Author Topic: Доставка на влакове за МД 3  (Read 35793 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #20 on: 27.02.2016, 01:31:38 »
Общи приказки, а картинките излизат и като напишеш "Siemens Inspiro" в Google
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 761
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #21 on: 27.02.2016, 09:25:56 »
Общи приказки, а картинките излизат и като напишеш "Siemens Inspiro" в Google
Но не може да отречеш, че изглеждат страхотно.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 983
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #22 on: 27.02.2016, 09:50:32 »
Аз мога отрека. Тези мотриси технически предполагам, че са много по-напред от Русичите, но дизайна е отвратително кичозен!!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #23 on: 27.02.2016, 09:52:11 »
Поне отвътре мотрисите със сигурност няма да изглеждат така  ;) Аз мисля, че ако производството започне тази година, вероятно ще бъдат представени на тазгодишния Innotrans.
« Last Edit: 27.02.2016, 09:54:12 by bagercho »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #24 on: 27.02.2016, 11:42:33 »
Мислех в другия да го напиша, но тази година ще започне производството им. Да стискаме палци че ще включат наш състав или поне 1 вагон на изложението. :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #25 on: 27.02.2016, 14:05:05 »
Не знам на какво толкова се радвате? Според мен, няма място за такава радост, защото:

1. По стара традиция от СО ще поръчат минимален брой функционалности на влаковете (справка - автобусите Mercedes Conecto LF на Столичен Автотранспорт).

2. Съгласен съм, че
дизайнът е отвратително кичозен!!!

3. Имам опасения, че технологията с вратите на пероните няма да вирее добре на българска земя. А и като цяло се чудя дали е ефективна и необходима.

4. София ще съжалява заради тоталната техническа несъвместимост между МД1,МД2 и МД3. Може би ще се случи след много години, но ще се случи! Помнете ми думата! (Справка - двете трамвайни междурелсия в нашата столица и всички неудобства, които произтичат от тях.)

5. Западната техника (и като цяло всякакви стоки) имат много по-високи нива на заложено/планирано остаряване, спрямо руската техника. ;) Дали това е добра идея за бедна държава като България?
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #26 on: 27.02.2016, 14:17:57 »
От тези неща няма нищо вярно...  :crazy:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #27 on: 27.02.2016, 14:23:53 »
От тези неща няма нищо вярно...  :crazy:
Не е лошо човек да се обосновава! ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10342
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #28 on: 27.02.2016, 14:58:46 »
Може ли аз.

Първо: Няма такова нещо като "стара традиция". Новите автобуси МАН го доказаха. Освен това каквато и марка влакове да дойдат, оборудването им е предварително описано в тръжната документация. Така че твърдения от сорта на "вижте сега как ще ни прецакат" са си чиста проба спекулация. Подобни похвати са присъщи на определени русофилски политически субекти, и аз силно се надявам демонстрираното поведение на vasko да не е плод на подобна пропаганда.

Второ: Да, дизайна и на мен не ми харесва, но пък е иновативен. То и Ивекото Ърбануей ми се струва грозно, но това не го прави лош автобус.

Трето: Как може да твърдиш че нещо не вирее тук при положение че това е нещо ново. Доста неща, които преди не можехме да си представим, сега се ползват, така че нека да не хейтим добрите практики.

Четвърто: Кому е нужна тая съвместимост, при положение че няма да имат общи точки. Това само би ограничило избора до .... а да, сещаме се кого и това вероятно е и основата на цялата плява, която изсипа.

Пето: Руската техника с нищо, ама абсолютно с нищо не е по-добра от другите. Освен това да погледнем Русича - ами то май само коша е руски. Всичко друго им е внос. Е, значи че и те са със сходни параметри...

