Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - klutsohor

Pages: [1] 2 3 ... 23
1
След като по тези същите тесни улички минава автобус, какъв е проблемът да мине тролейбус?

В Казански много се обикаля с автобусите при наличието на булевард. В Железник автобусите минават по ул. Ген. Ив. Пашинов временно до разрастването на квартала на запад, a по улицата преди нямаше обществен транспорт и не е било предвидено. По-скоро тролеите ще влизат двупосочно по ул. Загорка, когато големия Железник се застрои напълно, без да минават през малкия Железник...
Схемата:

2
Вече има утвърдена от години автобусна линия 3 с по-дълъг маршрут и дублирането помежду им ще бъде безсмислено.
А какво пречи на замяната на автобусната линия с тролейбусна?

В сегашния си вид 3-ката не може да стане тролейбусна, защото минава през тесни улици в кв. Казански и кв. Железник. Според ОУП бул. Славянски след ул. Хаджи Дим. Асенов трябва от 3 ленти да има 4. Ул. Кап. Петко войвода трябва да стане булевард и да мине по дерето, а не проекта за него да се понижава и да се разширява в момента старото трасе, което е грубо нарушение на ОУП...

3
Други градове / Re: Враца
« on: 07.04.2021, 19:54:33 »
С ремонта на ККМ в града е желателно да се изгради нов участък от 500 м дължина (не е много) по ул. Славянска от кръстовището с ул. Околчица до бл. 55 в ж.к. Сениче и да се пусне едната тролейбусна линия да минава оттам. Виждам, че има и жп спирка на това място. С тролейбусен транспорт ще бъдат обхванати изцяло комплексите на север, които по-малко ще се препокриват, а интервала на трите линии ще може да падне до 20 минути, на 1 и по-малко. Така като гледам се получава гръбнак с тролейбусния транспорт, който ще бъде рентабилен да се самоиздържа.

Не му е мястото тук, но в Сливен също с доставката на новите тролейбуси, когато и да се случи това, ще е успех гражданите да извоюват и 7-та да остане тролейбусна линия, освен 201.

4
Докато е имало тролейбусен транспорт към жп гарата се е движил Т 3 с маршрут МЦ Берое - ПЗ Загорка. По-скоро в такъв вариант е по-удачна посочената линия Т 25.

Редовен тролейбусен транспорт до ЖП гарата никога не е имало, само пробен за по-малко от седмица, без табела с номер и с маршрут: Загорка - ЖП гара. Ако това се брои за линия, добре.

Вече има утвърдена от години автобусна линия 3 с по-дълъг маршрут и дублирането помежду им ще бъде безсмислено.

5
Вече ми се изясни напълно. :) Имали са предвид да има ККМ от надлеза по удължения бул. Васил Левски, който минава източно от ж.к. Куба, а мрежата вероятно се затваря в бул. Раковски. Би било добре това да се реализира.

П.С. Понеже виждам, че трасето преминава през настояща алея на парк и ще бъде сложно да се преформатира в движение, бул. Васил Левски може да започва от ул. Кооператор или от ул. Сухата река в ж.к. Куба, където има обръщало и там да бъде началната точка на тролейбусната линия.

Съответно вариант за:

Линия 108: ж.к. Куба - бул. Васил Левски -  надлез Орфей - бул. Раковски - бул. Съединение - бул. Васил Левски - надлез Орфей и обратно
(ж.к. Куба - център - ж.к. Орфей),
двупосочно.

Линия 208: надлез Орфей - бул. Раковски - бул. Съединение - ЗММ и обратно
(Широк център - ЗММ),
двупосочно.

Линия 308: ж.к. Куба - бул. Васил Левски - надлез Орфей - бул. Васил Левски - бул. Съединение - ЗММ и обратно
(ж.к. Куба - ж.к. Орфей - ЗММ),
двупосочно.

6
Вероятно и това, което си показал - по недостроеното околовръстно - то обхожда от север Куба, Любен Каравелов и Бадема и излиза на пътя за Болярово.
Скъп и вече невъзможен проект, защото имотите са застроени, след като вилна зона Куба стана също квартал.

Този пробив не може ли да се направи само до ж.к. Остров Куба като се отчуждят няколкото имота до квартала и да се прокара тролейбусното трасе, без да се продължава още на запад? Така линия 108 ще обхване и кв. Куба и ще може да се помисли отново за двупосочен тролейбусен трафик.

7
По вероятно - по ул. Дунав и ул. Кирил и Методий. Така ще е по-лесно да се подсигури захранване от ТИС-а.

Да. Но предположих, че може да е било замисляно продължение на трасето по бул. Васил Левски след надлеза, защото се виждат и поставени тролейбусни стълбове на това място: https://earth.app.goo.gl/3uSxTe

8
Няколко поста по-назад в темата питах нещо, което веднъж бях чул преди повече от 20 години, гледайки новините по ТВ Рекординг. Казаха, че ще се мисли за удължаване на тролейбусната линия до кв. Куба. И дали са имали предвид за продължение на КМ от надлез Орфей по нов път през вилната зона до северните части на квартала или е било замисляно нещо друго?

