Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: 1 [2] 3 4 ... 205
21
В действие ли е вече удълженият маршрут на 308?

22
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 08.04.2021, 22:16:49 »
Е, те затова бракуваха и тролеи без капка ръжда като 1515.

23
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 08.04.2021, 20:56:52 »
2909 е един от най-поддържаните и технически най-добрите Икаруси. Това какъв му е балатумът в салона е абсолютно без значение и е доста детинско да се изтъква като аргумент за състоянието на един тролей. Отдавна е ясно, че не техническото състояние, а бумагите решават дали един тролей да се бракува, като например кога последно е минавал омазване на салона с боя, т.е. основен ремонт.

24
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 08.04.2021, 11:14:40 »
Мрежата откъм Декатлон мисля, че не е пипана. По нея би трябвало да може да се стигне на самоход ако през последната спирка на 100 не може.

25
Който не е врякнал, пред него не са клекнали от общината. Това си е основен маниер на управление на Фандъчка, сакън да не ядосаме мат'ряла, че и без това ни недолюбват.

26
Къде го има това черно на бяло написано - крайни и начални? Такова деление съществува само сред водачите, никъде го няма това разделяне. Това, че някой е надраскал върху спиркознака нещо не прави спирката крайна.
На доста места, например на последна спирка на ТБ11 на депо Искър или на ТБ2 и 4 в Хаджи Димитър.
Въпреки че аз не виждам защо изобщо трябва да има отделно крайни и начални спирки с различни спиркознаци и защо да не трябва да има пътници в превозното средство по време на почивката. В Холандия например автобусът пристига на началната спирка, пътниците се качват, а шофьорът слиза да почива или да поеме друг курс. Докато му свърши почивката или докато дойде следващият шофьор пътниците си чакат в автобуса.

27
Ако работя в компания с ейчар като Васко, бих напуснал по принципни съображения. Въпреки, че съм дисциплиниран служител, не бих търпял някой да си избива комплексите върху мен с опити да упражнява власт и контрол над останалите.

Факт е, че превозните средства със зачислени титуляри са много по-добре поддържани. Вместо изобщо да няма титуляри, според мен просто трябва да се следи и да не се допускат отклонения от заводския вид на превозните средства. Един съвестен шофьор едва ли ще спре да си поддържа автобуса технически само защото не може да го накичи.

28
Съдейки по постовете в Plzeňské trolejbusy и чехите са озадачени защо сме ги поръчали с малки табели, без автоматични токоприемници и с такава малка батерия. Накрая излиза, че нищо не сме спестили, защото тролей с тези екстри пак струва горе-долу толкова.

29
2421 и 2422 на линия ли са вече и ако да, от кога? 2423 пристигнал ли е вече?

30
Бургас / Re: Новини
« on: 25.03.2021, 13:05:56 »
На 17 март е подписан договор за новите електробуси - 34 12-метрови и 10 18-метрови Irizar ie bus. Първите доставки се очакват през септември 2021.

Quote

Bulgaria, the next destination for 44 Irizar zero emissions buses

March 2021

Irizar e-mobility is continuing its European expansion and its electromobility solutions are arriving in Bulgaria. Specifically, they are arriving in Burgas, which for the first time will include 44 Irizar ie bus zero emissions electric buses in its fleet. It is the first electromobility project in that city and one of the largest in Bulgaria to date.

Burgas Bus will be in charge of operating the buses. They are a Bulgarian public transport operator that has more than 130 vehicles in their fleet.

The buses that will be provided include two different lengths. There will be thirty-four 12 metre long units and ten 18 metre units. The 12 metre long ie bus will have 3 doors, 26 seats (4 of which are PRM) and a wheelchair area. The 18 metre long bus, on the other hand, will have 4 pneumatic doors, 32 seats (4 of which are PRM) and a wheelchair area.

The vehicles will be equipped with Irizar lithium ion batteries. Irizar e-mobility will also provide 44 interoperable ECI-100 chargers by Jema Energy (an Irizar Group company). The chargers have a 100 kW smart charging system that will charge the vehicles in three hours using a Combo 2 charging outlet.

They will also include telemetry systems by Datik, an Irizar Group company, which the operators can use to monitor and manage their electric vehicle fleet at all times and get the maximum performance out of their operation.

Irizar e-mobility has worked closely with Burgas Bus for this project to give the fleet a modern and attractive design. Aesthetic features of the ie bus and the Irizar ie tram were combined in the design to create a mixed vehicle that maximises the luminosity of the space inside the cabin.

The delivery of the first units is expected to be made in September 2021.

Burgas is the fourth largest city in Bulgaria. The firm commitment being made to electrify their fleet of buses is an enormous step forward for the city and it will connect places and visitors in a clean and efficient way.

https://www.irizar.com/en/bulgaria-el-proximo-destino-de-44-autobuses-cero-emisiones-de-irizar/

31
Ако картата е персонализирана може да потърсиш собственика във фейсбук. На мен така ми върнаха изгубена карта и то в Холандия. Ако не предполагам е най-разумно да я предадеш в бюро на ЦГМ.

32
Когато Соларис участват в търга и печелят с Тролино, тролейбусите си имат емблема на Соларис отпред даже и да са с оборудване на Шкода (Соларис се предлагат и с оборудване на Kiepe и Medcom). Когато Шкода участват и спечелят с техния модел, каросериите се доставят в Пилзен без емблема отпред и Шкода си слагат тяхната. Въпрос на някаква договорка между Шкода и Соларис.

33
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 23.03.2021, 00:09:30 »
Точно така, това е все едно да те обучават да караш Чавдар 11Г5, при все че всички автобуси са модерни автоматици вече и се шофират по съвсем различен начин, или все едно да караш шофьорски курс на Москвич 403.
Хайде пак се изказа. Разликата между Чавдар 11Г5 и съвременен автобус е несравнима с разликата между тролейбус Икарус и Шкода. Двете не се карат никак различно.

34
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 22.03.2021, 20:45:47 »
Ако и за напред ще има тролей, който да е само учебен, логично е той да бъде някой от по-запазените Икаруси на мястото на 2715. Досега и при двете вълни на бракуване на Икаруси учебният тролей също се е сменял. Другият вариант е някой от нископодовите да се ползва за учебен само когато има курсове.

35
Други градове / Re: Враца
« on: 20.03.2021, 09:47:00 »
Авто инженеринг холдинг груп и преди са имали 100% неизпълнение на обществена поръчка, не бих се учудил ако и този път не се справят.

36
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 20.03.2021, 09:34:39 »
Зам. кмета по транспорт едва ли е много добре запознат с детайлите и предвид, че е политическо лице, не бих приел думите му за чиста монета. Да не говорим, че звучи крайно нелогично да ремонтират тролейбуси, които после няма да се движат редовно. В СЕ знаят най-добре какво ще става.

37
Вярно. Но защо да се ограничаваме само до тролейбусите? Бусчетата също имат разходи за поддръжка и не виждам икономическа логика от съществуването им. Така или иначе всеки има кола, пък който няма, има копърки.

38
В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
Очакват ли се наистина? Има ли изобщо процедура в ход?

39
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 18.03.2021, 11:52:58 »
Говори се, че ще останат 6 броя от последните ремонти. Възможно е някои от тях да излизат сравнително редовно, по зимните разписания ще е доста трудно с 30 тролея да заменят 36.

40
Работил съм във фирма, в която правеха изненадващи тестове с дрегер и при резултат над 0.0 промила следваше незабавно дисциплинарно уволнение. Не мога да повярвам, че в 2021 година все още се допуска водач от градския транспорт да кара пил и без книжка.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 205