Та така ... Пропагандата ти тук няма да мине.
« Last Edit: 27.02.2016, 15:01:03 by RADOCVET »

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 387
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #29 on: 27.02.2016, 16:13:58 »
Погледнато отстрани, не ми е интересна политиката, автобусите МАН са хубави, но не и в нашето примитивно изпълнение! Няма какво да си кривим душата! Да хубави са,да екологични са, да има климатик и може да се пътува относително комфортно в тях и дотук.В форума не еднократно е писано, че заданието е направено с минимален брой екстри.
Да не бъдем късопаметни.
Та в тоя дух може да се приеме и притеснението на Васко, че пак ще имаме едно базови влакчета и дотам.Само и само да спестим някой лев,че да се бием колко ни е евтино всичко.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #30 on: 27.02.2016, 16:44:33 »
Това че в Автото така си поръчват, не значи че и в Метрополитен, така ще поръчат новите влакове. До сега всичките ни влакове са поръчани с максимален брой екстри, единственото което не беше поръчано при последната доставка, бяха камерите. Но те не бяха съвместими с нашата система и трябваше да се преправят и останалите влакове. Така че това че автото си поръчват базови автобуси, не означава нищо. Още повече че влаковете вече се знае че ще са с климатични системи и информационни системи. А ще има и повече от това...  ;)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #31 on: 27.02.2016, 17:19:04 »
Не знам на какво толкова се радвате? Според мен, няма място за такава радост, защото:

1. По стара традиция от СО ще поръчат минимален брой функционалности на влаковете (справка - автобусите Mercedes Conecto LF на Столичен Автотранспорт).

2. Съгласен съм, че
дизайнът е отвратително кичозен!!!


3. Имам опасения, че технологията с вратите на пероните няма да вирее добре на българска земя. А и като цяло се чудя дали е ефективна и необходима.

4. София ще съжалява заради тоталната техническа несъвместимост между МД1,МД2 и МД3. Може би ще се случи след много години, но ще се случи! Помнете ми думата! (Справка - двете трамвайни междурелсия в нашата столица и всички неудобства, които произтичат от тях.)

5. Западната техника (и като цяло всякакви стоки) имат много по-високи нива на заложено/планирано остаряване, спрямо руската техника. ;) Дали това е добра идея за бедна държава като България?

 
Всичко, което си написал са едни... глупави детински разсъждения...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #32 on: 28.02.2016, 15:38:28 »
Това че в Автото така си поръчват, не значи че и в Метрополитен, така ще поръчат новите влакове. До сега всичките ни влакове са поръчани с максимален брой екстри, единственото което не беше поръчано при последната доставка, бяха камерите. Но те не бяха съвместими с нашата система и трябваше да се преправят и останалите влакове. Така че това че автото си поръчват базови автобуси, не означава нищо. Още повече че влаковете вече се знае че ще са с климатични системи и информационни системи. А ще има и повече от това...  ;)
Съмнявам се да ги получим с дървените седалки, които виждаме по снимките. Все пак, когато цената има най-голяма тежест при избирането на изпълнител, трудно можем да очакваме дизайнерски подвизи и оборудване тип „върха на сладоледа“. Не очаквам нещо по-впечатляващо като интериор от Песите или пък от Сименсите на БДЖ (което ми се струва и напълно достатъчно, в интеес на истината). Иначе откъм дизайн на салона поне за мен определено превъзхождат Русич-ите.

Quote
Пето: Руската техника с нищо, ама абсолютно с нищо не е по-добра от другите.
Поне откъм цена превъзхождат. 
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #33 on: 28.02.2016, 16:39:15 »
Може ли аз.
Разбира се!  Аз уважавам всеки, който аргументира твърденията си и води цивилизована дискусия! :)

Първо, бих искал да подчертая, че моето мнение няма никаква политическа основа и се базира само на знания, наблюдения и основателни предположения.

Второ, по същество (по ред на номерата):

1. Това ми твърдение се базира на статията, която е цитирана на предишната страница и на наблюденията ми относно традициите на СО. Според статията, от Siemens са разработили нов модел метровлакове с вариращи спецификации и екстри. А въпросът какви спецификации и екстри ще има поръчката за София тепърва ще се уточнява между Siemens и СО, т.е. независимо, че вече е избран изпълнител на поръчката, спецификациите не са уточнени. А относно традицията - мисля, че всички можем да се съгласим, че когато от СО поръчват нещо ново, то обикновено е базов модел с орязани спецификации и екстри. Смятам, че новите ни автобуси MAN не са изключение или пример за прекратяване на тази традиция. Всъщност, те препотвърждават традицията... Като се замислим - защо нямат бутони за отваряне на вратите на всички врати; защо нямаха фабрично вградена система за гласово оповестяване; защо нямат кабини за водачите?

