Маршрути > Идеи

Излетните автобусни линии

(1/293) > >>

Ivo:
Излетните автобусни линии са много удобни, човек да отиде някъде извън града да прекара свободното си време. Преди време излетни автобусни линии са били 66, 266, 61, 261, 361, 461, 62 и 103. В момента се движат само 66 и 103.
Според мен напълно необосновано беше закриването на А61 до Златните мостове. Едно толкова посещавано място, любимо на много софиянци беше оставено без никакъв транспорт.( товарните бусове с номер 10 не ги броя, те я дойдат я не) Помня как малко преди да закрият 61, пътувах в несъществуващият вече туристически Икарус 1053, точно си говорихме с шофьора, че на 66 често пъти автобуса е наполовина пълен, и той каза, че на 61 е голяма лудница и има доста пътници. Просто не мога да разбера защо закриха тази линия, може би това беше една от най-големите глупости в последните години.
66 пък в делнични дни има само 2 курса-един сутрин и един вечер, при това почти в 100% от случаите пускат 16 местни автобуси-крайно недостатъчни. Първият автобус тръгва твърде рано, а втория-твърде късно. Може да пуснат два междинни курса.
Миналата седмица 66 замина от Хладилника пълен, имаше и правостоящи дори. Разписанието предпразник празник е добре, на около час.

Закриването на 61 ще влоши екологичното състояние в района-вече взеха да паркират десетки лични автомобили в района на Златните мостове, а преди да закрият автобуса, пътят беше затоврен за всякакви лични автомобили. Отварянето му за такива също беше голяма глупост. Наложително е да се затвори отново и да се възстанови 61.

А относно цената на билетите-как мислите-трябва ли да остане както е сега, или цените да са като по останалите линии и да важат картите. За 66 нека си остане по 2 лв.билета, иначе ще се пренасели с пенсионери, но по 103 почти няма пътници, и май ще е по-добре за там да важат картите и обикновените билети.
И още-напоследък по 66 пускат наред с туристическиет Чавдари и автобуси Мерцедес О 302 Т, в които има по-малко седящи места, мисля може в делник да пускат О 302 Т, а в предпразник празник от туристическите Чавдари.

blagun:
А61 си трупаше загуби, най-вече поради невъзможността СКГТ да го мениджира. Какво искам да кажа - таралянкат се полупразни автобуси и в същото време има периоди, когато те не достигаха - в 16-17 часа следобед през хубави почивни дни. Маршрутният оператор на линия 10 поне се старае да изпрати извънредни маршрутки, когато се налага, докато СКГТ е на твърдо разписание.
Това за екоефекта не е вярно, тъй като таратайките, насочвани по А61 (до една най-отчайващите землянски отпадъци - Чавдари, Кенти) пушеха неудържимо. Разбира се, един лифт е идеалното решение, но едва ли ще е на дневен ред през следващите петилетки.

Разреждането на транспорта може да има и положителен ефект. От Златните мостове, от хижата на Радиото и от хижа Острица има чудесни пътеки, които за час - час и половина слизат до Владая. Така че - ходете за здраве, нали планината е за пешеходен, а не за автотуризъм!

Ivo:

--- Quote from: blagun ---Разреждането на транспорта може да има и положителен ефект. От Златните мостове, от хижата на Радиото и от хижа Острица има чудесни пътеки, които за час - час и половина слизат до Владая. Така че - ходете за здраве, нали планината е за пешеходен, а не за автотуризъм!
--- End quote ---
То така стана. От както спряха А61 взех да се качвам пеш до Златните мостове от с.Владая ей така за кеф, поне по 2 пъти в месеца, миналата седмица пак го минах пеш. Само дето сега пешеходният път е целият изровен от дъждовете преди месец, на места е изцяло отнесен, но се минава. А пък горе на Златните мостове има много вкусни кебапчета.

Обаче все пак съм ЗА пускането отново на А61. Все пак има хора които нямат физическата възможност да се качат пеш, или пак може да излезе буря, други пък може да отиват на ски, или да изкачват Черни връх и за това да ползват 61.
За автобусите-все пак ако пътя е затворен за лични автомобили, един автобус на час едва ли ще замърсява кой знае колко, в сравнение със сегашният трафик. В Земляне има достатъчно автобуси да покрият линията. А пък и откриването отново на линията ще спомогне и за развитито на ски-туризма в района, има добри писти.
За да не се получава претоварване на линията, когато е хубаво времето, ще се усигори резерва на Овча Купел или на Златните мостове, и като се съберат повече пътници пускат и резервата, според мен е нормално да се прави така.

ozzy:

--- Quote from: blagun ---Разреждането на транспорта може да има и положителен ефект. От Златните мостове, от хижата на Радиото и от хижа Острица има чудесни пътеки, които за час - час и половина слизат до Владая. Така че - ходете за здраве, нали планината е за пешеходен, а не за автотуризъм!
--- End quote ---
Да, и аз подкрепям пешеходния туризъм. Жалко, че пътеката от Златните до Владая е унищожена почти напълно от пороите и едва ли някога ще се възстанови.
Иначе тия от "Нов пламък" се стараят, в неделя като бях 3 маршрутки чакаха горе. Но и пътят си е за ремонт, но едва ли ще го оправят.

blagun:

--- Quote from: Ivo ---1. А пък и откриването отново на линията ще спомогне и за развитито на ски-туризма в района, има добри писти.
2. За да не се получава претоварване на линията, когато е хубаво времето, ще се усигори резерва на Овча Купел или на Златните мостове, и като се съберат повече пътници пускат и резервата, според мен е нормално да се прави така.
--- End quote ---
1. Да бе, ски-туризъм с автобус! Що не пробваш да мъкнеш ски и ски обувки на гръб от Златните мостова до Ветровала или до Конярника (той май фалира вече). За ски-туризъм си трябва лифт, и то до пистите, а не на един час път от тях. Считам, че може да се намери баланс между презастроения и преизсечен Пирин и пълния упадък на района около Златните мостове.
2. Да очакваш оперативност от СКГТ е все едно от умрял писмо да чакаш. Уви, няма да се върнат годините, когато на Автогара Овча купел и на Златните мостове автобусите вървяха до изчерпване на желаещите пътници.

Затварянето за автомобили на шосето за Златните мостове, плюс спирането на лифта, срина и бездруго крехката посещаемост. Затова то беше премахнато, тъй като винаги е лесно да направиш забрана, но е по-трудно да осигуриш адекватен транспорт. Но А61 не беше такъв и мисля, че при липса на перспективи за лифт по-доброто решение е оптимизиране на маршрутка 10.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version