Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 719
1
Смяната вероятно е изцяло за сметка на собственика на автомобила?
Не, за сметка на Ордена на кармелитките е!

Хората се надяват със зелените номера да се отърват от разни бюрокрации.  В момента всяка община си издава стикер на електричките за паркиране в синя зона. Стикерите не се признават в други общини и се подновяват (платено) ежегодно (зер някой може да изкорми електромоторите и сложи ДВГ и АГУ).
Всичко можеше да стане със снимка на талона на предното стъкло, а и електричките се познават лесно - нямат ауспух. Но нашенската администрация бодро върви срещу времето.

2
А ул. Крикор Азарян е далеч от същинската част на жк. Малинова долина, имам предвид точно ул. Георги Русев.
Явно говорим за единствения булевард в Малинова долина,  продължение на Акад. Стефан Младенов в южна посока. В някои източници се нарича Крикор Азарян,  в други  - Живко Сталев. А най-логично беше да си е Акад. Стефан Младенов.
Сега наистина няма видимо място за обръщало в Малинова долина,  а 294 няма обръщало и в другия си край. Може и да има, трябва да се гледа в кадастъра. Ако доизкарат Едуард Генов,  може да се ползва за едната посока. Лошото е, че от паркирани коли трудно се разминават движещите се, какво остава за автобуси.
Друг вариант е от бъдещия светофар Симеоновско/Георги Русев да продължи направо по Йордан Радичков,  но май става маршрут за новите мини електрички. Което също може да е решение.

3
Все едно обратен завой по Мария Луиза увеличава пробега и не пести време.  :rolleyes:
Въпреки немалкото пенсионери, които се качват на Женския пазар - южно платно на Сливница,  има и немалко хора, които си ценят времето и нямат време за разходки- сега до Сточна гара,  по предложението - до Централна гара. Така ме спирката на северното платно на Сливница трябва да остане.

4
За 294 е по-добре да минава по ул. Живко Сталев през жк. Малинова долина, надясно по ул. Георги Русев
Крикор Азарян може би?

Все пак от Студентски град 413 по-бързо стига до БПС, така че 294 най-добре да обслужва Малинова долина вместо трансатлантически маршрут. Връзката Симеоновско шосе - СОП посока ИКЕА е убийствена задръстена и в двете посоки. А светофар на Симеоновско/Георги Русев трябва при всички случаи.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.11.2022, 19:53:02 »
Интересно какво би станало, ако през 1942 присъдата на Вапцаров беше заменена с доживотна от царя подобно на Трайчо Костов? Поет, пламенни стихове - да. Но организиране на терористични прояви? Нека си припомним, че Трайчо Костов е бил един от апологетите на Народния съд и само опита за съпротива на икономическия аншлус от страна на СССР му е коствала главата. А и забежката в коминтерновски македонизъм вероятно би го пратила като просветител на измислен език с измислена азбука.
От роднините му брат му Борис Вапцаров е осребрил добре роднинството, а синчето му (на Борис) Никола е подвижен мегафон на Мая Манолова.


6
Защо пише на спирката само 2 и 14, като там минават и 9, и 1, а може и още нещо?
Другите линии ги пише на предното колче.

7
Идеи / Re: A 79
« on: 21.11.2022, 14:25:19 »
Започвате да мешате нетранспортни аргументи за един чисто транспортен въпрос. Ако има вандализъм или гратистчийство в кв. Христо Ботев, нормалното действие е екипи от контрольори и полицаи да дежурят в автобусите от последната спирка до Ботевградско шосе и обратно. Или пък да направят къс А179 от Ботевградско шосе до махалата без какъвто и да е контрол, а А79 да ходи до Автогара Изток, до Източна тангента или където и да е.
Ул. Лотко не става за какъвто и да е автобусен транспорт.

8
Катастрофа до германския град Гифхорн преди няколко дни.
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/braunschweig_harz_goettingen/Zugunglueck-bei-Gifhorn-Fernverkehr-bis-Ende-November-gestoert,gifhorn476.html
Това е трасето Хановер-Берлин и е прекъснато до 27 ноември няма да пътуват влакове между двата града.
Немалкият срок, в който трасето е затворено, е обясним - все пак са замесени цистерни с пропан-бутан и явно на немците не им се рискува второ Хитрино. Интересно, че байпасът не е голям като километри, а забавянето на ICE е голям - 90 минути, други влакове са съкратени. Явно трасето през Брауншвайг трудно поема трафика от затвореното директно трасе.