2. Това, че дизайнът е иновативен, не значи, че е хубав. ;) Но, това е субективен въпрос и може би няма смисъл да задълбаваме на него. :)

3. Относно перонните врати, трябва да се замислим дали наистина са необходими и ефективни. Доколкото знам, по света има много малък процент метросистеми (или части от тях) с такава технология. Тези врати оскъпяват метрото, а пък ще изискват и поддръжка и части, които също струват пари. Може би, дори само заради вратите ще са необходими допълнително технически лица, които да могат да реагират бързо при проблем (все пак, би бил голям проблем, ако вратите блокират).

А относно предположението, че такава нова технология трудно ще вирее на българска земя се корени в манталитета на българина и в случая - този на машинистите и този на механиците. Масово българските механици практикуват поддръжка тип "с чук и тел" и за това предполагам, че когато устройствата излязат от гаранция ще става забавно... Другото, което е - по мои наблюдения машинистите в метрото масово не спират на точно определените места. Да, сега това не е проблем, но за МД3 и 20-30 см. разлика ще са проблем.

4. Поддържане на еднакви или съвместими технологии е икономически и практически обосновано. По-големи поръчки за резервни част и консумативи - по-ниски цени. Влакове от единия диаметър могат да се използват за другия. Влакове от единия диаметър могат да се пратят на ремонт в депото на другия. При правилна преценка за връзка между двата диаметъра, може в извънредни ситуации влакове от единия диаметър да бъдат пуснати да се движат по другия (например, изходът на депото  бъде блокиран) и т.н. и т.н. Освен това, вече коментирахме, че долното токоснемане има много предимства пред горното. ;)

5. Тук говорех за икономически термин - заложено/планирано остаряване. Който не е запознат с този термин, може да потърси информация - има документални филми, статии и т.н. Накратко - това е една от основите на капитализма. Идеята е такава, че стоките да се произвеждат така, че бързо да се развалят, а поддръжката и ремонтите да не са рентабилни. Целта е често да се купуват нови бройки, за да има оборот и печалба за капиталиста. А идеята на руската техника е да бъде здрава, дълготрайна (издръжлива) и лесна и изгодна за поддръжка и многобройни ремонти.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #34 on: 28.02.2016, 21:26:06 »
Силно се надявам, че поне относно т.5 не е така, както казваш, Васко. Доколкото при потребителската електроника, домакинските уреди, леките автомобили, та дори вече и автобусите е така, в доста голяма част от метросистемите техниката си е на сериозна възраст, т.е. имаме дълъг експлоатационен период. Влакчетата са метрото са си доста скъпи, а е логично амортизацията да е доста по-бавна, в сравнение с автобуси/трамваи, тъй като условията на експлоатация са доста по-добри, така че не виждам причина сименсите ни да са еднодневки. Но със сигурност резервните им части ще са по-скъпи от на Русичите.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #35 on: 29.02.2016, 02:08:45 »
т. 5 не е вярна, както и останалите неща. Безумно е да говорим за влакове за милиони, които щели да се счупят, само и само да си купим пак. Хората по света имат марки, име в бранша... Какво ще стане ако се окаже че продукцията им е боклук? Ще излязат от пазара... а това нито един световен производител не би си го помислил, камо ли да го направи. Отделно метровлаковете имат най-малка амортизация от всички типове градски подвижен състав.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Email
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #36 on: 01.03.2016, 22:48:26 »
Относно спирането на точно място,  мисля, че ще става автоматизирано, както сега се регулира максималната скорост. В Париж, линия 1 и 14 са напълно автоматизирани и с прегради, без машинисти, а доколкото знам и тези влакове ще имат тази възможност.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #37 on: 01.03.2016, 22:53:40 »
Пък и ако не се лъжа, се говореше за възможност за заложено управление на влаковете без машинист по МД3
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #38 on: 01.03.2016, 23:54:41 »
Не се лъжеш, прав си, ще бъде заложено, но първоначално ще се движат с машинисти.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6335
    • View Profile
Re: Доставка на влакове за МД 3
« Reply #39 on: 03.03.2016, 20:10:37 »
Значи ще видите вие манталитета на метровлаковете  :) :rolleyes: