и то закупувани чисто нови. Това не е като да си купиш нова кола. В Европа и не само масово се движат (метро)влакове на по 40-50 години, преминали различни модернизации.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7885
    • View Profile
    • Email
Искрено се забавлявам на глупостите за бракуване на метровлакове на под 20 години и то закупувани чисто нови. Това не е като да си купиш нова кола. В Европа и не само масово се движат (метро)влакове на по 40-50 години, преминали различни модернизации.

Да, движат се, движат се и по-стари, но не с кошове правени от евтина стомана по технологии от 30-те години на миналия век. Още от средата на 50-те в Европа метровагоните се правят с кошове от алуминиеви профили. Фактът, че нашите "модернизирани" всъщност се оказаха нови говори, че продуктите на МВМ може би не издържат повече от 30 години, а нашите най-стари вече наближават тази преклонна възраст.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5945
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Напротив, в Прага и Будапеща пътуват от същите номерни или по-стари техни версии с местни модернизации, а си пазят и оригинали за атракция.
Пражките са модернизирани от Шкода.

Хубавото от цялата работа е, че ще може да се остави поне един номерен за музеен, както е редно.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Забравяте, че в депо Обеля има място за още най-много 2 влака, ако изобщо има място. Това означава, че или трябва да се разшири депото, или да се бракуват оранжевите Русич. И силно се съмнявам, че чичо Стоян обмисля нощуване на влакове по крайните станции. ;)
« Last Edit: 02.01.2023, 11:36:39 by Chezare »
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Някъде из този или небостъргачния форум имаше чертеж на планираната станция до депото и имаше няколко гллухи коловоза. Вероятно там ще нощуват една част, и няколко по крайните станции. А може и просто да се разшири депото, както е ставало в миналото. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14181
    • View Profile
Те и сега нощуват влакове по крайните станции, а също и на Константин Величков. Предполагам, че има място за 8 влака. Реално на крайните станции могат да нощуват 8 влака.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2519
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Според мен, въпросът по-скоро не е дали физически могат да нощуват влакове извън депото, а дали може/е рентабилно да им се осигури необходимата охрана?
Иначе има много варианти. Най-бруталният би бил всички да нощуват на групи, един зад друг, в няколко "междугария" - между няколко двойки съседни станции. Тъпо е, но го давам само за онагледяване. Ако ще се прилага такова нощуване, би могло да се приложи една мъничка хитрост - да се подберат няколко станции, на всяка от които да нощуват по 6 влака. "Средните" два от тях са изцяло в чертите на перона, а останалите спират плътно пред и зад тях така, че хем машинистът да може спокойно да излезе от кабината на перона, хем да се охраняват нормално. Логично би било да са и близо до депото, така че подходящи са станциите Сливница и Обеля - най-вече от логистична гледна точка на охранителите.

едит: да не забравяме и не по-маловажен въпрос - как ще се обслужват преди смяна? Ако се установи повреда в някой състав, ще се наложи той да отиде в депо, така или иначе. Ами ако установената неизправност не позволява движение на собствен ход? Най-добре ми се вижда или да се разшири депото, или да не се закупуват влакове, за които няма място в него.
« Last Edit: 02.01.2023, 14:22:49 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Няма как влакове да нощуват в междугария, поради факта, че през нощта се извършват ремонтни и други дейности от екипите с дизеловия локомотив.
Относно бракуване, не смятам, че имаме влакове, които да са в състояние за такава дейност. Това, че има хора, които не ги харесват, не означава, че им има нещо.
Лично аз виждам проблеми и пропуски в изпълнението на метростанциите и тяхното разположение, а не в подвижния състав. Единсвено междугарието Сердика - Сливница е направено, както трябва - широки перони, изходи от двете страни на метростанциите и най - вече дължината на пероните! Станции тип СУ, Мусагеница, Ломско шосе и всички от МД3 са пълна пародия.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7885
    • View Profile
    • Email
Интересно се получава по I и II метродиаметри, ще имаме 4 различни вида влакове - с различна конфигурация, различно разположение на врати и различна вместимост. Такава шарения не знам в друг метрополитен да има някъде.

