Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 86
2
Въпреки всичко, БДЖ отчитат ръст на пътниците https://www.monitor.bg/bg/a/view/napuk-na-pandemijata-bdj-otchete-ryst-v-pytuvanijata-276152

По-скоро си го обяснявам с това че загинаха междуградските автобуси и че пътищата се задръстиха тотално вече и като гледам на къде отиват нещата БДЖ ще остане единствен превозвач на междуградско май скоро. Ама с тия закъснения напоследък...
За момента ми се открояват три основни причини за закъснения, на база гледане на радара през последния месец:
1. Ремонти - тук е за добро и е временно, поне така се очаква;
2. Температурни ограничения от НКЖИ - това е през летните месеци, но пък това е основният отпускарски сезон... А дори и да не беше, така или иначе, означава, че (колегата bdz43r го описваше в съседната тема) имаме лошо решение да се прави изработване на безнаставов път с дълги релси, без да се бутне основата под тях. Оттам трасето остава с някакви некомпенсирани напрежения май го каза и при високи температури става опасно. Тук решението е да се правят основни ремонти на тези трасета. Проблемът e, че са страшно много километри и не знам как ще стане, откъде ще дойдат парите. В смисъл, то има откъде да дойдат, ама "обръчи от фирми" и "наши хора" не се махат така лесно :/;
3. Повреда на локомотива - тук виждаме, че се работи -> ханове, манове, освен това пратиха няколко от старите Шкоди в Чехия на основен ремонт. Очаквам скоро тези случки да намалеят почти до минимум.

3
Токущо открих още една, за която дори не подозирах. От гара Смядово в южна посока тръгва, впоследствие завива на югозапад и запад, стига до яз. Качица някъде тук. Това бивше предприятие не го разбрах нито как се казва, нито каква му е била дейността. До него има и подстанция на ЕРП Север.

4
@bdz43r, благодаря ти за отговора, от който научих още нещо ново за мен.
Искам само да вметна още едно въпросче, което касае актуалното състояние. По втора главна линия, между спирка Асеново и гара Шумен има ли някъде останал наставов релсов път, или вече всичко е изработен безнаставов? На мен много ми се искаше поне един от моите шест записа да го направя по нея линия, но:
1. Все още си спомням как Мездра - Горна Оряховица го ремонтираха в началото на века и ми е ясно, че там е БРП.
2. Асеново - Горна още на видеозаписа ми от 2007-8 година чувам, че си е безнаставов, така че и там ми беше ясно.
3. В една от темите в железничарския форум мярнах, че наскоро се е работило по Славяново - Асеново път 2.
Та, основно въпросът ми е какво е актуалното състояние на Асеново - Шумен? Шумен - Варна също ми е пределно ясно, че наставов е само от Белослав до Варна и то вече не на 100%.

Други интересни са ми четвърта между Русе и Стара Загора, както и девета между Каспичан и Русе какво е състоянието? Мерси предварително! :)

5
Чак ми стана смешно как закъснения "поради въведени от НКЖИ температурни ограничения в скоростта в гара ххх" има само по втора и трета главни жп линии плюс БВ 8632 в участъка Карнобат - Синдел. Все едно останалите главни линии са от друга планета, с друг тип "високо-температурни" релси, или пък там е студено. :laugh:

6
Попаднах на снимка на София 70 в тази статия, написана от белоруския блогър Максим Мирович.
едит: Ето и самата снимка:

7
Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.

8
Гледайки радара ми прави впечатление, че трансбордиранията с автобус по девета и трета главни линии сякаш приключиха. Наличен е дори ПВ 90104 (Шумен - Русе), който по време на ремонта го нямаше никакъв. Между Твърдица и Шивачево сякаш също вече не забелязвам никакво трансбордиране. Някой разполага ли с вътрешна/по-сигурна информация? Бих се радвал да споделите, с което ще бъде отхвърлено или потвърдено това мое наблюдение/предположение. :)
Освен това, големите закъснения по седма линия изчезнаха преди няколко дни като с магическа пръчка. В Искърското дефиле все още работи ли се?

