Почти цяла страница време, нерви, текст, които са си... за боклука.
Давидчо, това че аз, ти и още няколко (десетки) човека тук се радваме на ПС, особено пък стари, не значи, че някой трябва да ни ходи по гайдата.
Един тип превозно средство се експлоатира докато е икономически изгодно. Това значи, че консумативите, коита са нужни, са сравнително евтини, има части в масово производство на нормални цени, ремонтите могат да се извършат бързо, качествено и надеждно. Когато коша загние без спасение и се налага кърпене и частите станат кът, тогава се прибягва до бракуване или модернизация. За автобусите модернизация е изключително нерентабилно занятие, защото излиза сравнително еднакво като цена с нов автобус, а животът на автобуса не се увеличава двойно. За трамваите обаче не е така. Когато за един тип трамваи започнат да се проявяват еднотипни чести дефекти и няма части, се прибягва до модернизация - оставят се кош, в някои случаи талиги с колооси, прозорци и до там. Всичко останало се подменя със съвременни решения, които са хем по-евтини, хем по-енергоефективни, ремонтопригодни и т.н.
В конкретния случай с тези трамваи - ми тези трамваи са произведени преди 50тина години! От тогава те не са минавали нито един истински ремонт, камо ли модернизация. Кошовете са започнали да гният стабилно. Интериорите са в окаяно захабено състояние. Инсталациите, нисковолтова и високоволтова не са пипани, а изолацията на тези кабели старее. Стареенето пък води до понижаване на пробивно напрежение, къси съединения и от там следващи беди като един потенциален пожар, особено с дървения салон. Части за контролерите им има единствено от бракуваните екземпляри. Когато една част я няма в масово производство, тя се прави като възел по задание. Това нещо може да качи цената на тази част 10-20-30 пъти от цената, когато тя е била в масова употреба. А с минаване на времето, все повече и повече части ще се чупят и ще се налага тяхната подмяна. Така работи стареенето на материалите, това никой не може да промени.
Тези трамваи са опасни, не защото им падат пантографите (единичен случай), а защото спирачните им системи са в лошо състояние. Повярвайте, нито един ватман не желае да управлява трамвай без спирачки, вие като пътници и като участници в движението също не бихте искала към вас да се търкалят 30 тона желязо, без да има какво да ги спре. Нерядко изчезва електричессо спиране. Нерядко отказват механични спирачки. МРС не са им най-силната страна също. Известни са случаи също така и на самореверсиране на хода, или иначе казано - трамваят спира на спирка, и в този момент решава да тръгне назад. С тяга! Сам!
Така че, драги, като ви писне от новите ПС, почивайте си вкъщи. ГТ е услуга за всички граждани, които си плащат за него, а не е място за почивка на дечурлигата. Дори и когато съм бил по-малък, съм си плащал карта, че да се возя. А операторите (трябва да) си избират ПС спрямо икономически фактори, а не фактор "на Давидчо му се струва много пластмасов този трамвай"