9
@klutsohor, заралии поне се възползваха от оперативните програми, защото Хасково бе отрязан по политическа линия, въпреки желанието на по-предходния кмет за разширение на мрежата към кв. Болярово, проект замислян от години. В Стара Загора очевадно има какво да се желае - покрай пандемията линия 1 напрактика не работи, линия 26 също е поорязана. Съществуват перспективи, но не се работи в тази насока - възстановяване на мрежата към жп гара/болница Берое; разширение по бул. Крайречен и бул. Славянски към парк Артилерийски, дори към кв. ''Зора''...

Още навремето, когато строиха 1-цата тролейбусна линия ми говориха, че тролея е трябвало да влиза в големия Железник, който остана недостроен по план, но засега до там. В началото и двата тролейбуса 1 и 36 пътуваха претъпкани, като правиха проби в събота и неделя първо с 1-ца, а после с 36. С течение на времето 1-цата започна да се губи и тотално изчезна от транспортната схема на града. И да добавя, че тя по-често минаваше направо по ул. Ген. Гурко и ул. Ангел Кънчев, за да избегне многото стрелки и кръстовки в завоя в кръстовището на бул. Св. Патриарх Евтимий и бул. Цар Симеон Велики. 26 нямаше, защото нямаше КМ за десен завой от ул. Ген. Гурко към бул. Св. Патриарх Евтимий до 2006 г., понеже тогава мрежата продължаваше направо по ул. Ген. Гурко. Реално само 2 и 36 бяха тролейбусните линии на практика, защото 28 беше на 1 час, а тук там пускаха и 35, и двете линии с по 1 тролей.

В предизборна кампания арх. Иван Иванов казваше, че бъдещето е на тролейбусния транспорт и ще разчита повече на него и, че предстои да се построи по ул. Кап. Петко войвода, като за една година ще стане (вероятно на юг от Билла до детската градина, защото на север пътя го нямаше), а д-р Евгений Желев (R.I.P.) обещаваше разкриване на тролейбусна линия до Студентски град и пълноценно използване на тролейбусната мрежа до СБА и ЖП гара. Първия загуби изборите с малко, а втория не удължи линията до ВУЗ-а с мотива, че е невъзможна задача заради пътя (интересно защо след това се пояснява).

Към настоящия момент веднага може да започне да се разширява КМ от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов, покрай Окръжна болница до бул. Цар Симеон Велики, както и до кв. Зора, защото габарита на пътя го позволява. За да се удължи до Тракийския университет, както и от кв. Три чучура север по ул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов до ул. Герасим Папазчев, трябва да се разширят и пътните участъци по трасето.

10
Примитивното мислене на хасковлии пречи за някаква концепция и развитие на ТТ, а да загубиш нещо перспективно би било безумие.

За съжаление такова мислене касае и други градове (например Стара Загора), което позволи на лесната пропаганда да затвърди техните убеждения. Пропусна се шанса да се развива и раширява контактната тролейбусна мрежа, защото като се дръпне чертата за 20 години напред, по-изгодно и по-надеждно ще бъде да се експлоатира тролейбус, вместо електробус.

11
В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.
Очакват ли се наистина? Има ли изобщо процедура в ход?

Предстои пускане на обществена поръчка за тролейбусите, ако не са я пуснали вече. А за 4-те електробуса доколкото разбрах е прекратена.

12
Ами като в Пазарджик (8+2), където там и ЗиУ-то и Тролзата не се ползват редовно, но за сметка на това единия е учебен, а другия е в дълбок резерв. И в двата града ще разполагат с добър капацитет от по-нови тролейбуси, които ще обслужват линиите. Ако тук се пусне и 408 ще бъде супер. В Сливен се очакват 6 чисто нови тролейбуса, които ще захранят на 100% линията с тролейбуси.

13
079- това може би беше най-добрия варненски тролейбус. Толкова ли няма интерес и възможност да си реставрира от някой град, където е експлоатиран този модел?

14
Лазовете на Стара Загора освен за скрап друго не виждам да отидат.  :D

От 6-те Лаз-а могат да стегнат 3, като половината от тях останат за резервни части и да пуснат линията до гарата, след като не отделят вече средства по ОП за тролейбуси. 2 тролея на половин час стигат. Трябва и рехабилитация на мрежата до там. Отделно на 90% от контактния проводник по линия № 2 е много изтънял и плаче за подмяна.

15
Други градове / Re: Габрово
« on: 08.03.2021, 06:52:40 »
3 електробуса не заменят парк от 30 тролейбуса или моята реалистична представа пак се бърка за пореден път. Същото важи и за други градове. Колко хубаво щеше да е да се доизгради мрежата по бул. Могильов и край Консултативна поликлиника. А като видя кондензаторен автобус и се плаша. Ей така, минават ми разни мисли. Да са ви честити!

Най-доброто, което можеше да се направи е да се запази и доизгради ККМ и да се купят поетапно хибридни тролейбуси с динамично зареждане, за да пътуват неограничено по всички ръкави на града.