10
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 08.07.2021, 19:15:14 »
Де се е чуло и видяло не един човек методично да плюе на висок глас по нещо сътворено от негови съплеменници/съграждани/сънародници? Как къде, в България! :crazy: При все, че е имало и много по-големи инженерни провали и недоразумения, основно руски... само дето не съм чул и видял някой руснак да плюе така по сделаната Лада/Зиу/каквото се сетите. :/ :neznam: А и не само руснак по адрес на руското, разбира се.
Едно е да признаваш гафове, да не ти харесва родната продукция, съвсем друго е да изразяваш това свое мнение по начин, по който я злепоставяш и я изкарваш много по-зле, отколкото е била в действителност. Може би една от основните причини да сме на този хал като народ. Нане не гледа на него да му е добре, а на Вуте да му е зле. Макар че Вуте, за разлика от Нане, си е мръднал пръста и е изработил нещо, защото е можело мързелът/егоизмът у него да надделее и изобщо нищо да не сътвори.

едит: И това ми били фенове на масовия градски транспорт. :D

11
Всички, които говорите за загуби в обществения транспорт (независимо градски или междуградски), по този начин "слагате кръста" на неговата социална функция. Лично аз не съм чул някога да е отпадала социалната функция нито на железопътния транспорт, нито на градския такъв в който и да е град. В този ред на мисли, да се предлага финансовият аргумент като причина за спиране на тази или онази линия, ми се струва, меко казано, смехотворно! :neznam: Щом ще изпълнява обществено-полезна функция, финансирана от нашите данъци, то считам, че е редно да оперира. Единственото, което следва да се регулира на база пътникопоток, е интервалите на движение (с някакъв санитарен максимум, например, колкото е сумата от времевата дължина на два курса - от точка А до точка Б и обратно). Например линия, която е дълга 40 минути (с почивката на обръщач), не може да има интервал по-голям от 80 минути. Тоест, минимум една кола с нормални (неудължени) почивки, независимо от пътникопотока. А за по-нормални интервали, може изискването да е минимум 2 коли, тоест, интервал не по-дълъг от дължината на един курс.

12
Забелязах, че са пуснали нов чифт влакове по втора главна жп линия - БВ 2682/3. Като гледам спиранията, ми заприличва на Варна-уикенд отпреди няколко години, а в посока София е под 7 часа. Само не разбрах защо в посока Варна има спирания на Зверино и Мездра Юг :? Предполагам, че е заради ремонта, но защо само в едната посока :?
Вече наистина необяснимо за мен е еднопосочното спиране в гара Левски - защо само в едната посока :? Изначално, защо изобщо спира там :? А след като са решили да спира, защо само в едната посока :?
2682 спира в Синдел Разпределит., за разлика от 2683. Затова пък не спира в Мездра, за разлика от 2683, който спира и там.
Въпреки всички тези странности, похвално е, че изобщо го пуснаха най-накрая. Това, което бих препоръчал е двупосочно спиранията да са: София - Мездра - Плевен - Горна Оряховица - Търговище - Шумен - Повеляново - Варна. На Мездра Юг и Зверино да спира само докато се изработва БРП-то и то само, ако някой е закъснял и трябва да се разминат. Ако няма да има прекачвания в Повеляново, може и тя да отпадне като спирка.

13
Защо не се движи като един влак тогава?
Може би по същата причина, поради която "юридически" не можеш да тръгнеш от Петрич в 17:20 и без прекачване да стигнеш в София в 22:04, но физически може. ;) Лично видях как става номерът на 3 май тази година. Същото се случва и сутрин в обратна посока. Имам и записи в тема Пътуванията ви с влак, на единият се чува как питам кондуктора дали трябва да се прекачвам. Загадката за мен остава защо юридически се води с прекачване :? :neznam:

