Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - The Freshmaker

Pages: [1] 2 3 ... 184
1
1301 - 108
1833 - 83
2151 - 310

2
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 13.05.2021, 14:25:46 »
1627 вчера беше на линия.

От понеделник ако не се лъжа излиза на линия, забравих да пиша.

3
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 28.04.2021, 18:57:58 »
Някой има ли конкретна представа какъв е случаят с 2139 - защо всъщност се е сдобил с тристепенна кутия Voith като на Икарусите и Чавдарите?
Върти ми се нещо в главата, че беше свързано с преразхода на гориво. По онова време никой не искаше да го кара този автобус, защото даваше страхотен преразход, бяха му сложили и някаква система да следи разхода на гориво и дали има "интервенции" по време на смяна. Пробваха какво ли не и май затова сложиха и тази скоростна кутия.
Мисля, че след като бракуваха първите му я смениха и си е с оригинална вече, но не съм много сигурен

Не е, с тристепенната си е, днес се возих, затова се присетих да питам, отдавна се каня иначе.

4
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 28.04.2021, 17:12:28 »
Някой има ли конкретна представа какъв е случаят с 2139 - защо всъщност се е сдобил с тристепенна кутия Voith като на Икарусите и Чавдарите? Каквато и повреда да е имала неговата скоростна кутия, дори да не е било възможно да се ремонтира, защо не е поръчана нова, или просто така е било най-лесно и най-евтино и проблемът е сметнат за "решен"?

5
Възможно ли е една гума да се регенерира повече от веднъж?

Всичко е възможно, китайците масово правят гуми с нула процента съдържание на каучук - изглеждат като гуми, но не са...

6
Това верно ли е че на старите 27 Tr са им подменяни гумите с регенерирани, за първи път чувам подобно нещо?

Всички "нови" гуми в електротранспорта са регенерат. Само че големите специалисти по големите неправди от типа на любимците ми от Спаси София бодро се правят, че не знаят подобни неща и се мрънка предимно за дивотии. А гумите за едно движещо се по асфалт превозно средство са може би най-важния фактор за безопасността, но на кой му пука.

7
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 27.04.2021, 23:39:00 »
Аз честно казано не разбирам драмата дали се възстановяват и връщат на линия "зелени" или не - за мен е добре да има налични съчленени автобуси в добро състояние, оттам насетне честно казано разликата между "зелени" и "оранжеви" е основно козметична и въпрос на вкус - и двата модела са вече на години и на километри, и двата модела са високоподови, и от двата модела има и прекрасно запазени екземпляри и пълни боклуци - лично за мен състоянието винаги е водещо пред модела, респективно предпочитам да възстановят 3281, 3292, 3582, 3593 или въобще някой от читавите от старата серия, вместо до безкрай да кретат по-разнебитените, макар и малко по-нови Conecto G - но генерално наистина не виждам защо това има толкова голямо значение. На мен да речем зелените са ми слабост, защото са първите нови автобуси, в които съм се возил, харесва ми звукът им, с по-добра скоростна кутия и по-добро ускорение са и т.н., но това са основно субективни неща, и двата модела си имат плюсове и минуси и не мисля, че тези им плюсове и минуси са решаващи за оставането или махането им от линия, меко казано.

8
За жалост две от посочените предимства на новите бързо-бързо ще заминат с родната поддръжка - спирането ще се промени с първата смяна на накладки, а по-малкото буксуване поне наполовина ще се върне на положение като при стария модел след смяна на гумите с "нови" регенерирани, на които, разбира се, се предписва същия пробег, както и за наистина нови гуми... Между другото, по-голямото тегло върху задния мост вероятно е следствие на доста по-тежката в сравнение с малкия дизелов агрегат акумулаторна батерия.
Иначе според мен тролеите са прекрасни, с една идея напред в доста отношение спрямо досегашните, дано случат на водачи и поддръжка, макар че опитът показва, че първото се случва спорадично, а второто - почти никога, но уви. Иначе сефтето ми беше на 2808 на втория му ден на линия, водачът караше доста приятно и грамотно.

9
Ми... въпрос на гледна точка, както всичко в живота, аз смея да твърдя, че баба Вера, червенокосата водачка, или както желаете я наричайте, е доста по-кадърна във воденето на съчленено превозно средство, отколкото повечето от нас в ходенето от спалнята до тоалетната, а ортакът й е може би единственият, който още като новобранец в депо Искър за последните десетина години спираше образцово в джобовете на спирките и други подобни уж дребни наглед неща, но, както казах, въпрос на възгледи. Не желая да влизам в задълбочени спорове, никой не е снимал дали след това чудовищно нарушение тролеят не е отворил отново врати точно на спирката, така че според мен се занимаваме с глупости, както обикновено след теми, зададени от Васко, но то така и така форумът е превърнат от години в мерене на да не казвам какво посредством споделяне на снимки, болни амбиции на хора с деформирано чувство за справедливост и адвокати на водачите, според които всичко е позволено, тъй че моето мнение както обикновено не влиза и в трите категории, респективно е излишно, вероятно... Абе фактът, че не забелязвате едни "други" 20 процента от водачите в Искър, които перманентно карат с изключени блокировки на вратите, е достатъчно показателен за будната гражданска съвест...

10
Според мен снимката е в обичайния стил на престараване на автора, но това си е мое лично мнение, принципно, според личното ми мнение, и двамата титуляри на 1668 са крайно далеч от правенето на застрашаващи чиято и да било безопасност нарушения, но аз съм, както знаем, лаик, може да не съм прав. Принципно на СУ се трупат големи закъснения, на малоумния светофар на Кракра след това - също толкова големи, а запушената от 1668 пряка на 20 метра преди спирката генерално се ползва от около 200 души дневно, плюс минус 20, а и да има завиващ надясно зад тролея, той пак няма да може да завие заради наличието на въпросния тролей, но важното е драма да има. Без да защитавам нарушението, което е очевидно, между духа и буквата на закона има известна разлика, хващате се за дреболии и нехаете за големи проблеми, което не води до нищо градивно. Ако със същия хъс се изправяхте срещу реалните проблеми в държавата, отдавна да живеем в нещо средно между Австрия и Швейцария на Балканите...

Ще дам нищо общо нямащ със ситуацията пример, щото нали съм тъп:
Днес, към 14 и нещо си часа, 1669 спира на Петте кьошета в посока НДК, като трети тролей на спирката. Първите два - един дълъг и един къс, са отворили врати, 1669 чака със затворени врати, трета и четвърта врата се падат на нивото на загражденията. ТРИМА, не един, не двама, ТРИМА човека на втора, трета и четвърта врата, крещяха по водача, натискаха трескаво бутони и обсъждаха разпалено с останалите пътници защо ТОЯ КРЕТЕН шофьора не им отваря. Извинявам се, но аз, който съм последния човек, имащ навика да бъде адвокат на водачите просто защото са водачи, имам някаква способност да различа реален проблем от изкуствено създаден такъв, за вас не знам, вие си знаете...

11
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 20.04.2021, 23:56:56 »
А цялата тази безвкусица без никаква идея, никаква връзка с повода, че и никаква връзка с ничии традиции реално погледнато, била дело на художник, при това с докторска степен. Все по-хубаво ми става - мислех, че просто някой е нашляпал нещо, колкото да се отбие номера, а то било художествен проект... Толкова прекрасни неща можеха да се направят и за двата юбилея, а реално едно голямо и безвкусно нищо е резултата. Като онова лого на България, дето струваше милиони, а представляваше яйце на око с неясна гарнитура, и като какво ли още не в този дух...

12
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 20.04.2021, 22:41:35 »
Мозайки, шевици, чекръци, черпаци, налъми, тука има залепено, там няма залепено, надписът е сложен където е останало някакво място, страшно е, не съм убеден дали не е още по-нелепо, отколкото на 3021...

13
Към 20:30 аварийна прибираше 1666 към депо Искър.

14
На мен цялата тази ужасна бутафория ми боде очите от неадекватния "замисъл" до още по-неадекватното изпълнение, всичко...

15
Така като гледам, А83 ще се обслужва частично от по един-два къси автобуса в делничен ден до приключването на ремонта по линията на ТМ5, ако някой от СО и ЦГМ не вложи поне грам разум в нарядите на Автотранспорта.... Което в добавка към късите по 5 ТМ е абсолютна гавра с пътниците...

16
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 14.04.2021, 23:23:56 »
Моeте уважение, но ако с този "шедьовър" ще е облепен 2913, почва да ми домъчнява по странен начин за гаврата върху 2055... Онова приличаше на вандалщина по време на война, това прилича на дело на умствено изостанал  фен на СОЦ-реализма и електронните игри от 90-те едновременно, без по никакъв начин да искам да обиждам наистина страдащите от някакъв умствен проблем... Между другото, стикерите на Спаси София са с удивително сходен дизайн, дизайнерът да не един и същ човек?

17
Някак си, ЦГМ и СО не наблягат на неправилно паркираните, а само на такива, които преди 2 минути им е изтекъл СМС-а за синя зона.

Абсолютно съм съгласен за тази безкрайно порочна практика, която за съжаление е една от около стотината причина за хаоса и свинщината по пътищата ни. Реално погледнато, ако си паркира човек колата насред Орлов мост, примерно, и си бие камшика, може би ще го вдигнат рано или късно и евентуално ще отнесе в добавка към стандартната "такса" глоба между 20 и 100 лева и това е, а пък фактът, че е задръстил половината град - здраве да е... Куче влачи рейс, има една чудна приказка.

18
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 14.04.2021, 00:42:28 »
Вместо 2609 аз лично бих се надявал да запазят 2107 и 2108, които като състояние са почти прекрасни, но допускам, че както обикновено критериите за запазване и бракуване са типично по чиновнически нищо общо нямащи с реалността...

19
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 14.04.2021, 00:18:02 »
А реално някой има ли някакво конкретно инфо кои ще останат в движение, без значение дали редовно на линия или в резерв? Последно миналите основен ремонт, тоест 2913, 2115, 2703, 2711, 2915 и още един или два?

20
Изтрити теми / Re: ПТП и инциденти
« on: 14.04.2021, 00:10:02 »
Хора, абе съвсем изтрещяхте, нали сте професионалисти

Еми точно защото сме професионалисти и разбираме нещата, а ти си още лаик-недоучен.
И много ми е интересно да ни обясниш къде и как навърташ 50 000 км. на година, и с какво, и къде, ма много държа? Не отговориш ли, значи просто лъжеш, и се правиш на велик.

Понеже на шофьорите всичко трябва да им се обяснява с нагледни примери, щото за шопа е та такова животно като жирафа нема, понеже у неговото село нема жираф, виж си личните съобщения след 10 минути, защото това не е БГ мама, а форум, та не мисля да обясня на целия форум какво работя, просто защото не искам и не съм длъжен, на който съм преценил да кажа под някаква форма, си знае, включително и тук....

Pages: [1] 2 3 ... 184