Маршрути > Идеи

Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт

(1/160) > >>

sofianec:
Предвижда ли се разширяване на тролейбусната мрежа в София? По Янчулево време се спекулираше със тоталното спиране на всички линии, искаха да пускат димящи Икаруси да бълват кълба дим по центъра. Сега се купуват нови машини, има явно идея да се реставрира малко подвижния състав. Явно промяна на мисленето. Та защо не и нови отсечки?

Според мен има места, където това не е лоша идея - трайно задръстени булеварди, където и без това скоростта на движение не е висока, а автобустите стоящи в задръстване отделят вредни газове. На такива места тролейбусът от екологична гледна точка е идеалното превозно средство. Ако отсечката е права и без много завои е отлично място за поставяне на жици. Според мен по цялата дължина на Евлоги Георгиев е едно такова място с включване към съществуващата мрежа. Има и други подходящи места. Това би намалило емисиите на вредни газове чувствително и би направило центъра по-чист.

viktorlc:

--- Quote from: sofianec on 21.12.2010, 18:46:02 ---Предвижда ли се разширяване на тролейбусната мрежа в София? По Янчулево време се спекулираше със тоталното спиране на всички линии, искаха да пускат димящи Икаруси да бълват кълба дим по центъра. Сега се купуват нови машини, има явно идея да се реставрира малко подвижния състав. Явно промяна на мисленето. Та защо не и нови отсечки?

Според мен има места, където това не е лоша идея - трайно задръстени булеварди, където и без това скоростта на движение не е висока, а автобустите стоящи в задръстване отделят вредни газове. На такива места тролейбусът от екологична гледна точка е идеалното превозно средство. Ако отсечката е права и без много завои е отлично място за поставяне на жици. Според мен по цялата дължина на Евлоги Георгиев е едно такова място с включване към съществуващата мрежа. Има и други подходящи места. Това би намалило емисиите на вредни газове чувствително и би направило центъра по-чист.

--- End quote ---
По принцип практиката в големите градове на даден етап най-дългите автобусни линии да се преиобразуват в тролейбусни (възможно и трамвайни). Аз смятам, че добри кандидати са трасетата на авт. 11, всички Младостки рейсове, авт. 120.

sofianec:
Първи би могъл да стане 76. По-голямата част от трасето вече се покрива от съществуваща мрежа. Ако се свърже Орлов мост по Евлоги Георгиев с Гоце Делчев и се удължи мрежата по Цариградско и към Младост 4 би била готова една изцяло електифицирана мрежа за 76. Удължаване би могло да се направи до Метро и да се замени 114 с тролей. Друг кандидат е 74. Там само малки части от маршрута не се покриват от съществуваща мрежа. Или електрифициране на Сливница, след Орион. Тя също е идеална права и тролеите биха развивали високи средни скорости. Сегашните линии в Люлин с множеството завои са нерационални.

Според мен във върешната част на града транспортът трябва да е изцяло елекрифициран. За приоритет трябва да е замяната на линии които навлизат във идеалния център и се движат по натоварени булеварди.

difian:
11, 94 и 150 са кандидатите, които ги има отбелязани черно на бяло върху документ. Определено, за закриване на трамваите и тролейбусите в София не се мисли, колкото и проблеми да има и състоянието да го считаме, достигнало до пределна граница. Някой членове на форума здраво спекулират с този въпрос във връзка с изграждащото се метро. Но е редно да осъзнаят, че животът и градската среда въобще не са статични. Да се надяваме, че и всичко е устойчиво, също, и ще върви към подобрение.

emo:
На мен пък идеята не ми харесва. С автобуси ми е по-приятно да пътувам.
А и акто гледам аккво става, по-добре за начало да извършат смяна на голяма част от контактната мрежа и най-вече стрелките.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version