14
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 27.06.2021, 00:35:59 »
Относно потенциален купувач в България... Нека, най-напред, преговорим в кои градове има останал, оцелял тролейбусен транспорт: София, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен, Враца, Пазарджик, Хасково. От София до Плевен включително (без Русе) - във всички тези градове, тролейбусите биват обновявани по европрограми през последните няколко години. За Враца разбрахме, че си купиха чисто нови. Много малко вероятно ми се струва да си купят за някакъв резерв. В Хасково пък маршрутите са прекалено къси, а и населението, оттам и пътникопотокът не е достатъчен за съчленени возила. Лично аз считам, че остават само Русе и Пазарджик като възможни купувачи. От тях двата бих заложил на Русе като община с по-голямо население и, вероятно, по-голям бюджет, а и по-големи пътникопотоци, оттам нужда от по-голяма вместимост на возилата.

15
Откакто на 12 юни успешно отидох до и благополучно се прибрах от Видин по седма и трета главни линии, гледам, че положението на радара, от ден на ден, става все по-интересно и по-интересно, особено около ремонтиращото се междугарие Зверино - Мездра Юг. Дори си давам сметка какъв късмет съм изкарал тогава да няма големи закъснения. :crazy: :/ Постепенно, все по-често започнах да виждам все по-големи и по-големи закъснения на все повече влакове, преминаващи през участъка. През днешния ден дойде и кулминацията. Към час 18:36, БВ7622 все още не е пристигнал в гара Видин (заради него сега и БВ7625 ще закъснее порядъчно още преди да е потеглил). Уж обяснението е, че "Бърз влак №7622 (София 12:05 - Видин 17:00) се движи с 90 минути закъснение след ограничения на скоростта на движение в отделни участъци от железния път в гара Орешец.", ама не знам доколко да им вярвам. Имам чувството, че за парлама, нарочно сменят имената на гарите, за да не стане очевидно, че проблемът е в един определен участък от железния път. Оборете ме, ако греша. :) Днес е гара Орешец, вчера беше гара Поликраище (БВ 2615), оня ден имаше съобщение за гара Бов ли беше (не помня на кой влак)... и всичките по вина на железния път. В съвсем отделна графа са онези закъснения, причинени от "повреда на локомотива" и "разминаване с друг влак". Досега първо коментирах закъсненията "поради намаления на скоростта".
Сега започвам и останалите... Виждам, че и пета главна линия е "цъфнала":
Quote
Закъснение на ПВ 50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20)

Пътнически влак №50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20) увеличи закъснението си на 80 минути, след първоначално закъснение от 59 минути.
Пътнически влак №50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20) замина от гара София с 59 минути закъснение след изчакване на локомотив.
Тук причината е изчакване на локомотив от друг закъснял влак.
Допълнително по пета виждам: КПВ 50245 - Закъснение 71 мин., БВ 5683 - Закъснение 33 мин.
И всичко това (без Поликраище, което беше от вчера) едновременно, в рамките на деня, сега-сега, в реално време го гледам, докато пиша този пост. Буквално взрив от закъснения из половин България... и то всичките са немалки закъснения, дори и за стандартите на БДЖ. :neznam: :crazy:

едит от 18:50 - гледам, че и още има... :D
КПВ 60204 - Закъснение 30 мин.
ПВ 20105 - Закъснение 31 мин.
БВ 2612 - Закъснение 81 мин.
БВ 7624 - Закъснение 29 мин.
БВ 2641 - Закъснение 57 мин.
ПВ 20171 - Закъснение 64 мин.
МБВ 461 - Закъснение 65 мин.
Уморих се да изброявам... :D
ПВ 20137 - Закъснение 78 мин.
БВ 2614 - Закъснение 25 мин.
КПВ 20244 - Закъснение 39 мин.
МБВ 465 - Закъснение 50 мин.
БВ 4640 - Закъснение 31 мин.
БВ 3623 - Закъснение 28 мин.
КПВ 10248 - Закъснение 31 мин.
КПВ 82210 - Закъснение 26 мин.
БВ 3624 - Закъснение 49 мин.
КПВ 50232 - Закъснение 33 мин.
КПВ 10210 - Закъснение 26 мин.
ПВ 70103 - Закъснение 49 мин.
ПВ 70102 - Закъснение 77 мин.
ПВ 20134 - Закъснение 67 мин.
Най-накрая е потеглил и:
БВ 7625 - Закъснение 95 мин.

