Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Bgaming

Pages: [1] 2 3
1
Строят три нови кръгови кръстовища в Хасково догодина - https://haskovo.info/157261/%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d1%8f%d1%82-%d1%82%d1%80%d0%b8-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%ba%d1%80%d1%8a%d0%b3%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%ba%d1%80%d1%8a%d1%81%d1%82%d0%be%d0%b2%d0%b8%d1%89%d0%b0-%d0%b2-%d1%85/

И през трите предвидени кръстовища за кръгови преминава тролейбуса. Ще е интересно да се види какво ще правят с мрежата.

2
Gintaras Kynas днес е качил видео за тролейбусният транапорт на град Хасково.


Супер му се е получило.  :D

3
Днес за първи път видях удълженият вариант на линия 308 (в който обръща на кръговото до веригите магазини) да се изпълнява. Може би отива до там само ако пътник помоли, затова обичайно не ходи. Качвам и една снимка на бързо направена, но е документирано вече.  :laugh:

4
Кредит за тролейбусен транспорт Хасково за сега няма да има. Днес областният управител е спрял със своя заповед решението на Общински съвет Хасково.

https://haskovo.live/%d0%b1%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82-%d0%b7%d0%b0-%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b9%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82-%d0%b7/

В статията има и описано за какво са щели да бъдат изхарчени парите, както и за проблемите на предприятието.
Наистина е имало шанс да видим тролеи да се движат по неизползваемата мрежа обратна на часовниковата срелка. Чудно ми е Европейският съюз така милее за електрически еко транспорт, толкова ли няма програми, по които да се кандидатства, за да се свършат тези задачи, а трябва да е с кредит. Множество европейски градове дори разширяват мрежата си именно по такива програми с минимално дофинансиране от община.

5
Аз имам предвид 5-6 мин от спирката ж.к. Орфей(до подлеза) до спирката срещу ОУ "Св. Иван Рилски" (тя си е до центъра).  :laugh:  Звучи ми постижимо, 2 са светофарите  до там. Иначе до автогарата съм напълно съгласен, че под 10 минути няма как.

6
Аз смятам, че от всички възможни линии за връщане има смисъл само в 108 в обратна посока. Така на жителите на ж.к. Орфей времето за слизане до центъра ще се съкрати усезаемо, може да падне и до 5-6 мин, което ще удари много маршрутките които именно от това печелят клиенти. Съкращават пътя през бул. Стефан Стамболов покрай Природо-математическата гимназия, докато тролея си обикаля покрай цигарената и болницата.

За 408 го виждам като 308 в момента, в 90% от времето ще си пътува почти празен към веригите в края на града.

7
Тази идея беше въведена от предишния управител през 2016-17г.Прихода беше плачевен.

Кое точно от всичко изброено, понеже доста идеи подхвърлих.  :laugh:

Ако помня правилно 2016-2017г. имаше линия пусната само за учениците от ОУ "Св. Иван Рилски", които бяха преместени в друга сграда поради ремонт на тяхната. Този 408 минаваше 2-3 пъти на ден в удобен час за начало на учебните часове и май се използваше само от ученици.

8
Днес са решили, че ще се тегли кредитът.
https://haskovo.info/153129/%d0%b7%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%bb%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d1%82%d0%b8-%d0%b7%d0%b0-%d0%be%d0%bd%d0%ba%d0%be%d0%b1%d0%be%d0%bb/

Не знам колко добра е идеята от такъв кредит, имайки предвид че това предприятие обикновенно завършва годината на нула. Щеше да е хубаво ако както обикновенно общината задели пари да речем тази година само за мрежата.

Хубаво е че 408 ще се пусне отново, но дали си струва само за него да се дават толкова пари, понеже този маршрут е рентабилен само сутрин и късно следобед. Ще е добре да пробват с 108 в обратна посока може да има по-добра успеваемост линията. Други варианти са ЗММ - пътен възел Орфей като се минава по бул. Васил Левски и обратно по него, както и същия вариант, но по бул. Раковски. (За тези двата последните смятам, че ще имат успеаваемостта на 308)


От всичко изброено единственото което мисля, че ще прави печалба е един тролейбус който сутрин и следобед прави няколко курса по 408 докато има пътникопоток за и от индустриалната зона, а после поема 108 в обратна посока и периодично когато се налага да почива прави курс по 408. Междувременно по сегашното 108 и 308 си обикалят 2 тролея както до сега.  :D

9
Новина от хасковски сайт относно Тролейбусен транспорт.
Quote
Общинските съветници ще разгледат и искане от Тролейбусен транспорт за ползване на банков кредит в размер на 300 000 лв. и овърдрафт – 100 000 лв. 110 000 лв. ще са за ремонт на контактната мрежа по линията на тролейбусите, 40 000 лв. ще са нужни за профилактика и ремонт на Токоизправителна станция, 27 000 лв. – за техническо обслужване на новозакупените тролейбуси от Чехия, 80 000 лв. – ремонт на тролейбусното депо, 20 000 лв. за подмяна на софтуера на паркоавтоматите, по 3 000 лв. ще са за маркировката в синята зона и профилактика на кранова уредба, 40 000 лв. – за ремонт на административната сграда на тролейбусен транспорт, където с 50 000 лв. ще се изгражда асансьор. С 27 000 лв. ще се покриват стари задължения към доставчици.

Към 31 декември 2020 г. Тролейбусен транспорт е на печалба в размер на 15 000 лв.

10
От вторник тази седмица в Хасково от 9:00 до 16:00, първоначално тролейте бяха заменени с автобусчето на тролейбусен транспорт. Вчера към обяд обаче то е аварирало и вчера и днес из града се движеха 2419 и 2420 на дизел. В сайта на тролеите пише, че е заради ремонт на пътната настилка, но този ремонт е само в посоката, в която тролейбуси не се движат. Дали не са извършвали и някакви ремонтни дейности и по контактната мрежа, за да се налага да се движат на дизел?

11
Не винаги решението е да се закрива и да се пускат автобуси. Има мрежа, има стълбове има ТИС-ове, какъв е смисъла всичко това да се нареже и да се напускат някакви стари мерцедеси, например. След като този вид транспорт е успял да се запази покрай масовото закриване на тролейбусни мрежи миналото десетилетие заслужава да бъде развиван. А и сега с идеите за екологичен транспорт има голяма логика в това да го запазят. Има и на къде да се разширява само желание трябва. От години стоят поставени стълбовете за линия до втория по големина квартал в града и едно присъединено село, но действия по този проект никакви от 2006-2008 насам.

Тролейбусен транспорт обслужва 2 линии в момента, но като пристигнат 5те електробуса(по програмата с която се закупуват в още доста градове) ще получи още 2 линии в града, тъй че това е някакво развитие. Дано отива към по-добре.  :D

За да не съм изцяло извън темата в Хасково е имало икаруси до средата на 90те, но автобуси.  :laugh:

12
Шанс има само ако някоя чужда община реши да спаси някой за музеен. За Хасково да допълня, че от няколко месеца се движат, купени втора употреба от Чехия 5 на брой Skoda 24Tr, освен тях стоят и 2 Skoda 14Tr в движение, а в града в делничен ден се движат точно 2 тролейбуса, уикендите 1. При седем налични, а само два-три нужни шансът да проявят интерес към софийските икаруси е 0%.

13
Качвам една снимка от тези дни в хасковското толейбусно депо. На нея се виждат 1011, 1012 (бивши сегедски), както и 2423 (бивш Теплице).  Жалко, че с разписанието в момента надали ще видим отново на линия двете стари шкоди.

От новите 2422 не е забелязван на линия почти същия период от време колкото и 1011 (около 2 месеца). Каква ли е причината дали не са го оставили за части, както се процедира из много депа в България, когато им пристигнат употребявани тролеи?

14
Тези дни ми попадна интересен факт за Хасково, който мисля не е споделян никъде из форума.

През 2009та година в Сегед е основно обновен още един тролейбус предвиден за Хасково. За жалост никога не пристига, а по-късно е пребоядисан в цветовете на Сегед, но не целият и затова дълги години покривът му си остава в синьо.

Интересно, защо е бил отказан или защо изобщо е бил поръчван ако предприятието тогава не е имало финансова възможност да го закупи. Мисля че тогава(2008-2009 г.) идеята за тролейбуси до кв. Болярово още не беше отхвърлена и най-вероятно той е част от нея. Според източника ми освен тролейбусът на снимката, още един тролейбус от Сегед е трябвало да претърпи същото обновяване и да заминат заедно, подобно на 1011 и 1012 през 2008 г.
 
Прилагам и снимки на тролейбуса. Според източника са от 01.06.2009 г.

15
В Сент Етиен, Франция изкарват от експлоатация техните Irisbus Cristalis ETB 12, тъй че вече има още едно място от където да се вземат тролейбуси втора ръка. Лион също би трябвало скоро да пусне за продан част от своите (същия модел). Тези според мен имат страхотна визия. Изобщо не им личи, че са произведени 2003 година.

16
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 05.06.2021, 17:11:17 »
Здравейте, интересно ми е в Пазарджик колко тролейбуса се движат всеки ден, както и кои линии се изпълняват все още и интервалите им. 

17
Други градове / Re: Враца
« on: 04.06.2021, 22:20:07 »
Да с тези ЗиУ наистина официално приключва експлоатацията по редовни линии на марката в България.

Из страната такива остават само в Плевен, музейният в София и единият в Пазарджик, по-нов, но все пак ЗиУ. Хасковските са 3 (един от тях е дори от първоначално доставените за града), за сега са цели, но не съм чул да имат планове да запазят дори един.

18
Ще Ви поправя, че именно 2419 и 2420 са с дизеловите агрегати, а другите 3 нямат такива.
Гласовото известяване не би трябвало да е инсталирано още.
Напълно съм съгласен, че удължението не би било рентабилно. Разтоянието не е кой знае колко, че човек да се затрудни да отиде пеш спирката до ЗММ буквално граничи с паркинга на първият от магазините наоколо.

Тролейбусите не изглеждат да са в отлично състояние, но имайки предвид че тези от Варна и Плевен издържаха 5-6 години смятам, че новите ще изкарат поне 10-ина. Че може и повече предвид натоварването им.

Забелязах, че разписанието което са дали на сайта си е актуално.
Намерих едно разписание малко преди края на добрите години, когато в делничен ден са се движели 4 тролейбуса, а сутрин е минавал 408 през града.
Ето го и него: http://ymtram.mashke.org/bulgaria/haskovo/haskovo_timetable_2012.pdf

Би било хубаво ръководството да мисли в посока как да се реализира разширението до Болярово, с какви пари да се обнови съществуващата мрежа или по какъв начин разписанието да се оптимизира. Вече с толкова много работещи тролеи могат да поемат в посока за възстановяване на 408, а защо не се пробва да се пусне и 108 в обратна посока(на жителите на ж.к. Орфей това ще е по-бързият вариант за слизане до центъра). Понеже при 7 налични работещи тролейбуса в депото, ще е глупаво 5 от тях да си стоят като резерва, а събота и неделя цели 6 резерви. :D

Единственото хубаво, е че не се мисли в посока закриване. :D

19
Обявяваното разширение на линия 308 чрез ползване на хибридния двигател на колите до м-н Технополис не е налице. А в почивни дни се движи само по една кола и за двете линии...
Тъжно, но факт през делнични дни в града се движат само 2 тролейбуса, а всички почивни дни само 1. За разширението до технополис имах предположения, но не знаех, че не го изпълняват.

Иначе в тролейбусният транспорт си карат по старата схема ползват се основно 2 едни и същи толейбуса всеки ден (2419 и 2420), а при нужда вадят някой от 2421, 2422 и 2423. По същия начин се процедираше и до преди няколко месеца с двете Skoda 14Tr (1011 и 1012), ползваха си се почти по цял ден, като следобяд някой път на мястото на някоя от двете се мяркаше друг тролейбус, а другата си караше до вечерта. Тези шкоди не са се мяркали вече от доста време из града.

20
Един от новите тролейбуси (2421) днес се е повредил на линия и е бил отразен в хасковски сайт.
https://haskovo.info/148073/%d1%81%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d1%8f-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b0/

Pages: [1] 2 3