Author Topic: Новини от София  (Read 871207 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1729
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5680 on: 01.04.2023, 23:02:10 »
Хора, не знам дали това се е състояло, обаче вижте превода на английски на фейсбука на ЦГМ! Направо падам!

Party Tram Пар again this Saturday - April 1, 2023 👉 He leaves at 17:00 from the Renaissance Square ✅ Magicians, memes and open lessons from the Sofia City Breakers team await capitalists on the latest generation PESA tram. ✅ Good mood will be heated by DJ WALLDEMAR, and a special guest DJ will be the model Sokrat Sokratov. ❗️ In the "Party Tram", the trip includes a regular transport document. ❓ What is the route: 👉 from 17:00 h. , from Renaissance Square on line # 27 to "Monastery Meadows-West" and back, 👉Next is a transition through the renovated tunnel to the railway. to. "Lyulin" along the tram line #8; route 5 - Buxton and back on the same road to Hope overpass. 👉At 7:30 pm - transition to the tram route No. 5 to the district. Buxton and back to Hope overpass.

столичани - capitalists
Превели са дословно и локациите:
Манастирски ливади - запад - Monastery Meadows-West
А това вече е върха: Надлез Надежда - Hope overpass  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D !!!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4050
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5681 on: 11.05.2023, 14:23:17 »
https://www.facebook.com/events/268490375516289
Quote
Район "Витоша", Столична Община в партньорство с Декатлон и Базар на изкуствата и творческите занаяти, Ви канят на второто издание на ПРОЛЕТЕН ВИТОША ФЕСТ
Кога?
12-ти, 13-ти и 14-ти май /петък, събота и неделя/
 Къде?
Пешеходната зона пред НИМ - Бояна
и.т.н.
Съкращавам, в ивента пише програмата. На събитието за трите дни от страна на градския транспорт ще бъдат показани трамвай 35, тролейбус ЗиУ, Икарус 4067, и някой друг електробус.
« Last Edit: 11.05.2023, 15:40:23 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1135
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5682 on: 12.05.2023, 18:45:06 »
https://www.facebook.com/events/268490375516289
Quote
Район "Витоша", Столична Община в партньорство с Декатлон и Базар на изкуствата и творческите занаяти, Ви канят на второто издание на ПРОЛЕТЕН ВИТОША ФЕСТ
Кога?
12-ти, 13-ти и 14-ти май /петък, събота и неделя/
 Къде?
Пешеходната зона пред НИМ - Бояна
и.т.н.
Съкращавам, в ивента пише програмата. На събитието за трите дни от страна на градския транспорт ще бъдат показани трамвай 35, тролейбус ЗиУ, Икарус 4067, и някой друг електробус.
Преди малко бях на мястото,мога да кажа че Икаруса и Зиу-то изглеждат все едно току що са излезли от завода
Имах удоволствието да видя на живо моделите
Щеше да е хубаво да беше докаран и реставрираният Чавдар от Пазарджик

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17085
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5683 on: 12.05.2023, 19:29:48 »
На Икаруса му липсват табелките “Ikarus Made in Hungary” и т.н. Изглежда прилично, но има още какво да се желае. А и като цяло да зачестят ползването им. ЗиУ-то бяхме забравили, че съществува. В Прага, например, имат специални атракционни линии и запазения исторически с подвижен състав се разтъпква редовно…

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5684 on: 12.05.2023, 19:38:03 »
За жалост Зиуто и Икаруса са далеч от оригиналната визия, най - вече откъм детайли в салона, но поне има нещо. Ако не се намери оригинално ел. оборудване на Зиуто, никога няма да го видим в движение.
А за ретро линия като 23 в Прага не сме дорасли, а и нямаме достатъчно подвижен състав за такъв тип линия. Ако направят 1723, 1645 и 1531, току виж ще съберем автобуси за една ретро линия , при трамваите също са нужни поне още 2 екземпляра. Тролеите няма и нужда да ги коментираме, там вероятностите се въртят около 0 цяло и нещо.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17085
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5685 on: 12.05.2023, 19:45:23 »
ЗиУ-то само статичен експонат ли е засега, нищо от оборудването ли няма по него!?!  :eek:

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1135
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5686 on: 12.05.2023, 20:08:30 »
Но пък има перфоратори
Снимки на Икаруса и Зиу-то съм пуснал в раздел Снимки

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5136
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5687 on: 12.05.2023, 21:21:50 »
ЗиУ-то само статичен експонат ли е засега, нищо от оборудването ли няма по него!?!  :eek:
ЗиУ-то е статичен експонат, защото никой не знае защо. Уж е възстановен напълно, уж е в движение, но... не се движи. Иначе нищо не му липсва от оборудването реално.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5688 on: 12.05.2023, 21:42:38 »
ЗиУ-то само статичен експонат ли е засега, нищо от оборудването ли няма по него!?!  :eek:
ЗиУ-то е статичен експонат, защото никой не знае защо. Уж е възстановен напълно, уж е в движение, но... не се движи. Иначе нищо не му липсва от оборудването реално.
Те в депото го местят с аварийната, какво остава да се движи. А причината е очевидна, има липси в електрооборудването и има някакви доработки направени тук, колкото да може да мръдне.
Със спирането на тези тролеи във Враца се изпузна моментът да се закупят части от там, с което имаме един безполезен музеен тролей.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5136
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5689 on: 12.05.2023, 23:52:37 »
А причината е очевидна, има липси в електрооборудването...
Видял си някъде да стърчат свободни кабели ли, да липсват конкретни части ли, залягал си под въпросния тролейбус, или може би с набито техническо око си ровил из електрическите шкафове? Ако те е страх да не ти клеясат клавишите на клавиатурата, пръскай я от време на време с WD-40, няма нужда да се упражняваш във форума... :help:
« Last Edit: 12.05.2023, 23:54:37 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4971
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5690 on: 12.05.2023, 23:55:55 »
Движещо ЗиУ трябва да има в Плевен, така че не всичко е изгубено.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5691 on: 13.05.2023, 00:25:08 »
А причината е очевидна, има липси в електрооборудването...
Видял си някъде да стърчат свободни кабели ли, да липсват конкретни части ли, залягал си под въпросния тролейбус, или може би с набито техническо око си ровил из електрическите шкафове? Ако те е страх да не ти клеясат клавишите на клавиатурата, пръскай я от време на време с WD-40, няма нужда да се упражняваш във форума... :help:
За 2 години не е излязло нито веднъж на собствен ход, може би, защото ги е страх да не се изхабят въглените, щом това с електрооборудване са мои фантазии според теб.  :neznam:
А и щом си толкова убеден, че всичко е наред, бих се радвал да звъннеш и да организираш пътуване с него, а след това да ни кажеш и тук, сигурен съм, че ще има доста заинтересовани.  :) Само да не се окаже, че няма как да го отдадат под наем, поради причина която не биха казали.

Колкото до Плевен, ЗиУто им се използва за учебни цели, а другото живо е запазено за музейно, така че докато не направят учебна Шкода, едва ли ще ни продадат нещо.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1640
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5692 on: 13.05.2023, 12:31:35 »
За съжаление, няма как да присътствам, на работа съм. После да публикувате подробен снимков матриал!
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5978
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5693 on: 18.05.2023, 11:47:02 »
Ама то едно е да има/няма оригинални части едно ЗИУ, съвсем друго е да не може да се движи!
То "голямата" техника на СССР! Най-много да е с тиристорно управление вместо с резисторно-контакторно! Най-много да им е трудно да издокарат размерите и теглото да са тежки и големи като оригиналните! Или пък другите чаркове да са некачествени като оригиналните.
По-вероятно е да има проблем с ПТД-то! Примерно да се нуждае от пренавиване или да му липсва някой лагер щото е нестандартен.
Да си представим руски цветен телевизор 714-та серия! То проблем е да намериш толкова допотопни част за да не изхвърлиш 50 кг и да ги замениш със 100 гр.

Просто така написани мненията звучат сякаш не знам за какви компютри става дума вътре...
После как хората ще имат реална представа за нещата, когато информацията се предава толкова засукано и изкривено!
Най-голямото достойнство на Съветската техника е минималното използване на пластмаса и максималното използване на дебели железа! Това правеше механиката здрава, тежка и устойчива.
Примерно с трансформатора могат в момента да се направят 50 пъти повече устройства, с дървенията 1 легло и т.н.