Има даже и по линиите за Лом и Берковица, но те сигурно са чакали връзка с някой от закъсняващите:
КПВ 72213 - Закъснение 31 мин.
КПВ 71236 - Закъснение 67 мин.

И всичките са актуални към този час (18:50), едновременно.
Започва да прилича на "Денят на страшния БДЖ-съд".
Като цяло, в югоизточната половина от страна, положението е спокойно, но на северозапад е нещо страшно.

16
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 22.06.2021, 22:18:12 »

17
По повод на линия ТМ8 да вметна един въпрос: трасето по ул. Струга проходимо ли е в момента? Би ли могъл да обръща там и пред Централна гара?

18
След няколко години и по дефилето няма да остане НРП.
А ако искаш да се насладиш на НРП с висока скорост, пропътувай Пловдив - Карлово. Там преобладава 90-100 км/ч и все още няма никакъв БРП.
Също и по 5-та линия от Благоевград надолу БРП е само един малък нов участък, а скоростите от Кресна нататък са 90-95.
Тук си много прав, аз си давам сметка за това. Това бе причината през 2019 да си поставя няколко 'записни' задачи, последната от които изпълних вчера. Целта бе ясна - след като се изработва усилено през последните години, то нека поне остане нещо за спомен. На предната страница са шестте ми поста, във всеки от които описвам изпълнението на една от тях. Аз за себе си ги направих, но ги споделих с потребителите във форума, за да може тези, които желаят да ги слушат, да имат тази възможност. :)
Пловдив - Карлово го има в 'цел №3', която включваше и линия 3 от софийското метро. Невероятен бонус бе, че в края на ремонта на тунел "Козница" решиха да пуснат чифта влакове 3636/7 по-рано (още преди да е напълно готово за експлоатация) и със заобикаляне през Пловдив. Тогава си спомням, че планирах да поснимам новите метровлакове малко по-късно през годината, но тогава се разбързах, за да хвана и въпросния маршрут през Пловдив.
А Благоевград го "обработих" по време на изпълнението на 'цел №5'. ;)

И понеже заговорих за "цели", тук може би мога да добавя и още две, за които бях забравил... :D
'цел №7' - да си запиша за спомен една електричка серия 32, докато не са ги бракували (нямам представа кога ще се случи, но тогава ми се струваше, че няма да е много напред във времето). Да, между Синдел и Шумен НРП почти не е останало, но в случая влакът беше по-важният.
Впоследствие пуснаха електричка и до Карнобат, което дойде като бонус и се роди идеята за 'цел №8' - електричка през Балкана. :)

При това положение, вече няма ядове ако ще и да кажат: "Затваряме за ремонт всичко що е НРП и го правим наведнъж". :D Споменът ще остане жив за онези, които му се наслаждаваме (дори и да съм само аз).

едит: той този пост се получи нещо като обобщение, а пък остана половинчато. Затова останалите само ще ги изброя, да не седи така клан, клан, недоклан:
'цел №1' - изкачване на Черни връх. Тук само между другото реших да пусна един запис ей така, за забавление, "на шега".
'цел №2' - тук нещата вече бяха по-сериозни. Зарибих се от пътуването за Черни връх - беше ми харесало как се е получило и реших да пробвам да го подобря, понеже някои неща не ми харесваха. Например, че не съм избрал крайно купе над талигата, че е било изцяло на затворен прозорец и т.н. Разбира се, тук имах друга основна цел - да заснема за спомен тролеите Зиу във Враца.
'цел №4' - тук пък се разбързах да хвана Икарус 280Т, понеже прочетох в съответната тема, че предстои да бъдат изпобракувани.
Цел №5 по-горе и 'цел №6' вече бяха тематични, без друга основна цел. Времето в Петрич и Видин уплътних с малко спокойствие, изразяващо се в пешеходна обиколка, "вдишване на местния въздух", забележителности, такива неща.