Веселoто е че и в поръчката изрично е записано дължина 80 метра, но нищо не пише за възможност за удължаване, докато старите номерни лесно могат да се пуснат и в петвагонни състави, то тези нови влакове най-вероятно няма да могат да се удължават, като сигурно изобщо няма да имат вагони, а ще са един цял преходен салон от край до край.
« Last Edit: 02.01.2023, 14:58:01 by fafan »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Напротив, ако прочетеш изискванията ще видиш точно това. Заложено е в изискванията да може да се удължават при нужда, с поръчка на нови. За шаренията вероятно е факт.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
    • View Profile
Интересно се получава по I и II метродиаметри, ще имаме 4 различни вида влакове - с различна конфигурация, различно разположение на врати и различна вместимост. Такава шарения не знам в друг метрополитен да има някъде.

Веселoто е че и в поръчката изрично е записано дължина 80 метра, но нищо не пише за възможност за удължаване, докато старите номерни лесно могат да се пуснат и в петвагонни състави, то тези нови влакове най-вероятно няма да могат да се удължават, като сигурно изобщо няма да имат вагони, а ще са един цял преходен салон от край до край.
Във Варшава с новите им влакове от Шкода стават също 4 вида подвижен състав, явно не е болка за умиране :neznam:
« Last Edit: 02.01.2023, 17:26:20 by bagercho »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Относно бракуване, не смятам, че имаме влакове, които да са в състояние за такава дейност. Това, че има хора, които не ги харесват, не означава, че им има нещо.
Номерните са на 32 години и вече подръжката им не е особено добра, в другия форум пишеше, че са и проблемни. Да не говорим за комфорта им със този вятър в тях зимата. Това, че ти ги харесваш, не означава, че им няма нищо  ;)

* Става въпрос за 4-те немодернизирани.
« Last Edit: 02.01.2023, 20:35:27 by Chezare »
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
4. В пиков час колко влака са на линия и колко стоят резерва в депото?
По М1/М2/М4 има 38 маршрута, което по принцип съответства на 38 влака в час пик. В действителност, заради организацията, бройката им може да е маалко по-голяма. 
По М3 се движат 12 влака в час пик.  :)
По М1/2/4 при пикови 40 влака грубо и 52 влака в депото има 12 влака резерв/ремонт. Ако отпишем 4 влака (защото няма да минат КР в МВМ), остават 8 влака резерв/ремонт. В бъдеще поради липса на резервни части може този резерв да намалее и да стане критична експлоатацията на линиите.

По М3 при 12 влака остават 8 в резерв, което е предостатъчно за нуждите на М3. Ако с удължението се вкарат още 4 влака в пиков час, резервът ще стане 4.

Грубо казано, необходимостта от нови влакове за поддържане на резерв в Обеля е много по-наболял, отколкото в Земляне, особено предвид разликата в средната възраст на влаковете.

Предположение:
Тъй като поръчката е написана обща, явно се очаква един и същ производител да изпълни и двете поръчки. В този ред на мисли, според мен е възможно поръчката да е написана така, че "нашите хора" доставчиците на влакове за М3, да доставят влакове и за М1/2/4, за да се получи плавен преход към унифициране на ПС.

Разбира се, не изключвам корупционният потенциал на сделката в края на мандата на ЙФ.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Обособени позиции са, така и не си направих труда да сваля и разгледам документацията през телефона, но вероятно може да се кандидатства и за всяка поотделно… Предвид това, че по МД3 автоматиката е на Сименс, не знам до колко би се и явил друг. И да има съвместимост, вероятно е много по-лесно/изгодно влаковете да са от същия производител. Колкото и да говорим за конкуренция, в дадени случаи, тя не води до рационалност и ефективност…

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7885
    • View Profile
    • Email
Връзка автоматика-подвижен състав няма, даже би било неразрешено ограничение и може да колидира с правилата на ЕС. Двете позиции са отворени за всички доставчици, които могат да изпълнят техническите изисквания, но сигурно предишния доставчик може да вкара икономия от мащаба и да предложи по-ниска цена от нов играч. 8 влака са и доста малка поръчка, може би това ще откаже някои от реномираните производители и на опашката за парите ще се наредят разни странни фирми от Китай, Турция или кой знае откъде.