Успяваха и криво-ляво да навиват намотки издържащи (при повечко късмет) на тежки условия - например високи напрежения. Ама ако не са от понеделник ... :)

Аз много се дразня като не се представят нещата реално. Например нашите ракети земя-въздух дето ги имахме до към 2000-та година бяха пълни електронни дървета. Аналогови с диференциални-усилватели. То хубаво като сме тествали микролампите на ДУ сме ги включвали и проверявали ама хайде да отгатнем това нещо освен, че не се влия от GPSзаглушаване какво достойнство има спрямо съвременно оборудване с изчислителна техника.
« Last Edit: 18.05.2023, 11:57:11 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7920
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5694 on: 18.05.2023, 11:57:00 »
Прототипни бройки единични ЗИУ с тиристорно управление и малка серия тиристорни ЗИУ-5642 се появяват едва през 90-те, по-рано такова е имало само на съчленените и се оказва доста проблемно. В София са доставени ЗИУ с контакторно управление. :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5978
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5695 on: 18.05.2023, 11:59:14 »
Бай Пешо трябва някак си със спирт да изчисти контактите на контакторите и да смаже пружините. Много е лошо като залепне контактора и не включи резистора навреме. Почва да придърпва.
Имахме един предмет в МЕИ-то във Варна дето му забравих името където тая система я бяха монтирали на едни метален стенд и едно ПТД имаше долу. Контакторите бяха накичени по железата около резисторите и мерихме разни токове и напрежения.
Имахме един друг предмет където освен празен ход и статичен товар на ПТД мерихме  и динамичен товар - т.е. етно малко ПТД е свързано с ротора на по-голямо ПТД и му създава товар като се опитва да го врътне в обратна посока.
« Last Edit: 18.05.2023, 12:20:54 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15891
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5696 on: 18.05.2023, 13:27:59 »
Бай Пешо трябва някак си със спирт да изчисти контактите на контакторите и да смаже пружините. Много е лошо като залепне контактора и не включи резистора навреме. Почва да придърпва.
Хайде да не профанизираме дискусията. Има форумисти, които са по-наясно с материала, ако желаят, може да споделят.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5978
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5697 on: 18.05.2023, 13:45:34 »
Така е - прав си! И знам, че има хора, които са по-наясно. Въпроса е, че обикновено за разлика от едно време, когато всеки успех на предприятието (държавно) се рекламираше широко по вестниците, радиото и дори телевизията - сега професионалистите си се мъчат тихичко в своята област а масово се шири повече гадаене, вместо информация.
От години се ширят какви ли не легенди за всяка област, че човек (запознат) често му е най-лесно да си замълчи.
Давам примери:
Майка ми обясняваше, че думата "хакер" идвала от българска "ХАК" (смислово "Хак да ти е!") и никакви професионални аргументи (мои) не биха и променили мнението. Ако намесим дори книгата "Катедралата и базарът" или друга информация позовавайки се на източници, че дори "хакер" трябва да се нарича "кракер", защото хакерът е добър компютърен специалист - още по-зле би станало!
И за себе си стигнах до извода, че някои неща казани по такъв начин биха свършили повече работа от цитиране на източници, авторитети и други...
Украйна, победа!

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5698 on: 19.05.2023, 13:47:06 »
Майка ми обясняваше, че думата "хакер" идвала от българска "ХАК" (смислово "Хак да ти е!") и никакви професионални аргументи (мои) не биха и променили мнението. Ако намесим дори книгата "Катедралата и базарът" или друга информация позовавайки се на източници, че дори "хакер" трябва да се нарича "кракер", защото хакерът е добър компютърен специалист - още по-зле би станало!
Е то в леко хумористичен аспект погледнато - хакера може да ти го "нахака" много директно така че не е далеч от истината. Но си прав че хората и идея си нямат за какво точно иде реч - нито с компютри, нито с подвижен състав.
Между другото - ПТД като съкращение какво точно трябва да е - "тягов двигател" ми е ясно, ама това П отпред ми се губи.
И да не би ли могло специалист да се изкаже какъв им е проблем на ЗиУ-тата защото тук стигаме до локумизации

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7920
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5699 on: 19.05.2023, 14:37:34 »
Един от най-големите проблеми на ЗИУ е неудачното разположение на пусково-спирачните съпротивления под пода, което създава опасност от прегряване и токови удари. При нормалните тролеи примерно Шкода 9тр след 1965г. пусково-спирачните съпротивления са изнесени на покрива, така се охлаждат от насрещния въздушен поток при движение и опасността от попадане на вода и мръсотия намалява силно, съответно се подобрява електро- и противопожарната безопасност. По тази причина за Крещатик в Киев и Крим с продължителни стръмни спускания са доставяни Шкоди. ПТД е съкращение от постояннотоков тягов двигател.  :rolleyes: