Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 210
1
Да, жълтите 260.50 в Благоевград са бившите на Плама. Дори си личеше отстрани къде са били на Плама стикерите. Били са три броя, от които два отиват сетне в Благоевград, а третият - в Сливен(Динамо или ЗММ)
Официално 21 броя 260.50 са внесени у нас. Към 2009 г. със сигурност имаше 9 в Плевен, 5 в Благоевград и този на Динамо Сливен.

2
Днес забелязах, че над бус лентата пред дюнерджийницата на Сточна гара има 5 камери и въпреки това имаше много спрели коли. Не работят ли тези камери щом толкова масово се нарушава бус лентата и защо не се прави нищо по въпроса?

3
Може би заедно с ремонта на Света Неделя трябва да се изгради трасе по Стамболийски до Ботев. Така ще може да се разтовари Алабин и като цяло трамвайната мрежа в центъра ще стане по-гъвкава.

4
За да може да се добави неперсонализирана карта към профил на уеб портала, при издаването трябвало да се въведат лични данни като три имена и/или ЕГН. Веднъж издадена, карта без тези лични данни не може да се зарежда онлайн. Това абсолютно никъде не е упоменато, разбираш го постфактум. Отделно, че е напълно контраинтуитивно - купувайки си неперсонализирана карта не бих очаквал да трябва да си дам личните данни!

5
Продължават неприятните изненади с новите пластики. Баща ми си купи неперсонализирана карта и му направих профил на уеб портала на ЦГМ, за да може да си я зарежда онлайн. Писах на ЦГМ с искане да добавят издадената карта към профила му, но ми отговориха, че не можело, понеже била "анонимна" и само персонализирани карти можели да се зареждат през портала. Оставям настрана тотално обърканата терминология - на уеб портала се говори за "регистрирани" карти, на сайта на ЦГМ за "неперсонализирани", а по имейл ми заговориха и за "анонимни" карти. Но никъде на сайта на ЦГМ не се разграничават персонализираните и неперсонализираните карти що се отнася до възможността да се зареждат онлайн. Даже напротив, оставя се впечатлението, че всички Sofia City Card могат да се зареждат през уеб портала.

Като цяло не е лоша новата система, но има няколко сериозни недостатъка.
1. В една пластика не може да има едновременно билети 30+ и 60+ и 60+ не може да се ползва с банкова карта.
2. При прекачване на 30-тата минута системата те таксува втори път 1.60 вместо автоматично да ти отчита билет 60+.
3. Зареждането на билети 30+ и 60+ по отделно е много неудобно. Ако искаш и двата, трябва да си носиш 2 карти и трябва предварително да изчислиш след колко време ще се прекачиш, за да маркираш 30+ или 60+. Ако си маркирал 30+ и връзката ти не се получи, си прецакан. Безкрайно по-лесно и удобно би било да се зарежда определена сума в картата вместо брой билети и системата автоматично да избира дали да ти изтегли 1.60 или 2.20 според момента на прекачване.

В допълнение проблемите с ограничената валидност на билетите и пластиките и невъзможността да зареждаш неперсонализираните "анонимните" карти през уеб портала.

6
ЛАЗовете в Украйна ги експлоатират доста по-успешно от нас, така че старозагорските със сигурност ще ги вкарат в движение. А много украински градове продължават да разчитат на ЗиУ, така че не виждам каква толкова излагация би било да дарим Икаруси, щом и Будапеща го правят. Четирите сливенски Шкоди, ако смятат да ги бракуват, може и те да бъдат дарени. Да, не са в състоянието на чешките и унгарските, но при положение, че в някои градове голяма част от подвижния състав беше унищожен, все пак ще са в помощ.

7
Сега при зареждане на билети 60+ ме предупредиха, че важат само 6 месеца, което ме изненада неприятно. Никъде на сайта на ЦГМ не видях да го пише и очаквах, че са безсрочни.

Едит: На уеб портала ми излиза, че билетите имат валидност 1 година, но се оказва и че пластиката не е безсрочна, а има валидност 5 години.

8
Ако е въпрос на избор отговорът е ясен, само че в момента не им се предлагат десетки тролейбуси, от които да могат да избират.