16
Май най-добре след ремонта на ЖП гарата да бъдат пуснати:

Автобусна линия № 114 с маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Западна”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– Автогара– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Ангел Кънчев”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”.

Автобусна линия № 204 с маршрут: Тракийски университет– ул.“Чирпанско шосе”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Димитър Маджаров”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Георги Байданов”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– Автогара– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника, (стария маршрут).

Тролейбусна линия № 25 с маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– МК “Берое”.

Интервала на тези линии да бъде съобразен с движението на влаковете.

Другите градски линии да запазят сегашните си маршрут и разписание, като 3 и 8 не минават през МК “Берое”.

Обновената ЖП гара ще бъде свързана с всички райони на града и ще бъде решен радикално проблема с транспорта до нея. Отделно ще има транспорт пред Автогарата. Ще има и тролей.

17
Разкриване на тролейбусна линия № 25, разкриване на автобусна линия № 114 и връщане на стария маршрут на автобусна линия № 204.

ТРОЛЕЙБУСНИ ЛИНИИ:

 - Линия № 1
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– СБА
Интервал на движение: 15 минути.

 - Линия № 2
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 15 минути.

 - Линия № 25
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– МК “Берое”
Интервал на движение: 30 минути.

 - Линия № 26
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 30 минути.

 - Линия № 36
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 15 минути.

АВТОБУСНИ ЛИНИИ:

 - Линия № 3
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Здравец”– ул.“Младост”– ул.“Генерал Иван Пашинов”– бул.“България”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Димитър Маджаров”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 30 минути. В определени моменти линията се удължава до Дома на инвалида. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.

 - Линия № 8
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Здравец”– ул.“Младост”– ул.“Генерал Иван Пашинов”– бул.“България”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Димитър Маджаров”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Хан Тервел”– кв.“Самара 3”
Интервал на движение: 30 минути. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.

 - Линия № 12
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– бул.“Анастасия Тошева”– Новотехпром– ул.“Промишлена”– Фуражен завод– КАТ– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интеравал на движение: С линията се извършват по четири курса в сутришния и вечерен пик.

 - Линия № 13
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Здравец”– ул.“Младост”– ул.“Генерал Иван Пашинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на движение: 15 минути. В определени моменти линията се изпълнява от Тракийски университет.

 - Линия № 14
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Никола Икономов”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на двжение: 30 минути.

 - Линия № 20
Маршрут: Тракийски университет– ул.“Чирпанско шосе”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Д-р Тодор Стоянович”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Крайречен”– ул.“Христина Морфова”– ул.“Хан Тервел”– кв.“Самара 3”
Интервал на движение: 30 минути.

 - Линия № 51
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Западна”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Войвода Стойно Черногорски”– Търговска база “Интертед”– ул.“Промишлена”– ДАИ
Интервал на движение: 15 минути. В пиковите часове осигурява обслужване на пътниците и в района на база “Петрол”.

 - Линия № 114
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Западна”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– Автогара– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Ангел Кънчев”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на двжение: 30 минути.

 - Линия № 204
Маршрут: Тракийски университет– ул.“Чирпанско шосе”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“България”– ул.“Кап.Петко войвода”– ул.“Димитър Маджаров”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Георги Байданов”– бул.“Славянски”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– ул.“Герасим Папазчев”– ЖП гара– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– Автогара– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: С линията се извършват няколко курса сутрин, обед и вечер.

 - Линия: Стадион “Берое”– кв.“Дъбрава”
Интервал на движение: Няколко курса.

Крайградските автобусни линии с № 9, 15, 17, 21, 22, 23, 24, 33, 34, 41 (кв.“Железник”– Гробищен парк 1), 42 (СБА– Гробищен парк 2), 44, 62, 64, 65, 91, 92, 93, 94, 96 могат да се изпълняват и със съкратен маршрут.

18
Гледах в google earth и въобще не можах да се ориентирам. Контактната мрежа е имала разклонения, а си мислех че изградената е била в прав участък. :help:

19
Варна / Re: Тролейбусна ККМ
« on: 02.01.2021, 19:13:12 »
Много е добро разположението на ТИС-овете!
Остава само да изпълнят промените в линиите, както гласи новата транспортна схема за тролейбусите: 82 вече по ул. Янко Мустаков, с 86 и без 83.
82 от ЖП Гара до Владиславово.
86 от Аспарухово до Почивка.
88 от Аспарухово до Владиславово.
И трите линии на 15 мин. делник, в час пик на 10 мин. и в празник на 20 мин.
Ще стискам палци да стане.

20
Това разширение е отбелязано на фиг. 1 на доклад на Русенския университет от 2015 год. с тема ''Изследване и оценка на маршрутен коефициент на схемата на градския пътнически транспорт в Русе'', но не са добавени трасетата до хотел Рига, по ул. Тулча и недовършеното продължение по ул. Чипровци.

http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp15/4/4-13.pdf

Pages: [1] 2 3 ... 23