9
Нищо по-лесно от това. Примерно заболели работници, затова по няколкокилометровото трасе почти не се виждаха повече от 10 души  :devil:

По подобен начин изпълнителят на нищо и никакво пешеходно мостче в Дианабад си удължи сроковете с пъти, а за лошото изпълнение не знам какъв форсмажор му попречи.

Не знам дали знаете, но стандартно изречение в договорите е неустойките да не надвишават 10% от стойността на договора. Така че, ако изпълнителят е доволен на 90%, мотивацията му да го завърши срочно и качествено е нулева.

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.11.2022, 16:52:00 »
Две снимки от пребиваването на японски турист в НРБ, направени през май 1983г. На втората снимка се вижда влизането в покрайнините на Дупница.
Дупница е от 1991 г. През 1983 г. беше Станкето, но комуната си е Дупнишка.

11
Идеята на експресните линии, доколкото разбирам, е да се ползват бързи артерии за телепорт между различни точки: примерно Люлин-ССТ-Източна тангента (когато изпълнят отсечката ССТ-Владимир Вазов) - Левски или Надежда - История славяноболгарская - Резбарска - Левски.

12
Тук е малко по-различно описанието на "областните" кодове: ЕА за автомобили и ЕМ - за мотоциклети/мотопеди.

https://www.bta.bg/bg/galleries/bulgaria/109974

14
мисля 3 години от датата на издаване или презаверяване на разрешителното за строеж
5 са годините май.

Някъде четох, че разрешението за ползване се бави заради жалби по живия плет (или липсата му, не знам).

Колкото за закъсненията, може да си търкате клавиатурите колкото искате, но от 2020 до 2022 Ковид е  удобно форсмажорно обстоятелство, което праща по дяволите всякакви срокове. Даже за F-16, да не говорим за някакво си трамвайно трасе. Същото е в Гърция - както за прословутото солунско метро, така и за прословутите скоростни влакове Солун - Атина. Кметицата може да пише колкото си ще актове за неустойки, те ще паднат в съда за нула време. А и е очевадно, че през последните години никой от изпълнителите на проекти не я е***а.

15
Любопитно е до коя година булевардът е бил с това име, предвид смъртта на Генералисимусът на 05.03.1953г. и последвалата десталинизация, чиято кулминация в СССР и НРБ е през 1956г.

Варна си възстановява името на 20.10.1956 г. Вероятно там някъде е връщането на името на връх Мусала. Колкото до преименуването на безброй улици по градове, села и паланки, преименуването на Сталински район на Ленински и т.н. все пак трябва някакво време съответният градски/селски народен съвет да прекара решение на сесия. На  картата от 1957 Витошка продължава да е Сталин, но актуалността на тези карти не винаги е гарантирана. Интересно, че статуята на Сталин продължава да се мъдри във Варна чак до 1962 г., което не е изненадващо - и сега във Варна са най-много верните последователи на продължителя на неговото дело - Путин.

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 15.11.2022, 17:34:35 »
Ами явно при подобни автоматики трябва да им направят една черна кутия, за да са ясни действията на шофьора и реакцията на софтуера.

17
Драгалевско шосе - БПС и БПС - Бъкстон са изключителни частни случаи на застъпване 111/109 и 111/110. В посока БПС - Люлин, ако случайно мине 110, може да се хване, за да застигне няколко 111-ки напред по задръстванията на Симеоновско и Драгалевско шосе.

18
Пред нас има 111 и 110. Ние сме трети автобус. И трите автобуса в комплект се движат от Икеа към Младост.
Е на коя спирка след ИКЕА се засичат 110 и 111, та да им трябва синхрон? А при честотата на 111 и нескончаемите тапи на Симеоновско шосе няма начин 109 да не догони някое 111 от Драгалевското шосе до ИКЕА.
А трябва да си голям маниак, та на Драгалевско шосе да слезеш от 111 и да се метнеш на 109. В другата посока пък нямат обща спирка след ИКЕА.
От МС Балан до ИКЕА са малко спирките, та да се търси синхрон.

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 14.11.2022, 23:59:34 »
Проблем със софтуера друг път. Прилича на обувка, оставила натисната газта и възпрепятстваща натискане на спирачка. Шофьорът спря,  за да оправи нещо и стана сакатлъкът.

20
Вчера вагон-лаборатория 81 препускаше с бясна скорост от 15-ина километра в час
Остава да направят скоростни тестове с 435  :devil:

Pages: [1] 2 3 ... 719