9
Будапеща дарява на Украйна 15 автобуса - 5 Волво 7000 и 10 Икарус 280. Автобусите вероятно ще отидат в Николаев: https://magyarbusz.info/2022/12/19/tizenot-autobuszt-adomanyoz-ukrajnanak-a-bkv/
Би било добре и ние да потърсим възможност да дарим подвижен състав, който вече не се ползва, например част от софийските Икаруси или старозагорските ЛАЗове. Тук повече няма да тръгнат, а там ще са от помощ на градове, в които тролейбусният транспорт е пострадал сериозно като Херсон и Бахмут. Бърно и Пилзен вече са дарили 3 Шкоди 14Тр и 2 24тр на Харков.

10
В новите карти могат ли да се зареждат едновременно единични билети (30+ или 60+) и краткосточни или дългосрочни документи? Например имам в картата няколко билета 30+ и искам да си купя дневна карта или имам няколко билета 60+ и решавам да си взема месечна или годишна карта.

11
Перник / Re: Автобуси
« on: 21.12.2022, 22:46:44 »
Начална спирка, това ли са избрали да е дестинацията на табелите? Със сигурност ще е много полезно за хората, които не са от Перник.

12
Пак има, но ще са по-малко, съответно някои улици могат да се направят пешеходни, на други могат да се намалят паркоместата и да се разширят тротоарите.
Разбира се, че се правят тези неща. Такси за влизане в центъра има в Лондон, Стокхолм, Милано, Готенбург, няколко града в Норвегия, от догодина и в Ню Йорк. След въвеждане се постига средно 10-30% намаляване на трафика в зоната. Навсякъде такива такси се посрещат първоначално с неодобрение, но след тяхното въвеждане предимствата стават видими и одобрението винаги скача значително.

13
А искаш и такса за влизане в центъра да се въведе. Целогодишна. На основание на какво?
На основание на това, че София се дави от коли вече и е нужно да се въведат някои рестрикции за ползването на лични автомобили. Въвеждането на такава такса доказано води до намаляване на трафика. Особено в центъра има нужда да се освободят повече пространства за хората.

14
Забраната за замърсяващи коли не важи за хората, които живеят в нискоемисийните зони, както и за хора със специални потребности. Да бяхте прочели преди да чешете клавиатурите. И ограниченията ще са само 3 месеца в годината, та не виждам каква е тази драма. По-скоро трябва да въведат такса за влизане в центъра (congestion charge), която да е целогодишна.

15
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 15.12.2022, 22:34:40 »
Преди около месец и аз попаднах на старо БМЦ на 67, което в завой издаваше доста силни стържещи и хрущящи звуци, от които пътниците се споглеждаха. Може да е бил 3706, но защо за толкова време не са го оправили.

16
12 може спокойно да не минава през Враждебна, но 14 може би все пак има смисъл да се остави като връзка с Ботевградско и промишлените зони около Кривина и Казичене. :rolleyes:
От друга страна, ако се намали обиколката с 12 минути, 14 може да има интервал 60 минути в празник и 30 минути в делник, вместо сегашните нерегулярни интервали. Също и 12 ще може да има интервал точно 60 минути с 1 кола или 30 минути с 2, вместо както сега 70 и 35. Има резон за връзката на Враждебна с  промишлените зони, 12 пък прави връзка с търговския център, но не знам до колко са ценни тези връзки в сравнение с по-редовен и бърз транспорт за Богров, Кривина и Казичене. Също за нередовните линии е голям плюс да минават в една и съща минута на часа през целия ден, така няма нужда да гадаеш кога ще мине и колко ще чакаш.
В този ред на мисли, 118 и сега може да е точно на 60 минути, не ми го побира защо е на 55-60 минути.

17
Когато тръгне метрото 117 и 118 ще се пренасочат през Владимир Вазов, както е 119 в момента и ще правят връзка с метрото. Според мен е правилно и 12 и 14 да се изкарат от Враждебна, така ще се съкрати пътуването с 6 минути.

18
Същата връзка може да се направи с 6 и 27. И двете линии са далеч по-редовни от единицата.

19
А защо натикаха и единицата през Алабин? Ако една линия там е излишна, не е ли точно тя? Иначе според мен четворката по Алабин би била по-предпочитана отколкото през централна гара и за Орландовци и за Красна поляна. И дублажът с тройката ще е по-малък.

20
Четворката по Стамболийски и през Красна поляна си беше доста успешен маршрут, предполагам, че на доста хора ще липсва.
Във фейсбук доста хора от Красна поляна пишат, че искат запазване на маршрута на четворката. Този вариант през централна гара и Ботев май е най-неблагоприятен.

Pages: [1] 2 3 ... 210