Author Topic: Ikarus 280T  (Read 798131 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6363
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5220 on: 23.04.2021, 08:04:57 »
Жалко за 2922 :( по някаква причина ми е по-сантиментален от другите.
Снимки от Н.Петракиев и моя модел:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4366
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5221 on: 23.04.2021, 09:20:39 »
2922 е бил 402, 2921 е бил 401, но той не съществува отдавна, значи би следвало 2922 да е най-старият ако доставките и номерирането са правени по правилния ред.
Не са номерирани по ред на заводските номера. 1521 е бил със заводски номер 1, а е бил 406.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5222 on: 23.04.2021, 10:37:42 »
Разбира се. Нищо чудно дори да са доставени заедно. Но ако ще гледаме дребнаво, то 2922 може и да бил с няколко дни по-стар от движещите се 2608 и 2723, но може и да не е. Все едно да кажем че автобус 1901 е по-стар от 1959.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16212
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5223 on: 23.04.2021, 12:41:33 »
То не знаем и на поточната линия как са се случвали нещата, кога са им давани номерата и дали случайно едната каросерия не е била по-напред, не е първата стъпила на асфалт извън халето и т.н. ....

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5224 on: 23.04.2021, 12:43:20 »
Някой има ли информация или идея как може да се намерят номерата на шаситата на икарусите. За около 17 има записани, но другите нямат. Става въпрос за този номер 280.92.ХХХ.8Х.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5225 on: 23.04.2021, 13:15:05 »
За ези в движение и тези в Левски е лесно - вътре има табелка. За бракуваните - единствено в архивите на СЕ.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4366
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5226 on: 23.04.2021, 13:29:30 »
На повечето заводските табелки са изчезнали през годините, особено при ремонтите в Левски, иначе щяхме да ги знаем вече. Две табелки даже бяха изпратили на фен от Унгария, който им писал писмо, от 2602 и от неизвестен Икарус. Чак не повярвах, че са си направили труда.

В списъка на първа страница може да добавите за 2707 номер 280.92.085.87, има снимка на табелката в спирката.
« Last Edit: 23.04.2021, 13:58:44 by Sofia »

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5227 on: 23.04.2021, 13:58:40 »
Физически ако ги няма, то поне документално при сключването на застраховките е трябвало да пише номер на шаси. Или на големия талон.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5228 on: 23.04.2021, 14:01:47 »
Ако ги няма, не попадат ли под буквата на Закона?
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5229 on: 23.04.2021, 14:37:11 »
Естествено, но по традиция се разчита на добросъвестността на общинските оператори.
Именно заради това юнашко доверие имаше немалко случаи на размяна на ДК номера между различни возила че дори автобус О 305 Г "нов внос" взе ДК номер на друг (друг модел от същата марка), който де факто бе бракуван, но де юре се движеше.

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5230 on: 23.04.2021, 14:44:11 »
На повечето заводските табелки са изчезнали през годините, особено при ремонтите в Левски, иначе щяхме да ги знаем вече. Две табелки даже бяха изпратили на фен от Унгария, който им писал писмо, от 2602 и от неизвестен Икарус. Чак не повярвах, че са си направили труда.

В списъка на първа страница може да добавите за 2707 номер 280.92.085.87, има снимка на табелката в спирката.
При ремонтите плоскостите са разменяни и не е негова. 27** за 1988 година.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4366
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5231 on: 23.04.2021, 15:30:11 »
2701 - 2712 са си 1987 г.

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5232 on: 23.04.2021, 15:39:56 »
Определено има спорове по темата, не съм бил роден тогава за да съм видял как и кога пристигат, но фабричните им табелки и таблата с ключовете им са като на 88. Някои казват, че са 87, други 88, аз лично съм привърженик на теорията, че са 88.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16212
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5233 on: 23.04.2021, 17:00:31 »
Изглежда годишнината на тролейбусния транспорт се пропилява като повод да се представи, нещо което няма никаква връзка със самото честване. В коментарите на организаторите на това събитие не чух нищо, което да го обвързва смислово с повода...
А днешната ситуация е идеална за смислено отбелязване на 80-годишна линия на приемственост и развитие: започвайки с юбилея от пускането на първите тролейбуси, .....
Съжалявам и се извинявам, че ти съкратих мнението в цитата, но да не раздуваме излишно темата....

Ето как в пет изречения в един любителски форум затапи дейността на една сурия калинки в Общината  :fan: :fan: :fan: :fan: :fan: :fan: и незнай още къде (чак посланничнката на САЩ се е снимала до недоразумението) и даде прекрасна идея как можеше да се направят нещата, и то не с проект по еврофондовете, дето струва десетки милиони.....

Ех колко естете ора са се събрали у транспортен форум ...

Е оти па да не са естете бре.  :D :D :D

Транспорта в частност трамвайния е кърмилница на Лордове и Светски лъвове !  :P
Както често се изтъква от една клика тук във форума, повечето не сме учили толкова и не сме кадърни да сме професионални водачи, затова пък сме избили тези си недостатъци и невъзможности, като прилично сме се развили в други сфери на дейност... ;)

« Last Edit: 23.04.2021, 17:04:10 by difian »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5234 on: 23.04.2021, 18:12:00 »
Определено има спорове по темата, не съм бил роден тогава за да съм видял как и кога пристигат, но фабричните им табелки и таблата с ключовете им са като на 88. Някои казват, че са 87, други 88, аз лично съм привърженик на теорията, че са 88.

Единствено 2713-2716 са от '88.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11994
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5235 on: 23.04.2021, 20:45:10 »
2922 е бил 402, 2921 е бил 401, но той не съществува отдавна, значи би следвало 2922 да е най-старият ако доставките и номерирането са правени по правилния ред.
Не са номерирани по ред на заводските номера. 1521 е бил със заводски номер 1, а е бил 406.
Да, но пък 2123 е бил 423, 2608 417, 2721 421, 2723 413 и 2922 е бил 402, със сигурност е по-ранен от всички тези.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5236 on: 23.04.2021, 21:00:16 »
Логиката ти не е вярна.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2621
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5237 on: 23.04.2021, 22:43:35 »
Физически ако ги няма, то поне документално при сключването на застраховките е трябвало да пише номер на шаси. Или на големия талон.

Има ги и се пускат всяка година когато наближи периода за сключване на ГО и злополука. Принципно общинските фирми качват всички обществени поръчки онлайн. Да не говоря наизуст, но ако на някой му се занимава може да се разрови в списъка с приключили поръчки на СЕ и да потърси последната поръчка за застраховки където в някое от приложенията задължително се описва какво се застрахова, какъв тип е, колко седящи места има, ДК номер, шаси и т.н.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4366
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5238 on: 23.04.2021, 23:23:21 »
Да, но не съвсем. ОПТ Габрово качва подобен списък. СЕ само уточнява приблизителния брой на тролейбусите, които ще се застраховат.
« Last Edit: 23.04.2021, 23:38:30 by Sofia »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2621
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5239 on: 23.04.2021, 23:43:08 »
Не съм на 100% сигурен и не съм гледал какво качва СЕ. Но някой общини или общински структури също качват списък. Явно няма единен стандарт какво да се качва, затова има такива разминавания.