едит2 на тема 'максимализъм' - никога не съм го обичал, затова и изобщо не съжалявам. Само протоколно ще отбележа, че изпуснах девета главна жп линия, по която гледам, че в момента тече нов ремонт и не знам дали изобщо са останали някакви участъци НРП. Иначе бих планирал и нея, но май вече не си заслужава особено - няма да е интересно, ще се чува само едно монотонно шумене и тук-таме "лек повей на вятъра" при преминаването през новите стрелки.
Не знам доколко съм пропуснал четвърта главна... Последно четох в железничарския форум, че се е работило през отминалото десетилетие по доста участъци от нея.

19
Защо е било необходимо да пътуваш чак до София за връзка? Не е ли по-удобно да я направиш на Лакатник с влак през Горна?
Лично предпочитание. По втора главна линия вече почти не остана НРП и не е толкова интересно, а и съм пътувал няколко пъти по нея до София. Идеята е по маршрута на 3636/7 (не че и той вече не е изработен в една голяма част, но все пак). Единственият проблем е тръпненето дали ще се осъществи връзката. На Лакатник/Своге е резервен вариант, когато стане очевидно, че закъсняваме много.

20
Вчера добавих и седма главна жп линия към колекцията си аудио-записи.
БВ7620
БВ7625
На път към София имаше малко драма и suspense до последния момент. Имах да се прибирам към Варна с БВ3637 в 22:40, а БВ7625 пристига на Централна гара в 22:10. Това значи, че времевият диапазон за грешка е 20 минути (ако приемем, че са ми нужни минимум 10 минути да дотърча от единия влак до касите, да заверя билета (ако няма дълги опашки) и да се върна обратно до другия влак). Е, в гара Бойчиновци набързо изпапкахме въпросните 20 минути под формата на чакане за среща с БВ7624. Видях в темата Въпроси и отговори се коментира спортното каране. Машинистите го приложиха (или поне някакво негово подобие), при което успяха да избият 8 от 20-те минути, за което получават едно голямо "Благодаря!" :fan: Спестиха ми притесненията и ми дадоха възможност спокойно да се оправя на Централна гара.
На радара често виждах "поради изчакване на възможност за разминаване с друг влак" в гара Мездра, или пък в гара Зверино. На живо видях причината - изработва се БРП по път 1 в междугарието Зверино - Мездра Юг

В допълнение, преди няколко седмици забелязах, че текущото приложение запис на звук, което ползвам, записва "обработен" звук от микрофона, което обработване включва и много неприятно заглушаване, най-вече при някои по-шумни настави, а и не само звуци от настави. Има моменти, в които в продължение на 10 секунди почти през цялото време звукът е леко заглушен, поради поредица от силни звуци през 2-3 секунди. Потърсих и намерих друго приложение, което позволява да избереш опцията "необработен" звук от микрофона. Тествах го една седмица у нас, впоследствие го използвах вчера и при четирите записа. Вече наистина няма никакво неприятно заглушаване. Поради тази причина, ще кача и линкове към пътуването ми с БВ3636/7, за да направите сравнение и, ако искате, да споделите мнение с кое от двете приложения е по-добре? :)
БВ3636
БВ3637

Накрая един любопитен факт - навръщане с БВ3637 ми се падна същата кондукторка, която ми продупчи билета на 30.08.2019 (тогава с БВ3636). Не й бях запомнил добре физиономията, но веднага я познах по гласа, а и по това как всеотдайно помагаше на няколко пътници да се ориентират къде е техният влак. Освен това, винаги е вежлива с пътниците, пожелава приятен път и така. :) Линк към въпросния запис има във втория пост отгоре-надолу, на тази страница.

Pages: [1] 2 3 ... 86