Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 108980 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12744
    • View Profile
Пероните на метростанциите са прекалено къси за по-дълги състави. Иначе старото оборудване на номерните позволява влакове от осем вагона надали новото позволява по-малко. :rolleyes:
Само част от станциите са по-къси. И какво пречи да не се отварят последните врати, ако е по-дълъг съставът на някои метростанции? Това се практикува в метрото в Рим и май в Барселона също, ако не греша.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Пероните са с дължина приблизително 104-105 m, шествагонен влак е с дължина около 115 m. Принципно може да не се отварят най-предната врата на предния челен вагон и най-задната на задния, но кабината на машиниста остава извън станцията и се влошава видимостта му. :rolleyes:

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
То първо се мисли, а не да ги направят по бързата и да се приключва... само първите станции са малко по - дълги, другите са доста къси. Да видим на МД3 как ще бъдат, ама там още повече ме съмнява с тези влакове съставени от по 2/3  вагона...
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Дължината на пероните на станциите на МД3 е същата като на останалите две линии около 104-105 m. :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2987
    • View Profile
    • Email

На муцуните - майната им. .

Не съм съгласен. Няма аварийни изходи, това е сериозен недостатък. Пестим, пестим и накрая до там стигаме, че нещата стават и опасни.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile

На муцуните - майната им. .

Не съм съгласен. Няма аварийни изходи, това е сериозен недостатък. Пестим, пестим и накрая до там стигаме, че нещата стават и опасни.
Е как да нямат. Имат си вратата на машиниста, която не е към салона, а отстрани. Ако имаш предвид нещо като на тези в Будапеща, то ние никога сме нямали влак с такава врата. Не виждам какъв е проблемът сега. Същото е като преди, само че са направили предницата скосена, а не вертикална.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Номерните се движат в състав от 4 вагона. Можеше да станат 5 (а не 6 както Пейчев настоява) и така няма да излизат от пероните. Наистина сега беше моментът да се вземат из Русия някъде 12 вагона и да минат същата модернизация (така или иначе всичко по управление и задвижване се сменя). Така сериозно щеше да облекчи претъпкването в час пик по М1, Русичите така или иначе имат преход между вагоните и хората се разпределят по-равномерно.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2987
    • View Profile
    • Email
Нямали сме, но това не е добре. Има участъци, където такава врата ще подобри значително условията за евакуация. При модернизирането беше редно да я добавят.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Няма аварирн изход, ама вижте, че е добавена врата и отдясно, защото оригинално имат само отляво...
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14057
    • View Profile
    • Email
На мен пък ми харесват защото се е запазила донякъде оригиналната визия.

Но важното е крайния резултат а именно-с какво точно се подобрява комфорта на пътниците. Има ли отопление, климатик? По-удобни ли са седалките от преди? Да не се окаже че са дадени толкова много пари, а реално да няма никакво подобрение на комфорта. Иначе тия старите май си се движат още, поне допреди месец видях такъв в движение без модернизация, ама и аз не ги следя.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Движат си номерните.
Ама аз не виждам смисъл от климатик, номерните имат перфектно проветрение, няма смисъл да се маха. Седалките са сменени с по неудобни, дръжките като ги гледам и те не са ок, тук като им добавиха зелените дръжки беше удобно, ама руснаците пак са се придържали както са оригинално, тоест да има само покрай вратите и седалките.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Във всички случаи комфортът се подобрява сериозно - вратите няма да се тряскат като гилотини, няма да има присецвания, тракане и чегъртане при тръгване и спиране, няма да има бучене от преобразувателя за ниско напрежение, ще се намали лашкането. :rolleyes: Дръжки могат да се добавят бързо и лесно.  :rolleyes: Дължината на вагоните е приблизително 19.2 m и при дължини на пероните около 104-105 m би трябвало да може да се експлоатират петвагонни състави без проблеми.  :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Във всички случаи комфортът се подобрява сериозно - вратите няма да се тряскат като гилотини, няма да има присецвания, тракане и чегъртане при тръгване и спиране, няма да има бучене от преобразувателя за ниско напрежение, ще се намали лашкането. :rolleyes:

Откъде си сигурен? Още никой не се е возил на тях, за да кажеш.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Не вярвам да оставят старите врати, старото електрооборудване, да не пипнат нищо по ходовата част и т.н. би било неизпълнение на договора за модернизация и в такъв случай би трябвало да е предвидена солена неустойка. Новите врати във всички случаи ще са по-тихи, контакторното управление ще бъде заменено с транзисторно съответно ще изчезнат траканията, чегъртанията и присецванията и т.н. Новите преобразуватели във всички случаи ще са по-тихи от старите бучащи. :rolleyes:

Offline Lepos_Grim

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Видимостта през предното стъкло изглежда доста ограничена, а и вътре седалката ми изглежда да е доста ниска. Надявам се, че може да се вдигне поне с малко. Само да не се окаже, че машинистите трябва да карат прави  :D

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4832
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Прждължавам да твърдя, че перпендикулярното разположение на седалките е неудобно както за правостоящите, така и за седящите. И един човек да има на пътеката, минаването е трудно, без да настъпиш някой седящ, който така или иначе с краката си заема място една идея по-малко от две седалки, обърнати по посока на движението.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Пероните са с дължина приблизително 104-105 m, шествагонен влак е с дължина около 115 m. Принципно може да не се отварят най-предната врата на предния челен вагон и най-задната на задния, но кабината на машиниста остава извън станцията и се влошава видимостта му. :rolleyes:
Принципно на този модел или са отворени всички врати или са затворени. Иначе принципно много неща може да се направи.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12744
    • View Profile
Прждължавам да твърдя, че перпендикулярното разположение на седалките е неудобно както за правостоящите, така и за седящите. И един човек да има на пътеката, минаването е трудно, без да настъпиш някой седящ, който така или иначе с краката си заема място една идея по-малко от две седалки, обърнати по посока на движението.
Ако бяха по-широки кошовете, като метрото в Букурещ например, можеше да са обърнати четворки седалки. Сега няма как да се съберат две четворки, трябва от едната страна да са единични. За мен не е толкова лошо решение, при наличното пространство. И в Лондон има влакове с по-тесни кошове и срещуположни седалки като нашите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Два реда двойни седалки намаляват вместимостта на влака с поне 25% и в пик няма как да се поберат пътниците в пик. :rolleyes: